Karollo Opublikowano 16 Grudnia 2024 Opublikowano 16 Grudnia 2024 Rafik, ładny samolocik typu Funfly Dziękuję koledze Mirkowi "Mirolek" za udostępnione plany! Rafik wpadł mi w oko przeglądając forum, a w żółtym malowaniu kolegi Czarobest jest śliczny. Jeszcze takiego nie pilotowałem, a po lataniu depronową "Spectre" z planów Andrew Newtona mam chęć poćwiczyć akrobację. "Short kit" już przygotowany, a więc czas ruszyć z zabawą! Połówki kadłuba już sklejone na desce. A żeberka wystrugane na wzorniku z drukarki. Otwory wykrojone zaostrzoną rurką. Tu przydaje się grubszy wzornik żeby zrobić prowadzenie prostopadłe tej rurki. Napęd pod 3s na pakiety 1300mAh które posiadam. Silnik, zastanawiam się na początek około 1000kv ze śmigłem 9x4.7 SF, ale mam też inne więc jeszcze zdecyduję. Aktualizacja 19.12.2024 Kadłub już się klei 4
Karollo Opublikowano 28 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2024 Mała aktualizacja. Bryła kadłuba sklejona, ale jeszcze nie zamknięta. Domek silnika dodany, widziałem że bez niego też się da ale taki dłuższy "ryjek" w proporcjach odpowiadających silnikowi spalinowemu bardziej mi przypadł do gustu. Dodatkowo regulator mieści się w domku. Półka na serwa lekko z tyłu, przed mocowaniem skrzydła. Mocowanie statecznika poziomego na dwa wkręty nylonowe M4. Gwint zrobiony w 5mm sklejki, zalany CA dla utwardzenia. Zostało poprowadzić bowdeny do sterów i można zaklejać kadłub Edytowano 17:25 Bowdeny wklejone, kadłub zamknięty. Edytowano 22:00 Na dziś koniec, statecznik pionowy wykonany. Klej jeszcze schnie. 3
matiknh Opublikowano 5 Stycznia Opublikowano 5 Stycznia Jak dalsze prace przebiegają, jest jakiś update?
Karollo Opublikowano 6 Stycznia Autor Opublikowano 6 Stycznia Postępy są Skrzydła trafiły na deskę. Dwa kolejne wieczory upłynęły przy klejeniu lotek. Robota po godzinie, dwóch dziennie trochę się wlecze Całość nabiera kształtu. Zastanawiam się nad pokryciem japonką i efektownym malowaniem, ale folia wytrzymalsza. 1
Karollo Opublikowano 8 Stycznia Autor Opublikowano 8 Stycznia Przymierzyłem całość dotychczasowej pracy. Jeszcze zostało wkleić na stałe mocowanie skrzydła na kołki i można kleić keson. Nie obyło się bez problemów... nie zgodził się rozstaw żeberek przykadłubowych, więc musiałem odciąć im "noski" i wstawić reperaturki Waga wskazała 270g (z 2 serwami 10g już na pokładzie). Jeszcze pokrycie skrzydła, podwozie, silnik, pakiet, regulator... lekko nie będzie Finalnie zobaczymy. Kadłub jest masywny jak na elektryka. Z drugiej strony chciałem coś co nie lęka się wiatru i nie jest szybowcem. 2
mirolek Opublikowano 9 Stycznia Opublikowano 9 Stycznia Piękna robota - gratuluję 👍 W wersji elektrycznej keson moim zdaniem nie jest konieczny podobnie jak sklejkowe wzmocnienie kadłuba. Konstrukcja skrzydła jest czterodźwigarowa a drgania silnik elektryczny redukuje praktycznie do zera. Dla wygody eksploatacji i lepszego ułożenia folii na skrzydle proponuje wykonać keson z balsy 1mm ms 1
arek1989 Opublikowano 9 Stycznia Opublikowano 9 Stycznia Keson najlepiej jest kleić jeszcze przed zdjęciem skrzydła z deski. Mniejsza szansa, że coś się zwichruje.
Karollo Opublikowano 12 Stycznia Autor Opublikowano 12 Stycznia Keson będzie, mam akurat balsę 1mm Z przypięciem skrzydła do deski to cenna uwaga, tak też robię. Ze względu na wielkość skrzydła, kleję na 4 razy, zmieniając zamocowanie, ustawiając geometrię. Trochę to trwa niestety.
Rekomendowane odpowiedzi