Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzielone na dwie części, zaraz przy kadłubie.

 

Mniej więcej tak:

IMG_20250706_194844.thumb.jpg.88bec58fe481b2307b446da3744365fd.jpg

 

Kadłub to żółte a miejsca dzielenia to niebieskie kreski.

 

Po to taka konstrukcja, jakby było w całości to było by dużo prościej. Ale nie zmieści mi się 2,4m skrzydło w samochodzie.

Opublikowano

Filip- jakie masz auto? Sprawdzałeś max długość skrzydła? Jeżdżę Suzuki Swift, to raczej niewielkie autko, choć owszem, są mniejsze. Ale z premedytacją wykonałem VINCI o rozpiętości 2,4 m, dokładnie jak Twój Lanc. Wchodzi bez problemu, choć lepiej jechać samemu, bo fotel przedni prawy trzeba złożyć, albo mocno obniżyć. Swifi to nie jest żdne kombi, spróbuj jak to u Ciebie- może się też uda! Ja latam u siebie, za płotem, ale już dwa razy podróżowałem z VINCIm na imprezy, zdemontowałem kadłub, zastrzały nawet zostały przy skrzydłach.

Opublikowano

Raczej latam koło domu ale czasami jadę na lotnisko polatać z innymi. Model pewnie będzie wyrzucany z ręki więc potrzebuję pomocnika. Skrzydło 1,8 m wchodzi na styk bez składania przedniego siedzenia. A po za tym przechowywanie, ciężko będzie gdzieś upchać takie skrzydło.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wybieram sklejkę którą zastosuję w rozwiązaniu podanym kilka postów wyżej. 

 

Co będzie lepsze:

- sklejka lotnicza 2 mm,

- sklejka brzozowa (standardowa) 3 mm,

- lekka sklejka 3 mm,

- sklejka lotnicza 3 mm tylko z otworami ulżeniowymi.

 

Jeszcze raz wrzucę zdjęcia:

krok7.thumb.jpg.bf9b93ca8bb2fe24e93418c7b0138c26.jpgkrok9.thumb.jpg.15eeff829af3d0e6b6b677f41b3ab899.jpgkrok10.thumb.jpg.6986277f2b78f6f41687e4890d9f52a2.jpgkrok10.thumb.jpg.6986277f2b78f6f41687e4890d9f52a2.jpgkrok11.thumb.jpg.af5bb6641785a0f3775862d72da747cb.jpgkrok12.thumb.jpg.5981cdd3be26997bf8671ae95501ac0d.jpg

 

Opublikowano

Jak Ci powiem, że ja w Mustangu 210cm nie mam żadnej sklejki na łączeniu skrzydła to Ci coś pomoże? 🙂 

Skoro masz pełne EPP, rurki/bagnety będą  wtopione w to EPP w koszulkach to nie wiem czy jest sens jeszcze dodawać żeberka? Sam pytam.

 

Opublikowano

Te sklejki są niby po to żeby rurki nie rozdarły poszycia, jednak są one dość krótkie jak na 1,2m skrzydła które trzymają. Siła może być spora i boję się że wyjdą górnym lub dolnym poszyciem. 

 

Z drugiej strony nie wiem jak to będzie pracować, nikt takiego czegoś jeszcze nie robił. Chodzi tu głównie o takie łączenie prętów że sklejką. 

 

Myślę o sklejce 2 mm lotniczej, mega wytrzymała i grubość 2 mm jest w miarę lekka. Chodzi tu o to żeby siłę z rurek rozłożyć na większej powierzchni.

 

Skrzydło będzie gdzieś za tydzień,

chcę je skleić jako pierwsze i zobaczyć co z tego wyjdzie. Zrobię testy jak to będzie się giąć - albo nie będzie bo wydaje się to być mega mocne.

 

Wybrałem już że zasilanie, będzie z 3s i na pewno będzie oświetlenie.

 

Plan na podwozie jest taki że jak będę miał skrzydło z gondolami to sprawdzę czy koło 110mm wejdzie bez konieczności zmiany konstrukcji. Jeśli uda się to jakoś dopasować to pojawią się mechanizmy z Aliexpress (te czarne) do 3 kg. Model będzie na tyle lekki że czy tak czy tak będzie można go wyrzucić z ręki a przy dobrej powierzchni do lądowania można startować i lądować na kołach.

 

Gdyby powstało podwozie to dodam stery kierunku (serwa 9 g) i sterowane tylnie kółko - ale to wszystko zależeć będzie od wagi skrzydła i czy w ogóle będzie miejsce na podwozie.

 

I jeszcze temat oświetlenia, w żadnym modelu jeszcze nie mam. Możecie coś polecić, jakiś gotowy zestaw? Czy raczej lepiej samemu to robić?

Opublikowano

Jezeli planujesz wage tak jak pisales w okolicach 2-3kg to przy tej wielkosci to mi sie wydaje ze tylko wzmocnienia weglowe i balso-sklejka/balsa na jakis laczeniach, miejscach montazowych inaczej nici z takiej wagi

Opublikowano
21 godzin temu, JacekCichy napisał:

Jezeli planujesz wage tak jak pisales w okolicach 2-3kg to przy tej wielkosci to mi sie wydaje ze tylko wzmocnienia weglowe i balso-sklejka/balsa na jakis laczeniach, miejscach montazowych inaczej nici z takiej wagi

 

Racja, waga takiego żeberka ze sklejki lotniczej 2 mm nawet z otworami ulżeniowymi to 8-10 g. Przy 6 sztukach to już 60g. Jak zachowuje się taka sklejka balsowa? Jest miękka? Twardsza od zwykłej balsy?

Opublikowano

Jest znacznie twardsza od balsy bo ona sie sklada z 3 warstw z czego srodkowa to balsa wiec jak potrzebujesz cos grubszego to jest lepsza od zwyklej sklejki bo przy tej samej grubosci jest troche lzejsza co nie zmienia sytuacji ze ilosc zeber/wreg powinienes zmniejszyc do niezbednego minimum czyli raczej tylko jakies laczenia ew. miejsca gdzie spodziewasz sie najwiekszych obciazen. 

Opublikowano

Co do oświetlenia. Każde serwo (podłączone do RX) jest też też źródłem napięcia plus 5V i prądu przekraczającego kilkaset razy apetyt diody LED. Na początek podłącz się do kabelków od serw lotek i już masz pozycyjne zielone i czerwone. Oczywiście trzeba dobrać opornik w szereg. Kalkulatorów w Internecie od groma. Hint - każdy kolor diody lubi inny prąd żeby świecić tak samo jasno. Białe są najbardziej prądożerne.

Opublikowano

Temat oświetlenia rozwiązany, skorzystałem z gotowego sterownika i wybrałem zestaw LED'ów.

Zasilanie bezpośrednio z pakietu 3S.

Jedynym minusem jest to że Lancaster miał światła stałe tu jednak wszystko miga (są dwa tryby ale oba migają).  Światła stroboskopowe oślepiają nawet w dzień - ledy są mega jasne. 

 

Może to i lepiej że migają, samolot będzie lepiej widoczny. Na oświetlenie zdecydowałem się głównie przez to że cały spód modelu jest prawie czarny. 

 

Słabo widać ale film z testów oświetlenia:

 

 

 

Opublikowano

Czułem przez skórę, że w tematach elektryczno-elektronicznych nie czujesz się zbyt pewnie. Co do wyrażonej wcześniej obawy o gięcie pianki. Też tak miałem. Przeszukałem chałupę. Okazało się że po zakamarkach miałem ze sześć suszarek do włosów, żadna nie dawała rady jak chciałem. Kupiłem na Alle małą opalarkę. Nie taką wielką, pistoletową tylko małą, wielkości Proxxona czy innego Dremela (za około 3 dychy). Poćwiczyłem na resztkach i teraz gnę jak chcę. Czego i Koledze życzę.

Opublikowano
5 godzin temu, Fiflet napisał:

Może to i lepiej że migają, samolot będzie lepiej widoczny. Na oświetlenie zdecydowałem się głównie przez to że cały spód modelu jest prawie czarny. 

Nawet w szarobury dzień model robi się czarnym kształtem na niebie. Takie światła nawigacyjne z pewnością pomagają w orientacji, ale nie oczekuj, że "model będzie lepiej widoczny". Światła nawigacyjne robią odbiór tu jest samolot i leci w tą stronę. Sam samolot nadal będziesz kiepsko widział, a jak są mocne błyski to wręcz one będą tłumić odbiór sylwetki samolotu, bo tak się ustawią oczy, na jaśniejszy element. Miej to w uwadze i oczekiwaniach co do lotu o zmierzchu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.