Jump to content
przemo

FUN FLY Amper ... zainspirowany depronowym fun fly'em buduje konstrukcyjny model ... wstępnie projekt później budowa ... PLANY

Recommended Posts

Hej ... po budowie I3D napisałem, że na drzewo za wcześnie ... otóż ŻARTOWAŁEM :P struganie balsy jednak daje dużo frajdy ;)

Przeglądając czeluści internetu natrafiłem na depronowy model Electromaniac http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1552162-Fun-fly-Electromaniac-800mm-1000mm-wingspan

 

post-8897-0-48631200-1498399863_thumb.jpg

 

post-8897-0-20730400-1498399865.jpg

 

post-8897-0-89859400-1498399866.jpg

 

rozpiętość malucha to 800 mm i waga do lotu waha się między 320- 370 g ... ale że ja mam zamiar zbudować z balsy waga za pewno wzrośnie bo inaczej być nie może ;) daje temat tutaj bo rozpiętość nie łapie mnie do działu średniej wielkości.

 

Kiedyś tam udało mi się przerobić kadłub do Madmana pod kątem silnika elektrycznego i nawet chyba ktoś zbudował Madmana w oparciu o moją przeróbkę więc doświadczenie jakieś pozostaje i tym razem odpalam Sketchupa i zaczynam rysować. Dzisiaj więcej czasu zabrało mi zainstalowanie potrzebnego oprogramowania ale coś mi się udało porysować. Oczywiście nie jest to wersja finalna i za pewne dużo się pozmienia. Materiał budulcowy jak pisałem balsa, sklejka, węgiel na wzmocnienie kadłuba zamiast sosny (taki cichy plan).

Wstępne założenia do projektu :

  • boki kadłuba myślę dać balsę 2 mm, żebra w skrzydle balsa 1,5 mm.
  • Skrzydła mam zamiar wykonać dzielone mocowane na rurce za pewno węglowej. 
  • silnik 313 W 1100 kv
  • zasilanie 3S 1800 mah
  • poszycie folia
  • reszta się okaże co i jak 
  • kabinka przeszklona
  • maska silnika z laminatu
  • serwa 9 g
  • profil NACA 0018, cięciwa 180 mm plus do tego lotki (późniejsza zmiana na NACA 0020)
  • usterzenie balsa 4 mm
  • rozpiętość 900 mm

 

moje dzisiejsze wstępne rysowanie w Sketchupie 

post-8897-0-90601600-1498399869_thumb.png

 

post-8897-0-32112600-1498399872_thumb.png

 

post-8897-0-97442100-1498409994_thumb.png

 

Na chwilę obecną robię projekt z nadzieją, że czas mi pozwoli dokończyć i potem ruszyć z budową ;)

 

Budowa wersji pierwszej ciętej laserowo ---> link do posta http://pfmrc.eu/index.php?/topic/68841-fun-fly-amper-zainspirowany-depronowym-fun-flyem-buduje-konstrukcyjny-model-wstępnie-projekt-później-budowa/?p=677577

CDN ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli się rysuje ale jakoś idzie ... dzisiaj poskładane elementy w 3D żeby sprawdzić pasowanie ...

 

post-8897-0-93135200-1498499112_thumb.png

 

post-8897-0-06458200-1498499115_thumb.png

 

post-8897-0-09661800-1498499117_thumb.png

 

CDN ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawy temat. Kiedy planowany oblot?

czekam na dokumentację powykonawczą ;)

łoooo kolegę poniosło z zapytaniem o oblot :P na razie trzeba wszystko jakoś przemyśleć i wyrysować choć pewnie bez wpadek się nie obejdzie ;) już jak wprowadzam kolejne wręgi to mieszam w całym projekcie ale składanie go w 3D dużo pomaga i koryguje błędy ;) co do dokumentacji powykonawczej to jak model poleci to może cosik będzie ale na razie powoli kreślę w wolnym czasie ... dzisiaj już chyba 4 godziny spędzone przy komputrze ale powoli ubywa ... a póki co kolejne zmiany ;) na dzisiaj koniec ;)

 

post-8897-0-15375900-1498507044_thumb.png

 

post-8897-0-35056700-1498507046_thumb.png

 

post-8897-0-16032100-1498507048_thumb.png

 

post-8897-0-88231000-1498507049_thumb.png

 

 

w 2D wygląda to mniej więcej tak

post-8897-0-64511700-1498507441_thumb.png

 

 

CDN ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta podwójna wręga za firewallem - to element, do którego będziesz mocował podwozie?

W modelu tej wielkości (i o tej wadze) pewnie będzie zrobione z wygiętego pręta stalowego 3mm.

A nie prościej, lżej i mocniej byłoby zrobić kanapkę z 3 warstw sklejki topolowej 3mm, z kieszenią , w którą się wsunie wygięty pręt i zblokuje kawałkiem sklejki?

Tak, jak np. jest to rozwiązane w fiaciku:

9rNjuJJ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś zbudowałem model Energy link do relacji http://pfmrc.eu/index.php?/topic/38686-energy/ i tak wyglądało mocowanie podwozia w tym modelu. Podwozie stabilne i mało awaryjne. 

post-8897-0-14354900-1498549717_thumb.jpg

 

 ... w zasadzie idąc dalej daje jest to dobra podstawa do mocowania podwozia z laminatu ;) ale to już może za daleko wybiegam :P

 

EDIT ...

 

Dorysowana półka na pakiet. Tutaj maksymalny pakiet jaki przewiduje to 1300 mah 3S bo większy raczej nie wejdzie no chyba że ...

Materiał to tak boki balsa 2 mm, górna część kadłuba oraz wręgi za wyjątkiem wręgi silnika to sklejka lipowo- balsowa 3 mm. Spód kadłuba balsa 2 mm. Podłużnicę do kadłuba pręty węglowe 2 mm.

 

post-8897-0-49662700-1498554633_thumb.png

 

post-8897-0-92707000-1498554636_thumb.png

 

post-8897-0-87042200-1498554639_thumb.png

 

CDN ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta podwójna wręga za firewallem - to element, do którego będziesz mocował podwozie?

Możesz pisać staranniej?

Tam nie ma "podwójnej" wręgi tylko są dwie wręgi (jednakowe) i żeby Cię zrozumieć trzeba wracać do zdjęć, aby pojąć o co Ci chodziło.

No i nie używaj angielskich nazw na elementy.

Nie ma tak wielu zblazowanych modelarzy żeby od razu rozumieli co chciałeś napisać.

Po co mają szukać po słownikach?

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W celu inspiracji zajrzyj do starego już modelu Phat Boy, aby podejrzeć parę rozwiązań:

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?491887-Skeeter-30-got-PHAT-Let-s-build-a-phatty/page2

Sam kiedyś takiego zrobiłem dla kolegi i wyszedł bardzo lekko. Sądzę, że przy odpowiednim doborze sprzętu zmieścisz się w 300g.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Krzyśku za podesłanie tematu z pewnością skorzystam ;) ale 300 g to nie sądzę żebym się wyrobił ... znając mnie pewnie dorzucę gramy i to zdrowo ;)

 

Kadłub wstępnie uważam za skończony brakuje mi dosłownie dwóch elementów ale to są dwa prostokąty które wytnę sobie z balsy w trakcie budowy i później pewnie nałożę je na plany. 

 

post-8897-0-01892700-1498565730_thumb.png

 

post-8897-0-88308800-1498565732_thumb.png

 

post-8897-0-31512700-1498565736_thumb.png

 

post-8897-0-66066900-1498566375_thumb.png

 

Teraz czas na kabinkę i będzie trzeba się wziąć za skrzydła powoli ;)

 

CDN ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm dolna płyta będzie z jednego kawałka balsy ze słojami wzdłuż modelu? jeśli tak, to przy tak gęstym otworowaniu będzie pękać. Popełniłem ostatnio taki błąd i mocniejsze naciśnięcie palcem powodowało wyłamanie kawałków balsy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z doświadczenia ... dużo większy model EXTRA 300 z zestawu od Mirka Galbarczyka ma identycznie kryty dół a nawet większe ażurowanie i model lata ;) i nie ukrywam że ten model również jest dla mnie ogromną inspiracją ;) Extra lata świetnie choć już nie posiadam tego modelu.

Z drugiej strony to ma latać, a nie służyć do mocniejszego naciskania palcami :P ... to są pierwsze kroki przy projektowaniu więc jak się okaże za słabe wtedy będę modyfikował póki co idzie tak jak jest.

 

 

EDIT ...

 

Kabina jest ... konstrukcja 3 wręgi, podłużnice sosna 3x3, z przodu będzie bolec fi 6 mm a tył mocowany na magnesach neodymowych.

 

post-8897-0-30341000-1498572968_thumb.png

 

 

CDN ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz pisać staranniej?

Tam nie ma "podwójnej" wręgi tylko są dwie wręgi (jednakowe) i żeby Cię zrozumieć trzeba wracać do zdjęć, aby pojąć o co Ci chodziło.

No i nie używaj angielskich nazw na elementy.

Nie ma tak wielu zblazowanych modelarzy żeby od razu rozumieli co chciałeś napisać.

Po co mają szukać po słownikach?

Przeczytałem powyższy post, trochę mnie zirytował, trochę mocniej rozbawił, ale miałem go pozostawić bez odpowiedzi.

Niestety, dziś u mnie wieje mocno i nici z latania (a miał to być ostatni lotny dzień przed zakazem lotów związanym z sesją Unesco :()

Tak więc, mam wolny czas i jestem nieco sfrustrowany przymusowym uziemieniem, więc co nieco napiszę, żeby ostatecznie wyjaśnić kilka kwestii (a przy okazji trochę się powyzłośliwiam).

Przemek -  z góry przepraszam, za zaśmiecanie Twojego wątku.

No to jadziem:

 

Ze sporym zdziwieniem przyjąłem to, że osoba mająca się za arbitra i obrońcę poprawnej polszczyzny ma problem ze zrozumieniem tak często używanego słowa, jak "podwójny".

Za Słownikiem Języka Polskiego PWN:

podwójny
1. «złożony z dwóch jednakowych części, zawierający dwukrotną ilość czegoś lub taki, który powtórzył się dwa razy» (link do definicji http://sjp.pwn.pl/sjp/podwojny;2502988.html , żeby nie wyszło, żem szachraj językowy ;))
Użycie przeze mnie określenia "podwójna wręga" w stosunku do wręgi, która dwukrotnie powtarza się w obrębie kadłuba jest więc jak najbardziej adekwatne i pasujące do kontekstu.
Mam nadzieję, że to ostatecznie rozwiązuje kwestie semantyki słowa "podwójny".
 
Zaś co do użycia przeze mnie owego przebrzydłego, angielskiego zwrotu, to cóż rzecz mogę - mea culpa..
Ops... sorr...
Yyy... znaczy - przepraszam :)
"Moja wina"
Ale bynajmniej nie wynika to ze zblazowania.
Po prostu na polskich forach brak jest interesujących dla mnie relacji z budowy modeli.
Jest przeskok: n+1 relacji z budowy wicherka, lub relacji ze sklejania ze sobą kilku kawałków pianki, potem długo długo niema niemal nic, a potem (co prawda niezwykle ciekawe i inspirujące, ale pozostające jeszcze poza moim zasięgiem) relacje z budowy makiet.
Siłą rzeczy szukam więc inspiracji, pomysłów i rozwiązań konstrukcyjnych na forach anglojęzycznych, chłonąc przy tym angielską terminologię.
I szczerze powiem, nie wiem nawet, jaki byłby polski odpowiednik tego nieszczęsnego firewalla (wręga silnikowa?).
 
Ale jest na to rada:
Zamiast bawić się w policję językową i bombardowanie relacji niemerytorycznymi postami, rozpocznij relację z budowy modelu.
Budowę będziesz opisywał krystalicznie czystą polszczyzną, propagując przy tym polskie słownictwo techniczne.
A przy okazji może ja w niej znajdę jakieś ciekawe rozwiązania?
 
Pojawia się jednak pewien problem.
I, no cóż, nie ma jak tego powiedzieć w delikatny i uprzejmy sposób  - po prostu kiepsko u Ciebie z poprawnością i starannością językową:
 
<wejście w tryb złośliwej pani od polskiego>
 
"Tam nie ma "podwójnej" wręgi tylko są dwie wręgi (jednakowe) i żeby Cię zrozumieć trzeba wracać do zdjęć, aby pojąć o co Ci chodziło." - błąd stylistyczny, niepotrzebne powtórzenie, powinno być: "Tam nie ma "podwójnej" wręgi tylko są dwie wręgi (jednakowe) i żeby Cię zrozumieć trzeba wracać do zdjęć."
 
"No i nie używaj angielskich nazw na elementy." - błąd gramatyczny, powinno być:  "No i nie używaj angielskich nazw elementów."
 
"Po co mają szukać po słownikach?"  - błąd gramatyczny, powinno być: "Po co mają szukać w słownikach?"
 
Liczne błędy interpunkcyjne (brak przecinków).
.
<wyjście z trybu złośliwej pani od polskiego>
 
Uff.. trochę pary ze mnie zeszło.
 
Przemek, przepraszam raz jeszcze, jeśli uważasz, że ten post zaśmieca Twoją relację - daj mi znać, to go usunę, lub poproś moderatora o usunięcie.
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie obraźcie się obydwoje ale wasze spory pominę ... za nic się nie gniewam ale istnieje coś takiego jak "wiadomość prywatna" ;) 

 

Delikatnie jeszcze poprawiłem kąt wręgi garba z 45 st na 30 st ... z ostrego na łagodniejszy ... będzie lepiej z wykonaniem owiewki kabiny.

 

post-8897-0-98937300-1498590428_thumb.png

 

i Najprawdopodobniej to wszystkie części kadłuba ... teraz rozrysuje skrzydło ale już zamawiam materiał na budulec kadłuba ... wycinanie i sklejanie zweryfikuje co zrobiłem nie tak.

 

post-8897-0-01948900-1498590433_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie jest 7:24 rano a ja pisze posta ... chyba bezsenności mi doskwiera :P ... przynajmniej jakoś wykorzystałem ten czas na dalsze kreślenie ... i tak skrzydła zaplanowane i w zasadzie nakreślone i nawet przymierzone :P choć pozmieniam chyba nie co w ażurowaniu końcówki skrzydła bo chyba przesadziłem z ilością otworów.

 

post-8897-0-50666600-1498627591_thumb.png

 

post-8897-0-66347100-1498627594_thumb.png

 

post-8897-0-86832500-1498627597_thumb.png

 

i od razu przymierzona jedna połówka do kadłuba

 

post-8897-0-99460100-1498627579_thumb.png

 

post-8897-0-54864300-1498627583_thumb.png

 

post-8897-0-46768000-1498627586_thumb.png

 

post-8897-0-05548800-1498627589_thumb.png

 

łącznika i blokada skrzydła w kadłubie będzie na śrubę M3

 

post-8897-0-35460000-1498627601_thumb.png

 

 

Ster kierunku 

post-8897-0-57835700-1498633098_thumb.png

 

Ster wysokości 

post-8897-0-46143100-1498633101_thumb.png

Domowy laser po przeglądzie, nowy brzeszczot założony ... materiał zamówiony więc powoli plany muszę przenosić do pdf, drukować i zacząć cosik wycinać :) wtedy będzie dopiero weryfikacja czy wszystko pasuje :P

 

post-8897-0-34935200-1498628102_thumb.jpg

 

 

EDIT ...

 

wstawiłem SK i SW do modelu 3D ..

 

post-8897-0-21979700-1498634301_thumb.png

 

post-8897-0-94562200-1498634303_thumb.png

 

post-8897-0-41637700-1498634307_thumb.png

 

tradycyjne CDN ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak oceniasz tę wyrzynarkę Proxxona? Do jakiej grubości sklejki daje radę? Mam miniaturową piłę stołową z tej serii i trochę brakuje jej mocy. Tutaj też szału nie ma, bo tylko 85W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak szukasz piły do cięcia drwa na opał lub produkcji altany to zdecydowanie odradzam :P ... 85 W ale do spraw modelarskich w sam raz wystarczy. Zastosowanie według producenta : "Zastosowanie: miękkie drewno do 40mm, drewno twarde do 10mm, tworzywa (również platyna) do ok. 4mm, a metale nieżelazne do 2mm" no chyba do produkcji modeli do rozpiętości ponad 1 m albo i ciut większych w zupełności wystarczy ;) wibracje na stole naprawdę nie wielkie. W przypadku jak się brzeszczot urwie możliwość wykorzystania go na dwa albo jeszcze trzy razy (regulacja wysokości mocowania brzeszczota), więc ogromny plus. Regulacja obrotów i system nadmuchu więc nie zbierają troty na linie cięcia. Do spraw modelarskich naprawdę świetna wyrzynarka zdecydowanie polecam ;) 

 

​Przy okazji moje gryzmoły prze konwertowane do pdf'a ... teraz tylko druk i pod piłę ... materiał budulcowy w drodze ;)
post-8897-0-53034500-1498674842_thumb.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sensie jakieś poprzeczki dać ? Czy może listweki balsowe zamiast planowanych 4x6 dać 4x10 ? W Energy miałem 4x10 i konstrukcja identyczna i było spoko ... tutaj chce odchudzić i dlatego dałem 4x6 choć zapomniałem o tym wcześniej napisać. Każda uwaga ważna dziękuje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By FockeWulf
      Cześć,
       
      jakiś czas temu naszła mnie chęć budowę nowego modelu "z tartaku", przy czym miał to być szybki projekt dla odreagowania, jako wprawka przed budową MX2. Zbiegło się to akurat z początkiem epidemii COVID-19, przy czym sama budowa potrwała kilka dni. Nigdy nie publikowałem relacji na forum, wolę czytać i podglądać doświadczonych kolegów. Projekt nie jest skomplikowany, ale może kogoś zainteresuje modelik jako kolejny etap rozwoju po piance. Ostatnio sporo na forum krytyki, że mało się dzieje, to może będzie to mała cegiełka w rozwój forum. Zdjęć nie jest dużo, niektóre kroki są pominięte, gdyż nie było moją intencją robienia relacji z budowy.
       
      Zestaw, na który się zdecydowałem, to Dancing Wings Hobby DW EXTRA 330 Upgraded 1000mm Wingspan Balsa Wood Building RC Airplane Kit dostępny np. tutaj: https://www.banggood.com/Dancing-Wings-Hobby-DW-EXTRA-330-Upgraded-1000mm-Wingspan-Balsa-Wood-Building-RC-Airplane-Kit-p-1401284.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN.
       
      Zestaw jest wycięty poprawnie, ale nie jest to jakość, która powala. Niemniej wszystko do siebie pasuje. Zarzut może jedynie być taki, że części są spasowane zbyt luźno (wolę spasowanie na ścisk). W zestawie wymienić należy listwy, które ze względu na gabaryty przyszły w częściach 😉 
       
      Model pokryty lekką folią, bodajże Oracover Oralight, która nie znajduje się w zestawie. Model klejowy rzadkim CA, a także Pattex Expres. Skrzydła wbrew zamierzeniu producenta nie będą przyklejone do kadłuba, bo model nie będzie poręczny w transporcie. Jako że brak jest mocowań (śrub), skrzydła będą najprawdopodobniej zabezpieczone taśmą klejącą.
       
      Model nie jest jeszcze ulotniony, więc nie wiem, czy lata i jakie właściwości lotne posiada. Niemniej sprawił mi wiele frajdy podczas budowy i już dlatego mogę go polecić. Zapraszam do oglądania galerii.
       
      Zestaw prezentuje się następująco (zdjęcie ze strony sprzedawcy):

       
      A tak prezentował się na moim stole:
       

       
      Prace rozpocząłem od stateczników, co by trochę części ubyło 😉
       

       

       
      Równolegle skleiłem wręgi, aby przygotować sobie przyszły front robót.
       

       
      Po czym wróciłem do stateczników:
       

       
      Gdy były już gotowe, a klej związał, zabrałem się za kadłub.
       


       
      Kabinkę montowałem bezpośrednio przez kalkę techniczną na kadłubie, co by dobrze wszystko dopasować do siebie
       

       
      W celu pokrycia wręg należało skleić dwie połówki deski balsowej. Najprościej zrobić to sklejając pokrycia na płaskiej powierzchni taśmą klejącą, po czym  należy je "złamać", krawędź posmarować CA i szybko złączyć na płaskiej powierzchni stołu montażowego (taśma klejąca należycie pozycjonuje elementy i nie pozwala wypłynąć CA), po czym należy spoinę przeszlifować drobnym papierem ściernym. Opiłki drewna naturalnie wyszpachlują spoinę i wzmocnią.
       

       

       

       
      Zanim przykleimy pokrycie do kadłuba należy nadać mu odpowiedni profil. Wystarczy zmoczyć wodą po przeciwnej stronie niż strona gięcia (czyli w tym przypadku od zewnątrz). Pokrycie samo się wygnie w ładny kształt, może też pomóc mocując między dwa kątowniki przytwierdzone do stołu albo w inny sposób, np. na modelu.
       

       
      Mając kształt i szpilki (dużooooo szpilek 😉 możemy działać dalej
       

       

       

       
      Przechodzimy do lotek, w sumie najsłabiej wycięty element zestawu (zbyt dużo luzów na żebrach...)
       

       

       
      Model powoli nabiera kształtu (pewne etapy zostały pominięte, bo model powstawał szybko i nie zdążyłem czasami zrobić fotek w trakcie).
       

       

       

       

       
      Trochę zdjęć z budowy skrzydeł
       

       

       
      Na zdjęciach poniżej klejenie krawędzi spływu - dwie listwy w klamerkach zabezpieczają równą krawędź klejenia
       

       

       
      I całość po złożeniu, a przed oklejeniem
       

       

       

       

       
       
      Oklejenie - tego się bałem. Dawno nie bawiłem się folią, tym bardziej na takim mikrusie z tak cienkim poszyciem. Do tego folia cienka i lekka, która nie będzie wybaczać błędów. Nie jest idealnie, ale może być!
       
      Na początek coś prostego - górne pokrycie kabinki
       

       
      Trochę zmarszczek ale się powinno dać ładnie rozprasować
       

       
      I tak się prezentuje
       

       

       

       
      Teraz boki kadłuba. Pomocna jest taśma malarska, można ładnie spozycjonować arkusze folii.
       

       

       
      Oklejania skrzydeł na zdjęciach nie uwieczniłem. Przechodzimy do uzbrajania modelu.
       
      Montaż dźwigienek
       

       
      Montaż silnika
       

       
      Wykłon i skłon silnika wymagają przesunięcia osi mocowania łoża. Próbowałem obliczyć / wyrysować, ale chyba się kopnąłem i oś silnika została przesunięta zbyt na zewnątrz. Zobaczymy przy oblocie.
       

       
      Śruby mocujące silnik
       

       
      I model w całej okazałości
       

       

       

       

       

       
      Model jest aktualnie uzbrojony i gotowy do lotu. W związku z brakiem czasu nie wiem kiedy to nastąpi i nie wiem, czy będzie z tego wydarzenia jakiś film 😉 - ponoć bez filmu się nie liczy. Po modelu nie spodziewam się niczego nadzwyczajnego, choć może się zaskoczę. Wagi do lotu nie znam jeszcze podobnie jak wagi pustego modelu. Starałem się budować jak najlżej; możliwości optymalizacji i nie widziałem, więc się wagą nie przejmowałem (poza doborem lekkiej folii). 
       
      Z mojej perspektywy model już spełnił swoją rolę, bo fajnie mi się go budowało. A jak poleci, to tylko lepiej dla niego 😉 
    • By Volkodav
      Witam wszystkich bardzo serdecznie.
      Około 2 lata temu postanowiłem zaprojektować i zbudować własny projekt akrobata o rozpiętości w okolicach 1200mm, lecz jakoś zabrakło czasu. Cała ta ostatnia epidemia spowodowała, że postanowiłem jednak dokończyć w połowie prac kreślarskich porzucony projekt. Człowiek niby jakieś doświadczenie w projektowaniu ma (wykonałem kilka projektów modeli na zwody SAE w Naukowym Kole Młodych Konstruktorów w Dęblinie), ale jednak popełnił kilka pomyłek przy przelewaniu myśli na papier (w tym przypadku na komputer 😉). Miałem ułatwioną możliwość projektowania posiadając oprogramowanie SolidWorks.
       
      Główne założenia konstrukcyjne:
      - demontowane skrzydła do transportu,
      - rozpiętość około 1200mm,
      - konstrukcja drewniana (nie lubię robić w piance, w laminatach za mało doświadczenia, co później będzie widać )
      - skorzystać z elektroniki, którą posiadam, czyli na warsztat weszły akurat EMAX GT 2820/07, serwa Corona 239mg i Dymond D60
       
      Zapewne po zobaczeniu szkiców koncepcyjnych wprawne oko modelarza wypatrzy znajome rysy i powiem Wam, że macie rację 😉.  Wzorowałem się trochę (specjalnie podkreślam) na kilku modelach takich jak MXS czy Extra 300.
      Ktoś inny zaraz stwierdzi: „co on zrobił na końcach skrzydeł?!”. No i tu jedynym wyjaśnieniem jest wizja „artysty”. Po prostu miałem taki kaprys Finalnie jest tam dodane małe zaokrąglenie.
       
      Będę stopniowo uzupełniał opis o zdjęcia i komentarz w miarę czasu do pisania  😉
       



    • By matkos92
      Witam wszystkich, rozpoczynam budowę Wicherka 15 RC. Będzie to mój pierwszy samolot. Zawsze fascynowały mnie "zabawy" techniczne, jednak dopiero niedawno odkryłem modelarstwo zupełnie przez przypadek. Plany powstały w CADzie przerysowane z książki Pana W. Shiera, wraz z drobnymi modyfikacjami. Samolot ma być sterowany tylko za pomocą statecznika poziomego i pionowego, bez lotek. Prosty egzemplarz do nauki zachowania modelu w powietrzu. Gotowe elementy po narysowaniu zostały wycięte w sklejce balsowej 3mm. Temat założony w celu konsultacji projektu z osobami które mają na ten temat pojęcie  Pozdrawiam
       
      Na zdjęciach budowa skrzydeł oraz nadanie kąta pochylenia skrzydła o wartości ~10st. Aktualnie drugie skrzydło w trakcie schnięcia, pierwsze ukończone.






    • By jacek_podwysocki
      Cześć,
       
      W trakcie testów oklejania balsowego modelu folią Oracover, zauważyłem, że jest ona zbyt cienka i prześwituje nie tylko otwarta część konstrukcji żebrowej, ale także miejsca gdzie folią pokryte są duże powierzchnie balsy, widać nawet strukturę drewna. W związku z tym pytanie czy stosuje się jakieś podkłady pod folię, aby zmniejszyć ilość światła, którą przepuszcza? Czy jedyne rozwiązanie to grubsza folia? Folie na których przeprowadzałem testy to:
       
      https://modelemax.pl/pl/oracover-standard/503-oracover-standard-czerwona-jasna--22--cena-za-1-metr-biezacy.html
      https://modelemax.pl/pl/oracover-oratex/14294-oracover-oratex-bialy--10--cena-za-1-m-etr-biezacy-.html
       
      Udało mi się znaleźć informację, że całkowicie kryjącą folią Oracover jest tylko seria Scale... Sądziłem że skoro ichniejsze folie mają typ folii przezroczystej to pozostałe typy folii kryją w 100% a jednak tak nie jest.
       
    • By Robert
      A to moja foto relacja.
      model do pikniku w Nowy Targu jest na sprzedaż.
      Gdyby ktoś chciał taki model a nie miał ochoty na składanie, lub po prostu nie umie itp. z chęcią zbuduję kolejnego MX-a
      jakby co to ventus2b@interia.pl
      lub 660682059
       





































































×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.