Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Patryk Sokol Opublikowano 2 Czerwca Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 2 Czerwca Hej Kolejna nowa rzecz od ArtHobby Trochę przedwcześnie wrzucam, ale to kwestia tego ile mam radochy z latania tym bachorem Tym razem to półmakieta PW-5 Smyk Na papierze prezentuje się tak: , A tak wygląda bardzo, bardzo wczesny prototyp: Prototyp tak wczesny, że wciąż cosplay'uje parapet, jeszcze nawet się nie zabielił Parametry ma takie: Rozpiętość - 3400mm Długość - 1589mm Waga do lotu (w wersji elektro) - równe 3kg Profile oczywiście moje Bycie elektroszybowcem jest nieco zdradzieckie w tym modelu Tzn. Można mu zdjąć piastę śmigła, a następnie wyjąć rotor silnika ze środka kadłuba. W efekcie zostaje jedynie dziura w nosie i nie ma śladu A PW-5 dziurę w nosie miał PW-5 jest ciekawą konstrukcją na model. Jest to szybowiec mały (zaledwie 13,44m rozpiętości) i ze stosunkowo niewielkim wydłużeniem. To powoduje, że jest naprawdę wygodny do projektowania aerodynamiki. Nie ma problemów z niskim Re, nadmiernym wydłużeniem i innymi takimi rzeczami. Nawet stateczniki są tak hojne, że nie ma powodu, żeby je powiększać Oryginał miał nawet jakieś tam własności akrobacyjne, więc zależało mi żeby model też się do akrobacji nadawał. W efekcie mamy tutaj all-arounder który bardzo fajnie krąży w termice (nawet o charakterystykę przeciągnięcia zadbałem. Smyk, nawet w pełnym przeciągnięciu, przy pełnym zaciągnięciu drążka, zachowuje pełną kontrolę na lotkach), ma naprawdę kawał doskonałości na przelocie. Lądowania tym modelem to czysta przyjemność. Podwozie przysysa szybowca do ziemi (bo i taki cel ma, kółko za skrzydłem, w momencie kontaktu z ziemią zmniejsza kąt natarcia i przysysa szybowiec do ziemi). Jeśli ma się trochę za dużo energii to hamulce aerodynamiczne robią świetną robotę, po prostu zwiększają opadanie, a nic nie zmieniają w kierunku lotu. Lądowanie bez hamulców powoduje zaś, że PW-5 buja się na poduszce długie metry . Polecam zobaczyć na filmie jak daleko można ciągnąć ster wysokości, na podejściu, bez ryzyka czegokolwiek negatywnego: W akrobacji też jest bardzo przyjemny - dużo zwinniejszy na lotkach niż Zefir (mniejsze wydłużenie robotę robi ). Beczki sterowane, beczki autorotacyjne, ósemki kubańskie, ranwersy, lot na plecach - z tym wszystkim absolutne zero problemu. O korkociąg trzeba zaś solidnie poprosić. Albo przeciągnięciem z pełnym sterem kierunku (i trzeba odpuścić lotki, bo na przeciwny do kierunku to trawersem leci i korka nie ma), albo przejść do korkociągu z szybkiej beczki autorotacyjnej Zresztą, co się będę mądrzył, moje podejścia do akrobacji macie tutaj: Jakby to powiedzieć, nie chciałem przeryć ziemi niczym dzik, więc póki co dosyć zachowawczo Ale polecam też zwrócić uwagę na lądowanie. Ściąłem tu podejście hamulcami (1/3-1/2 wypuszczenie około) i od razu widać jak ładnie na ziemię skoczył A jak wygląda taki pełny experience lotu Smykiem to macie tutaj: Start jest całkowicie luźny, zero stresu, trochę acro, a później odlot w termice w dal, bezproblemowy powrót pod wiatr i piękne lądowanie Trochę nie mogę się doczekać na dalsze loty tym modelem Mam z tego nieproporcjonalnie dużo frajdy, nie sądziłem, że krążenie czymś co wygląda jak PW-5 w termice sprawi mi tyle radochy Niestety - to tyle dobrych wiadomości póki co. Forma na kadłub wymaga poprawek, trzeba dorobić oprzyrządowanie do produkcji skrzydła (bo ma inny typ dźwigara i bagnetu, niż cokolwiek od AH), więc wprowadzenie do produkcji to najpewniej wrzesień. Ale to też ma zalety, bo ja sobie polatam czymś fajnym, a reszta mi może pozazdrościć póki co 14 1
wiktoreksz Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca O kurcze, wygląda jak następny "must have"! Super! 5 za wygląd, 5+ za to jak lata. No i podobnie do oryginału powinien być bardziej ekonomiczny niż ten Zefir-4 który tak bardzo mi się marzy...
pietrku Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca 18 godzin temu, Patryk Sokol napisał: Oryginał miał nawet jakieś tam własności akrobacyjne, więc zależało mi żeby model też się do akrobacji nadawał. Plemnik miał słabe. Dopiero jego dwusterowe wzmocnione rozwinięcie PW-6U jest dobry w te klocki.
young Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Pilot dobry, model zaprojektowany z doświadczenia z poprzednich projektów. Cóż więcej potrzeba ? Czasu na radochę z latania. Widać że w ostatnim czasie powstało w arthobby kilka nowych modeli . A cena też nie wygórowana więc tylko kupować i latać . Ja już coś tam zamówiłem :)))
Patryk Sokol Opublikowano 3 Czerwca Autor Opublikowano 3 Czerwca 2 minuty temu, pietrku napisał: Plemnik miał słabe. Dopiero jego dwusterowe wzmocnione rozwiniecie PW-6U jest dobry w te klocki. Nie no wiadomo, Swift to to nie jest No i ten ciążowy kadłub w tym nie pomaga Ale chodzą plotki, że coś tam pokręcić tym się da. Więc stwierdziłem, ze jeśli oryginalem się da, to modelem zrobię tak, zeby było warto
pietrku Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Zróbcie jeszcze w takim razie PW-6 model Panie, wielofunkcyjny obiekt westchnień ?. Bo ten już sporo potrafi.
Patryk Sokol Opublikowano 3 Czerwca Autor Opublikowano 3 Czerwca 3 minuty temu, pietrku napisał: Zróbcie jeszcze w takim razie PW-6 model Panie, wielofunkcyjny obiekt westchnień ?. Bo ten już sporo potrafi. A tak to ja nie mam Ja najwyżej mogę zaprojektować i szukać kogoś kto to będzie produkował Ale tak - jakby jakiś producent chciał projekt PW-6 to zapraszam 1
Tomek G. Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Witam ! Jako że miałem okazje dokonać pierwszych lotów tym modelem, podpisuję się obiema rękami pod opinią Patryka. Model jest bardzo łatwy i przewidywalny w pilotażu, a jednocześnie potrafi wykręcić kilka zgrabnych fikołków. Skrzydla, pomimo cienkiego profilu, są sztywne i nie uginają się podczas ewolucji. Mam nadzieje ze Firma upora się szybko z modyfikacjami kadłuba i wkrótce będzie można nabyć gotowe zestawy. Pozdrawiam Tomek G. 4
samolocik Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Piękny model. Jakie serwa do niego wchodzą na lotki i hamulce?
Patryk Sokol Opublikowano 3 Czerwca Autor Opublikowano 3 Czerwca W prototypie latają Emaxy ES3552 na lotkach i hamulcach. Spokojnie dają rady. 1
robas69 Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Patryk, te serwa faktycznie mają takie oznaczenie? Nigdzie nie mogę ich zlokalizować. A na sterach i w dziobie co miał prototyp?
Patryk Sokol Opublikowano 3 Czerwca Autor Opublikowano 3 Czerwca 19 minut temu, robas69 napisał: Patryk, te serwa faktycznie mają takie oznaczenie? Nigdzie nie mogę ich zlokalizować. A na sterach i w dziobie co miał prototyp? https://m.banggood.com/pl/EMAX-ES3352-12_4g-Mini-Metal-Gear-Digital-Servo-for-RC-Airplane-p-940118.html?gmcCountry=PL¤cy=PLN&cur_warehouse=CN&createTmp=1&ID=557528&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_eu&utm_content=dcr&utm_campaign=aceng-pmax-mixcoutry-all-feed-toy-240429&ad_id=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0_WyBhDMARIsAL1Vz8vSIk6SSCpaysRfDBcnPGOUz-pdt77WD6RteATrfmcw2q_jkwNd1YcaAhZlEALw_wcB W kadłubie chyba jakieś Hiteci standardy. Silnik to ART-2300 pożeniony z aku 3s 4500mAh
wiktoreksz Opublikowano 4 Czerwca Opublikowano 4 Czerwca W dniu 3.06.2024 o 11:27, young napisał: A cena też nie wygórowana więc tylko kupować i latać . Ja już coś tam zamówiłem :))) Znaczy jaka, jeżeli mogę zapytać? I gdzie zamówione? Na stronie jeszcze nic nie ma, właśnie sprawdziłem...
young Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca 8 godzin temu, wiktoreksz napisał: Znaczy jaka, jeżeli mogę zapytać? I gdzie zamówione? Na stronie jeszcze nic nie ma, właśnie sprawdziłem... moze niezrecznie napisalem mialem na mysli ceny modeli Arthobby ogolnie, a kupilem Resta...
Patryk Sokol Opublikowano 5 Czerwca Autor Opublikowano 5 Czerwca 9 godzin temu, wiktoreksz napisał: Znaczy jaka, jeżeli mogę zapytać? I gdzie zamówione? Na stronie jeszcze nic nie ma, właśnie sprawdziłem... Niestety - jak pisałem PW-5 jeszcze poczeka trochę na seryjną produkcję. Ale to ma swoje zalety - dzięki temu będzie pewność, że modele które polecą do modelarzy, będą solidne i przetestowane
wiktoreksz Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca 15 godzin temu, Patryk Sokol napisał: Niestety - jak pisałem PW-5 jeszcze poczeka trochę na seryjną produkcję. Ale to ma swoje zalety - dzięki temu będzie pewność, że modele które polecą do modelarzy, będą solidne i przetestowane Oczywiście rozumiem i chetnie poczekam ?
Ares Opublikowano 5 Czerwca Opublikowano 5 Czerwca Bardzo ładny model , kolejny ciekawy projekt po Zefirze.
samolocik Opublikowano 7 Czerwca Opublikowano 7 Czerwca Zapisałem się na Smyka do producenta. Mam nadzieję, że to przyśpieszy produkcję; choć w sumie aż tak mi się nie śpieszy i wrzesień byłby idealny. Gdyby jeszcze w ofercie ArtHobby znalazł się SZD-55 Promyk to byłbym szczęśliwy 🙂
robas69 Opublikowano 12 Sierpnia Opublikowano 12 Sierpnia Patryk, czy coś wiadomo o seryjnej produkcji osiągalnej dla klienta?
Rekomendowane odpowiedzi