Skocz do zawartości

PZL P-11C model wycinany laserem - wersja elektryczna od strony 10


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Będąc w jednym ze sklepów modelarskich w Lublinie

jak powiedziałem sprzedawcy X że chce budować P 11

to mało się za głowę nie złapał. Od razu wyświetlił mi całą listę problemów i powiedział

że mało kto to buduje i tu miał racje.

Na Internecie jest kilka opisów budowy w większości

niedokończonych i z tego co zauważyłem jeden film z lotów modelem na You tube.

Ale jak mi Pan podeśle kilka linków najlepiej z lotów to zmienię zdanie.

Opublikowano

Ukryc sie nie da ze model nienajlatwiejszy do budowy. No i ten krotki nos. Ale z drugiej strony, zamiast balastu mozna potezny silnik wlozy i P11 bedzie latac jak mysliwiec a nie jak RWDziak

Opublikowano

:D Ho,ho, normalnie jestem zaskoczony taką reakcją.Co do udostępnienia planów czy podjęcia produkcji zestawu decyzję podejmie twórca tego projektu MASK. W trakcie budowy prototypu nanoszone są poprawki, korekty,zmiany rozwiązań konstrukcyjnych itp. Dopiero gdy zakończę budowę i szczęśliwie oblatam model, będzie można podjąć decyzję co do ewentualnego zestawu. Modelarzom nie da się "wcisnąć kitu" :) Kit ma być najwyższej jakości. Postaram się przyspieszyć pracę nad modelem,niebawem kolejne zdjęcia.

Jak tylko zestaw będzie dostępny to jestem chętny :D

proszę o informację na priv'a,

 

Pozdrawiam

Z

Opublikowano

A gdyby go tak powiększyć chociaż do 1,8m to można by wsadzić benzynke 25ccm. Myślę że ułatwi to wyważenie modeli :)

No pewnie super pomysł.

Opublikowano
Meteor - co za sens ma wkladanie ciezkiego silnika tylko dlatego ze ciezki. Benzynka mocy nie ma. Pisalem ze wlozylbym duzy silnik ale pod warunkiem ze toto ogniem zionie.
Opublikowano

Benzynka mocy nie ma.

Ale za to zdecydowanie lepiej brzmi od żarowego 2t. Po zrobieniu modelu okaże się czy nie będzie potrzeba ołowiu na przodzie.
Opublikowano

Tak wiem ale coś za coś dokładne odwzorowanie samolotu albo sterowność na lotnisku

Obrotowe kółko ogonowe wcale nie poprawia sterowności na lotnisku.

Opublikowano

Obrotowe kółko ogonowe wcale nie poprawia sterowności na lotnisku.

Nie zgadzam się.

 

Poprawia i to znacznie. :wink:

 

Nie koniecznie akurat zamocowane w ten sposób jak na fotce powyżej.

Oś obrotu kółka powinna być w miarę najbliżej koła- im dalej tym gorzej. Przy próbie kołowania tylko powstaje naprężenie które nie pozwala kręcić bąków w miejscu ;)

 

Warto popatrzeć na gotowe amortyzowane zestawy kółka ogonowego. Tam widać jak rozwiązana jest sprawa osi obrotu poprzez dodanie osobnego popychacza.

Opublikowano

Oś obrotu kółka powinna być w miarę najbliżej koła- im dalej tym gorzej. Przy próbie kołowania tylko powstaje naprężenie które nie pozwala kręcić bąków w miejscu

A po co kręcić bąki w miejscu? Model ma latać.Ramie kola ogonowego im krótsze tym sztywniejsze a kąt skrętu kółka i tak jest taki sam jak steru kierunku z którym jest sprzęgnięty. :)
Opublikowano

A to ciekawe.Uważasz,że sztywna płoza lepiej się ślizga po trawie niż kółko sprzęgnięte ze sterem kierunku?

To akurat nie o to chodzi. Cały problem opisany jest w ksiazce o modelarstwie RC - nie pamiętam tytułu ale na okładce jest fragment modelu SPAD VII lub XII. Oczywiście mozesz się z tym nie zgadzać :mrgreen: ja wychodzę z założenia, iż autor doświadczony modelarz - wie o czym pisze.

 

EDIT - na ftce nie widac by było sprzęgnięte ze sterem nie wspomniałeś też o tym. Kółko sprzegnięte a wolno obracające się to zupełnie inne bajki.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.