Skocz do zawartości

PZL P-11C model wycinany laserem - wersja elektryczna od strony 10


Lech Mirkiewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Będąc w jednym ze sklepów modelarskich w Lublinie

jak powiedziałem sprzedawcy X że chce budować P 11

to mało się za głowę nie złapał. Od razu wyświetlił mi całą listę problemów i powiedział

że mało kto to buduje i tu miał racje.

Na Internecie jest kilka opisów budowy w większości

niedokończonych i z tego co zauważyłem jeden film z lotów modelem na You tube.

Ale jak mi Pan podeśle kilka linków najlepiej z lotów to zmienię zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Ho,ho, normalnie jestem zaskoczony taką reakcją.Co do udostępnienia planów czy podjęcia produkcji zestawu decyzję podejmie twórca tego projektu MASK. W trakcie budowy prototypu nanoszone są poprawki, korekty,zmiany rozwiązań konstrukcyjnych itp. Dopiero gdy zakończę budowę i szczęśliwie oblatam model, będzie można podjąć decyzję co do ewentualnego zestawu. Modelarzom nie da się "wcisnąć kitu" :) Kit ma być najwyższej jakości. Postaram się przyspieszyć pracę nad modelem,niebawem kolejne zdjęcia.

Jak tylko zestaw będzie dostępny to jestem chętny :D

proszę o informację na priv'a,

 

Pozdrawiam

Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrotowe kółko ogonowe wcale nie poprawia sterowności na lotnisku.

Nie zgadzam się.

 

Poprawia i to znacznie. :wink:

 

Nie koniecznie akurat zamocowane w ten sposób jak na fotce powyżej.

Oś obrotu kółka powinna być w miarę najbliżej koła- im dalej tym gorzej. Przy próbie kołowania tylko powstaje naprężenie które nie pozwala kręcić bąków w miejscu ;)

 

Warto popatrzeć na gotowe amortyzowane zestawy kółka ogonowego. Tam widać jak rozwiązana jest sprawa osi obrotu poprzez dodanie osobnego popychacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oś obrotu kółka powinna być w miarę najbliżej koła- im dalej tym gorzej. Przy próbie kołowania tylko powstaje naprężenie które nie pozwala kręcić bąków w miejscu

A po co kręcić bąki w miejscu? Model ma latać.Ramie kola ogonowego im krótsze tym sztywniejsze a kąt skrętu kółka i tak jest taki sam jak steru kierunku z którym jest sprzęgnięty. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe.Uważasz,że sztywna płoza lepiej się ślizga po trawie niż kółko sprzęgnięte ze sterem kierunku?

To akurat nie o to chodzi. Cały problem opisany jest w ksiazce o modelarstwie RC - nie pamiętam tytułu ale na okładce jest fragment modelu SPAD VII lub XII. Oczywiście mozesz się z tym nie zgadzać :mrgreen: ja wychodzę z założenia, iż autor doświadczony modelarz - wie o czym pisze.

 

EDIT - na ftce nie widac by było sprzęgnięte ze sterem nie wspomniałeś też o tym. Kółko sprzegnięte a wolno obracające się to zupełnie inne bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.