mirolek Opublikowano 8 Listopada Udostępnij Opublikowano 8 Listopada Bardzo przyjemnie wyglądający model, prosta konstrukcja skrzydła z lotką krawędziową, skrzynkowy kadłub do zbudowania na stole - idealnie dobrany projekt 👍 ms 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 8 Listopada Udostępnij Opublikowano 8 Listopada Interesujący model ten Wiktor 800. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 9 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada I są jakieś postępy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 10 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada Ciąg dalszy prac.Trochę porysowane i cięcie.Wręga do mocowania silnika i żeberka.I szorcik. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 10 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada Ciąg dalszy prac. Konsolki pod mocowanie silników.Bedą wklejone pomiędzy żebra i w dzwigar, ale do tego dojdziemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 11 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada Powoli powstaje skrzydło i jak już wczesniej pisałem sposób mocowania konsolki silnika.I teraz pytanko do was.Jaki kąt silnika względem skrzydła zrobić?Skrzydło będzie zaklinowane na +2⁰ 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 11 Listopada Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 59 minut temu, Grzesiek napisał: Jaki kąt silnika względem skrzydła zrobić?Skrzydło będzie zaklinowane na +2⁰ Kąty skłonu silnika i kąty zaklinowania płata i stateczników ustawiasz według osi kadłuba. Jest to oś ( może być tylko wirtualna na planach) od której wszystko odmierzasz. Jak płat ma plus 2 stopnie (zakładam ,że względem osi?) to statecznik poziomy powinien mieć zero stopni a silniki wstępnie ustaw na minus 3 do 3,5 stopnia. Po oblocie zobaczysz czy trzeba wychylić motory bardziej w dół czy jest ok. Zrób mocowanie silników tak aby w łatwy sposób na lotnisku można było regulować skłon i wykłon. To ułatwia bardzo późniejszą regulacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 11 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 1 godzinę temu, Ares napisał: Kąty skłonu silnika i kąty zaklinowania płata i stateczników ustawiasz według osi kadłuba. Jest to oś ( może być tylko wirtualna na planach) od której wszystko odmierzasz. Jak płat ma plus 2 stopnie (zakładam ,że względem osi?) to statecznik poziomy powinien mieć zero stopni a silniki wstępnie ustaw na minus 3 do 3,5 stopnia. Po oblocie zobaczysz czy trzeba wychylić motory bardziej w dół czy jest ok. Zrób mocowanie silników tak aby w łatwy sposób na lotnisku można było regulować skłon i wykłon. To ułatwia bardzo późniejszą regulacje. Tak wszystko do osi kadłuba.Ale w tym przypadku mogę dać-1,5⁰ względem plat co da -3,5⁰ do osi.Nieważne,tak czy siak dzięki.Z regulacją na lotnisku nie będzie tak kolorowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 11 Listopada Udostępnij Opublikowano 11 Listopada Witam w tym modelu mam zaklinowanie skrzydła +1,5 stopnia statecznik na 0 silniki =1 stopień ( wszystko wg osi kadłuba skrzydło profil symetryczny bez zwichrzenia ) wykłon silnika Prawy 2 stopnie w prawo Lewy na 0 masa do lotu 4kg 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 11 Listopada Udostępnij Opublikowano 11 Listopada Godzinę temu, Grzesiek napisał: Tak wszystko do osi kadłuba.Ale w tym przypadku mogę dać-1,5⁰ względem plat co da -3,5⁰ do osi.Nieważne,tak czy siak dzięki. Z regulacją na lotnisku nie będzie tak kolorowo. No tak , jak do osi wychodzi -3,5 st to możesz to również sobie policzyć względem płata. Na jedno wychodzi. Jeśli stosujesz profil Clark Y to pamiętaj ,że jeśli zrobisz spód równolegle do osi kadłuba to masz wtedy +2 stopnie. Bo kąt się mierzy od cięciwy profilu ale to pewnie wiesz. A regulacją się zbytnio nie martw nie powinno być problemów jeśli wszystko starannie i prosto wykonasz , a widać ,że ładnie budujesz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobRoy Opublikowano 11 Listopada Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 5 godzin temu, Grzesiek napisał: Tak wszystko do osi kadłuba.Ale w tym przypadku mogę dać-1,5⁰ względem plat co da -3,5⁰ do osi.Nieważne,tak czy siak dzięki.Z regulacją na lotnisku nie będzie tak kolorowo. Czy aby na pewno ? ... Jeżeli masz skrzydła na +2 a dasz silniki na -1,5 do płata to masz w sumie +0,5 do osi modelu. Jak dasz -1,5 do spodu profilu Clark Y to masz dopiero -1,5 st do osi modelu, a kolega mówi o -3... -3.5 st . Przemyśl to sobie jeszcze (a najlepiej narysuj) - ja mogę się mylić.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 12 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 9 godzin temu, RobRoy napisał: Czy aby na pewno ? ... Jeżeli masz skrzydła na +2 a dasz silniki na -1,5 do płata to masz w sumie +0,5 do osi modelu. Jak dasz -1,5 do spodu profilu Clark Y to masz dopiero -1,5 st do osi modelu, a kolega mówi o -3... -3.5 st . Przemyśl to sobie jeszcze (a najlepiej narysuj) - ja mogę się mylić.... To ja zamieszalem się.Masz rację jak od plata to na -5,5⁰ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano Niedziela o 16:08 Autor Udostępnij Opublikowano Niedziela o 16:08 I małe postępy.Poszukuję jakiś fajny patent na zawiasy do lotek.Oś obrotu chcę zrobić na górnej płaszczyźnie profilu. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi