young Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca Fajnie że poleciał , ale od razu tak daleko ? Przy oblocie że tak powiem . Ja kupiłem oryginalny art 500 , ale model w trakcie składania. Szczerze mówiąc ten model powinien bardziej majestatycznie lecieć 😁
samolocik Opublikowano 22 Lipca Opublikowano 22 Lipca 44 minuty temu, Patryk Sokol napisał: Tutaj miałem Kavana i też mi się spalił, mimo zastosowanai odpowiedniego smigła... cyt: ..." Rozstawiłem wszystko, włączyłem silnik, model przejechał 2m, zaczął odrywać się od gleby, regler zadymił, zamilkł i tyle było oblotu. Wracam do tematu jak wstawię nowy regler. "... więc raczej regulator a nie silnik. A jeżeli silnik to pisałeś, że wstawiłeś do modelu na uwięzi ..."Na silnik wybrałem Dualsky ECO 2316 1250kV"... Osobiście latałem modelem ESA na paru zawodach na silniku KAVAN C2830-1300 i mogę polecić. Może mniejsze silniki Kavana są gorsze albo mają problem z kontrolą jakości i jedne działają a drugie nie... 30 minut temu, Jacekecaj napisał: Spróbuję odezwać się do sklepu w sprawie reklamacji, ale wątpię, abym coś wskórał Próbuj. Masz film na dowód. Ja reklamowałem w modelemax silnik Ray (teraz Kavan) i nie było problemów; fakt że w ogóle nie był używany bo nie dało się obrócić wału silnika. Trwało to długo bo chyba odesłali do producenta(?) ale warto było poczekać.
Patryk Sokol Opublikowano 22 Lipca Autor Opublikowano 22 Lipca 38 minut temu, samolocik napisał: cyt: ..." Rozstawiłem wszystko, włączyłem silnik, model przejechał 2m, zaczął odrywać się od gleby, regler zadymił, zamilkł i tyle było oblotu. Silnik jednak, regler jednak jest OK. Po prostu dym wyleciał przy reglu... 1
Jacekecaj Opublikowano 25 Lipca Opublikowano 25 Lipca Po szczegółowych oględzinach i podłączeniu innego silnika (który zadziałał prawidłowo), komisja stwierdziła trwałe uszkodzenie silnika Kavan spowodowane najprawdopodobniej tak jak wspomniałem wcześniej zastosowaniem zbyt dużych łopatek. Organ węchu potwierdził w 100 procentach spalenie któregoś z uzwojeń. Jeśli znajdzie się ktoś chętny mogę oddać silnik do przezwojenia. Zastępca, tzn. dedykowany do modelu ART-500 już dojechał - więc dzisiaj wymiana i jeśli pogoda pozwoli mam nadzieję ostateczny oblot 🙂 Dla porównania: wymiary i waga obydwu identyczne, inne kv - Kavan 2000, ART 1350 Różnica jest zapewne w uzwojeniach. A tak na marginesie - jak rozwiązaliście u siebie mocowanie osłony kabinki? Na szybko robię to taśmą klejącą, ale docelowo zastosuję chyba pręcik z przodu a magnesik z tyłu na skrzydle.
Patryk Sokol Opublikowano 25 Lipca Autor Opublikowano 25 Lipca Godzinę temu, Jacekecaj napisał: A tak na marginesie - jak rozwiązaliście u siebie mocowanie osłony kabinki? Na szybko robię to taśmą klejącą, ale docelowo zastosuję chyba pręcik z przodu a magnesik z tyłu na skrzydle. Kleisz od spodu kabinki cienki pręt węglowy, albo stalowy (węglowy się lepiej klei). Kleisz na samym środku i dzięki temu możesz go sprężyście włożyć od jednej strony, wsunąć głębiej, włożyć z drugiej i ustawić na swoim miejscu. Jakoś tak to ma wyglądać:
samolocik Opublikowano 25 Lipca Opublikowano 25 Lipca Ten silnik z zasilaniem 2s wygląda na dobrego kandydata do RESt-a https://nastik.pl/produkt/dualsky-glider-xm2532eg-16/ Waga 48g, inrunner, moc maksymalna 294W, spory zakres napięć i śmigieł.
young Opublikowano 25 Lipca Opublikowano 25 Lipca Godzinę temu, Patryk Sokol napisał: Kleisz na samym środku i dzięki temu możesz go sprężyście włożyć od jednej strony, wsunąć głębiej Mam tak w kilku modelach i się sprawdza,
Jacekecaj Opublikowano 25 Lipca Opublikowano 25 Lipca Dzięki za podpowiedzi. Nie zaglądałem dawno do Nastik-a, teraz widzę, że oferta silników jest tam coraz większa. Mam nadzieję, że Art-500 podoła wyzwaniu a z wagą 33g z pakietem Kavan 3s 850mAh jak i Rhino 750 mAh prawidłowo wyważa model.
Jacekecaj Opublikowano 26 Lipca Opublikowano 26 Lipca Wykonałem mocowanie kabinki zgodnie z podpowiedzią i muszę powiedzieć, że jest Ok a nawet i lepiej 😃 Chyba tak to miało wyglądać. Teraz najważniejsze - pogada w miarę dopisała więc oblot się odbył 👍 https://youtu.be/NPOzCIi08KY W locie silnikowym nie było niespodzianek, lot szybowy - również. Zmniejszyłem wychylenia steru kierunku i było już o wiele lepiej. Model szybuje pięknie, wręcz klei się powietrza, hamulce bardzo skuteczne. Myślę, że w sobotę lub niedzielę wypróbuję go na termice 😄. Dzięki wszystkim za pomoc i podpowiedzi. 2
Jacek Walenciak Opublikowano 26 Lipca Opublikowano 26 Lipca 9 minut temu, Jacekecaj napisał: Wykonałem mocowanie kabinki zgodnie z podpowiedzią i muszę powiedzieć, że jest Ok a nawet i lepiej 😃 Chyba tak to miało wyglądać. Teraz najważniejsze - pogada w miarę dopisała więc oblot się odbył 👍 https://youtu.be/NPOzCIi08KY W locie silnikowym nie było niespodzianek, lot szybowy - również. Zmniejszyłem wychylenia steru kierunku i było już o wiele lepiej. Model szybuje pięknie, wręcz klei się powietrza, hamulce bardzo skuteczne. Myślę, że w sobotę lub niedzielę wypróbuję go na termice 😄. Dzięki wszystkim za pomoc i podpowiedzi. Niestety, ale to strzeli przy pierwszej okazji otwierania lub zamykania kabinki. Zalaminuj to kawałkiem prostokątnej tkaniny węglowej lub szklanej.
young Opublikowano 26 Lipca Opublikowano 26 Lipca Daj znać jakie wychylenia masz optymalne ? Bo piszesz że zmniejszyłeś ?
Jacekecaj Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Panowie - jak to jest z tymi łopatkami? Kupiłem ostatnio łopatki FOXY Carbon Folding Prop, na opakowaniu miały oznaczenie 8x4,3 a dzisiaj w swoich szpargałach znalazłem przypadkiem łopatki Graupner-a Cam 9-4,5 i wyobraźcie sobie, że mają tę samą długość. Czy ktoś się pomylił, czy ja o czymś nie wiem? Ekierkę przyłożyłem tylko aby było widać długość łopatek a nie ich rozmiar podany w calach. Ewentualna pomyłka rozmiaru przez pakujących w Czechach może częściowo tłumaczyć spalenie poprzedniego silnika. Patryku - jeśli będziesz to czytał - jaki rozmiar łopatek zastosowałeś do silnika ART-500? (masz pełną skrzynkę)
Jerzy_R Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca 9 minut temu, witold_pi napisał: a dodałeś "średnicę kołpaka" 🙂 A co ona ma wspólnego z długością łopatek ze zdjęcia?
stan_m Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca Godzinę temu, Jacekecaj napisał: Panowie - jak to jest z tymi łopatkami? Kupiłem ostatnio łopatki Kavan, na opakowaniu miały oznaczenie 8x4,3 a dzisiaj w swoich szpargałach znalazłem przypadkiem łopatki Graupner-a Cam 9-4,5 i wyobraźcie sobie, że mają tę samą długość. Czy ktoś się pomylił, czy ja o czymś nie wiem? Ekierkę przyłożyłem tylko aby było widać długość łopatek a nie ich rozmiar podany w calach. Ewentualna pomyłka rozmiaru przez pakujących w Czechach może częściowo tłumaczyć spalenie poprzedniego silnika. Wymiar podany na łopatce dotyczy średnicy śmigła a nie długości łopatki . Oznacza to, że należy dołożyć średnicę piasty śmigła. Łatwo to zrozumieć, gdy weźmiemy klasyczne śmigło dwułpatowe np. APC o rozmiarze 229x152 (mm). Okazuje się, że odległość końcówek łopatek wynosi 229mm, czyli łącznie z piastą śmigła. Łopatki składane np. Graupner z napisem 20-11 (cm) mają długość 9 cm każda, łopatka z napisem RF20x13 (cali ) ma długość 9,52 cala . Łopatka jest liczona do średnicy śmigła i tylko przy tej średnicy daje swoją sprawność. Z mojego doświadczenia wynika, że trudno jest dobrać uchwyt łopatek przy śmigle składanym dokładnie wg. średnicy podanej na łopatkach.
witold_pi Opublikowano 28 Lipca Opublikowano 28 Lipca 1 godzinę temu, Jerzy_R napisał: A co ona ma wspólnego z długością łopatek ze zdjęcia? a no ma....
Jacekecaj Opublikowano 29 Lipca Opublikowano 29 Lipca Z tego co pamiętam ze szkoły 1" to 25,4mm więc idąc dalej - śmigło stałe o średnicy 9" (9x25,4) powinno mieć średnicę zewnętrzną 228,6mm. Teraz biorąc pod uwagę łopatki składane - jeśli na łopatce jest podany wymiar 9" a jej długość wynosi 90mm to dwie łopatki będą dawały średnicę 180mm, więc do uzyskania optymalnej średnicy śmigła brakuje jeszcze (228,6-180) 48,6mm Aby zatem prawidłowo dobrać kołpak do posiadanych łopatek odległość mocowań łopatek na kołpaku powinna być jak najbardziej zbliżona do 48,6mm. Mam nadzieję, że właśnie to chcieliście mi wytłumaczyć. Ale pytając jak to jest z tymi łopatkami, miałem zupełnie coś innego na myśli - otóż dlaczego firma Foxy podając na opakowaniu wymiar 8x4.3" sprzedaje w rzeczywistości łopatki o wymiarze 9" (u nasady łopatek jest tylko cecha 20-11 taka sama jak na łopatkach Graupner-a. Czy to był jedynie błąd przy pakowaniu?
stan_m Opublikowano 29 Lipca Opublikowano 29 Lipca Tak jest, Jacku. Tutaj jest ciekawa dyskusja na ten temat: Średnica składanego śmigła - RC Groups
young Opublikowano 29 Lipca Opublikowano 29 Lipca 23 godziny temu, Jacekecaj napisał: jaki rozmiar łopatek zastosowałeś do silnika ART-500. Do mojego silnika w Arthobby zaproponowano mi śmigło Aeronut carbon o rozmiarze 8x4.5 co daje 20x11.
Jerzy_R Opublikowano 25 Października Opublikowano 25 Października W dniu 3.03.2024 o 19:59, Patryk Sokol napisał: mam ciężkie serwa w skrzydle, duży aku (3s 1300, zamiast 3 650mAh) i balast na ogonie Serwa w skrzydle lekkie (chyba) - HS-40HB, aku 3S 850mAh (dosunięty prawie do silnika) i wychodzi, że muszę z 15g dać na przód by jakoś to wyważyć. Ciekawe, co i gdzie spi...łem 🤔
Rekomendowane odpowiedzi