Goden 125 Opublikowano 28 Kwietnia Opublikowano 28 Kwietnia Witam serdecznie bardzo prosze o pomoc w oklejeniu końcówki skrzydła trenerka, chodzi mi dokładnie o ten fragment ze zdjęcia. Robie to pierwszy raz a już jestem zrażony do tego typu prac.
FockeWulf Opublikowano 29 Kwietnia Opublikowano 29 Kwietnia Z czym masz konkretnie problem? Sama końcówka czy wogóle Ci nie wychodzi?
noker Opublikowano 3 Maja Opublikowano 3 Maja wytnij odpowiedni kawałej do tej końcwki skrzydła. Ja bym zaczął od przyklejenia zewnętrznych krawędzi, po zielonej kresce, potem obkurczać folię na środku, i na koniec przykleić do wzmocnień (tych czerwonych) Obciąć naddatki, podobnie zrobić z drugiej strony, i potem reszta, skrzydła,
Andrzej Klos Opublikowano 3 Maja Opublikowano 3 Maja A ja bym wypelnil te przestrzen balsa i ladnie oszlifowal na aerodynamyczny ksztalt. Nie cierpie takich obklejanych koncowek?. Nie tylko wygladaja okropnie ale tez powoduja szybsze przeciagniecie.
RobRoy Opublikowano 3 Maja Opublikowano 3 Maja Jak nie ma balsy to styropian lub xps - jakiś twardy - ładnie i delikatnie można obrobić i folia się przyklei. 4 godziny temu, Andrzej Klos napisał: ....... ale tez powoduja szybsze przeciagniecie. Z czego to wynika ?
Andrzej Klos Opublikowano 3 Maja Opublikowano 3 Maja Mialem artykul na temat koncowek skrzydel w "prawdziwych" samolotach sportowych ale nie moge go znalesc. Takie koncowki nie sa zbyt aerodynamiczne i powoduja wczesne i niejednakowe oderwanie na obu koncowkach skrzydel. 1
RobRoy Opublikowano 4 Maja Opublikowano 4 Maja A jest jakaś ogólna zasada konstruowania wingletów? wielkośc . kąty .... Zrobiłem takie na "oko" ale model b.dorze " trzyma się" powietrza ...
Andrzej Klos Opublikowano 4 Maja Opublikowano 4 Maja Aby dzialaly poprawnie to jest z tym duzo roboty obliczeniowej, szczegolnie w szybowcach.
Andrzej Klos Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja W modelu samolotu nie bedzie to mialo zbyt wielkiego znaczenia i trudno bedzie zauwazyc poprawe/zmiane. Dobrze zaprojektowany winglet daje ~6-8% poprawy i dotyczy to glownie malych predkosci/wysokich Cl. Czyli masz racje; baw sie dobrze! 1
sbogdan1 Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja Andrzej w kwestii wingletu, zastanawia mnie czy to faktycznie +do wyglądu tylko i wyłącznie, tak jak w tym modelu poniżej, czy faktycznie twórca poczynił stosowne starania aby spełniały swoja funkcję.
Andrzej Klos Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja 22 minuty temu, sbogdan1 napisał: Andrzej w kwestii wingletu, zastanawia mnie czy to faktycznie +do wyglądu tylko i wyłącznie, tak jak w tym modelu poniżej, czy faktycznie twórca poczynił stosowne starania aby spełniały swoja funkcję. Mysle, ze tylko zrobili aby ladnie wygladalo i modnie ?. Nie wiem, tylko analiza i eventualna pomiary w locie/obserwacja moga potwierdzic. To jest tylko model... Tutaj jest artykul prof Krzysztof Kubrynski o wingletach a takze jego winglet w szybowcach LAK: aiaa_03-0215_upd.pdf winglet.pdf 1
Patryk Sokol Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja Moja opinia o wingletach jest taka, że jeśli w modelu uda się zrobić tak, aby nie psuły to już można szampana otwierać. Ze wszystkich modeli które zaprojektowałem z wingletami (i zadziwiającej ilości UAV, bo z jakiegoś powodu zleceniodawcy często chcą winglety dla wyglądu), to tylko GP-14 faktycznie ma korzyści z wignletów. A i to przez to, że jest zwyczajnie duży, a przez to może osiągać wysokie współczynniki siły nośnej.
sbogdan1 Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja Godzinę temu, Patryk Sokol napisał: Moja opinia o wingletach jest taka, że jeśli w modelu uda się zrobić tak, aby nie psuły to już można szampana otwierać. Ze wszystkich modeli które zaprojektowałem z wingletami (i zadziwiającej ilości UAV, bo z jakiegoś powodu zleceniodawcy często chcą winglety dla wyglądu), to tylko GP-14 faktycznie ma korzyści z wignletów. A i to przez to, że jest zwyczajnie duży, a przez to może osiągać wysokie współczynniki siły nośnej. Patryk że tak zapytam z czystej ciekawości, wszak nie siedzę w temacie, winglet posiada jakiś profil, czy to jest profil symetryczny ? czy coś innego, powiedzmy wypukło płaski - zgaduję, czy może przyświeca mu inna jakaś metoda konstrukcyjna, domyślam się że to dość złożona sprawa.
Patryk Sokol Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja 4 godziny temu, sbogdan1 napisał: Patryk że tak zapytam z czystej ciekawości, wszak nie siedzę w temacie, winglet posiada jakiś profil, czy to jest profil symetryczny ? czy coś innego, powiedzmy wypukło płaski - zgaduję, czy może przyświeca mu inna jakaś metoda konstrukcyjna, domyślam się że to dość złożona sprawa. Zaczyna się profilem skrzydła, a później bywa różnie. Mi z reguły wychodzi na końcówce profil o (prawie) zerowym ugięciu, ale niesymetryczny (coś jakbyś spłaszczył profil końcówki do prawie zerowego ugięcia, często bez prostowania spodu spływu) i skręcony w ujemne kąty. 1
Andrzej Klos Opublikowano 5 Maja Opublikowano 5 Maja Dzisiaj rano zrobilem zdjecie modelu jednego z kolegow: Wiem, mozna by to lepiej okleic ale i tak wyglada tak sobie, moim zdaniem.
robloz Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja Ja zawsze na końcówce dodaję trzy-cztery dodatkowe rozpórki, zwłaszcza w przedniej części. Efekt po oklejeniu jest dużo lepszy.
Patryk Sokol Opublikowano 6 Maja Opublikowano 6 Maja E, da się lepiej: To mój Gee Bee. Końcówka oklejona tym samym kawałkiem białej folii co reszta skrzydła 1 1
Rekomendowane odpowiedzi