Skocz do zawartości

Skysurfer


rozrabiaka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

zakupiłem niedawno skysurfera do złożenia.

Poskładałem według instrukcji.

Niestety w instrukcji są chyba niepełne informacje bo po złożeniu i próbnym "locie" okazało się, że model ten jest NIElotem.

Przepustnica na ponad 3/4, wyrzut z ręki lekko ku górze a model na lewo i w glebę od razu.

 

Zrobiłem trzy próby - za każdym razem to samo. W tej chwili dziób jest zmasakrowany - będę próbował uformować na nowo (może się uda).

 

Co zrobiłem przed lotem:

sprawdziłem ster, lotki oraz elevator - wszystko w linii prostej.

Akumulator całkiem na przód samolotu dałem.

 

Co zamontowane:

serwa sg90

silnik A2212 kv2200

Śmigło APC 6x4 EP - Speed 400 Electric Pusher

Regulator Redox 30A EVO

Aku 3s

odbiornik SkyFly iA-6B

 

Proszę o pomoc i porady.

Wieczorem mogę dodać zdjęcia z tego, co zostało z modelu...

 

[EDIT]:

to moja pierwsza próba z samolotem.

Kilka lat temu latałem dronem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też ustawienie środka ciężkości. Jaka waga pakietu? Z tym śmigłem powinien się wznosić bez problemu, jeśli wszystko byłoby ustawione prawidłowo. Sprawdź też czy śmigło jest prawidłowo zamontowane, we właściwą stronę i czy nie jest to śmigło tzw. lewe. Normalnie śmigło powinno być napisami do przodu ( w stronę dziobu modelu ). Wyrzucaj model mocno ale nie do góry, tylko po prostej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, pietrku napisał:

Sprawdź też ustawienie środka ciężkości. Jaka waga pakietu? Z tym śmigłem powinien się wznosić bez problemu, jeśli wszystko byłoby ustawione prawidłowo. Sprawdź też czy śmigło jest prawidłowo zamontowane, we właściwą stronę. Jeśli jest to śmigło normalne (nie lewe) to powinno być napisami do przodu ( w stronę dziobu modelu ). Rzucasz samolot po prostej czy do góry?

Właśnie, środek ciężkości.

Na YT widziałem jedno nagranie jak opowiadający ustawia model na stojaku (opierając skrzydłami na tym stojaku) 3,5cm od krawędzi natarcia.

Czy te 3,5cm od krawędzi natarcia to uniwersalna odległość dla każdego modelu?

 

Resztę informacji udzielę po pracy.

11 minut temu, cZyNo napisał:

To chyba wszystko wyjaśnia.

Ten modelik na pewno lata...

Nie teraz, nie w tym stanie... 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rozrabiaka napisał:

że model ten jest NIElotem.

Heh, raczej Ty jesteś NIEdoświadczonym, początkującym pilotem .

Kiedyś pewnie będziesz się śmiał z tego Twojego stwierdzenia jak opanujesz lot tym prostym, fajnym dla początkujących modelem 😉

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś zapytał wcześniej co wybrać na pierwszy model większość kolegów poleciła by ... Betę , SKySurfera...lub model w podobnym układzie.

Ten model lata jak mu się nie przeszkadza. Podobny model z Volantexa poturbowałem nie miłosiernie zanim zacząłem latać - i to niedawno.

To że poturbowany przód- bez znaczenia, jeżeli skrzydła siedzą w swoim miejscu a przód utrzyma baterię.

Co mnie pomogło :

1 - sprawdź wyważenie modelu,

2 - zrób dual rate, albo zmniejsz wychylenia sterów do 50 %, najwyżej będziesz robił szerokie koła

3 - zmniejsz wychylenie steru kierunku do 30- 20 % - ja dodawałem gazu i bezwiednie sterowałem sterem kierunku - efekt - pętla i gleba

4 - na wychylenia sterów daj duże expo - 70 %, na początku każdy macha gimbalami jak wiosłem.

5 - dokładnie sprawdź czy w dobrą  stronę wychylają się stery, lotki ( stojąc za modelem)

 

Tak ustawiony model lata tak :

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rozrabiaka napisał:

Właśnie, środek ciężkości.

Na YT widziałem jedno nagranie jak opowiadający ustawia model na stojaku (opierając skrzydłami na tym stojaku) 3,5cm od krawędzi natarcia.

Czy te 3,5cm od krawędzi natarcia to uniwersalna odległość dla każdego modelu?

 

Słuchaj, pisałeś że zrobiłeś model zgodnie z instrukcją. tam też jest informacja jak ustawić ŚĆ. A teraz pytasz o ŚĆ? Coś mi nie pasuje w zeznaniach. W instrukcjach z zasady jest bardzo bezpieczne ustawienie ŚĆ.

 

2 godziny temu, RobRoy napisał:

2 - zrób dual rate, albo zmniejsz wychylenia sterów do 50 %, najwyżej będziesz robił szerokie koła

3 - zmniejsz wychylenie steru kierunku do 30- 20 % - ja dodawałem gazu i bezwiednie sterowałem sterem kierunku - efekt - pętla i gleba

4 - na wychylenia sterów daj duże expo - 70 %, na początku każdy macha gimbalami jak wiosłem.

5 - dokładnie sprawdź czy w dobrą  stronę wychylają się stery, lotki ( stojąc za modelem)

 

 

Sorki, ale to już tyle razy było wałkowane - podawanie wychyleń czy ich zmian w % niewiele daje. W zależności od tego jak masz zapięte popychacze na dźwigniach, jak długie są dźwignie - ustawienia wyjściowe będą inne. Najlepiej jak chcesz pomóc to zmierz i podaj jakie masz wychylenia sterów.

 

70% expo na początek...wow. mi kiedyś ktoś tak swój model ustawił i to było latanie jak na zabytkowej aparturze czyli takie zerojedynkowe - skręca/nie skręca :) Niby model latał. Ale śmiesznie

 

W przypadku tego wątku, może być istotny punkt 5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cZyNo napisał:

70% expo na początek...wow. mi kiedyś ktoś tak swój model ustawił i to było latanie jak na zabytkowej aparturze

Widac ze dawno sie uczyłeś latać i juz zapomniałeś  jak to było...

W piewrwsztm locie chodzi

o to żeby wystartować i wylądować bez strat. Jak braknie mu wychyleń .... sam się zorientuje , ale najpierw uspokoi swoje ruchy. Sam sie uczyłem latać i pisałem wyraźnie że MNIE te ustawienia pomogły. Ostatecznie mniej jest modeli rozbitych z tego powodu ze są mulowate niz z tego ze sa za nerwowe.

Obecnie latam na innych ustawieniach , ale i tak korzystam z expo... zwłaszcza przy lądowaniu.

Własciwe ustawienia modelu dla kogoś kto juz lata nie sa własciwe dla tego kto zaczyna .... zwłaszcza sam.

Ustawilem tak model koledze....  polecial i wylądował w pierwszym locie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, rozrabiaka napisał:

Właśnie, środek ciężkości.

Na YT widziałem jedno nagranie jak opowiadający ustawia model na stojaku (opierając skrzydłami na tym stojaku) 3,5cm od krawędzi natarcia.

Czy te 3,5cm od krawędzi natarcia to uniwersalna odległość dla każdego modelu?

 

OOO chetnie zobacze ten film .Ten model powinien miec srodek ciężkości 70 mm +-5 mm od krawędzi natarcia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RobRoy napisał:

Widac ze dawno sie uczyłeś latać i juz zapomniałeś  jak to było...

 

Jak nie pamiętam...przywaliłem w ścianę :)

Jak masz takie expo w tak prostym modelu to znaczy ze są dużo za duże wychylenia :) przestawiamy popychacz na dźwigniach :) Poza tym...lepiej se na małym gazie latać. Bo po co sie na początku przygody z lataniem gdzieś spieszyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator waży 114 gramów.

Zniszczenia na zdjęciach poniżej.

Skrzydła całe, ogon cały, stery, lotki całe.

Ze skrzydeł "odkleiły" się rurki carbonowe, ale są całe.

Czy tę "mordkę" da się uratować jakoś czy jednak do wymiany kadłub?

 

 

IMG_20240513_142522.jpg

IMG_20240513_142527.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, cZyNo napisał:

Jak masz takie expo w tak prostym modelu to znaczy ze są dużo za duże wychylenia

A skąd ma wiedzieć że są duże wychylenia ????

Jedni sobie chwalą expo --- inni nie używają. Uważam że z expo jest bezpieczniej, zwłaszcza przy lądowaniu kiedy trzeba delikatnie sterować modelem...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, rozrabiaka napisał:

...Akumulator waży 114 gramów...

Ale się zawinął 😀. Akumulator wcale nie jest za ciężki. Więc to nie przez niego. Ustaw sobie wszystkie klamoty w kabinie tak abyś nie miał środka ciężkości bliżej niż 65mm do krawędzi natarcia, ani dalej niż 75mm. To jest właśnie w okolicach 1/3 od krawędzi natarcia. Podpiera się do sprawdzenia zaraz przy kadłubie w tym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsi koledzy powiadają, że model zaczyna dobrze latać dopiero po ....  pierwszym krecie .... 😉

Tak że...nic straconego, walcz dalej.

 

Śmigło , końcówkę uszkodzoną ja bym wyrównał delikatnie i podobnie zrobił z drugiej strony + wyważenie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany najlepiej. A jak stałeś za samolotem przed startem i dodałeś gazu to czułeś powietrze od śmigła że idzie do tyłu, czy nie? Takiego śmigła pusher to nie używałem ale lepiej sprawdzić czy wiaterek idzie do tyłu po dodaniu gazu 🙂.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak będzie nowy zakup całości.

Zdemontowałem skrzydła i są wyrwane otwory, przez które przechodzi rurka węglowa..

IMG_20240513_160725.jpg

IMG_20240513_160717.jpg

17 minut temu, pietrku napisał:

Do wymiany najlepiej. A jak stałeś za samolotem przed startem i dodałeś gazu to czułeś powietrze od śmigła że idzie do tyłu, czy nie? Takiego śmigła pusher to nie używałem ale lepiej sprawdzić czy wiaterek idzie do tyłu po dodaniu gazu 🙂.

Zdecydowanie dmuchało w twarz 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.