Jump to content

Ustawienia nadajnika Graupner MZ-12 Pro Hott i odbiornika Graupner GR-18 Copter Flight +3xG +3A 2.4GHz HoTT


krzycho_2

Recommended Posts

Witam.

Mam problem z ustawieniami zestawu, jak w tytule. Ustawienia zrobione - jak się wydaje po tłumaczeniu z Googla- zgodnie z instrukcją nadajnika i odbiornika. Odbiornik binduje się poprawnie z nadajnikiem, ale z odbiornika nie wychodzi sygnał do regulatorów ESC, silniki nie reagują na drążek przepustnicy. Wydają pojedynczy dźwięk co ok.sekundę, co świadczy o braku komunikacji ESC z odbiornikiem. Nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny. Może ktoś zna ten sprzęt i miałby jakieś sugestie.

Będę wdzięczny za jakąś podpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Market napisał:

W miejsce esc podłącz serwo i wtedy zobaczysz czy wychodzi sygnał z odbiornika. Sprawdź i daj znać. To jest jakiś multirotor?

Niestety nie mam żadnego serwa, więc nie sprawdzę. W ustawienia odbiornika mogę spokojnie ingerować z menu telemetrii, więc transmisja pomiędzy nadajnikiem i odbiornikiem jest ok. ESC to Kavany Prp 40SB i są cztery,więc

ryzyko że są wadliwe jest żadne. Silniki T-Motor Velox V3008 też ok. Czegoś jeszcze nie ustawiłem, ale nie wiem czego... Tak, to qadro na starej (już nie produkowanej ramie HobbyKinga X550).Chcę sprawdzić, czy to w ogóle będzie latać.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli fc się nie uzbroi (zgaduje że jest takowy) to nie będzie kręcił silnikami. Niektóre wymagają kalibracji zakresu przepustnicy. Do ew. sprawdzenia czy ustawiony jest odpowiedni protokół komunikacji między fc a odbiornikiem bo też się nie uzbroi, oczywiście jeśli jest sprawny.

Link to comment
Share on other sites

Manual pisze o przestawieniu w nadajniku trybu działania odbiornika z NORMAL na ESC SET żeby móc wykonać kalibrację wszystkich esc - czyli pewnie standardowe gaz w górę, seria piknięć wszystkich esc i gaz na dół. I potem powrót do trybu NORMAL.

Przy przestawianiu trybu w jedną i w drugą stronę, ze względów bezpieczeństwa, trzeba wyłączyć i ponownie włączyć odbiornik, żeby przestawienie miało skutek.

 

PS

Te potężne śruby jako szyny zasilające to nie przesada? No i spore ryzyko przypadkowego zwarcia z takim zasilaniem "na wierzchu".

Link to comment
Share on other sites

To śruby M5, nie takie potężne. Ponieważ może popłynąć chwilowy prąd ok.200A wolałem dać śruby  z wytrzymalszym gwintem (w nakrętkach M3,M4 dość łatwo zerwać gwint ). Pomyślę o jakiejś separacji pomiędzy nimi, żeby uniknąć przypadkowego zwarcia czymś metalowym.

W której instrukcji jest ta informacja? Musiałem ją przeoczyć...

Znalazłem to ustawienie w menu odbiornika. Wykonałem procedurą zgodnie z instrukcją, ale bez żadnej reakcji. Nie ma komunikacji odbiornika z urządzeniami zewnętrznymi...

Link to comment
Share on other sites

Tak zrobiłem, jednak bez komunikacji odbiornika z ESC żadne ustawienie nie zadziała. Te Kavany mają tryb kalibracji przy pierwszym uruchomieniu. Ale one z odbiornikiem po prostu się nie widzą...

Napisałem do Graupnera o problemie. Może coś doradzą...

Link to comment
Share on other sites

Uff...Udało się , silniki ruszyły. Po sugestii Graupnera, że moje ESC są dość wolne, pogrzebałem kolejny raz w ustawieniach odbiornika, szukając wyboru protokołu komunikacji RX-ESC. Takiego nie ma i to mnie wcześniej myliło.

Jest za to protokół Oneshot , który można włączyć lub wyłączyć. Był włączony, więc go wyłączyłem ... i silniki ruszyły :-). Oneshot okazał się za szybki dla tych regulatorów.

Bardzo wszystkim dziękuję za zainteresowanie i wszelkie sugestie!!

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.