jarek996 Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia 2 godziny temu, AKocjan napisał: Ogladalem wczoraj horror, ale przy Arka filmach to byla lagodna bajeczka 😅 1 1
Jerzy Markiton Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia Dobrze, że było "the End"..... Wybacz - ale to co prezentujesz - nie jest korkociągiem ! Wprawdzie napisy (przeklejone ?) są prawidłowe, ale to co prezentujesz na filmiku - wybacz, ale to zupełnie inne zjawisko !.... Jarku - to było o Jasiu i Małgosi ? U Was, w Szwecji - to się nazywa Horrorem ?? No... bo, jak to w inny sposób zinterpretować ? Emotikony wklejać ?? Pozdrawiam - Jurek
AKocjan Opublikowano 4 Stycznia Autor Opublikowano 4 Stycznia 3 godziny temu, Jerzy Markiton napisał: Wybacz - ale to co prezentujesz - nie jest korkociągiem dlaczego uważasz, że nie jest to korkociąg ? Zawsze kąt krytyczny był przekroczony w moich przykładach. 1
pietrku Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia A ten z Dzbanka to co ? Słabo ocenił wysokość 😀 ? Fazę rozpędzania, na małej wysokości szczególnie, można sobie odpuścić 😀. Bo samo wyrównanie sterów i zatrzymanie obrotu wystarczy do napędzenia 😉. Funcuba trudno wprowadzić bez balastu? Fajną masz zabawę. Objaśnij jeszcze przy okazji drogiej dziatwie co zrobić jak się sypnie na wysokości uniemożliwiającej wyprowadzenie. 1
AKocjan Opublikowano 4 Stycznia Autor Opublikowano 4 Stycznia 3 godziny temu, pietrku napisał: A ten z Dzbanka to co ? Słabo ocenił wysokość 😀 ? Fazę rozpędzania, na małej wysokości szczególnie, można sobie odpuścić 😀. Bo samo wyrównanie sterów i zatrzymanie obrotu wystarczy do napędzenia 😉. Funcuba trudno wprowadzić bez balastu? Fajną masz zabawę. Objaśnij jeszcze przy okazji drogiej dziatwie co zrobić jak się sypnie na wysokości uniemożliwiającej wyprowadzenie. Próba wyprowadzenia dzbanka, była przeprowadzona zbyt nisko, tak często bywa, można się zagapić zwracając uwagę na model (patrzenie tunelowe). Dodatkowo manewr wyrównania był zbyt ostry, model przeciągnął dynamicznie i przechylił się na skrzydło. Faza rozpędzania jest ważna dla ciężkich modeli, zbyt szybka próba wyrównania może doprowadzić do kolejnego korkociągu. Funcub i draco "z normalnym" wyważeniem przechodziły w spiralę, dlatego na potrzebę filmu przesunąłem środek ciężkości do tyłu "co zrobić jak się sypnie na wysokości uniemożliwiającej wyprowadzenie." - mógłbyś rozwinąć temat?
jarek996 Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia 19 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: Jarku - to było o Jasiu i Małgosi ? U Was, w Szwecji - to się nazywa Horrorem ?? No... bo, jak to w inny sposób zinterpretować ? Emotikony wklejać ?? Jurek, gdybym wiedzial O CO Ci chodzi to bym odpisal, ale za cholere nie moge sie domyslic. Na szczescie autor wie O CO mi chodzi i dlatego skomentowal to usmiechem. Pozdrawiam.
pietrku Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia 36 minut temu, AKocjan napisał: Funcub i draco "z normalnym" wyważeniem przechodziły w spiralę, dlatego na potrzebę filmu przesunąłem środek ciężkości do tyłu Ja bym zwiększył możliwość wychylenia sterów kierunku lub wysokości, jeśli przy normalnym wyważeniu nie chce kręcić. 36 minut temu, AKocjan napisał: "co zrobić jak się sypnie na wysokości uniemożliwiającej wyprowadzenie." - mógłbyś rozwinąć temat? Jak wpadnie w korkociąg na bardzo małej wysokości.
Jerzy Markiton Opublikowano Sobota o 13:23 Opublikowano Sobota o 13:23 Arek - to jest coś, co przypomina płaską spiralę. Masz cały czas kontrolę nad sterami. Nie przerwiesz autorotacji bez nabrania prędkości. Czyli - wpierw pozwolić mu na zwiększenie pochylenia i nabrania prędkości a dopiero potem kierunkiem zatrzymujemy autorotację. Jeżeli "autorotację" przerywasz lotkami - tzn: lotki działają i nie nastąpiło oderwanie strug ! I tak to wygląda na tych filmikach. Jak wpadnie w korkociąg na b. małej wysokości - uważać gdzie rozrzuciło części. Następnie wziąć reklamówkę i pozbierać do ostatniego okruszka... - Jurek 1 1
pietrku Opublikowano Niedziela o 07:24 Opublikowano Niedziela o 07:24 18 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: Jak wpadnie w korkociąg na b. małej wysokości - uważać gdzie rozrzuciło części. Następnie wziąć reklamówkę i pozbierać do ostatniego okruszka... - Jurek Proponujesz działanie po. Ale chodzimi o działanie przed 😀. Arkadiusz miał korkociągi jak się patrzy. Gdzie tam widzisz płaskie spirale? Lotkami coś jechał?
Jerzy Markiton Opublikowano Niedziela o 08:43 Opublikowano Niedziela o 08:43 Przed - to nie doprowadzać. Czyli większa prędkość, mniejszy kąt. Na małej wysokości, jak doprowadzisz do korkociągu to pozostaje nie zamykać oczu i posprzątać... O żadnej skutecznej modlitwie czy zaklęciu - nie słyszałem. Arek jest niezłym pilotem, ma fajne zabawki, uzbroił (uzbroili) się w niezły sprzęt do filmowania, operator nabiera doświadczenia z każdym filmikiem i ... to wszystko co mogę o tych filmikach powiedzieć ! - Jurek 3
pietrku Opublikowano Niedziela o 10:49 Opublikowano Niedziela o 10:49 2 godziny temu, Jerzy Markiton napisał: Przed - to nie doprowadzać. O i to jest dobra rada 🙂. 2 godziny temu, Jerzy Markiton napisał: zaklęciu - nie słyszałem. A ja słyszałem. 2 godziny temu, Jerzy Markiton napisał: Arek jest niezłym pilotem Pełna zgoda. 1
AKocjan Opublikowano Poniedziałek o 15:54 Autor Opublikowano Poniedziałek o 15:54 W dniu 4.01.2025 o 14:23, Jerzy Markiton napisał: Arek - to jest coś, co przypomina płaską spiralę. Masz cały czas kontrolę nad sterami. Nie przerwiesz autorotacji bez nabrania prędkości. Czyli - wpierw pozwolić mu na zwiększenie pochylenia i nabrania prędkości a dopiero potem kierunkiem zatrzymujemy autorotację. Jeżeli "autorotację" przerywasz lotkami - tzn: lotki działają i nie nastąpiło oderwanie strug ! I tak to wygląda na tych filmikach. Jak wpadnie w korkociąg na b. małej wysokości - uważać gdzie rozrzuciło części. Następnie wziąć reklamówkę i pozbierać do ostatniego okruszka... - Jurek przeważnie ludzie "odprowadzają" model w korku do ziemi z wychylonym sterem wysokości do góry (wnioski z moich własnych obserwacji), dlatego tak ważne jest aby "wyzerować" powierzchnie sterowe do neutrum, zazwyczaj model sam powinien wyjść z rotacji (jeśli jest poprawnie zaprojektowany i wyważony). Użycie kierunku skraca czas potrzebny na zastopowanie rotacji. Czym cięższy model tym bardzie jest to odczuwalne.
Jerzy Markiton Opublikowano Poniedziałek o 21:55 Opublikowano Poniedziałek o 21:55 Masz rację ! Uważam, że to, co pokazujesz na filmikach nie jest korkociągiem, tylko jakimś manewrem wyglądającym na korkociąg ! I chyba to stwierdzenie zostało zakwestionowane ? Chyba, że nie chodzi co kwestionuję, tylko - że ja kwestionuję ? Na wsielakij słuczaj - wyłączam się z tej dyskusji ! - Jurek
pietrku Opublikowano Środa o 11:29 Opublikowano Środa o 11:29 W dniu 6.01.2025 o 22:55, Jerzy Markiton napisał: że ja kwestionuję ? Nic podobnego z mojej strony. Tyko obiektywność.
Patryk Sokol Opublikowano Środa o 14:44 Opublikowano Środa o 14:44 W dniu 4.01.2025 o 14:23, Jerzy Markiton napisał: Jeżeli "autorotację" przerywasz lotkami - tzn: lotki działają i nie nastąpiło oderwanie strug ! Półprawda niestety. To znaczy możesz mieć oderwaną strugę na wewnętrznym skrzydle, a na zewnętrznym nie. Wtedy model może utrzymywać autorotację, ale jeśli lotka jest duża, a masa niska (czyli jak zwykle w modelach) to lotki będą w stanie autorotację zahamować. Nie znaczy to jednak, że jest to bezpieczne, powinno się używać SK i SW do tego.
zbjanik Opublikowano Środa o 18:10 Opublikowano Środa o 18:10 Ta dyskusja moim zdaniem bierze się chyba z tego, że film jest o lekkich piankolotach wyglądających jak duże samoloty, którymi przecież nie są. Do tego sam pomysł jak to pokazać, jak to u naszego kolegi Arka, idzie w stronę śmiertelnie (nomen omen- chodzi o korkociągi, zmorę awiacji) poważnej instrukcji. Takiej jakby ściągi dla kandydatów do licencji PPL na przykład- to powoduje pewien dysonans i wznieca wymianę opinii. W normalnym, ustalonym korkociągu na takim dajmy na to Bocianie, czy Zlinie, oś tej figury, zawiera się ciągle w obrysie skrzydła. Jeszcze w przypadku czerwonej Wilgi to może i tak jest, ale już co do Spitfire, to mam wątpliwości. Arku- na pewno silnik Spita jest na jałowym biegu? Trochę to rzeczywiście wygląda na mocno zaciągniętą spiralę. Myślę, że dużo bliżej do nazwijmy to "prawdziwego korka" zbliżył by się film nakręcony przy użyciu większej, cięższej makiety, takiej o dwucyfrowej wadze. Ale to takie moje wizualne podejście do tego tematu. Natomiast "drążek od siebie i przeciwna noga"- to słowa które słyszy każdy uczeń od siedzącego z tyłu (lub z boku) instruktora, czy na niektórych typach "stery do neutrum". W tym sensie filmik mówi jednak prawdę.
enter1978 Opublikowano wczoraj o 09:45 Opublikowano wczoraj o 09:45 Ja to widzę tak że dyskusja się rozkręciła dlatego że chłopaki na lotniskach albo umieją i latają sami, albo nie umieją ale widzą jak inni kręcą korkociągi i w obu przypadkach wiedzą jak zgrabny korkociąg wygląda , a na filmie zobaczyli chęć wykonania korkociągu ale zamiast korka wychodzi spirala. Winne sa modele bo te modele pasują do akrobacji, jak wół do karety. Żeby korek dobrze wyglądał i dobrze się na to patrzyło to zamiast opuszczonego dziobu do dołu lepiej sie sprawdza kadłub w poziomie , model wykonuje rotacje długo i zgrabnie bo powoli wytraca wysokość, z dziobem w dół zrobi dwa obroty w 1,5 sekundy i juz ziemia. Ale żeby podnieść dziób potrzebne sa skuteczne stery które w dodatku powinny sie wychylać. Wydaje mi się że lepiej by Arkowi szło gdyby wykonywał i nagrał lot np krzyżakiem , model stabilny zwrotny i zgrabnie latający, lub innym modelem ale stworzonym do wygibasów, prezentacja o wiele lepiej by wygądała. No ale chłopak coś tam działa , coś publikuje, udziela się , tylko używa złego narzędzia przez to wychodzi tak sobie. 4
Jerzy Markiton Opublikowano 14 godzin temu Opublikowano 14 godzin temu O ! I to jest to ! Chęć wykonania ! Zgrabnie to ująłeś ! - Jurek
Rekomendowane odpowiedzi