Skocz do zawartości

Impregnacja skrzydła krytego fornirem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Daniel1978 napisał:

Proszę o radę w kwestii impregnacji skrzydła szybowca.

Zaznaczam ,że nie robiłem tak skrzydeł ale wiem od modelarza z Poznania ,że skrzydła fornirowe robią w następujący sposób: na przeszlifowany fornir wałeczkiem z pianki nakładają żywicę L 285 a po zżelowaniu szlifują. Podobno lepsze od lakieru.

Opublikowano

Cześć Danielu !

Mam skrzydła zaimpregnowane lakierem z Arthobby i żywicą L285. Te pokryte żywicą są zdecydowanie lepsze. Ale zostawiłem je jako "meblościanka".... Pod lakiery akrylowe użyłbym podkładu dedykowanego do lakierów, których zamierzasz użyć. Żywica pozwala na szlifowanie i polerowanie na lusterko. Daje bardzo twardą powłokę. Ale to pod kolorowy akryl jest chyba zbędne ? Tam ważniejsze jest przyczepność pod zewnętrzny lakier ? U mnie, w głowie taki poznaniak albo krakus, albo inny centuś siedzi: mam L-285 i gdybym musiał kupować podkład akrylowy to zaimpregnowałbym L-285. Gdybym musiał kupować i jedno i drugie - użyłbym dedykowanego podkładu.

- Pozdrawiam - Jurek

20220213_165423.jpg

Opublikowano
12 godzin temu, Jerzy Markiton napisał:

Cześć Danielu !

Mam skrzydła zaimpregnowane lakierem z Arthobby i żywicą L285. Te pokryte żywicą są zdecydowanie lepsze. Ale zostawiłem je jako "meblościanka".... Pod lakiery akrylowe użyłbym podkładu dedykowanego do lakierów, których zamierzasz użyć. Żywica pozwala na szlifowanie i polerowanie na lusterko. Daje bardzo twardą powłokę. Ale to pod kolorowy akryl jest chyba zbędne ? Tam ważniejsze jest przyczepność pod zewnętrzny lakier ? U mnie, w głowie taki poznaniak albo krakus, albo inny centuś siedzi: mam L-285 i gdybym musiał kupować podkład akrylowy to zaimpregnowałbym L-285. Gdybym musiał kupować i jedno i drugie - użyłbym dedykowanego podkładu.

- Pozdrawiam - Jurek

20220213_165423.jpg

A jak pracujesz z żywicą?

 

Bo miałem kilka podejść do niej i nigdy mi nie wyszło tak ładnie, jak lakier z AH.

 

Absolutnie najlepiej za to wyszedł mi mix.

Lakier z AH, do gładkiego, a następnie lakier podłogowy dwuskładnikowy.

Tak ze trzy warstwy, ze szlifem pomiędzy i polerka na koniec.

 

Wychodzi pięknie, ale traumę mam do dziś - ilość roboty była niedorzeczna i dosłownie doznałem kontuzji nadgarstka.

Później też Hammera (bo to był Hammer od Blejzyka) zostawiłem w lesie na stoku, to też dodaje radości do całej tej historii (a najfajniejsze jest, że nam koordynaty GPS gdzie, pewnie do dziś, leży. Ale dżungla nie do przejścia).

 

Tak czy inaczej - lakier z AH u mnie wygrywa ilością roboty. 

W 3-4h pracy (na dwa dni) można wykończyć skrzydło do Veli.

Na Caponie, czy żywicy to nigdy nie trwało tak krótko.

Opublikowano

Robiłem kilka skrzydeł lakierem AH lub Caponem i AH a potem spróbowałem żywicą L285 i ja osobiście do lakieru AH już nie wrócę. 

Jest dobry, ale nie chce mi się nakładać wielu warstw i szlifować nawet jeżeli wychodzi to lżej niż samą żywicą lub żywicą + coś tam.

Każda metoda jest dobra poza moim wyczynem, czyli lakier AH a na to lakier akrylowy do podłóg - nie trzymał się na lakierze nitro z wypełniaczem z AH. Opisalem to w wątku o Serenie:

 

 

Opublikowano

Szlif 200-ką, odkurzyć, przetrzeć wilgotną ściereczką. Wilgotną, nie - mokrą ! Rano 20g żywicy L-285 i twarda gąbka - może być ze zużytej gąbki ściernej i wcieram w skrzydełko. Po pół godzinie - ręcznik papierowy i usuwam ew. nadmiary. 24 godziny przerwy, papier "300" i delikatnie wygładzam. Zazwyczaj pojawiają się miejsca gdzie trzeba poprawić. Kolejne 20g żywicy i powtórka zabawy. Kolejny ranek - wygładzam "400" - "600" na lusterko. Gotowe. Skrzydła do Agile przytyły 22g i 3 - rok błyszczą... Dobra - 2,5 roku ? Całość nie zajęła mi 5 godzin roboty. Szlifowałem na sucho. 

- Jurek

  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.