Goden 125 Opublikowano 28 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia Witam serdecznie bardzo prosze o pomoc w oklejeniu końcówki skrzydła trenerka, chodzi mi dokładnie o ten fragment ze zdjęcia. Robie to pierwszy raz a już jestem zrażony do tego typu prac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FockeWulf Opublikowano 29 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia Z czym masz konkretnie problem? Sama końcówka czy wogóle Ci nie wychodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 3 Maja Udostępnij Opublikowano 3 Maja wytnij odpowiedni kawałej do tej końcwki skrzydła. Ja bym zaczął od przyklejenia zewnętrznych krawędzi, po zielonej kresce, potem obkurczać folię na środku, i na koniec przykleić do wzmocnień (tych czerwonych) Obciąć naddatki, podobnie zrobić z drugiej strony, i potem reszta, skrzydła, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 3 Maja Udostępnij Opublikowano 3 Maja A ja bym wypelnil te przestrzen balsa i ladnie oszlifowal na aerodynamyczny ksztalt. Nie cierpie takich obklejanych koncowek?. Nie tylko wygladaja okropnie ale tez powoduja szybsze przeciagniecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobRoy Opublikowano 3 Maja Udostępnij Opublikowano 3 Maja Jak nie ma balsy to styropian lub xps - jakiś twardy - ładnie i delikatnie można obrobić i folia się przyklei. 4 godziny temu, Andrzej Klos napisał: ....... ale tez powoduja szybsze przeciagniecie. Z czego to wynika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 3 Maja Udostępnij Opublikowano 3 Maja Mialem artykul na temat koncowek skrzydel w "prawdziwych" samolotach sportowych ale nie moge go znalesc. Takie koncowki nie sa zbyt aerodynamiczne i powoduja wczesne i niejednakowe oderwanie na obu koncowkach skrzydel. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobRoy Opublikowano 4 Maja Udostępnij Opublikowano 4 Maja A jest jakaś ogólna zasada konstruowania wingletów? wielkośc . kąty .... Zrobiłem takie na "oko" ale model b.dorze " trzyma się" powietrza ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 4 Maja Udostępnij Opublikowano 4 Maja Aby dzialaly poprawnie to jest z tym duzo roboty obliczeniowej, szczegolnie w szybowcach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobRoy Opublikowano 4 Maja Udostępnij Opublikowano 4 Maja Czyli pozostaje radosna twórczość .... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja W modelu samolotu nie bedzie to mialo zbyt wielkiego znaczenia i trudno bedzie zauwazyc poprawe/zmiane. Dobrze zaprojektowany winglet daje ~6-8% poprawy i dotyczy to glownie malych predkosci/wysokich Cl. Czyli masz racje; baw sie dobrze! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja Andrzej w kwestii wingletu, zastanawia mnie czy to faktycznie +do wyglądu tylko i wyłącznie, tak jak w tym modelu poniżej, czy faktycznie twórca poczynił stosowne starania aby spełniały swoja funkcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja 22 minuty temu, sbogdan1 napisał: Andrzej w kwestii wingletu, zastanawia mnie czy to faktycznie +do wyglądu tylko i wyłącznie, tak jak w tym modelu poniżej, czy faktycznie twórca poczynił stosowne starania aby spełniały swoja funkcję. Mysle, ze tylko zrobili aby ladnie wygladalo i modnie ?. Nie wiem, tylko analiza i eventualna pomiary w locie/obserwacja moga potwierdzic. To jest tylko model... Tutaj jest artykul prof Krzysztof Kubrynski o wingletach a takze jego winglet w szybowcach LAK: aiaa_03-0215_upd.pdf winglet.pdf 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja Moja opinia o wingletach jest taka, że jeśli w modelu uda się zrobić tak, aby nie psuły to już można szampana otwierać. Ze wszystkich modeli które zaprojektowałem z wingletami (i zadziwiającej ilości UAV, bo z jakiegoś powodu zleceniodawcy często chcą winglety dla wyglądu), to tylko GP-14 faktycznie ma korzyści z wignletów. A i to przez to, że jest zwyczajnie duży, a przez to może osiągać wysokie współczynniki siły nośnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja Godzinę temu, Patryk Sokol napisał: Moja opinia o wingletach jest taka, że jeśli w modelu uda się zrobić tak, aby nie psuły to już można szampana otwierać. Ze wszystkich modeli które zaprojektowałem z wingletami (i zadziwiającej ilości UAV, bo z jakiegoś powodu zleceniodawcy często chcą winglety dla wyglądu), to tylko GP-14 faktycznie ma korzyści z wignletów. A i to przez to, że jest zwyczajnie duży, a przez to może osiągać wysokie współczynniki siły nośnej. Patryk że tak zapytam z czystej ciekawości, wszak nie siedzę w temacie, winglet posiada jakiś profil, czy to jest profil symetryczny ? czy coś innego, powiedzmy wypukło płaski - zgaduję, czy może przyświeca mu inna jakaś metoda konstrukcyjna, domyślam się że to dość złożona sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja 4 godziny temu, sbogdan1 napisał: Patryk że tak zapytam z czystej ciekawości, wszak nie siedzę w temacie, winglet posiada jakiś profil, czy to jest profil symetryczny ? czy coś innego, powiedzmy wypukło płaski - zgaduję, czy może przyświeca mu inna jakaś metoda konstrukcyjna, domyślam się że to dość złożona sprawa. Zaczyna się profilem skrzydła, a później bywa różnie. Mi z reguły wychodzi na końcówce profil o (prawie) zerowym ugięciu, ale niesymetryczny (coś jakbyś spłaszczył profil końcówki do prawie zerowego ugięcia, często bez prostowania spodu spływu) i skręcony w ujemne kąty. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 5 Maja Udostępnij Opublikowano 5 Maja Dzisiaj rano zrobilem zdjecie modelu jednego z kolegow: Wiem, mozna by to lepiej okleic ale i tak wyglada tak sobie, moim zdaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 6 Maja Udostępnij Opublikowano 6 Maja Ja zawsze na końcówce dodaję trzy-cztery dodatkowe rozpórki, zwłaszcza w przedniej części. Efekt po oklejeniu jest dużo lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 6 Maja Udostępnij Opublikowano 6 Maja E, da się lepiej: To mój Gee Bee. Końcówka oklejona tym samym kawałkiem białej folii co reszta skrzydła 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi