Skocz do zawartości


Zdjęcie

Orion V6 Contest

orion f3k

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adam Siama

Adam Siama
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 31 grudzień 2013 - 17:09

W roku 2013, podczas startów w różnych zawodach, zauważyłem, że wielu czołowych zawodników, zaczyna budować modele o niewielkim wzniosie skrzydła - 3 lub 3,5 stopni (około 75 milimetrów). Zdecydowałem się zrobić to samo - zmniejszyłem więc wznios we wszystkich swoich Orionach. Działanie to skutkowało bardzo dobrymi wynikami sportowymi. Zmniejszony został opór, co spowodowało zwiększenie prędkości modelu oraz zasięgu o około 20%. Minusem tego rozwiązania jest jednak fakt, że model wymaga większych umiejętności od pilota, szczególnie w zakrętach.

Jesienią 2013 dokonałem kilku ulepszeń modelu Orion V6 w porównaniu z poprzednią wersją przede wszystkim wykonane zostały nowe formy:

- wznios skrzydła został zmniejszony z 6 do 3 stopni

- zostało ulepszone łączenie kadłuba ze skrzydłem poprzez wykonanie specjalnego zamka

- powiększona została gondola kadłuba, aby umożliwić instalowanie większych serw do steru kierunku

Obecnie w sprzedaży znajduje się model Orion zarówno w wersjach standardowej, sportowej oraz V6 (od 3 stopni wzniosu).
Zapraszam do obejrzenia instrukcji http://sklepekspert..../INSTRUKCJA.pdf
Idąc za dobrym przykładem innego producenta JG w tym roku moja firma ufundowałem nagrodę główną w postaci Oriona która zostanie wręczona(po losowaniu)podczas Mistrzostw Polski w Zielonej Górze .Taki gest jest możliwy, dzięki i klientom ,którzy kupują modele mojej produkcji-Dziękuje!
W imieniu organizatorów i własnym zapraszam wszystkich do udziału w zawodach modeli klasy F3K w roku 2014.

Załączone miniatury

  • IMG_1323.JPG
  • IMG_1327.JPG
  • IMG_1331.JPG
  • IMG_1552.JPG
  • IMG_1553.JPG
  • IMG_1555.JPG
  • IMG_1570.JPG

  • 0

#2 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5141 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 31 grudzień 2013 - 17:26

A kiedy są MP? ;)
Bawię się oboma Orionami i V6 jest szybszy i pięknie pruje powietrze. Odlatuje sobie nim czy z wiatrem czy pod wiatr i znacznie lepiej (i własciwie bez problemu) wraca niż stara wersja. V6 ogólnie daje więcej zabawy. Na razie sobie go doregulowuje, ale odczucia mam bardzo pozytywne. No i większy kadłub nie odgranicza modelarza tylko do małych i czasami zbyt słabych serw. Poza tym w modelu pojawiły sie wzmocnienia tam gdzie miałem w zeszłym roku problemy z wytrzymałością. No i malowanie niesymetryczne skrzydeł...chyba mój pomysł spodobał sie producentowi ;)
A komplet wyposażenia i szczegółowa instrukcja pomogą w budowie nawet bardzo średnio zaawansowanemu modelarzowi.

A na ten model namówił mnie Paweł "Pabork". I nie żałuje.
  • 0

#3 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1396 postów
  • Age: 48
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 31 grudzień 2013 - 18:37

Adamie, dziękuję za przedstawienie modelu. Czy jest możliwy udział w jakiś zawodach dla osób nie posiadających licencji?
  • 0

#4 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5141 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 31 grudzień 2013 - 19:13

Licencje w tym roku będą tanie - 40zł
  • 0

#5 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1396 postów
  • Age: 48
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 31 grudzień 2013 - 19:16

Są jakieś szczególne wymagania aby je uzyskać? Kwota 40pln nie jest ograniczeniem.
  • 0

#6 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5141 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 31 grudzień 2013 - 19:19

Musisz sie zapisać do Aeroklubu lub stowarzyszenia aby być członkiem ;) a potem nalezy złożyć wniosek o licencje na stronie Aeroklubu Polskiego. I tyle. Żadnych badań czy czegokolwiek
  • 0

#7 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1396 postów
  • Age: 48
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 31 grudzień 2013 - 19:33

Dzięki za informację. Wasz aeroklub jakby przyjaźniejszy to może się zapiszę do Was :-)
  • 0

#8 rapier

rapier
  • Modelarz
  • 960 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Arek

Napisano 31 grudzień 2013 - 20:03

A ja zapytam jeszcze tylko ILE? ;) Przymierzam się do jakiegoś pełnowymiarowego DLG
  • 0

#9 PK999

PK999

    Piankomiłośnik.

  • Modelarz
  • 1371 postów
  • Age: 28
  • SkądLublin
  • Imię:Przemysław

Napisano 31 grudzień 2013 - 20:11

A ja zapytam jeszcze tylko ILE? ;) Przymierzam się do jakiegoś pełnowymiarowego DLG

A ja podpowiem: http://sklepekspert....on-f3k-dlg.html
  • 0

#10 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5141 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 31 grudzień 2013 - 22:20

Jak to ile? Dzwon do Adama :)
Model wart ceny. 3 miejsce w generalce Pucharu Świata f3k
  • 0

#11 Czaro

Czaro
  • Modelarz
  • 631 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Czarek

Napisano 31 grudzień 2013 - 23:20

Fajna instrukcja, kawał dobrej roboty. Bardzo mi się podobają, oprócz całego modelu oczywiście, owiewki dźwigni lotek, super sprawa!
Dla mnie niedościgniony wzór.
  • 0

#12 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5141 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 01 styczeń 2014 - 00:25

Owiewek jeszcze nie zdążyłem zrobić :) za bardzo chciałem latać. Ale zrobie
Happy New Year!!
  • 0

#13 Adam Siama

Adam Siama
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 02 styczeń 2014 - 13:41

Do Piotra(samolocik) są czasami organizowane zawody w których można brać udział bez licencji(prosze obserwować f3k.pl)przed każdą imprezą są zapisy i inforamacja czy potrzebna jest licencja czy nie. Jednak zachęcam do kupienia to daje o wiele większe możliwości,np start z dobrymi zawodnikami podczas Mistrzostw Polski (zapowiedziało się kilku czołowych zawodników z Europy-będzie sie od kogo uczyć)
Jurek dobremu producentowi podoba się to co klientowi a tak na serio zawsze staram się wykorzystywać dobre pomysły i nie tyczy się to tylko malowań:)
Czarek dzięki za dobre słowa,jeśli Masz jakieś konkretne pytania(problemy) ze swoim modelem to zapraszam-chętnie podpowiem.
  • 0

#14 Czaro

Czaro
  • Modelarz
  • 631 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Czarek

Napisano 03 styczeń 2014 - 15:06

Najbardziej zastanawia mnie sposób bazowania w formie gwintów pod mocowania statecznika poziomego.
Jednym z oczywistych rozwiązań jest dla mnie otwór na przestrzał przez formę. Od zewmątrz formy wkręcam śrubę, której gwint wystaje w formie i na nim bazuję nakrętkę, czy zalewam żelkot podczas laminowania kadłuba. Przed wyjęciem kadłuba, wykręcam śruby z zewnątrz formy. Ale otwór na przestrzał 6cm zbrojenia formy z tkanin i piasku budzi moją wątpliwość. Może jest jakiś łatwiejszy sposób?
  • 0

#15 Adam Siama

Adam Siama
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 03 styczeń 2014 - 16:53

No tak,,ja w kopyta wkręcam śruby i całość laminuje.Teraz kup dobre wiertła i spróbuj przewiercić.Kadłub robie troche inaczej,przesączam włokno w formie i robie dwie zakładki(jedną w dolnej drugą w górnej-przeciwlegle oczywiście)nie trzeba niktek bo mżna twedy złożyć je bez kłopotu(cięzko to opisać ale jak trochę sie zastanowisz to dasz rade)Po ułożeniu wkręcam śruby i nakładam nakretki lecz (ważne)śruby nie mogą wystawac ponad nakrętki !na nakretki nakładam kilka łatek z szkła węgla(nieważne) wtedy składam formę i pompuje do ok 2-2,5 atm.Do kadłuba używam H287 aby czas pracy był dlugi aby jak najwięcej żywicy opuściło forme.Moja rada jest taka aby z zewnątrz lub wewnatrz warstwy włókna jedonkierunkowego zamykać wł.weglowym lub szklanym 45 stponi.
  • 0

#16 Czaro

Czaro
  • Modelarz
  • 631 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Czarek

Napisano 03 styczeń 2014 - 22:36

przesączam włokno w formie i robie dwie zakładki(jedną w dolnej drugą w górnej-przeciwlegle oczywiście)nie trzeba niktek bo mżna twedy złożyć je bez kłopotu

Wiem o czym mówisz, robiłem tą metodą zakładki przy laminowaniu kadłubów bez docisku.
Kopertowanie węgla kierunkowego to podstawowa zasada, o której nigdy nie zapominam. Czasem daję włókna w poprzek, czasem na 45st, ale zawsze taka warstwa tkaniny jest. Inaczej będzie pękać wzdłuż kierunkówki.
  • 0

#17 Adam Siama

Adam Siama
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 10 styczeń 2014 - 20:36

Pogoda sprzyja treningom więc wykonałem trochę testów : wiatr 3-5m/s Orion V6 masa z balastem 360g.Dwie fazy podczas rzutu przynoszą efekty!Co cieszy:)

Załączone miniatury

  • rzuty3.jpg

  • 0

#18 PK999

PK999

    Piankomiłośnik.

  • Modelarz
  • 1371 postów
  • Age: 28
  • SkądLublin
  • Imię:Przemysław

Napisano 10 styczeń 2014 - 20:47

...Dwie fazy podczas rzutu przynoszą efekty!Co cieszy:)


Można wiedzieć na czym polega sztuczka?
Ta kategoria szybowania ciągle zaskakuje.
  • 0

#19 Czaro

Czaro
  • Modelarz
  • 631 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Czarek

Napisano 10 styczeń 2014 - 23:03

Na RCgroups określane jest to jako "launch preset". Względem klasycznej fazy do rzutu: klapy delikatnie w dół, ster wysokości delikatnie do góry. Ustawia się to w nadajniku, żeby włączało się pstryczkiem ze sprężynką. W trakcie wypuszczania modelu trzymasz palcem tę fazę włączoną, dzięki czemu nawet po płaskim rzucie model szybko przechodzi do prawie pionowego wznoszenia, wtedy puszczasz przełącznik i model wchodzi w standardową fazę rzutu, dla najmniejszego oporu.

Zalety: rzucając płasko, nie do góry, możesz rzucić mocniej i jest mniejsze prawdopodobieństwo zahaczenia końcówką skrzydła o ziemię. Nie ma większego znaczenia pod jakim kątem rzucisz. W razie potrzeby przytrzymujesz pstryczek dłużej lub krócej, a i tak model potem idzie prawie pionowo, co jest najbardziej optymalnym torem lotu.

Wady: większa pstryczkologia w radiu, część zysku z mocniejszego rzutu tracisz na zwiększonych oporach, kiedy model przechodzi z lotu płaskiego do pionowego. Kiedy model wznosi się prawie pionowo nad głową pilota, trudniej ocenić właściwy moment do przejścia w lot poziomy.

Adam, bez wykresów z logera się nie liczy! ;)
  • 0

#20 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 5141 postów
  • Age: 49
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 10 styczeń 2014 - 23:15

Zawsze zostaje pytanie czy lepiej 'klapy' w dół czy w gore :) jedyne co pozostaje to rzucać i sprawdzac :)
  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: orion, f3k

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych