Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 godzin temu, jarek996 napisał:

 

Nie pomyslalem o APC, bo nie trawie tych smigiel!

Czemu? Z budżetowych APC/GWS/chiński no-name, APC moim zdaniem wypadają najlepiej. Ciche, dość sztywne, przyzwoicie (nie)wyważone.

Opublikowano
13 godzin temu, Grzesiek napisał:

A gdzie kupię smigła lewe i prawe w tym kraju.Jak jest prawe nie ma lewego ,jak jest lewe niema prawego,kur....

Po co? Latalem modelami wielosilnikowymi na 2 takich samych smiglach - żaden problem. Polecam sięgnąć po smigla Gemfan. Chińczycy zostawili firmę APC daleko w tyle.

  • Dzięki 1
Opublikowano
11 godzin temu, japim napisał:

Polecam sięgnąć po smigla Gemfan. Chińczycy zostawili firmę APC daleko w tyle.

 

Też tak myślałem , ale sprawdzając ciąg na APC ..sięgnąłem po Gefmana żeby sprawdzić jak dalece jest lepsze ... i tu zdziwienie - dawało mniejszy ciąg niź APC. Tak że proponuje sprawdzić zanim się założy . To że kolor może nie najlepszy ....to inna sprawa .

Opublikowano
6 minut temu, RobRoy napisał:

To że kolor może nie najlepszy ....to inna sprawa

 

Jozek, kolorem sie nie przejmujcie! To moje odczucie, a wiadomo, ze o gustach sie nie dyskutuje. APC oprocz koloru maja (moze juz teraz nie, bo od dawna latam na innych) kiepski odlew. Wymagaly troszke szlifu i polerowania przed uzywaniem. Moze to byl problem wylacznie spalin, bo elektryka ASP to chyba w rekach nie mialem. 

 

W swoich elektrykach lubie bardzo smigla AERONAUTa i  GRAUPNERa.

Opublikowano
5 minut temu, jarek996 napisał:

Wymagaly troszke szlifu i polerowania przed uzywaniem.

 

Wydaje mi się że w śmigłach APC do elektryków nie ma tam nic do poprawy, polerując można tylko spie... ć.

Opublikowano
W dniu 17.01.2025 o 18:59, arek1989 napisał:

Jeśli chcesz zostawić śmigła 8x6, to silnik 1400KV. Ja na twoim miejscu poszedłbym w śmigła 10x5 lub 9x5 i silniki 1000kV. ESC nie musisz wymieniać, 20A wystarczy w obu przypadkach.
Po zdjęciach wydaje mi się, że zmieścisz przynajmniej dziewiątki, więc jeśli nie ma ograniczeń montażowych, to 8x6 do szuflady, a 9x5 na model.
 

Silniki zamowione A2212 1000kV i pakiety 3S . A Jakie smigło 3 łopatowe było by dobre?

Opublikowano

No teraz to malina na silnikach A2212 1000kV i smigle APC 8X6 mam ciag 930g a na 9x4.5 1150g.Ale pojawił się inny problem,mianowicie jeden regulator cały czas odcina mi napicie duzo wczesniej niż drugi.Oba mam ustawione 3V na cele. Jak ustawie w jednym 3 a drugim 3,2 to jest odwrotna sytuacja.Nawet p zdięciu gazu na zero już nie odpali tylko pika.Da się to jakoś zsynchronizować?

Opublikowano

Sprawdź czy odcina z powodu spadku napięcia czy n.p. nie z powodu wzrostu temperatury...

Rozładuj aku przy niewielkim poborze prądu. No i rozładowywanie akumulatora LIPO do 3V na celę nie wróży mu długiego żywota. Ja nie schodzę poniżej 3.3 - 3.4V na celę pod obciążeniem. Wartości napięć biorę z telemetrii.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie temperatura jest ok,esc jest ledwo ciepły.Odcina z powodu napięcia. Ale nie wiem czu nie dwa na raz,skoro maja taką samą wartość napięcia.Jutro ustawię odcięcie na wyższe.A jaki tryb odcięcia preferujesz?A jaki ustawic timing dla wyżej wymienionego silnika?

Opublikowano
1 godzinę temu, rkrzysztof napisał:

Inna opcja, to wyłączenie odcięcia w reglach i przejście na telemetrię.

Odpada nie bede zmieniał radia.A jak by pod jeden większy ESC podłączyć równolegle dwa silniki?

Opublikowano

Kurcze jakoś ludzie sobie radzą z modelami wielosilnikowymi,i nie kazdy ma bądz używa telemetri.Moim zdaniem nie dopuszczalna jest sytuacja aby silnik sie wyłączał bo to grozi glebą

 

Opublikowano

ale albo latają z brzęczkiem na pokładzie, albo mają ustawione odmierzanie czasu.
https://www.rc4max.com/buzzer-najnowsza-wersja-miernik-cyfrowy-napiecia-z-alarmem-1-8s

 

poza tym, powinieneś mieć ustawione ograniczenie mocy, a nie zupełne odcięcie zasilania. Tak jak ktoś wcześniej napisał, alarm powinien być ustawiony na 3.3-3.4V pod obciążeniem. Zostaje jeszcze dość zapasu, żeby spokojnie wylądować, a po wyłączeniu silnika napięcie ustabilizuje się w okolicy 3.7V

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dopuszczanie do odcinania/ograniczania zasilania przez regulatory w locie nie jest dobre - zwykle kończy się kretem. Można zrobić tak, że polatasz 5 min. wylądujesz sprawdzisz napięcie pod obciążeniem i jak okaże się, że w pakietach sporo mocy zostało następnym razem polatasz 7 min.. i.t.d do ustalenia bezpiecznego czasu w powietrzu. Piszczor ustawiony na alarm przy 3.4V jest rozwiązaniem lepszym bo jego zadziałanie nie zależy od stylu i warunków w jakich będziesz latał. Wielu kolegów na lotnisku tego używa, choć mnie niepotrzebne hałasy w pięknie położonym miejscu trochę drażnią. Dwa regulatory podłączone do jednego akumulatora będą się zachowywały tak jak opisałeś - nie będą reagowały na obniżenie napięcia razem bo minimalna różnica parametrów elementów użytych do ich wykonania powoduje, że jeden ograniczy moc lub odłączy silnik odrobinę wcześniej. Obciążenie pakietu zmaleje, napięcie wzrośnie i drugi regulator będzie dalej pracował z pełną mocą dopóki napięcie znowu nie spadnie do progowego. Taki jeden silnik w modelu będzie miał za mało mocy do utrzymania modelu w powietrzu, a nie-symetria prowadzi do korkociągu. Jedyna dobra opcja - wyłączyć silniki i w locie szybowcowym lądować. Prosto nie jest ale wielokrotnie widziałem że może się udać.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.