Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim.

Chciałem poruszyć na forum temat modeli latających kategorii F3G.

W skrócie na razie bez szczegółów jest to dawne F3B pozbawione wyciągarek i wyposażone w silniki.

Chciałbym się zorientować jak duże byłoby zainteresowanie udziałem w zawodach w tej kategorii, nie pod kątem zabawy, którą zapewne uprawia wielu i fajnie.

Ale zawody to też fajna zabawa chociaż nieraz ludzie biorą to chyba zbyt serio.

 

 

Opublikowano

A klasa F5B to nie jest właśnie F3B na elektro? Kiedyś F3G to były makiety szybowców z napędem elektrycznym.

Opublikowano

OK, chyba ludzie na razie jeszcze nie zauważyli, może źle umieściłem temat, bo powinien wciągnąć szybowników, ale poczekajmy.

Na razie jest około 5 do 8 chętnych ( niektórzy się wahają). 

Opublikowano

Szkoda Jakubie , ale ludzie zawsze mogą zmienić podejście do tematu mam nadzieję jednak ,że w przyszłości na tak. No i może pomożesz w zorganizowaniu zawodów, z Twoim doświadczeniem w tej kwestii byłoby to cenne. 

Opublikowano

Polecam kontakt z Arkiem Morawskim, koordynatorem F3B w Polsce, w celu zaciągnięcia niezbędnych doświadczeń w temacie organizacji zawodów tego typu. Mistrzostwa Polski F3B od kilku lat odbywały się w Turbii koło Stalowej Woli, więc wskazany byłby również kontakt z lokalnym specem od "B" Wojtkiem Drzymałą. Pewnie tam mają cały sprzęt do zawodów: bramki, system sygnalizacji baz, zegar itd. Zachęcałbym też do wybrania się na MP F3B, ale niestety tegoroczne zostały odwołane w pierwotnym terminie, a nowy nie jest znany :(.

Opublikowano

Temat F3B, jak i wiodący w tej kategorii są znani i nie dzieje się to bez kontaktu z nimi.  W temacie sędziowania większym problemem jest brak sędziów niż sprzęt. Dla mniej zorientowanych F3G to nie to samo co F5B. Bliżej tej klasie do kategorii F3B, Podstawowa różnica to rodzaj startu, czyli napęd elektryczny zamiast wyciągarki.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam ponownie w temacie F3G, zainteresowanych startem w Zawodach Ogólnopolskich i Mistrzostwach Polski modeli latających kategorii F3G zapraszam do zgłaszania udziału. Biuletyny Informacyjne zamieszczone są na stronach Komisji Modelarskiej Aeroklubu Polskiego w zakładce biuletyny. Pozdrawiam

Ponieważ regulaminowym warunkiem udziału jest posiadanie w modelu Altisa 4+ oraz dodatkowo Powersensora,  który z nim współpracuje przygotuję 2 komplety przewodów zasilających z Powersensorem, aby umożliwić możliwość startu tym, którzy go nie mają. Jednak posiadanie Altisa 4+ jest konieczne.

Wiązki łączące akumulator z regulatorem muszą jednak być takie same jak przygotowane polączenia przedstawione na zdjęciach. Połaczenie z akumulatorem końcówka XT-60 ( męskie) połączenie z regulatorem goldy 3,5 mm , plus męski. Ten biały element w polowie przewodów to jest właśnie sensor mocy.IMG-20250519-WA0001.thumb.jpg.8691a977544ce7c719ed90ffc960fd18.jpg

IMG-20250722-WA0010.jpg

IMG-20250722-WA0011.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

A jak to wszystko działa?

Ten sensor mocy to tylko logger jak rozumiem?

Czyli jak przekroczę czas lub moc pobieraną, to wtedy wynik jest na 0? Czyli muszę w aparaturze pilnować poboru prądu?

Ten dodatkowy kabelek daje telemetrię? W jakim formacie? 

 

Czy czas pracy silnika ma być ograniczony w altisie? Ma tam być ustawiony program dla F5J czy jakiś inny?

Ewentualnie może altis używany jest tylko do odczytu wysokosci, a kwestię czasu pracy silnika załatwia ten logger ze zdjęcia?

Opublikowano

Produkty firmy Aerobtec niezbędne do zabawy w F3G są trudno dostępne a tak naprawdę to są niedostępne. W F5J w miejsce Altisa pojawił się GliderKeeper. Czy F3G ma następcę Altisa?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.