Skocz do zawartości


Zdjęcie

MIG-3 ze styrodutu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 mayster8405

mayster8405
  • Modelarz
  • 669 postów
  • Age: 68
  • SkądDąbrowa Górnicza
  • Imię:Henryk

Napisano 06 marzec 2018 - 11:43

W okresie zimowym jak każdy z nas próbuje coś do wiosny stworzyć lub kupić do latania.Dysponując XPS-em / szkoda że rózowy" postanowiłem zrobić model.Padło na esiaka MIG-3 z poniższych planów;

Załączony plik  Mig 3 SEMFF COMBAT PLANE full.pdf   26,82 KB   107 Ilość pobrań

Model ma 75cm rozpiętości.Jako wyposażenie to silnik zaadoptowałem z zestawu Pioneera 1400, regielek 20A Redoxa,dwa 9 gramowe serwa, pakiet 2S/ 850mAh.Sterowanie lotki+ wysokość.

Kadłub klejony z trzech warstw pianki klejem Uchu-por do grubości 32m/m tak abym z powodzeniem zmieścił odbiornik i pakiet.Loże silnika wykonałem z 3m/m owocówki.W kadłubie wykonane są trzy komory. W przedniej części na regulator i serwo lotek, na wysokości środka płata na pakiet i w końcowej części płata odbiornik, za odbiornikiem serwo wysokości."Klapki komór" zamykane są na magnesy neodymowe./trzymają mocno/.Miałem bawić się z wykonaniem oszklonej kabinki ale z tego zrezygnowałem.

100_1506.JPG

Płat wycięty z jednego kawałka płyty o grubości 7m/m z profilem KMF gdzie uskok profilu wzmocniłem listwą 2x7m/m.Zawiasy lotek wykonałem z taśmy klejącej wzmacnianej włóknem szklanym.Ster wysokości jak i kierunku także wykonałem tę samą metodą.

100_1507.JPG

100_1508.JPG

100_1509.JPG

100_1510.JPG

100_1511.JPG

Wszyskie elementy posprawdzałem czy pasują do siebie bez klejenia, pozostawiając do malowania.Zastanawiałem się, czy nie zamontować regulatora obrotów we wlocie w spodniej częsci kadłuba dla lepszego chłodzenia ale uznałem że przy lądowaniu modelu mogę ten element wyrwać razem z nim.

Pozostaje pomalować model , skleić wszystko i zainstalować popychacze serw.


  • 1

#2 a2j

a2j
  • Modelarz
  • 118 postów
  • Age: 39
  • SkądJastrzębie-Zdrój
  • Imię:Adam

Napisano 06 marzec 2018 - 12:22

Fajny projekt, zasiadam w widowni. Ciekawy jestem jak rozwiązany będzie napęd lotek.

 

Pozdrawiam


  • 0

#3 japim

japim
  • Modelarz
  • 1768 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 06 marzec 2018 - 12:58

Też zasiadam na widowni. Wygląda na przemyślaną konstrukcję. Mam model z profilem KFM - prowadzi się bajecznie prosto. Taka alternatywa dla modeli ESA :)


  • 0

#4 Mgła

Mgła
  • Modelarz
  • 8 postów
  • Age: 44
  • SkądWłocławek
  • Imię:Tomasz

Napisano 06 marzec 2018 - 13:28

Czemu alternatywa ? Raczej troche inny "ESIAK". Fajnie to wsystko co do tej pory zrobiłeś wyglada. Czekam na dalszy ciąg.

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#5 e-mir

e-mir
  • Modelarz
  • 295 postów
  • Age: 58
  • SkądOlza, Śląsk
  • Imię:Mirek

Napisano 06 marzec 2018 - 14:02

Widzę, że używasz styroduru "Austrotherm". Czy trudno się go obrabia? Głównie chodzi mi o szlifowanie. Obecnie stosuję XPS firmy "Ravatherm" G300 (niebieski) i o ile wycinanie gorącym drutem CNC wychodzi bardzo dobrze, to szlifowanie jest już problemem. Podobnie zachowuje się BASF 3035. Niestety w hurtowni mogą mi sprzedać "Austrotherm" tylko w paczkach (niecałe 170zł) więc wolę się czegoś konkretnego dowiedzieć. Na forach wycinaczy CNC, tych od literek, reklam itp. chwalą ten styrodur ale oni niczego nie muszą szlifować.


  • 0

#6 rajaner

rajaner
  • Modelarz
  • 703 postów
  • Age: 50
  • SkądNisko
  • Imię:Andrzej

Napisano 06 marzec 2018 - 14:25

Opinie mogą być różne. Ale ja uważam że do modelarstwa najlepszy

 jest styrodur URSA prawie biały. Zarówno cięcie jak i obróbka nie stwarza problemu ,powierzchnia

szlifowana jest jak masełko.

Jedyny problem że ciężko go dostać.


  • 0

#7 e-mir

e-mir
  • Modelarz
  • 295 postów
  • Age: 58
  • SkądOlza, Śląsk
  • Imię:Mirek

Napisano 06 marzec 2018 - 14:36

Dzięki! Spróbuję go gdzieś dorwać.


  • 0

#8 rajaner

rajaner
  • Modelarz
  • 703 postów
  • Age: 50
  • SkądNisko
  • Imię:Andrzej

Napisano 06 marzec 2018 - 14:41

Dzięki! Spróbuję go gdzieś dorwać.

Tu mają wszystkie grubości stosowane w modelarstwie. http://gammodel.pl/p...dowy/plyty-xps/


  • 0

#9 japim

japim
  • Modelarz
  • 1768 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 06 marzec 2018 - 14:42

Czemu alternatywa ? Raczej troche inny "ESIAK". Fajnie to wsystko co do tej pory zrobiłeś wyglada. Czekam na dalszy ciąg.

Pozdrawiam

Tomek

 

Bo przy pierwszym crashu model idzie do remontu. A remont przy styrodurze albo odbywa się żywicą lub polimerem lub UHU Porem. Ten pierwszy sposób jest szybki ale ciężki, a pozostałe wymagają kilkudziesięciu minut na wyschnięcie i 24 godzin na utwardzenie. Więc w walce będzie sprawny do pierwszego tryknięcia, bo nie naprawisz tego jak modelu ESA z EPP (30 sekund i odbudowany cały model za pomocą CA i przyśpieszacza). Szanse na przelatanie całych zawodów są minimalne. Wielu próbowało i zawsze kończyło się tak samo...


  • 1

#10 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1285 postów
  • Age: 52
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 06 marzec 2018 - 17:14

Będziesz miał problem z wyważeniem. Akumulator powinieneś dać bardziej z przodu, a nie w połowie skrzydła.  2S i 850mAh to malusieńko.


  • 0

#11 japim

japim
  • Modelarz
  • 1768 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 06 marzec 2018 - 17:27

Krzysztof - wycięcie jest bardziej z przodu. Patrząc na projekt myślę ze nie będzie tak źle.


  • 0

#12 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1285 postów
  • Age: 52
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 06 marzec 2018 - 19:25

Być może, ale u mnie wycięcie na akumulator jest jednak "bardziej z przodu"  ;)  i mam akumulator cięższy (3S  1300mAh). W takiej konfiguracji dopiero jest wyważony do lotu.

Załączone miniatury

  • 038.jpg

  • 0

#13 Volleyboy

Volleyboy

    Eat, sleep, fly ;)

  • Modelarz
  • 553 postów
  • Age: 34
  • SkądZ Jastrowia. Aktualnie Gorzów Wielkopolski ;)
  • Imię:Tadek

Napisano 06 marzec 2018 - 20:12

Chłodnice odrazu zlikwiduj. Ten element nie wpływa na poprawność lotu a po pierwszym lądowaniu idzie do naprawy. No chyba że będziesz na wysokiej trawie latał. Ale prędzej czy później odmaszeruje ;) poza tym pakiet. Dość mała pojemność a co za tym idzie niska waga= problem z wyważenie będzie. Tak jak koledzy piszą :) a robota i model świetnie. W wersji V2 pomyśl nad większym lukiem na aku. Będziesz miał większe możliwości wyważenia.
Powodzenia w dalszych pracach :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 mayster8405

mayster8405
  • Modelarz
  • 669 postów
  • Age: 68
  • SkądDąbrowa Górnicza
  • Imię:Henryk

Napisano 07 marzec 2018 - 09:10

Właśnie!, żebym wcześniej o tym wiedział nie byłoby "byków" icon_cry.gif i tu macie rację notworthy.gif.Kto pyta nie błądzi.Wszystkie te uwagi które wskazaliście chyba u mnie wystąpią. Jest możliwość przesunięcia pakietu o 1-1.5 cm do przodu i mógłby mi wejść pakiet 1.1mAh 2S , 1.3mAh 2S którymi dysponuję, bo 3S 1mAh jest już za gruby i nie kryje się w kadłubie. Wychodzi na to, jak wstępnie podparłem model w wyznaczonym punkcie SC, że jest ciut za punktem i będzie trzeba dać 2-3 plomby "ołowiu" na przód., no ale to zobaczymy jak będzie gotowy i sklejony.Volleyboy element dolny pod płatem narazie jest, jak się uszkodzi/ masz rację/ odetnę go. ;)

Co do styroduru, kupowałem go w sklepie budowlanym w Sosonowcu po przeciwnej stronie Dacatlonu.Mają grubości od 2-12cm i wym. 120x60 i można go kupować na sztuki.Nawet zauważyłem płyty PET.

Obróbka szlifowaniem nie nastręcza trudności,powierzchnia wychodzi gładka bez strzępień. Nie stosuję bardzo grubych papierów, wstępnie idzie nożyk.

 

Ale dalej- do malowania modelu użyłem  zakupionej zielonej  włoskiej farbyGIOTTO-decor acrylic w buteleczce 25ml i białej zwykłej emulsji do malowania wnętrz.Używałem zwykłego średniotwardego pędzelka, co mi pozwoliło w miarę cieniutko i dokładnie rozprowadzić farbę,  a jak to wyszło widać;

100_1512.JPG

100_1513.JPG

100_1514.JPG

Tak czy owak idę dalej do przodu beer.gif


  • 1

#15 mayster8405

mayster8405
  • Modelarz
  • 669 postów
  • Age: 68
  • SkądDąbrowa Górnicza
  • Imię:Henryk

Napisano 08 marzec 2018 - 11:52

Model jest już sklejony i gotowy do lotu i wygląda to tak;

100_1530.JPG

100_1532.JPG

100_1533.JPG

100_1535.JPG

 Jak na razie silnik dostał śmigło 7x6".

Model w stanie do lotu waży 275 gram, czy to dużo, czy w miarę?, i jeszcze na ile dać wychylenia lotek i steru wysokości./ w m/m/ aby nie był za bardzo kozacki.

Gdybym był zadowolony z tego modelu, pokusił bym się na wykonanie większego do 1m rozpiętości z szerszym drążonym kadłubem.


  • 1

#16 Vesla

Vesla
  • Modelarz
  • 1180 postów
  • Age: 45
  • SkądPortsmouth / UK
  • Imię:Wiesław

Napisano 08 marzec 2018 - 12:18

Wychylenia ustaw na 5mm do gòry i dołu dla lotek i ok 10mm dla wysokości.
  • 0

#17 japim

japim
  • Modelarz
  • 1768 postów
  • Age: 36
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 08 marzec 2018 - 12:39

Poszlo szybko :) 275g z pakietem do lotu to bardzo fajna masa. 


  • 0

#18 mayster8405

mayster8405
  • Modelarz
  • 669 postów
  • Age: 68
  • SkądDąbrowa Górnicza
  • Imię:Henryk

Napisano 06 maj 2018 - 09:04

Wczorajszy dzień do oblatania mojego "jaczka" był niezbyt  szczęśliwy.Chwilowy, pierwszy lot dla orientacji prawidłowego wyważenia i ustawienia lotek zakończył się złamanym śmigłem.Trzeba bardzo  uważać przy małych obrotach / 1/3 gazu/ model zachowywał się nerwowo. Wiesław ustawiłem lotki na 6m/m w dół i górę i wysokość na 10m/m.Drugi lot był już całkiem inny z tym że powyżej połowy gazy modelik idzie mi w górę, ale model stał się spokojniejszy w sterowaniu.Po drugim locie uświadomiłem sobie że zakończenia popychaczy po regulacji serw nie zabezpieczyłem klejem CA, tylko trzymały termokurcze.Na  wsi w rękę wpadła  mi  "KROPELKA" którą użyłem.Trzeci lot był już w innych warunkach, wzmagał się chwilami wiaterek, przy locie pod wiatr skłon dawał się we znaki.

Trzeci lot okazał się bardzo fajny ale i pechowy w tym sensie, że  model sam zaczął lecieć do ziemi, zrobił "cyrkla",  a to poskutkowało wyłamaniem całego tylnego usterzenia od kadłuba.

Po przeglądzie modelu okazało się że ta "KROPELKA" to o d... rostrzaść,  bo w ogóle nie wyschła i to był powód że popyczacz się rozłączył / rozsunął/

Model już jest saklejony i wzmocniony płaskownikami węglowymi 3x0.5 m/m i myślę że już w tym miejscu nie pęknie i poprawiłem skłon silnika.

Miałem jeszcze drugi model do oblatania ale zrezygnowałem z powodu wzmagającego się wiatru który wykorzystałem na polataniem latawcem NASA 2.30m2 który zawsze leży w bagażniku auta.

Niestety żadnego filmu nie mam gdyż byłem sam, ale jest zasadą że filmik musi być i będzie!!!!!


  • 0

#19 mayster8405

mayster8405
  • Modelarz
  • 669 postów
  • Age: 68
  • SkądDąbrowa Górnicza
  • Imię:Henryk

Napisano 17 czerwiec 2018 - 13:11

Dzisiaj, po naprawie modelu ponownie go ulotniłem.Model jak dla mnie jest jeszcze za nerwowy, ale trzy loty udało mi się wykonac.Jeden z nich jako dowód do "zaliczenia" tematu.

Załączony plik  100_1583.MOV   28,32 MB   107 Ilość pobrań


  • 1

#20 a2j

a2j
  • Modelarz
  • 118 postów
  • Age: 39
  • SkądJastrzębie-Zdrój
  • Imię:Adam

Napisano 18 czerwiec 2018 - 12:31

Gratuluje oblotu, widać że potrzebuje prędkości do stabilnego lotu. Mniejsze wychylenia sterów jakieś expo i będzie latał jak chciał by tego pilot.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych