Callab Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 Silnik szczotkowy nadaje się tylko do latania przy bezwietrznej pogodzie Mylisz się.
Tomisław Piotr Opublikowano 10 Lutego 2009 Opublikowano 10 Lutego 2009 I dowód na potwierdzenie słów Wojtka. Dodam dla rozwiania wątpliwości, że ten model posiada oryginalny napęd.
szkodnik_80 Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Witam ponownie... chciałbym zadać ponownie moje pytanko do doświadczonych kolegów : " Mam pytanie odnośnie EG... Chciałbym zakupić zapasowy silnik szczotkowy i nie wiem który będzie lepszy: http://www.emodel.pl/eskl...peed-p-259.html czy moze: http://www.emodel.pl/eskl...peed-p-261.html Który wg. Was powinienem zakupić? .." ....latam na lipo-2S2200, reg. 4-14V, smigło orginalne z zestawu...
jary14 Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Trudno coś powiedzieć o linkach, bo nie działają... Ale jeśli chcesz silnik szczotkowy to w grę wchodzą tylko silniki klasy 400. Najlepsze są Permax'y od Multiplexa , lub Speed'y od Graupnera
szkodnik_80 Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 dzięki za odpowiedź :-) właśnie zastanawiam się nad Speed'y: http://www.emodel.pl/esklep/graupner-speed-p-261.html - 400/7,2V a http://www.emodel.pl/esklep/graupner-speed-p-259.html - 400/6V Nie wiem który będzie lepiej sie nadawał do pakietu 2200mA/ 7.4V / 2S1P..?
jary14 Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Cóż, dotąd latasz na Permaxie 400 6V (oryginalny zestaw) i lataj puki silnik na to pozwoli Ale jak już trzeba będzie go zmienić to weź 400 7,2V, bo latasz na 7,4V--> silnik będzie dłużej chodził, a i troszkę mocniejszy będzie :twisted: PS. A dlaczego bierzesz Speed'a ?? W końcu EG to model Multiplex'a, więc bardziej "po Bożemu" byłoby wziąć Permaxa EDIT Ten sklep, do którego ja dałem link jest dość dużo tańszy xD
kefir Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 No to już prawie gotowy mój pierwszy model I co jak dobrze czy lipa ? Pierwszy lot chyba w sobotę
jary14 Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Jeśli o mnie chodzi to świetnie, bo nie przesadziłeś, jest tyle ile farby być powinno i jakie fajne kolory
wojcio69 Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Witam Może lepiej było zróżnicować kolorystykę góra - dół, łatwiej byłoby zlokalizować w powietrzu czy leci na plecach czy normalnie, ale malowanie pomysłowe. Życzę tyle samo udanych lądowań co startów.
kefir Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Tak czułem z tym podziałem kolorów góra dół. Myślałem że ta od spodu tylko czarne i taką dużą czcionką będą tam w górze do odróżnienia no ,ale zawsze mogę to zmienić co do kolorów to sam je mieszam bo mam sitodruk Jutro przyjdzie silnik i zastanawiam się jak go zamocować i jak na razie wymyśliłem że krzyżak zamocuje za pomocą rurek nagwintowanych i wklejonych w kadłub tylko niewiem jak zrobić najlepiej otwory w elapor czy wiercić, a może gorący pręt i wytopić ? Jak wy to rozwiązujecie ? Z akumulatorem też mam problem bo mam 2 KOKAMY 2400 od helika ale grubość jest 33mm a w tej chwili poszerzone mam do 23mm (przed sklejeniem kadłuba) proszę o doradzenie dzięki.
Callab Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Jutro przyjdzie silnik i zastanawiam się jak go zamocować i jak na razie wymyśliłem że krzyżak zamocuje za pomocą rurek nagwintowanych i wklejonych w kadłub tylko niewiem jak zrobić najlepiej otwory w elapor czy wiercić, a może gorący pręt i wytopić ?Jak wy to rozwiązujecie ? Ja, żeby zamontować inny niż fabryczny silnik, odciąłem kawałek nosa i dorobiłem wręgę ze sklejki. Wręga wklejona jest na CA i dodatkowo zaimpregnowana CA, żeby zabezpieczyć przed wilgocią (mokra trawa, śnieg, błoto, itp.). Ze względu na wątpliwą urodę przedniej części kadłuba mojego modelu miałem nie publikować tego zdjęcia, ale jeżeli komuś miałoby to ułatwić pracę ... Zdjęcie dodatkowo uwypukliło skutki niejednokrotnego uderzenia nosem w ziemię i lądowania w błocie (nie zawsze świeci słońce) i jeżeliby kłóciło się z Waszym poczuciem estetyki to dajcie znać - usunę je :oops:
kefir Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Super i jak tobie to wytrzymuje to i ja tak zrobie. Tylko że z tego co wiem to powinien być wyklon z twojego zdjęcia wnioskuję że sporo w dól jaki to jest kąt ?
Callab Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Super i jak tobie to wytrzymuje to i ja tak zrobie. Wystarcza. Dodatkowo jeszcze "zaspawałem" od środka wręgę żywicą. Nie sądzę, żeby silnik ją wyrwał. A jak wyrwie to się przyklei ;-) Tylko że z tego co wiem to powinien być wyklon z twojego zdjęcia wnioskuję że sporo w dól jaki to jest kąt ? Powinien być skłon i wykłon. Skłon (w dół) odwzorowałem mniej więcej taki jak jest przy zastosowaniu oryginalnego napędu - dosyć duży, ale nie wiem dokładnie ile stopni. Odciąłem nos na oko i wyszło OK. Wykłonu (w prawo) nie robiłem. Oryginał go nie ma i nie zauważyłem, żeby jakoś specjalnie mi go brakowało podczas lotu. Kontrowanie kierunkiem i/lub lotkami wystarcza. Zwłaszcza, że przez większą część lotu i tak silnik jest wyłączony.
szkodnik_80 Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 Cóż, dotąd latasz na Permaxie 400 6V (oryginalny zestaw) i lataj puki silnik na to pozwoli Ale jak już trzeba będzie go zmienić to weź 400 7,2V, bo latasz na 7,4V--> silnik będzie dłużej chodził, a i troszkę mocniejszy będzie :twisted: PS. A dlaczego bierzesz Speed'a ?? W końcu EG to model Multiplex'a, więc bardziej "po Bożemu" byłoby wziąć Permaxa EDIT Ten sklep, do którego ja dałem link jest dość dużo tańszy xD Dzięki za odpowiedz " jary14" i rady :-) Kupuję w "emodel.pl" bo tam kupuję aparaturę Optic6-sport a tam mają najtaniej, a przy okazji kupię i silnik...
stach34 Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 A jaki wykłon zrobić w Pc Focusie ? Oryginalnie było w którąś stronę ale nie wiedziałem o skłonach i wykłonach więc usunąłem. samolot teraz żle lata - trzeba wychylić ster kierunku trymerami.
cobra Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 Patrząc od tyłu modelu, silnik musi być przechylony w prawo i w dół.
kefir Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 Przyjechały graty jakie zamówiłem duży + dla modelemax jak poprosiłem żeby było na 2 dzień tak było Ale do setna sprawy mam problem z przeskakującymi śmigłami przez kołpak czy może zle zamówiłem śmigła ale nie było nic napisane że są przeznaczone do jakiegoś konkretnie kołpaka zobaczcie sami (chyba dam jakąś blaszkę) http://www.youtube.com/watch?v=occhoMojj2g
grzegorzp Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 kefir, ja bym się tym nie przejmował, śmigła będą pracować od osi obrotu w tył a nie w przód :wink:
gładkilot Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 mam problem z przeskakującymi śmigłami przez kołpak czy może zle zamówiłem śmigła ale nie było nic napisane że są przeznaczone do jakiegoś konkretnie kołpaka zobaczcie sami (chyba dam jakąś blaszkę) nie wiem czemu przeskakują ale czy to jakiś problem?? i tak nigdy w tą stronę się tak mocno nie rozkładają ( przy włączonym silniku) edit : pisaliśmy razem
kefir Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 Czyli co siła odśrodkowa tych śmigieł jest większa od ciągu przecież ciągnąc złożą się do przodu ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.