Swift Opublikowano Piątek o 18:31 Opublikowano Piątek o 18:31 Nowelizacja prawa lotniczego: https://www.salon24.pl/newsroom/1469556,wielka-zmiana-dla-posiadaczy-dronow-w-polsce-za-niedopelnienie-4-tys-zl-kary 1
noker Opublikowano wczoraj o 06:36 Opublikowano wczoraj o 06:36 Cytując z tego artukułu: Cytat Unijne przepisy, obowiązujące również w Polsce, dzielą drony na kategorie: Klasa C0 – do 250 g, zazwyczaj drony rekreacyjne, selfie-drony, małe modele edukacyjne Klasa C1 – do 900 g, często półprofesjonalne modele z kamerami 4K Klasa C2 – do 4 kg, sprzęt profesjonalny do zdjęć i filmów komercyjnych Klasa C3 i C4 – do 25 kg, duże drony przemysłowe i specjalistyczne Drony powyżej 25 kg – wymagają specjalnych zezwoleń i certyfikacji Czym jest motoszybowiec (bez żadnych kamer) o wadze 1250gr? Czym jest model z pianki o wadze 480gr?
Czaro Opublikowano wczoraj o 09:47 Opublikowano wczoraj o 09:47 Artykuł wprowadza uproszczenia. Polecam zajrzeć na stronę ULC https://ulc.gov.pl/drony W klasie Otwartej podział wygląda tak: Skoro zadajesz takie pytania, raczej nie zrobiłeś obowiązkowego od kilku lat szkolenia i nie masz uprawnień A1/A3. Polecam jak najszybciej nadrobić zaległości, przerobić szkolenie i zarejestrować się w systemie: drony.gov.pl 1
awo667 Opublikowano wczoraj o 13:51 Opublikowano wczoraj o 13:51 Cała historia legislacyjna jest tutaj: https://legislacja.gov.pl/projekt/12399803/katalog/13142163#13142163 Zastanawia mnie całkowity brak udziału (przynajmniej widocznego via ministerstwo itp.) Aeroklubu Polskiego w procesach prawnych. Od zmian w prawie lotniczym gdzie wprowadzono te idiotyczne kary po wymuszone OC aktualnie. Wg rozdzielnika wnioski o opinie trafiły do wielu lokalnych aeroklubów (34 pozycje), pewnie są tam sekcje modelarskie: https://legislacja.gov.pl/docs//502/12399803/13142163/13142165/dokument726828.docx A stanowiska zgłoszone są tylko 3 z jednostek gov. Pytanie czy formalnie źle to było zgłoszone ... czy zwyczajnie nikt nie miał uwag. Świetnie widać też lobbing ubezpieczycieli. Paralotnia ma 10 000 SDR a oni by chcieli 100 000 SDR dla BSP do 3kg. Paranoja 😕 1
Czaro Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu 4 godziny temu, awo667 napisał: Od zmian w prawie lotniczym gdzie wprowadzono te idiotyczne kary po wymuszone OC aktualnie. Nowelizacja Prawa lotniczego nie była konsultowana społecznie. AP jest za obowiązkowym OC. Już teraz wymaga go na każdej swojej imprezie.
Ares Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu 8 godzin temu, Czaro napisał: W klasie Otwartej podział wygląda tak: Czarek , moje uprawnienia są ważne do 2026r. Czy orientujesz się jak potem wygląda kontynuacja? Jest jakaś opcja " kontynuuj" czy trzeba zdawać ponownie egzamin on line?
awo667 Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu Dla A1/A3 nie ma odnowienia, zdajesz ponownie on-line. 37 minut temu, Czaro napisał: Nowelizacja Prawa lotniczego nie była konsultowana społecznie. Widziałem nagrania z komisji sejmowej... idealny przykład jak robić to źle. W konsultacjach chodziło mi o możliwość odniesienia się np. do oczekiwanego poziomu kwoty wymaganej. Czy zapis o większym okresie wprowadzenia, w 14 dni to oferty jeszcze nie będą gotowe w T.U. 😕
zbjanik Opublikowano 20 godzin temu Opublikowano 20 godzin temu Koledzy- ale żeby choć jakoś minimalnie wejść w tory logiki i praktyki codziennej: mam ubezpieczenie do 200 000 zł ważne do maja 2026. Czy wystąpić do ubezpieczyciela o podwyższenie tej kwoty do wymaganej w tych nowych przepisach? Pewnie mogłoby się to odbyć na zasadzie jakiegoś update do posiadanej polisy, może zawarcie nowej- ale to szczegół. Robić coś, czy nic?
Rekomendowane odpowiedzi