CrazyTomas Opublikowano Piątek o 15:09 Opublikowano Piątek o 15:09 W większości planów serwa lotek są umieszczone tak, że dźwignia i popychacz są na dolnej płaszczyźnie skrzydła. Na logikę są bardziej narażone na zapiaszczenie podczas startu, uszkodzenia przy lądowaniu w wysokiej trawie itp. Ma to jakieś uzasadnienie oprócz "bo tak się zawsze robiło"?
adam.trzaskowski Opublikowano Piątek o 21:32 Opublikowano Piątek o 21:32 1) Aerodynamika W duzym uproszczeniu - skrzydla generuja wiecej sily nosnej, gdy przeplyw powietrza po gornej plaszczyznie jest niezaklocony. 2) Bo prawdziwe samoloty wszelki ladunek itp maja pod skrzydlami, wiec wyglada to bardziej realistycznie W przypadku modeli nie ma to znaczenia...
CrazyTomas Opublikowano Piątek o 23:08 Autor Opublikowano Piątek o 23:08 Co do aerodynamiki to mam nieco inne zdanie, ale niech się wypowiedzą inni Koledzy.
pietrku Opublikowano wczoraj o 06:33 Opublikowano wczoraj o 06:33 Ja daję serwa zwykle na górze. Również z praktycznego punktu widzenia o którym napisałeś na samym początku. Może dawanie ich na dole jest spowodowane wrażeniami estetycznymi? Po prostu jak model stoi to nie widać dźwigienek i to ładniej wygląda. 1
CrazyTomas Opublikowano wczoraj o 16:27 Autor Opublikowano wczoraj o 16:27 No właśnie jak na filmiku. Tam gdzie wystaje dźwignia serwa, popychacz, druga dźwignia na lotce, przepływ i tak jest już turbulentny. Raczej przy profilach jak Clark czy tam NACA 24xx to dolna powierzchnia powinna być właśnie niezakłócona. Zresztą np. dźwignia serwa np. popularnego MG92 ma 1 mm grubości i ok 5 mm szerokości. Do tego drut powiedzmy 1 czy 1,2 mm długości kilku centymetrów i druga dźwignia na lotce. Obszar zaburzenia to będą jakieś promile powierzchni skrzydła.
Elvis Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu Przy takim opływie jak na filmiku to żaden samolot nie będzie w stanie lecieć bez wiszenia na śmigle, bez względu na profil, i nie jest to symulacja "normalnego" opływu podczas lotu. A co do pytania autora to wg. mnie, w naszych zabawkach, raczej bardziej względy estetyczne choć myślę że i aerodynamiczne też można przypisać; powietrze na górze profilu, przy normalnych kątach natarcia, porusza się szybciej niż na jego spodzie, a skoro tak to wszelkie siły oporu na górze będą większe niż na dole (prędkość we wzorze na opór aerodynamiczny jest do kwadratu). Ale przyznaję że nigdy się nad tym nie zastanawiałem bo od dołu bardziej mi się podoba.
japim Opublikowano 20 godzin temu Opublikowano 20 godzin temu Zazwyczaj daje na dole. Ale mam kilka modeli dolnopłatów gdzie z premedytacją umieściłem serwa na górnej powierzchni aby nie zniszczyć serwa ani lotek przy ładowaniu na brzuchu.
pietrku Opublikowano 9 godzin temu Opublikowano 9 godzin temu 13 godzin temu, Elvis napisał: ..nie jest to symulacja "normalnego" opływu podczas lotu. No mogłem jakiś lepszy filmik podlinkować. Ale przy mniejszym kącie też tam by było turbulentnie przy dźwigienkach. Natomiast liczyć się tego nie podejmuję
Rekomendowane odpowiedzi