Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cytując z  tego artukułu:

 

Cytat

 

Unijne przepisy, obowiązujące również w Polsce, dzielą drony na kategorie:

  • Klasa C0 – do 250 g, zazwyczaj drony rekreacyjne, selfie-drony, małe modele edukacyjne
  • Klasa C1 – do 900 g, często półprofesjonalne modele z kamerami 4K
  • Klasa C2 – do 4 kg, sprzęt profesjonalny do zdjęć i filmów komercyjnych
  • Klasa C3 i C4 – do 25 kg, duże drony przemysłowe i specjalistyczne
  • Drony powyżej 25 kg – wymagają specjalnych zezwoleń i certyfikacji

 

 

Czym jest motoszybowiec (bez żadnych kamer) o wadze 1250gr?

Czym jest model z pianki o wadze 480gr?

 

 

Opublikowano

Artykuł wprowadza uproszczenia. Polecam zajrzeć na stronę ULC https://ulc.gov.pl/drony 

W klasie Otwartej podział wygląda tak:

 

image.thumb.png.72d0faee15f7eb0840618de004189ba6.png

 

Skoro zadajesz takie pytania, raczej nie zrobiłeś obowiązkowego od kilku lat szkolenia i nie masz uprawnień A1/A3. Polecam jak najszybciej nadrobić zaległości, przerobić szkolenie i zarejestrować się w systemie: drony.gov.pl

  • Lubię to 1
Opublikowano

Cała historia legislacyjna jest tutaj:
https://legislacja.gov.pl/projekt/12399803/katalog/13142163#13142163

 

Zastanawia mnie całkowity brak udziału (przynajmniej widocznego via ministerstwo itp.) Aeroklubu Polskiego w procesach prawnych.

Od zmian w prawie lotniczym gdzie wprowadzono te idiotyczne kary

po wymuszone OC aktualnie.

 

Wg rozdzielnika wnioski o opinie trafiły do wielu lokalnych aeroklubów (34 pozycje), pewnie są tam sekcje modelarskie:

https://legislacja.gov.pl/docs//502/12399803/13142163/13142165/dokument726828.docx

 

A stanowiska zgłoszone są tylko 3 z jednostek gov.

Pytanie czy formalnie źle to było zgłoszone ... czy zwyczajnie nikt nie miał uwag.

 

 

Świetnie widać też lobbing ubezpieczycieli. Paralotnia ma 10 000 SDR a oni by chcieli 100 000 SDR dla BSP do 3kg.

Paranoja 😕

 

  • Dzięki 1
Opublikowano
4 godziny temu, awo667 napisał:

Od zmian w prawie lotniczym gdzie wprowadzono te idiotyczne kary po wymuszone OC aktualnie.

 

Nowelizacja Prawa lotniczego nie była konsultowana społecznie.

AP jest za obowiązkowym OC. Już teraz wymaga go na każdej swojej imprezie.

Opublikowano
8 godzin temu, Czaro napisał:

W klasie Otwartej podział wygląda tak:

Czarek , moje uprawnienia są ważne do 2026r. Czy orientujesz się jak potem wygląda kontynuacja? 

Jest jakaś opcja " kontynuuj" czy trzeba zdawać ponownie egzamin on line?

Opublikowano

Dla A1/A3 nie ma odnowienia, zdajesz ponownie on-line.

 

37 minut temu, Czaro napisał:

Nowelizacja Prawa lotniczego nie była konsultowana społecznie.

 

Widziałem nagrania z komisji sejmowej... idealny przykład jak robić to źle.

W konsultacjach chodziło mi o możliwość odniesienia się np. do oczekiwanego poziomu kwoty wymaganej.

Czy zapis o większym okresie wprowadzenia, w 14 dni to oferty jeszcze nie będą gotowe w T.U. 😕

 

Opublikowano

Koledzy- ale żeby choć jakoś minimalnie wejść w tory logiki i praktyki codziennej: mam ubezpieczenie do 200 000 zł ważne do maja 2026. Czy wystąpić do ubezpieczyciela o podwyższenie tej kwoty do wymaganej w tych nowych przepisach? Pewnie mogłoby się to odbyć na zasadzie jakiegoś update do posiadanej polisy, może zawarcie nowej- ale to szczegół. Robić coś, czy nic?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.