Skocz do zawartości

Dwusilnikowiec projekt własny


Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, Grzesiek napisał:

Jaki kąt silnika względem skrzydła zrobić?Skrzydło będzie zaklinowane na +2⁰

Kąty skłonu silnika i kąty zaklinowania płata i stateczników ustawiasz według osi kadłuba. Jest to oś ( może być tylko wirtualna na planach) od której wszystko odmierzasz.

Jak płat ma plus 2 stopnie (zakładam ,że względem osi?) to statecznik poziomy powinien mieć zero stopni a silniki wstępnie ustaw na minus 3 do  3,5  stopnia. Po oblocie zobaczysz czy trzeba wychylić motory bardziej w dół czy jest ok.

Zrób mocowanie silników tak aby w łatwy sposób na lotnisku można było regulować skłon i wykłon. To ułatwia bardzo późniejszą regulacje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ares napisał:

Kąty skłonu silnika i kąty zaklinowania płata i stateczników ustawiasz według osi kadłuba. Jest to oś ( może być tylko wirtualna na planach) od której wszystko odmierzasz.

Jak płat ma plus 2 stopnie (zakładam ,że względem osi?) to statecznik poziomy powinien mieć zero stopni a silniki wstępnie ustaw na minus 3 do  3,5  stopnia. Po oblocie zobaczysz czy trzeba wychylić motory bardziej w dół czy jest ok.

Zrób mocowanie silników tak aby w łatwy sposób na lotnisku można było regulować skłon i wykłon. To ułatwia bardzo późniejszą regulacje.

 

 

Tak wszystko do osi kadłuba.Ale w tym przypadku mogę dać-1,5⁰ względem plat co da -3,5⁰ do osi.Nieważne,tak czy siak dzięki.Z regulacją na lotnisku nie będzie tak kolorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

w tym modelu

 

 

mam zaklinowanie skrzydła +1,5 stopnia statecznik na 0 silniki =1 stopień ( wszystko wg osi kadłuba skrzydło profil symetryczny bez zwichrzenia ) wykłon silnika Prawy 2 stopnie w prawo Lewy na 0

masa do lotu 4kg

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Grzesiek napisał:

Tak wszystko do osi kadłuba.Ale w tym przypadku mogę dać-1,5⁰ względem plat co da -3,5⁰ do osi.Nieważne,tak czy siak dzięki. Z regulacją na lotnisku nie będzie tak kolorowo.

No tak , jak do osi wychodzi -3,5 st to możesz to również sobie policzyć względem płata. Na jedno wychodzi. Jeśli stosujesz profil Clark Y to pamiętaj ,że jeśli zrobisz spód równolegle do osi kadłuba to masz wtedy +2 stopnie. Bo kąt się mierzy od cięciwy profilu ale to pewnie wiesz. 

A regulacją się zbytnio nie martw nie powinno być problemów jeśli wszystko starannie i prosto wykonasz , a widać ,że ładnie budujesz.

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Grzesiek napisał:

Tak wszystko do osi kadłuba.Ale w tym przypadku mogę dać-1,5⁰ względem plat co da -3,5⁰ do osi.Nieważne,tak czy siak dzięki.Z regulacją na lotnisku nie będzie tak kolorowo.

 Czy aby na pewno ? ... Jeżeli masz skrzydła na +2 a dasz silniki na -1,5 do płata to masz w sumie +0,5 do osi modelu. Jak dasz -1,5 do spodu profilu Clark Y to masz dopiero -1,5 st do osi modelu, a kolega mówi o -3... -3.5 st . Przemyśl to sobie jeszcze (a najlepiej narysuj) - ja mogę się mylić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, RobRoy napisał:

 Czy aby na pewno ? ... Jeżeli masz skrzydła na +2 a dasz silniki na -1,5 do płata to masz w sumie +0,5 do osi modelu. Jak dasz -1,5 do spodu profilu Clark Y to masz dopiero -1,5 st do osi modelu, a kolega mówi o -3... -3.5 st . Przemyśl to sobie jeszcze (a najlepiej narysuj) - ja mogę się mylić....

To ja zamieszalem się.Masz rację jak od plata to na -5,5⁰

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.