Skocz do zawartości

Jump 3.6m F5J


kris13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, kris13 napisał:

To mój pierwszy model typu F5j.

Aha , super . Jak będziesz składał zestaw zrób proszę jakąś fajną relację , będziemy śledzić;)

A model naprawdę ciekawy i cieszy fakt ,że to polski produkt choć szkoda że nazwa jakaś taka "nie nasza".

Lubię polskie patriotyczne nazwy jak choćby Jantar magic.....Ale to już sprawa gustu producenta.

latanie na termice to fajna sprawa a takie modele wręcz nie chcą lądować i łapią każdy bąbelek ciepłego powietrza.Będziesz zadowolony.

Powodzenia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Ares napisał:

latanie na termice to fajna sprawa a takie modele wręcz nie chcą lądować i łapią każdy bąbelek ciepłego powietrza.Będziesz zadowolony.

Skoro Patryk go przekazał do produkcji to musi latać jak wygląda.... czyli " MIODZIO " .. 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Dawno już nic nie wrzucałem w temacie.
Postaram się nadrobić zaległości. 
Przez ten czas wyposażyłem Jumpa w elektronikę i wstępnie przygotowałem do oblotu. 
Do napędu użyłem silnika DUALSKY XM2838EG-11L LONG 
Regulator DUALSKY 45A XC-45 LITE 
Serwa Klap SAVOX SG-0212MG DIGITAL LOW PROFILE
Serwa lotek DUALSKY DS169F DIGITAL
Serwo steru wysokości SAVOX SH-0255MG+ DIGITAL
Serwo steru kierunku DUALSKY DS169F DIGITAL
Mam teraz mały problem z wyważeniem. Pomimo wstawionego sporego aku to środek ciężkości wypada na ponad 100mm, a według producenta powinien znajdować się około 92 mm.
Jak na razie myślę nad ogonem. Może uda się gdzieś coś lżej wykonać. 
W tym modelu serwo kierunku jest zamocowane w sterze pionowym.
IMG20240207182335.thumb.jpg.1d1312dbcc4e748a6f779a07b1cffeae.jpgIMG20240207182529.thumb.jpg.833238212ad5c2a8b33a3e20a5ed0c16.jpgIMG20240207182255.thumb.jpg.9dc621c0848198a1895125f7f13e0ff5.jpgIMG20240207182513.thumb.jpg.a07af137083674b31665171fb810da96.jpgIMG20240207182408.thumb.jpg.c203dca10fa01d013ed31e6ab00b7740.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo na kierunku zmień na lżejsze. 6-8g serwo powinno wystarczyć. Nie wiem, jak rozwiązałeś napęd wysokości. Jeżeli drut 0,8mm to zamień na pręt węglowy. Powinieneś odczuć wyraźną różnicę. Te ciężkie serwa na lotkach i klapach są za ś.ć.   Jeżeli zmiana wyposażenia nie wchodzi w grę to pozostaje ołów pod silnikiem. Przy tak długim nosie - nie będzie tego dużo.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Jerzy Markiton napisał:

Serwo na kierunku zmień na lżejsze. 6-8g serwo powinno wystarczyć. Nie wiem, jak rozwiązałeś napęd wysokości. Jeżeli drut 0,8mm to zamień na pręt węglowy. Powinieneś odczuć wyraźną różnicę. Te ciężkie serwa na lotkach i klapach są za ś.ć.   Jeżeli zmiana wyposażenia nie wchodzi w grę to pozostaje ołów pod silnikiem. Przy tak długim nosie - nie będzie tego dużo.

Pozdrawiam - Jurek

Dziękuje za dobre rady.

Zastanawiam się jeszcze nad 6 gramowym serwem w ogonie i pewnie ołów za silnik i na tym poprzestanę.

Bowden na wysokości jest z pręta węglowego, wiec lżej na razie w tym przypadku nic nie zrobię.

Pozostaje tylko czekać na lepszą pogodę do oblotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.