Skocz do zawartości

PZL P11c z depronu - plus plany


robertus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w najgrubszym miejscu wychodzi mi 21mm, w najcienszym 8mm - jedyne co mi przychodzi do glowy to wkleic poszycie miedzy wiazary w tym miejscu

 

co do prosotowania plata - licze sie z tym ze beda 3 czesci, w celu wzmocnienia mozna by rozpatrzyc klejenie depronu na szersza podkladke zamiast tylko doczolowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baterię miałem umieścić wewnątrz kadłuba w przedniej części na samym dole, ale na czas sprawdzania poprawności wyważenia przyczepiałem akumulator na rzep na zewnątrz kadłuba.

I tak zostało. Latam na pakiecie 850mAh i 1300mAh. Na obu w tym miejscu dobrze się wyważa, a przesunięcie pakietu o cetymetr czy dwa nie powoduje obserwowalnych zmian w prowadzeniu.

To pewnie zasługa skrzydła kfm, nie wiem jak przy skrzydle konstrukcyjnym to będzie.W każdym razie klapka w przedniej części między podwoziem powinna być ok.

Regulator i odbiornik mam wsunięte pionowo w sekcję przewężenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszono mnie o powiększenie planów.

W załączniku rozwinięcia z modelu w sketchupie w skali 150%. Całość jest z depronu 6mm (równiez poszycie ogona)

Nie robiłem półeczek na wyposażenie w części przedniej. Trzeba to przemyśleć, uwzględniając wielkość modelu. Nie pomogę również w kwestii wzmocnień i rozwiązań technicznych jakie można by zastosować w tak dużym modelu - rozpiętość 150cm.

p11c_150%.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Da się oczywiście latać. Nawet należy, żeby nie utracić ważności uprawnień. Ja już mam w tym roku sześć lotów zaliczonych, a pierwszy w Sylwestra. Wczoraj było -6 st., słaby wiatr i opad śniegu. Ogólnie fajnie, zimno w ręce i bardzo wyraźnie skróciły się bowdeny (kierunek i wysokość)- trymerów nie starczało- bardziej uciążliwa była ta wysokość, musiałem latać z stale lekko zaciągniętym sterem. Moje latanie w takich i innych podobnych warunkach wzmaga u żony zrozumienie, choć może bardziej politowanie- muszę ją wypytać bardziej szczegółowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Muszę się pochwalić komentarzem, który otrzymałem na temat modelu.

 

"Robertus...

I must tell you how much I enjoyed watching your videos of the PZL P11c.

I'm so pleased that the KFm3 airfoil gives you a nice stable flight path. You did a wonderful job with this build. I'm sure your flying buddies are pleased as well. May you have many more wonderful flights.

~ Dick. The K in KF"

 

Richard Kline - Wooow, cóż mogę powiedzieć, wooow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za udostępnienie planów, buduje wersje 150%, trochę na żywioł, ale zobaczymy co z tegop wyjdzie. Materiał to taka lepsiejsza wersja zielonego paskudztwa, z Castoramy, grubość 6mm jednostronnie pomalowany na biało, chyba do ocieplenia mieszkań od wewnątrz.

 

Zdjęcia troche lipne, ale co tam ...

 

20130202161454.jpg

Cięcie ...

 

20130202191441.jpg

 

Gięcie ..... ( dobrze że żona nie widziała katowania jej suszarki do włosów ;)

 

20130203210141.jpg

 

Klejenie ...

 

20130203220515.jpg

 

W tym momencie pomyslalem ze jednak trochę przesadziłem z rozmiarem.... odejmowane skrzydło niezbędne, bo mi sie do auta nie zmieści

 

20130210125218.jpg

Już na kołach

 

20130215170032.jpg

i przymiarka skrzydła już sklejonego.

Większość klejona klejem na gorąco, czasem podróbą uhu por z abc ( jakieś chińskie coś, ale daje rade), skrzydła soudalem. W skrzydle rurka węglowa 6/4 łączona gwożdziami jak u Robertusa, w kadłubie nic, wydaje się odpowiednio sztywny. Skrzydlo waży 290g, bez serw, kadłub pusty 302g,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że dzielisz się postępami z budowy.

Ciekawy materiał, muszę go obadać, jak się nazywa?

Podwozie zrób tak aby przedni drucik był prostopadle, albo nawet nieco wysunięte do przodu. Zapobiegnie to kapotażom przy lądowaniu.

Skrzydło ma jakiś profil, czy jest płaskie?

Myślę, że z taką wagą Twoja jedenastka będzie mogła latać wręcz spacerowo i cieszyć oko wolnymi i niskimi przelotami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał to Climapor XPS http://www.jak-budowac.pl/plyty-ocieplajace-climapor-xps jednak ma 7 mm. Mam wrażenie ze jakoś łatwo było zwinąć kadłub, nawet bez oklejania taśmą. Zielone czasem pękało mi nawet po podklejeniu.

 

Skrzydło normalne, KFm jak u Ciebie, podwozie na gumkach na dole, także bedzie sie dało poprawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie to wychodzi, a rozmiarem się nie przejmuj zapewne wiesz już, że większe modele latają mniej nerwowo(: Klej na gorąco to chyba dobra rzecz, bo nie śmierdzi jak cyjanoakryl i przy umiejętnym klejeniu na pewno zdaje egzamin ale cyjanoakryl chyba trochę lepszy jest bardziej "wnikliwy" no i dużo bardziej drażliwy jak na zimowe klejenie bez otwartego okna(: Jaka to rozpiętość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.