Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
57 minut temu, mirolek napisał:

tak, to coś bardzo podobnego.

Z historii moich zakupów: https://pl.aliexpress.com/item/1005006889498182.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.24.11cf1c243sDFS3&gatewayAdapt=glo2pol

Mam nadzieję, że sie sprawdzą.

ms

 

Jeśli zmieścisz się w zakładanej wadze +-1 kg będzie OK

wadą tych retraków jest słabość alminio-podobno odlewu w którym mocujesz goleń ,przy zamocowaniu jakie będziesz miał w RWD 11 ( składanie do tyłu ) przy mocnym przyziemieniu krzywią się lub pękają  w tym kierunku są najsłabsze .

przetestowane przez Mnie i kolegów z lotniska tyle że przy cięższych modelach 9-17 kg . W Zerze 1800mm 7kg do lotu z prętami mocującymi Fi 8mm zamiast 10mm (pręt fi 8 +tulejka fi 8/10mm ) wytrzymały już kilka sezonów i drugie skrzydła ,

Zobacz jak rozwaliłem taki retrak podczas lądowania prawa strona rozleciała się kostka mocowania goleni i pokrzywiła cały środek ,śrubę mechanizmu składania ,usprawiedliwieniem waga modelu 14,6kg do lotu.

 

PS w poniedziałek oczekuje na Twój wpis bardziej niż na poranną kawe

Opublikowano
Cytat

Jeśli zmieścisz się w zakładanej wadze +-1 kg będzie OK

Miałem to właśnie na uwadze przy zamówieniu, że jak w opisie podają wagę modelu do 10kg ... to do 5kg powinno wytrzymać 😂

Podobnie jest z innymi zamówieniami, że opis sobie a rzeczywistość sobie i dobrze traktować opisane możliwości z dużą rezerwą.

Cytat

w poniedziałek oczekuje na Twój wpis bardziej niż na poranną kawe

dziękuję 😀 że mając taką wiedzę i dokonania spoglądasz na moje wpisy i naprawdę się nie spodziewałem, że może to być interesujące 😉

W najbliższy świąteczny poranek raczej nic się nie pojawi ale mocno mnie zmotywowałeś do kontynuacji tematu 👍

ms

Opublikowano
W dniu 7.04.2025 o 13:25, merlin71 napisał:

Świetnie wygląda!

Mój ulubiony moment w budowie jak już widać w całej okazałości konstrukcję.

Długi czas robi się poszczególne elementy i jak wreszcie złoży się to w całość to jest ten wyczekiwany efekt WOW!

😃👍

 

Rzadko dochodze do tego momentu 🤣

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Z wyciętych elementów wykonałem gondole silników.

image.thumb.jpeg.dab62b7715b8c60872e29ba3a202c50a.jpeg

Po wstępnym złożeniu elementów przymierzyłem mechanizm otwieranego podwozia i zdecydowałem się na wysunięcie o 15mm klocków bukowych aby finalnie punkt oparcia podwozia przesunąć nieco do przodu.

W komputerze przy projektowaniu elementów wyglądało to dobrze z oparciem klocków na styk na pierwszej wrędze ale ponieważ sam mechanizm jest dość duży a punkt obrotu goleni podwozia znacznie odsunięty od punktów kotwienia to punkt oparcia koła o podłoże wychodził niebezpiecznie blisko środka ciężkości. Wysunięcie bukowego oparcia daje większy margines bezpieczeństwa aby model nie lądował za każdym razem nosem na trawie.

 

Finalnie dość duże te gondole wyszły ... ale widocznie tak musiało to wyglądać 🤔 Rzędowe silniki dają w obrysie czołowym wąski obrys i ta proporcja wysokości do szerokości z płaską pionową powierzchnią na całej głębokości skrzydła, daje wrażenie podwieszonej pod skrzydło walizki 😃

ms

  • Lubię to 2
Opublikowano

Pierwsza przymiarka zamówionych amortyzatorów napawała optymizmem ....

image.thumb.jpeg.f22dc35b5abbe4e0e9cfc92af30df4a5.jpeg

... ale szykując się do poszerzenia miejsca w gondoli oraz oprawy amorków w widelec, zdałem sobie sprawę z marności tego pomysłu 🥺

Liche aluminium i miękkie sprężyny nie gwarantują trwałości tego układu a łączenie amortyzatorów śrubami na płaskownik spawany dalej do sztyftu pasującego do napędu to kolejne słabe miejsce i kolejne luzy jakie się pojawią w eksploatacji.

 

Zmieniłem zatem koncepcję i nie skracałem posiadanego stalowego trzpienia (stalowa rurka- wałek napędowy śmigłowca) a koła osadziłem w widelcu z blachy stalowej 1,5mm. Solidne i trwałe mocowanie choć nie amortyzowane i nie wygląda jak oryginał.

AP1GczOUWXc7hn4rk5N5D2c7gQXUblTfmES_cOVY

Zapewne spotka się to z krytycznym podejściem śledzących wątek (podobnie jak jakość mojego spawania) 🤪 ale tak wykonana goleń po usunięciu centrującej śruby waży jedynie 75g a pewność utrzymania koła w torze rozbiegu znacznie większa niż w przypadku tych aluminiowych amortyzatorów. 

AP1GczOKi4bJBLxJHDhSIigK2Gyoj-oX1eg9Zk8J

 

Przygotowany stalowy widelec pozwolił też przesunąć o 10mm oś montażu koła względem osi goleni, co pozwala finalnie nieco głębiej ukryć koło w gondoli silnika a po  złożeniu pozostaje widoczna jedynie opona ... czyli mniej więcej tak, jak wyglądało to w oryginale.

Montaż podwozia głównego i koła ogonowego, pozwolił na pierwsze zdjęcie modelu ... na własnych kołach :)

AP1GczN6J5KkwB5BrMX4TjHnlcng1JxyhJfIwR8U

Wygląda dość wysoko postawiony ale patrząc na stare zdjęcia a zwłaszcza na film z udziałem RWD-11 ... kąt podniesienie nosa jest moim zdaniem zbliżony. 

 

Spływ skrzydła jest na wysokości 16 cm czyli niespełna 1m nad ziemią w rzeczywistości a natarcie około 30cm czyli w rzeczywistości tuz ponad głową dorosłego faceta. Na filmie są sceny z których oba parametry można próbować odwzorować i tym się chyba będę finalnie kierował przy korekcie ustawienia wysokości, 2-3mm skrócę goleń i powinno być OK.

 

ms

  • Lubię to 4
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.