Skocz do zawartości

oklejanie folią trenerka rc


Goden 125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wytnij odpowiedni kawałej do tej końcwki skrzydła.

Ja bym zaczął od przyklejenia zewnętrznych krawędzi, po zielonej kresce, potem obkurczać folię na środku, i na koniec przykleić do wzmocnień (tych czerwonych)

Obciąć naddatki, podobnie zrobić z drugiej strony, i potem reszta, skrzydła, 

DSC_1100.JPG.85e200de5f5317ec7b3720b073c19aa2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma balsy to styropian lub xps - jakiś twardy - ładnie i delikatnie można obrobić i folia się przyklei.

4 godziny temu, Andrzej Klos napisał:

.......  ale tez powoduja szybsze przeciagniecie.

 

 Z czego to wynika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem artykul na temat koncowek skrzydel w "prawdziwych" samolotach sportowych ale nie moge go znalesc.  Takie koncowki nie sa zbyt aerodynamiczne i powoduja wczesne i niejednakowe oderwanie na obu koncowkach skrzydel. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelu samolotu nie bedzie to mialo zbyt wielkiego znaczenia i trudno bedzie zauwazyc poprawe/zmiane.  Dobrze zaprojektowany winglet daje ~6-8% poprawy i dotyczy to glownie malych predkosci/wysokich Cl.

Czyli masz racje; baw sie dobrze!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej w kwestii wingletu, zastanawia mnie czy to faktycznie +do wyglądu tylko i wyłącznie, tak jak w tym modelu poniżej,

czy faktycznie twórca poczynił stosowne starania aby spełniały swoja funkcję.
image.png.657d51f60b8ea481a3bfa5c2a0f53966.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, sbogdan1 napisał:

Andrzej w kwestii wingletu, zastanawia mnie czy to faktycznie +do wyglądu tylko i wyłącznie, tak jak w tym modelu poniżej,

czy faktycznie twórca poczynił stosowne starania aby spełniały swoja funkcję.
image.png.657d51f60b8ea481a3bfa5c2a0f53966.png

 

Mysle, ze tylko zrobili aby ladnie wygladalo i modnie 😀.  Nie wiem, tylko analiza i eventualna pomiary w locie/obserwacja moga potwierdzic.  To jest tylko model...

Tutaj jest artykul prof Krzysztof Kubrynski o wingletach a takze jego winglet w szybowcach LAK:

 

aiaa_03-0215_upd.pdf

 

 

winglet.pdf

 

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja opinia o wingletach jest taka, że jeśli w modelu uda się zrobić tak, aby nie psuły to już można szampana otwierać.

 

Ze wszystkich modeli które zaprojektowałem z wingletami (i zadziwiającej ilości UAV, bo z jakiegoś powodu zleceniodawcy często chcą winglety dla wyglądu), to tylko GP-14 faktycznie ma korzyści z wignletów.

A i to przez to, że jest zwyczajnie duży, a przez to może osiągać wysokie współczynniki siły nośnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Patryk Sokol napisał:

Moja opinia o wingletach jest taka, że jeśli w modelu uda się zrobić tak, aby nie psuły to już można szampana otwierać.

 

Ze wszystkich modeli które zaprojektowałem z wingletami (i zadziwiającej ilości UAV, bo z jakiegoś powodu zleceniodawcy często chcą winglety dla wyglądu), to tylko GP-14 faktycznie ma korzyści z wignletów.

A i to przez to, że jest zwyczajnie duży, a przez to może osiągać wysokie współczynniki siły nośnej.

Patryk że tak zapytam z czystej ciekawości, wszak nie siedzę w temacie, winglet posiada jakiś profil, czy to jest profil symetryczny ? czy coś innego, powiedzmy wypukło płaski - zgaduję, czy może przyświeca mu inna jakaś metoda konstrukcyjna, domyślam się że to dość złożona sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sbogdan1 napisał:

Patryk że tak zapytam z czystej ciekawości, wszak nie siedzę w temacie, winglet posiada jakiś profil, czy to jest profil symetryczny ? czy coś innego, powiedzmy wypukło płaski - zgaduję, czy może przyświeca mu inna jakaś metoda konstrukcyjna, domyślam się że to dość złożona sprawa.

 

Zaczyna się profilem skrzydła, a później bywa różnie.

 

Mi z reguły wychodzi na końcówce profil o (prawie) zerowym ugięciu, ale niesymetryczny (coś jakbyś spłaszczył profil końcówki do prawie zerowego ugięcia, często bez prostowania spodu spływu) i skręcony w ujemne kąty.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.