jacekplacek Opublikowano 2 Czerwca Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca Steujemy tylko lotkami i sterem wysokości, czy dodanie sterowanego steru kierunku poprawi te sytuację ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 2 Czerwca Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 8 minut temu, jacekplacek napisał: Steujemy tylko lotkami i sterem wysokości, czy dodanie sterowanego steru kierunku poprawi te sytuację ? Wiesz, to nie tak, że używanie steru kierunku poprawia sytuację z wiatrem, nawet jak szybko nim machasz. Ale ster kierunku jest konieczny do prawidłowego zakrętu szybowcem, a wiatr nic w tym nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrazyTomas Opublikowano 2 Czerwca Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca Poprawi i to bardzo. Skoro górka, to pewnie latasz w poprzek zbocza. Zakręty wykonujesz pewnie od zbocza więc wewnętrzne skrzydło porusza się z niewielką prędkością, lotka działa słabo. Do tego wiatr leci po skosie do góry i to skrzydło podwiewa (jak spódniczkę MM). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 3 Czerwca Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 16 godzin temu, jacekplacek napisał: Steujemy tylko lotkami i sterem wysokości, czy dodanie sterowanego steru kierunku poprawi te sytuację ? Po pierwsze co to znaczy u Ciebie pod wiatr? Po drugie co za model. A najlepiej jakbyś miał filmik. Jeśli chodzi o szybowce na zboczu, to wielu zawodników szybko latających nie używa kierunku. Kierunek może pomóc ale też może wiele napsuć. To trzeba wyćwiczyć. Właściwe używanie steru wysokości i poprawne ustawienie modelu, robi robotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekplacek Opublikowano 3 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 6 godzin temu, cZyNo napisał: Po pierwsze co to znaczy u Ciebie pod wiatr? Po drugie co za model. A najlepiej jakbyś miał filmik. Jeśli chodzi o szybowce na zboczu, to wielu zawodników szybko latających nie używa kierunku. Kierunek może pomóc ale też może wiele napsuć. To trzeba wyćwiczyć. Właściwe używanie steru wysokości i poprawne ustawienie modelu, robi robotę. model to szybowiec z pianki, o ropietosci 2m, bo górka jest mała, wiatr to 15 -17m/s wg prognozy imgw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 3 Czerwca Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca Panie przy takim wiaterku to waga jest istotna. Mimo zapewnień znawców ze lekkie też lata. Sego czasu Janek nawet kombinerki do falcona przyczepiał ? a sformułowanie slabo skręca pod wiatr odnosi się każdego zakrętu od zbocza czy macie wiatr trochę z boku zbocza i tylko jeden zakręt nie wychodzi a drugi jest ok? Tajemniczy jesteś jeśli chodzi o nazwę modelu ? model ma klapy i lotki? Usterzenie jakie? Ile waży do lotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekplacek Opublikowano 3 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 16 godzin temu, cZyNo napisał: Panie przy takim wiaterku to waga jest istotna. Mimo zapewnień znawców ze lekkie też lata. Sego czasu Janek nawet kombinerki do falcona przyczepiał ? a sformułowanie slabo skręca pod wiatr odnosi się każdego zakrętu od zbocza czy macie wiatr trochę z boku zbocza i tylko jeden zakręt nie wychodzi a drugi jest ok? Tajemniczy jesteś jeśli chodzi o nazwę modelu ? model ma klapy i lotki? Usterzenie jakie? Ile waży do lotu? Pialem, że skręcamy na lotach to z tego wynika, że model lotki ma, klapy tez ma, ale nie używamy bo w 2m modelu to niepotrzebne, w dodatku nie rozumiem co na posiadanie klapki do słabego wykonywania zakrętu pod wiatr ( Japończycy w 2 wsw używali klap do wykonywania ciaśniejszych zakrętów w czasie walki, chyba jednak nie o to tu nam chodzi, ale może czegoś nie wiem ). Model nazywa się Vento, mamy też Foxa od Pelikana, i uruchamiamy Gamę, też od Pelikana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca Nie wyobrażam sobie Vento przy 15m/s. Mój tyle nie lata z górki na pełnej mocy Normalnie można by powiedzieć zwiększ wychylenia, zmniejsz różnicowość, zwiększ odpowiednio miks lotki-kierunek, zwiększ masę. Ale tu lepiej powiedzieć zmień model Piankoloty przy większych prędkościach zaczynają się tak giąć, że aeroelastyczność zaburza większość klasycznych reguł mechaniki lotu 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.z Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca Jak pelikan w Gama 2100 nie poprawił mocowania dźwigara, to Gama będzie jeszcze gorzej robić nawroty. Gama miała fabrycznie dźwigar klejony do skrzydła tylko na jednej górnej powierzchni dźwigara. Pomagało wyjęcie dźwigara i przyklejenie go na trzech powierzchniach ( góra, przód i tył) dźwigara. Jak dźwigar nie jest dobrze wklejony to skrzydło tak się mocno skręcało, że przy szybszym locie nie było żadnej reakcji na lotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horn3t Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca Cześć jakoś się chyba starzeją ale ostatnimi czasy lubię fruwanie w mniej wietrzną aurę. Ale zawsze chętnie dowie się czegoś nowego i poduczę. Coś tam kiedyś zlatałem parę razy rekreacyjnie wyłącznie dla samej frajdy a nie ścigania się różnymi wynalazkami na zboczach w wiaterek i zasadniczo jak pisze Czaro „Piankoloty przy większych prędkościach zaczynają się tak giąć...” więc te modele raczej na słabsze warunki wietrzne a czym mocniej dmuch sztywny model najlepiej laminat i „dwie cegły” jak Radzi Jurek nawet „kombinerki” i wtedy pytanie czym sterować zniknie a sam model podpowie czego się lepiej będzie słuchał ? Osobiście jak mam wszystkie stery to używam wszystkich ale większość szybowców na zbocze miałem bez kierunku więc wybór był prosty ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca A ja uważam ,że doświadczony modelarz to taki człowiek który potrafi dobrać model do odpowiednich warunków pogodowych. Latanie na siłę modelem nie nadającym się na wiatr to nic dobrego. Dobrze Panowie ,że macie zapał ale jak już napisano wcześniej na 15-17m/s to trzeba dobrze dobalastowany modele do F3F a nie piankę. Bez steru kierunku można latać ale żeby zakręty miały ręce i nogi potrzeba 3 funkcji: kierunku , lotek , wysokości. Powodzenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca W dniu 3.06.2024 o 19:22, jacekplacek napisał: Pialem, że skręcamy na lotach to z tego wynika, że model lotki ma, klapy tez ma, ale nie używamy bo w 2m modelu to niepotrzebne, w dodatku nie rozumiem co na posiadanie klapki do słabego wykonywania zakrętu pod wiatr ( Japończycy w 2 wsw używali klap do wykonywania ciaśniejszych zakrętów w czasie walki, chyba jednak nie o to tu nam chodzi, ale może czegoś nie wiem ). Model nazywa się Vento, mamy też Foxa od Pelikana, i uruchamiamy Gamę, też od Pelikana. No jak nie rozumiesz to dobrze że pytasz Jak są klapy i normalny mode, to można sobie zrobić lepszego snapflapa niż tylko z lotkami, można klapami wspomóc lotki i można kilka innych rzeczy zrobić żeby model lepiej zakręcał. Te panki niestety nie za bardzo sie sprawdzą w lataniu w takich warunkach....one są do "latania" w "termice". Z zasady mają większe kąty nie mówiąc że się gną. No chyba że je zdecydowanie "uwęglicie". Ale nie będą dobrze przebijały w tak silnym wietrze. Choć można by trochę powalczyć - z balastem, z trymowaniem czy z róznicowością lotek... akurat ja bym zwiększył Z miksów bym zrezygnował (może dlatego że nigdy ich nie używałem ) Zbocze jest zbyt zmienne, aby jakieś sztywne miksy wprowadzać. Wychylenia - może lotki bym zwiększył, wysokość chyba raczej bym ustawił nie większą niż potrzebną do zrobienia niezbyt ostrego zakrętu. Zawsze można użyć dual rate i sie tym pobawić. A wogóle to ja mam wrażenie że im mocniej wieje tym mniej powinno sie używać kierunku tylko ustawić tak model żeby pięknie ciął zakręt. Jak ktoś bardzo chce to może użyć kierunek do drobnych korekt w zakręcie...jak sie nadąży 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekplacek Opublikowano 7 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca W dniu 5.06.2024 o 22:42, cZyNo napisał: No jak nie rozumiesz to dobrze że pytasz Jak są klapy i normalny mode, to można sobie zrobić lepszego snapflapa niż tylko z lotkami, można klapami wspomóc lotki i można kilka innych rzeczy zrobić żeby model lepiej zakręcał. Te panki niestety nie za bardzo sie sprawdzą w lataniu w takich warunkach....one są do "latania" w "termice". Z zasady mają większe kąty nie mówiąc że się gną. No chyba że je zdecydowanie "uwęglicie". Ale nie będą dobrze przebijały w tak silnym wietrze. Choć można by trochę powalczyć - z balastem, z trymowaniem czy z róznicowością lotek... akurat ja bym zwiększył Z miksów bym zrezygnował (może dlatego że nigdy ich nie używałem ) Zbocze jest zbyt zmienne, aby jakieś sztywne miksy wprowadzać. Wychylenia - może lotki bym zwiększył, wysokość chyba raczej bym ustawił nie większą niż potrzebną do zrobienia niezbyt ostrego zakrętu. Zawsze można użyć dual rate i sie tym pobawić. A wogóle to ja mam wrażenie że im mocniej wieje tym mniej powinno sie używać kierunku tylko ustawić tak model żeby pięknie ciął zakręt. Jak ktoś bardzo chce to może użyć kierunek do drobnych korekt w zakręcie...jak sie nadąży Co to jest "snapflapa" ? Czy wykorzystanie klap nie jako klap, a jako dodatkowej powierzchni lotek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 7 Czerwca Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca W dniu 5.06.2024 o 22:42, cZyNo napisał: Te panki niestety nie za bardzo sie sprawdzą w lataniu w takich warunkach....one są do "latania" w "termice". Z zasady mają większe kąty nie mówiąc że się gną. No chyba że je zdecydowanie "uwęglicie". Ale nie będą dobrze przebijały w tak silnym wietrze. No i napisałeś krótko całą prawdę. Bo cała ( no prawie cała) tajemnica tkwi w profilu. Pianka to pianka a nowoczesny profil w kompozytowym płacie to jest to czego trzeba na zbocze. Przy wietrze gdzie zwykłe modele już zostają na ziemi wyczynowe modele dopiero "zapalają". Reasumując na zbocze i 15m/s szkoda z pianką wychodzić i się męczyć z miksami. Widzę to sam po sobie : zbudowałem model elektroszybowca z profilem MH 32 ( techniką worka próżniowego) i pomimo ,że jest to model lekki typowo na termikę i to słabszą bez problemu lata przy wietrze przy którym Easy Glider stał pod wiatr. Także kolego Jacku Jurek słusznie napisał i ja to potwierdzam , jak masz piankę wybieraj spokojniejsze warunki a jak chcesz latać w silnym wietrze zainwestuj w lepszy model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi