Jump to content

MIG-3 ze styrodutu


Recommended Posts

W okresie zimowym jak każdy z nas próbuje coś do wiosny stworzyć lub kupić do latania.Dysponując XPS-em / szkoda że rózowy" postanowiłem zrobić model.Padło na esiaka MIG-3 z poniższych planów;

Mig 3 SEMFF COMBAT PLANE full.pdf

Model ma 75cm rozpiętości.Jako wyposażenie to silnik zaadoptowałem z zestawu Pioneera 1400, regielek 20A Redoxa,dwa 9 gramowe serwa, pakiet 2S/ 850mAh.Sterowanie lotki+ wysokość.

Kadłub klejony z trzech warstw pianki klejem Uchu-por do grubości 32m/m tak abym z powodzeniem zmieścił odbiornik i pakiet.Loże silnika wykonałem z 3m/m owocówki.W kadłubie wykonane są trzy komory. W przedniej części na regulator i serwo lotek, na wysokości środka płata na pakiet i w końcowej części płata odbiornik, za odbiornikiem serwo wysokości."Klapki komór" zamykane są na magnesy neodymowe./trzymają mocno/.Miałem bawić się z wykonaniem oszklonej kabinki ale z tego zrezygnowałem.

post-3422-0-00334900-1520330962_thumb.jpg

Płat wycięty z jednego kawałka płyty o grubości 7m/m z profilem KMF gdzie uskok profilu wzmocniłem listwą 2x7m/m.Zawiasy lotek wykonałem z taśmy klejącej wzmacnianej włóknem szklanym.Ster wysokości jak i kierunku także wykonałem tę samą metodą.

post-3422-0-08397800-1520330972_thumb.jpg

post-3422-0-23005700-1520330982_thumb.jpg

post-3422-0-11468500-1520330994_thumb.jpg

post-3422-0-75137700-1520331004_thumb.jpg

post-3422-0-82181700-1520331017_thumb.jpg

Wszyskie elementy posprawdzałem czy pasują do siebie bez klejenia, pozostawiając do malowania.Zastanawiałem się, czy nie zamontować regulatora obrotów we wlocie w spodniej częsci kadłuba dla lepszego chłodzenia ale uznałem że przy lądowaniu modelu mogę ten element wyrwać razem z nim.

Pozostaje pomalować model , skleić wszystko i zainstalować popychacze serw.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Widzę, że używasz styroduru "Austrotherm". Czy trudno się go obrabia? Głównie chodzi mi o szlifowanie. Obecnie stosuję XPS firmy "Ravatherm" G300 (niebieski) i o ile wycinanie gorącym drutem CNC wychodzi bardzo dobrze, to szlifowanie jest już problemem. Podobnie zachowuje się BASF 3035. Niestety w hurtowni mogą mi sprzedać "Austrotherm" tylko w paczkach (niecałe 170zł) więc wolę się czegoś konkretnego dowiedzieć. Na forach wycinaczy CNC, tych od literek, reklam itp. chwalą ten styrodur ale oni niczego nie muszą szlifować.

Link to comment
Share on other sites

Opinie mogą być różne. Ale ja uważam że do modelarstwa najlepszy

 jest styrodur URSA prawie biały. Zarówno cięcie jak i obróbka nie stwarza problemu ,powierzchnia

szlifowana jest jak masełko.

Jedyny problem że ciężko go dostać.

Link to comment
Share on other sites

Czemu alternatywa ? Raczej troche inny "ESIAK". Fajnie to wsystko co do tej pory zrobiłeś wyglada. Czekam na dalszy ciąg.

Pozdrawiam

Tomek

 

Bo przy pierwszym crashu model idzie do remontu. A remont przy styrodurze albo odbywa się żywicą lub polimerem lub UHU Porem. Ten pierwszy sposób jest szybki ale ciężki, a pozostałe wymagają kilkudziesięciu minut na wyschnięcie i 24 godzin na utwardzenie. Więc w walce będzie sprawny do pierwszego tryknięcia, bo nie naprawisz tego jak modelu ESA z EPP (30 sekund i odbudowany cały model za pomocą CA i przyśpieszacza). Szanse na przelatanie całych zawodów są minimalne. Wielu próbowało i zawsze kończyło się tak samo...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Być może, ale u mnie wycięcie na akumulator jest jednak "bardziej z przodu"  ;)  i mam akumulator cięższy (3S  1300mAh). W takiej konfiguracji dopiero jest wyważony do lotu.

post-2918-0-63181500-1520360917_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Chłodnice odrazu zlikwiduj. Ten element nie wpływa na poprawność lotu a po pierwszym lądowaniu idzie do naprawy. No chyba że będziesz na wysokiej trawie latał. Ale prędzej czy później odmaszeruje ;) poza tym pakiet. Dość mała pojemność a co za tym idzie niska waga= problem z wyważenie będzie. Tak jak koledzy piszą :) a robota i model świetnie. W wersji V2 pomyśl nad większym lukiem na aku. Będziesz miał większe możliwości wyważenia.

Powodzenia w dalszych pracach :)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Właśnie!, żebym wcześniej o tym wiedział nie byłoby "byków" icon_cry.gif i tu macie rację notworthy.gif.Kto pyta nie błądzi.Wszystkie te uwagi które wskazaliście chyba u mnie wystąpią. Jest możliwość przesunięcia pakietu o 1-1.5 cm do przodu i mógłby mi wejść pakiet 1.1mAh 2S , 1.3mAh 2S którymi dysponuję, bo 3S 1mAh jest już za gruby i nie kryje się w kadłubie. Wychodzi na to, jak wstępnie podparłem model w wyznaczonym punkcie SC, że jest ciut za punktem i będzie trzeba dać 2-3 plomby "ołowiu" na przód., no ale to zobaczymy jak będzie gotowy i sklejony.Volleyboy element dolny pod płatem narazie jest, jak się uszkodzi/ masz rację/ odetnę go. ;)

Co do styroduru, kupowałem go w sklepie budowlanym w Sosonowcu po przeciwnej stronie Dacatlonu.Mają grubości od 2-12cm i wym. 120x60 i można go kupować na sztuki.Nawet zauważyłem płyty PET.

Obróbka szlifowaniem nie nastręcza trudności,powierzchnia wychodzi gładka bez strzępień. Nie stosuję bardzo grubych papierów, wstępnie idzie nożyk.

 

Ale dalej- do malowania modelu użyłem  zakupionej zielonej  włoskiej farbyGIOTTO-decor acrylic w buteleczce 25ml i białej zwykłej emulsji do malowania wnętrz.Używałem zwykłego średniotwardego pędzelka, co mi pozwoliło w miarę cieniutko i dokładnie rozprowadzić farbę,  a jak to wyszło widać;

post-3422-0-22095500-1520408849_thumb.jpg

post-3422-0-32762900-1520408859_thumb.jpg

post-3422-0-11357000-1520408872_thumb.jpg

Tak czy owak idę dalej do przodu beer.gif

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Model jest już sklejony i gotowy do lotu i wygląda to tak;

post-3422-0-98543000-1520505755_thumb.jpg

post-3422-0-07280000-1520505773_thumb.jpg

post-3422-0-74489500-1520505785_thumb.jpg

post-3422-0-35573700-1520505799_thumb.jpg

 Jak na razie silnik dostał śmigło 7x6".

Model w stanie do lotu waży 275 gram, czy to dużo, czy w miarę?, i jeszcze na ile dać wychylenia lotek i steru wysokości./ w m/m/ aby nie był za bardzo kozacki.

Gdybym był zadowolony z tego modelu, pokusił bym się na wykonanie większego do 1m rozpiętości z szerszym drążonym kadłubem.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wczorajszy dzień do oblatania mojego "jaczka" był niezbyt  szczęśliwy.Chwilowy, pierwszy lot dla orientacji prawidłowego wyważenia i ustawienia lotek zakończył się złamanym śmigłem.Trzeba bardzo  uważać przy małych obrotach / 1/3 gazu/ model zachowywał się nerwowo. Wiesław ustawiłem lotki na 6m/m w dół i górę i wysokość na 10m/m.Drugi lot był już całkiem inny z tym że powyżej połowy gazy modelik idzie mi w górę, ale model stał się spokojniejszy w sterowaniu.Po drugim locie uświadomiłem sobie że zakończenia popychaczy po regulacji serw nie zabezpieczyłem klejem CA, tylko trzymały termokurcze.Na  wsi w rękę wpadła  mi  "KROPELKA" którą użyłem.Trzeci lot był już w innych warunkach, wzmagał się chwilami wiaterek, przy locie pod wiatr skłon dawał się we znaki.

Trzeci lot okazał się bardzo fajny ale i pechowy w tym sensie, że  model sam zaczął lecieć do ziemi, zrobił "cyrkla",  a to poskutkowało wyłamaniem całego tylnego usterzenia od kadłuba.

Po przeglądzie modelu okazało się że ta "KROPELKA" to o d... rostrzaść,  bo w ogóle nie wyschła i to był powód że popyczacz się rozłączył / rozsunął/

Model już jest saklejony i wzmocniony płaskownikami węglowymi 3x0.5 m/m i myślę że już w tym miejscu nie pęknie i poprawiłem skłon silnika.

Miałem jeszcze drugi model do oblatania ale zrezygnowałem z powodu wzmagającego się wiatru który wykorzystałem na polataniem latawcem NASA 2.30m2 który zawsze leży w bagażniku auta.

Niestety żadnego filmu nie mam gdyż byłem sam, ale jest zasadą że filmik musi być i będzie!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gratuluje oblotu, widać że potrzebuje prędkości do stabilnego lotu. Mniejsze wychylenia sterów jakieś expo i będzie latał jak chciał by tego pilot.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.