jarek996 Opublikowano 17 Stycznia Opublikowano 17 Stycznia 47 minut temu, arek1989 napisał: https://modelemax.pl/pl/smigla-apc/1194-smiglo-apc-9-45-elektro https://modelemax.pl/pl/smigla-apc/30568-smiglo-apc-9-45-elektro-lewe- https://modelemax.pl/pl/smigla-apc/1196-smiglo-apc-10-5-elektro https://modelemax.pl/pl/smigla-apc/30572-smiglo-apc-10-5-elektro-lewe- Nie pomyslalem o APC, bo nie trawie tych smigiel!
RobRoy Opublikowano 17 Stycznia Opublikowano 17 Stycznia https://abc-rc.pl/pl/products/smigla-gemfan-10x4-5-cw-ccw-orange-para-smigiel-1045-3196.html?query_id=1 1
arek1989 Opublikowano 18 Stycznia Opublikowano 18 Stycznia 8 godzin temu, jarek996 napisał: Nie pomyslalem o APC, bo nie trawie tych smigiel! Czemu? Z budżetowych APC/GWS/chiński no-name, APC moim zdaniem wypadają najlepiej. Ciche, dość sztywne, przyzwoicie (nie)wyważone.
japim Opublikowano 18 Stycznia Opublikowano 18 Stycznia 13 godzin temu, Grzesiek napisał: A gdzie kupię smigła lewe i prawe w tym kraju.Jak jest prawe nie ma lewego ,jak jest lewe niema prawego,kur.... Po co? Latalem modelami wielosilnikowymi na 2 takich samych smiglach - żaden problem. Polecam sięgnąć po smigla Gemfan. Chińczycy zostawili firmę APC daleko w tyle. 1
RobRoy Opublikowano 18 Stycznia Opublikowano 18 Stycznia 11 godzin temu, japim napisał: Polecam sięgnąć po smigla Gemfan. Chińczycy zostawili firmę APC daleko w tyle. Też tak myślałem , ale sprawdzając ciąg na APC ..sięgnąłem po Gefmana żeby sprawdzić jak dalece jest lepsze ... i tu zdziwienie - dawało mniejszy ciąg niź APC. Tak że proponuje sprawdzić zanim się założy . To że kolor może nie najlepszy ....to inna sprawa .
jarek996 Opublikowano 18 Stycznia Opublikowano 18 Stycznia 6 minut temu, RobRoy napisał: To że kolor może nie najlepszy ....to inna sprawa Jozek, kolorem sie nie przejmujcie! To moje odczucie, a wiadomo, ze o gustach sie nie dyskutuje. APC oprocz koloru maja (moze juz teraz nie, bo od dawna latam na innych) kiepski odlew. Wymagaly troszke szlifu i polerowania przed uzywaniem. Moze to byl problem wylacznie spalin, bo elektryka ASP to chyba w rekach nie mialem. W swoich elektrykach lubie bardzo smigla AERONAUTa i GRAUPNERa.
RobRoy Opublikowano 18 Stycznia Opublikowano 18 Stycznia 5 minut temu, jarek996 napisał: Wymagaly troszke szlifu i polerowania przed uzywaniem. Wydaje mi się że w śmigłach APC do elektryków nie ma tam nic do poprawy, polerując można tylko spie... ć.
jarek996 Opublikowano 18 Stycznia Opublikowano 18 Stycznia Tak jak pisalem, to dotyczylo chyba jednak spalin. Byla kupa "nadlewow" dookola krawedzi natarcia i splywu.
Grzesiek Opublikowano 20 Stycznia Autor Opublikowano 20 Stycznia W dniu 17.01.2025 o 18:59, arek1989 napisał: Jeśli chcesz zostawić śmigła 8x6, to silnik 1400KV. Ja na twoim miejscu poszedłbym w śmigła 10x5 lub 9x5 i silniki 1000kV. ESC nie musisz wymieniać, 20A wystarczy w obu przypadkach. Po zdjęciach wydaje mi się, że zmieścisz przynajmniej dziewiątki, więc jeśli nie ma ograniczeń montażowych, to 8x6 do szuflady, a 9x5 na model. Silniki zamowione A2212 1000kV i pakiety 3S . A Jakie smigło 3 łopatowe było by dobre?
sp350D Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia GWS: GW/EP9050 są prawe i lewe... kupowałem na rc4max. Dziś widziałem na NASTIK 3 łopatowe 9050 https://nastik.pl/produkt/smiglo-9x5-hd-3-lopatowe-l/ https://nastik.pl/produkt/smiglo-9x5-hd-3-lopatowe/ poniżej 10 pln... dają radę z tym silnikiem. 1
Grzesiek Opublikowano 23 Stycznia Autor Opublikowano 23 Stycznia No teraz to malina na silnikach A2212 1000kV i smigle APC 8X6 mam ciag 930g a na 9x4.5 1150g.Ale pojawił się inny problem,mianowicie jeden regulator cały czas odcina mi napicie duzo wczesniej niż drugi.Oba mam ustawione 3V na cele. Jak ustawie w jednym 3 a drugim 3,2 to jest odwrotna sytuacja.Nawet p zdięciu gazu na zero już nie odpali tylko pika.Da się to jakoś zsynchronizować?
sp350D Opublikowano 23 Stycznia Opublikowano 23 Stycznia Sprawdź czy odcina z powodu spadku napięcia czy n.p. nie z powodu wzrostu temperatury... Rozładuj aku przy niewielkim poborze prądu. No i rozładowywanie akumulatora LIPO do 3V na celę nie wróży mu długiego żywota. Ja nie schodzę poniżej 3.3 - 3.4V na celę pod obciążeniem. Wartości napięć biorę z telemetrii. 1
Grzesiek Opublikowano 23 Stycznia Autor Opublikowano 23 Stycznia Nie temperatura jest ok,esc jest ledwo ciepły.Odcina z powodu napięcia. Ale nie wiem czu nie dwa na raz,skoro maja taką samą wartość napięcia.Jutro ustawię odcięcie na wyższe.A jaki tryb odcięcia preferujesz?A jaki ustawic timing dla wyżej wymienionego silnika?
rkrzysztof Opublikowano 24 Stycznia Opublikowano 24 Stycznia Inna opcja, to wyłączenie odcięcia w reglach i przejście na telemetrię.
Grzesiek Opublikowano 24 Stycznia Autor Opublikowano 24 Stycznia 1 godzinę temu, rkrzysztof napisał: Inna opcja, to wyłączenie odcięcia w reglach i przejście na telemetrię. Odpada nie bede zmieniał radia.A jak by pod jeden większy ESC podłączyć równolegle dwa silniki?
rkrzysztof Opublikowano 24 Stycznia Opublikowano 24 Stycznia Przy silnikach DC jak najbardziej, przy silnikach AC nie zadziała.
Grzesiek Opublikowano 24 Stycznia Autor Opublikowano 24 Stycznia Kurcze jakoś ludzie sobie radzą z modelami wielosilnikowymi,i nie kazdy ma bądz używa telemetri.Moim zdaniem nie dopuszczalna jest sytuacja aby silnik sie wyłączał bo to grozi glebą
arek1989 Opublikowano 24 Stycznia Opublikowano 24 Stycznia ale albo latają z brzęczkiem na pokładzie, albo mają ustawione odmierzanie czasu. https://www.rc4max.com/buzzer-najnowsza-wersja-miernik-cyfrowy-napiecia-z-alarmem-1-8s poza tym, powinieneś mieć ustawione ograniczenie mocy, a nie zupełne odcięcie zasilania. Tak jak ktoś wcześniej napisał, alarm powinien być ustawiony na 3.3-3.4V pod obciążeniem. Zostaje jeszcze dość zapasu, żeby spokojnie wylądować, a po wyłączeniu silnika napięcie ustabilizuje się w okolicy 3.7V 1
sp350D Opublikowano 24 Stycznia Opublikowano 24 Stycznia Dopuszczanie do odcinania/ograniczania zasilania przez regulatory w locie nie jest dobre - zwykle kończy się kretem. Można zrobić tak, że polatasz 5 min. wylądujesz sprawdzisz napięcie pod obciążeniem i jak okaże się, że w pakietach sporo mocy zostało następnym razem polatasz 7 min.. i.t.d do ustalenia bezpiecznego czasu w powietrzu. Piszczor ustawiony na alarm przy 3.4V jest rozwiązaniem lepszym bo jego zadziałanie nie zależy od stylu i warunków w jakich będziesz latał. Wielu kolegów na lotnisku tego używa, choć mnie niepotrzebne hałasy w pięknie położonym miejscu trochę drażnią. Dwa regulatory podłączone do jednego akumulatora będą się zachowywały tak jak opisałeś - nie będą reagowały na obniżenie napięcia razem bo minimalna różnica parametrów elementów użytych do ich wykonania powoduje, że jeden ograniczy moc lub odłączy silnik odrobinę wcześniej. Obciążenie pakietu zmaleje, napięcie wzrośnie i drugi regulator będzie dalej pracował z pełną mocą dopóki napięcie znowu nie spadnie do progowego. Taki jeden silnik w modelu będzie miał za mało mocy do utrzymania modelu w powietrzu, a nie-symetria prowadzi do korkociągu. Jedyna dobra opcja - wyłączyć silniki i w locie szybowcowym lądować. Prosto nie jest ale wielokrotnie widziałem że może się udać.
Rekomendowane odpowiedzi