zaur Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 Chyba sporo jedenastek jest lub było w airkombacie.
Grifon Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 Będąc w jednym ze sklepów modelarskich w Lublinie jak powiedziałem sprzedawcy X że chce budować P 11 to mało się za głowę nie złapał. Od razu wyświetlił mi całą listę problemów i powiedział że mało kto to buduje i tu miał racje. Na Internecie jest kilka opisów budowy w większości niedokończonych i z tego co zauważyłem jeden film z lotów modelem na You tube. Ale jak mi Pan podeśle kilka linków najlepiej z lotów to zmienię zdanie.
zaur Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 http://www.4hobby.pl/product_info.php?products_id=8468 http://www.cyber-fly.pl/produkt-1446.html http://www.rcpabianice.strefa.pl/zawody/2009/2009lubin/2009lubinppopis.html http://www.4hobby.pl/product_info.php?products_id=8316 http://www.aircombat-modele-rc.pl/?378,pzl-p-11c Filmów może nie wiele, ale jest kilka ofert w kombacie.
Lech Mirkiewicz Opublikowano 28 Października 2010 Autor Opublikowano 28 Października 2010 mało kto to budujeMam nadzieję, że niebawem się to zmieni.A oto kolejne zdjęcia z budowy kadłuba.
Leszek_K Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Ukryc sie nie da ze model nienajlatwiejszy do budowy. No i ten krotki nos. Ale z drugiej strony, zamiast balastu mozna potezny silnik wlozy i P11 bedzie latac jak mysliwiec a nie jak RWDziak
jetfan Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Ho,ho, normalnie jestem zaskoczony taką reakcją.Co do udostępnienia planów czy podjęcia produkcji zestawu decyzję podejmie twórca tego projektu MASK. W trakcie budowy prototypu nanoszone są poprawki, korekty,zmiany rozwiązań konstrukcyjnych itp. Dopiero gdy zakończę budowę i szczęśliwie oblatam model, będzie można podjąć decyzję co do ewentualnego zestawu. Modelarzom nie da się "wcisnąć kitu" Kit ma być najwyższej jakości. Postaram się przyspieszyć pracę nad modelem,niebawem kolejne zdjęcia. Jak tylko zestaw będzie dostępny to jestem chętny proszę o informację na priv'a, Pozdrawiam Z
meteor Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 A gdyby go tak powiększyć chociaż do 1,8m to można by wsadzić benzynke 25ccm. Myślę że ułatwi to wyważenie modeli
Geralt Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 A gdyby go tak powiększyć chociaż do 1,8m to można by wsadzić benzynke 25ccm. Myślę że ułatwi to wyważenie modeli No pewnie super pomysł.
Leszek_K Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Meteor - co za sens ma wkladanie ciezkiego silnika tylko dlatego ze ciezki. Benzynka mocy nie ma. Pisalem ze wlozylbym duzy silnik ale pod warunkiem ze toto ogniem zionie.
meteor Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 Benzynka mocy nie ma.Ale za to zdecydowanie lepiej brzmi od żarowego 2t. Po zrobieniu modelu okaże się czy nie będzie potrzeba ołowiu na przodzie.
Leszek_K Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 Brzmi tak samo zle. Gwiazdowy - to brzmi dumnie :mrgreen: 4KM i 500g olowiu to zawsze lepiej niz 2KM bez olowiu, nie sadzisz?
Lech Mirkiewicz Opublikowano 1 Listopada 2010 Autor Opublikowano 1 Listopada 2010 Kadłub już nabiera wyglądu, trochę było trudności z uformowaniem balsy ale dałem radę.troszkę lekkiej szpachlówki i jest ok. Fajnie się składa te klocki.
Lech Mirkiewicz Opublikowano 1 Listopada 2010 Autor Opublikowano 1 Listopada 2010 Tylko te kółko tylne szpeci. :?Tak wiem ale coś za coś dokładne odwzorowanie samolotu albo sterowność na lotnisku. Takie małe kółko zniknie w trawie . To w końcu pół makieta.
Irek M Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Tak wiem ale coś za coś dokładne odwzorowanie samolotu albo sterowność na lotnisku Obrotowe kółko ogonowe wcale nie poprawia sterowności na lotnisku.
Lech Mirkiewicz Opublikowano 1 Listopada 2010 Autor Opublikowano 1 Listopada 2010 Obrotowe kółko ogonowe wcale nie poprawia sterowności na lotnisku.A to ciekawe.Uważasz,że sztywna płoza lepiej się ślizga po trawie niż kółko sprzęgnięte ze sterem kierunku?
Wojtass_nt Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Obrotowe kółko ogonowe wcale nie poprawia sterowności na lotnisku. Nie zgadzam się. Poprawia i to znacznie. :wink: Nie koniecznie akurat zamocowane w ten sposób jak na fotce powyżej. Oś obrotu kółka powinna być w miarę najbliżej koła- im dalej tym gorzej. Przy próbie kołowania tylko powstaje naprężenie które nie pozwala kręcić bąków w miejscu Warto popatrzeć na gotowe amortyzowane zestawy kółka ogonowego. Tam widać jak rozwiązana jest sprawa osi obrotu poprzez dodanie osobnego popychacza.
Lech Mirkiewicz Opublikowano 3 Listopada 2010 Autor Opublikowano 3 Listopada 2010 Oś obrotu kółka powinna być w miarę najbliżej koła- im dalej tym gorzej. Przy próbie kołowania tylko powstaje naprężenie które nie pozwala kręcić bąków w miejscuA po co kręcić bąki w miejscu? Model ma latać.Ramie kola ogonowego im krótsze tym sztywniejsze a kąt skrętu kółka i tak jest taki sam jak steru kierunku z którym jest sprzęgnięty.
Irek M Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 A to ciekawe.Uważasz,że sztywna płoza lepiej się ślizga po trawie niż kółko sprzęgnięte ze sterem kierunku? To akurat nie o to chodzi. Cały problem opisany jest w ksiazce o modelarstwie RC - nie pamiętam tytułu ale na okładce jest fragment modelu SPAD VII lub XII. Oczywiście mozesz się z tym nie zgadzać :mrgreen: ja wychodzę z założenia, iż autor doświadczony modelarz - wie o czym pisze. EDIT - na ftce nie widac by było sprzęgnięte ze sterem nie wspomniałeś też o tym. Kółko sprzegnięte a wolno obracające się to zupełnie inne bajki.
Irek M Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Najogólniej to chodziło o problemy z utrzymaniem kierunku przy starcie i lądowaniu. Zeskanuję ten fragment z owej ksiązki gdy go odnaję.
Rekomendowane odpowiedzi