psioter5 Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 jak na razie zniszczyłem 2 albo 3 cylindry ale się nie poddaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 To 2 czy 3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psioter5 Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 zobaczyłem ile materiału zmarnowałem i wiedzę że jednak 3 :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek9932 Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Ale i tak powodzenia ! Obserwowałem temat od początku. Jak ostatnio ucichło, to zacząłem myśleć że się poddałeś, ale widzę że oprócz tira i kilku cylindrów potrzeba czegoś więcej. Tak trzymać ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Temat podzielilem na prośbę Sławka. Zbędny materiał został przeniesiony do archiwum. Prosze o "trzymanie fasonu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rewia2006 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Najlepiej by było gdyby cały post został przeniesiony do archiwum, do momentu, gdy zrobiony silnik odpali i pokręci jakimś śmigłem. Bo takie usuwanie samych uwag krytycznych, a zostawienie tylko pochwał niczego dobrego nie wnosi. Wiem dobrze, że ludzie robili i robią samodzielnie spalinowe silniki modelarskie, w tym i Polacy. Kiedyś też miałem okazję zobaczyć na Discovery, jak człowiek w domowym warsztacie budował silniki wielocylindrowe, gwieździste, czterosuwowe, które kręciły śmigłem o średnicy co najmniej pół metra (nawet mam gdzieś kasetę VHS). Przecież taki silnik nie musi mieć trwałości i osiągów sinika produkowanego masowo. Bardzo chcę aby udało mu się zrobić do końca ten silnik, ale z wypowiedzi autora postu wyraźnie wynika, że on nie zbuduje modelu silnika, który by dało się uruchomić. Przynajmniej na razie, dopóki nie zdobędzie odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Z drugiej strony, modelarstwo to nie tylko latanie 3D czy FPV, to również budowanie modelu silnika. I nawet gdyby nie udało mu się go dokończyć i uruchomić to i tak dużo się nauczy. A czy jest choć jeden modelarz budujący modele samolotów, który by mógł powiedzieć, że wszystkie modele, które budował to dokończył i ulotnił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Pomysł masz fajny i za to szacun. Sam chciałem robic cos takiego ale zawsze problem pojawia się w wale korbowym czy wałku rozrządu. W domu nie do wykonania , utwardzenia itp. Jak cała reszta -karter, cylindy, a raczej ich obudowa, czy głowic,a tak na wale stawało. Zobacz sobie to, jak się robi ładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 Major, kiedyś widziałem silnik 4 suw zbudowany na bazie jakiejś pompy hydraulicznej . wizualnie bardzo podobne to było . Wykorzystano blok , głowicę tłoki i cylindry . Może to jest pomysł dla początkujących ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Hej Major podrzuć mi rysunki tego wału może coś pomyślę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leito1610 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Wszystko można zrobić ,tylko na pewno bez specjalistycznych narzędzi ,odpowiednich materiałów nie da się zrobić silnika który będzie miał jakieś tam osiągi.Zwykłą tokarką toczyć cylinder? Jakie to będzie miało sprężanie ?Jaką tolerancje pasowania ?Przecież tłok w związku z rozszerzalnością cieplną metalu zmienia swój kształt podczas pracy więc jest ,,zowalizowany'' ?A kwestia wyważenia układu korbowodowo-tłokowego ?.Bez planów to chyba marne szanse bo jak dobierzesz czasy rozrządu ?(umiejscowienie okien w cylindrze?) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Nie podniecajcie się niezdrowo. Wszystko wskazuje na to, że temat już nieaktualny. Autor zgodnie z naszymi wcześniejszymi sugestiami POLEGŁ . Chyba, że nadal chodzi po złomowcach i szuka materiałów :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Też sie obawiam ze po wszystkiemu już jest... Ech... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Spokojnie Koledzy, jest jeszcze sporo czasu - ja osobiście pokuszę się o ostateczne podsumowanie tematu 1 kwietnia tego roku - wtedy minie magiczne pół roku. Termin końcowy w którym silnik miał powstać - wyznaczony w ramach dżentelmeńskiej umowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek49 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Pozwoliłem sobie przeczytac cały temat i wniosek nasuwa się jeden wiekszość osób wypowiadająca sie w tym watku nie ma nic konkretnego do powiedzenia.Wiedza wiekszości osób na temat budowy silnika spalinowego jest wręcz tragikomiczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Jakieś konkrety czy tylko bicie piany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Paweł przecież się nie znasz to się nie wyrywaj ....... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Pozwoliłem sobie przeczytac cały temat i wniosek nasuwa się jeden wiekszość osób wypowiadająca sie w tym watku nie ma nic konkretnego do powiedzenia.Wiedza wiekszości osób na temat budowy silnika spalinowego jest wręcz tragikomiczna. To przecież prowokacja !. Fachowiec się znalazł. Jak możesz pisać takie rzeczy do ludzi, którzy od najmłodszych lat dziecięcych zajmują się modelarstwem i mają tyle lat co Ty a nawet więcej. Chętnie poczytałbym Twojej polemiki z Pawłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Też sie obawiam ze po wszystkiemu już jest... Ech... Chyba "zdechlo" smiercia naturalna .... :? ...nie czekam na 1 kwietnia bo nie lubie niespodzianek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Pomimo mojego sceptycznego nastawienia napiszę że było by fajnie gdyby znalazł się ktoś kto robił by silniki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Warto obejrzeć :!: Cała technologia wykonana silnika, krok po kroku. :idea: (klikać na kolejne zdjęcia) http://picasaweb.google.com/Tug423/RW29DieselEngine#5439872435949076114 http://www.model-engineer.co.uk/forums/postings.asp?th=37520 ...raczej nie do "wyklepania" w piwnicy.. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.