Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie bardzo prosze o pomoc w oklejeniu końcówki skrzydła trenerka, chodzi mi dokładnie o ten fragment ze zdjęcia. Robie to pierwszy raz a już jestem zrażony do tego typu prac.

DSC_1100.JPG

Opublikowano

wytnij odpowiedni kawałej do tej końcwki skrzydła.

Ja bym zaczął od przyklejenia zewnętrznych krawędzi, po zielonej kresce, potem obkurczać folię na środku, i na koniec przykleić do wzmocnień (tych czerwonych)

Obciąć naddatki, podobnie zrobić z drugiej strony, i potem reszta, skrzydła, 

DSC_1100.JPG.85e200de5f5317ec7b3720b073c19aa2.jpg

Opublikowano

 A ja bym wypelnil te przestrzen balsa i ladnie oszlifowal na aerodynamyczny ksztalt.  Nie cierpie takich obklejanych koncowek?.  Nie tylko wygladaja okropnie ale tez powoduja szybsze przeciagniecie.

Opublikowano

Jak nie ma balsy to styropian lub xps - jakiś twardy - ładnie i delikatnie można obrobić i folia się przyklei.

4 godziny temu, Andrzej Klos napisał:

.......  ale tez powoduja szybsze przeciagniecie.

 

 Z czego to wynika ?

Opublikowano

Mialem artykul na temat koncowek skrzydel w "prawdziwych" samolotach sportowych ale nie moge go znalesc.  Takie koncowki nie sa zbyt aerodynamiczne i powoduja wczesne i niejednakowe oderwanie na obu koncowkach skrzydel. 

  • Dzięki 1
Opublikowano

A jest jakaś ogólna zasada konstruowania wingletów? wielkośc . kąty ....  Zrobiłem takie na "oko" ale model b.dorze " trzyma się" powietrza ...

Opublikowano

W modelu samolotu nie bedzie to mialo zbyt wielkiego znaczenia i trudno bedzie zauwazyc poprawe/zmiane.  Dobrze zaprojektowany winglet daje ~6-8% poprawy i dotyczy to glownie malych predkosci/wysokich Cl.

Czyli masz racje; baw sie dobrze!

  • Lubię to 1
Opublikowano

Andrzej w kwestii wingletu, zastanawia mnie czy to faktycznie +do wyglądu tylko i wyłącznie, tak jak w tym modelu poniżej,

czy faktycznie twórca poczynił stosowne starania aby spełniały swoja funkcję.
image.png.657d51f60b8ea481a3bfa5c2a0f53966.png

Opublikowano
22 minuty temu, sbogdan1 napisał:

Andrzej w kwestii wingletu, zastanawia mnie czy to faktycznie +do wyglądu tylko i wyłącznie, tak jak w tym modelu poniżej,

czy faktycznie twórca poczynił stosowne starania aby spełniały swoja funkcję.
image.png.657d51f60b8ea481a3bfa5c2a0f53966.png

 

Mysle, ze tylko zrobili aby ladnie wygladalo i modnie ?.  Nie wiem, tylko analiza i eventualna pomiary w locie/obserwacja moga potwierdzic.  To jest tylko model...

Tutaj jest artykul prof Krzysztof Kubrynski o wingletach a takze jego winglet w szybowcach LAK:

 

aiaa_03-0215_upd.pdf

 

 

winglet.pdf

 

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Moja opinia o wingletach jest taka, że jeśli w modelu uda się zrobić tak, aby nie psuły to już można szampana otwierać.

 

Ze wszystkich modeli które zaprojektowałem z wingletami (i zadziwiającej ilości UAV, bo z jakiegoś powodu zleceniodawcy często chcą winglety dla wyglądu), to tylko GP-14 faktycznie ma korzyści z wignletów.

A i to przez to, że jest zwyczajnie duży, a przez to może osiągać wysokie współczynniki siły nośnej.

Opublikowano
Godzinę temu, Patryk Sokol napisał:

Moja opinia o wingletach jest taka, że jeśli w modelu uda się zrobić tak, aby nie psuły to już można szampana otwierać.

 

Ze wszystkich modeli które zaprojektowałem z wingletami (i zadziwiającej ilości UAV, bo z jakiegoś powodu zleceniodawcy często chcą winglety dla wyglądu), to tylko GP-14 faktycznie ma korzyści z wignletów.

A i to przez to, że jest zwyczajnie duży, a przez to może osiągać wysokie współczynniki siły nośnej.

Patryk że tak zapytam z czystej ciekawości, wszak nie siedzę w temacie, winglet posiada jakiś profil, czy to jest profil symetryczny ? czy coś innego, powiedzmy wypukło płaski - zgaduję, czy może przyświeca mu inna jakaś metoda konstrukcyjna, domyślam się że to dość złożona sprawa.

Opublikowano
4 godziny temu, sbogdan1 napisał:

Patryk że tak zapytam z czystej ciekawości, wszak nie siedzę w temacie, winglet posiada jakiś profil, czy to jest profil symetryczny ? czy coś innego, powiedzmy wypukło płaski - zgaduję, czy może przyświeca mu inna jakaś metoda konstrukcyjna, domyślam się że to dość złożona sprawa.

 

Zaczyna się profilem skrzydła, a później bywa różnie.

 

Mi z reguły wychodzi na końcówce profil o (prawie) zerowym ugięciu, ale niesymetryczny (coś jakbyś spłaszczył profil końcówki do prawie zerowego ugięcia, często bez prostowania spodu spływu) i skręcony w ujemne kąty.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Dzisiaj rano zrobilem zdjecie modelu jednego z kolegow:

 

Koncowka.thumb.jpg.985be70c29316626e133ab26bc668aba.jpg

 

 

Wiem, mozna by to lepiej okleic ale i tak wyglada tak sobie, moim zdaniem. 

 

 

Opublikowano

Ja zawsze na końcówce dodaję trzy-cztery dodatkowe rozpórki, zwłaszcza w przedniej części.

Efekt po oklejeniu jest dużo lepszy.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.