Skocz do zawartości

PZL P-11C model wycinany laserem - wersja elektryczna od strony 10


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki, a jakbym mógł poprosić kątowo lub w milimetrach o ile się poruszają. Procentowo to trochę nieprecyzyjnie, inna długość ramionka serwa lub orczyka i inna dziurka wpięcia i przy 100% wyjdą zupełnie inne wartości bezwzględne.

Opublikowano

Model faktycznie lata bezproblemowo, byłem przy oblocie i widziałem. Napęd który zastosował Paweł jest nadmiarowy, ja w swoim modelu będę miał nieco mniejszą  pojemność ale po tym co widziałem to jestem pewien, że będzie wystarczający. Ponieważ i ja zrobiłem filmiki z oblotu to dodaję swój ale nieco inny bo na moim najpierw leci Lech elektrykiem a potem Paweł spaliną w drugim już locie swojego modelu.

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Gratuluję oblotu!

Marcin, teraz Twoja kolej  :)

Biję się w piersi, nie tak miało być :) Na swoje usprawiedliwienie mam że zawodowo trochę mi się podokładało zajęć, a skoro już się sezon latania zaczął, a głód latania wielki, więc latanie w wolnych chwilach zwyciężyło. Ale mimo to, już bliżej niż dalej.

Nie omieszkam się pochwalić :)

Opublikowano

Dzięki, a jakbym mógł poprosić kątowo lub w milimetrach o ile się poruszają. Procentowo to trochę nieprecyzyjnie, inna długość ramionka serwa lub orczyka i inna dziurka wpięcia i przy 100% wyjdą zupełnie inne wartości bezwzględne.

Pomierzyłem wychylenia sterów i u mnie kierunek i wysokość wychylają się po 20 mm mierząc w najdalej wysuniętym punkcie steru. Lotek nie mierzyłem ale ustawiłem tak by się maksymalnie wychylały a i tak beczki wychodzą ospale (co widać na filmach)

Teraz ważna informacja dla tych którzy cenią makietową budowę modelu. Jest już możliwość zamówienia atrapy silnika wraz z kolektorem wydechowym. Co prawda Marcin zapowiedział darmowe udostępnienie pliku do druku 3D każdemu nabywcy zestawu jeśli tylko zwrócą się do niego i jest to jak najbardziej aktualne. Nie wszyscy jednak mają możliwość samodzielnie wykonać taką atrapę więc udało się nam rozwiązać ten problem w bardzo atrakcyjnej cenie. Do kompletu będzie niebawem dostępna osłona silnika (stożek za śmigłem) w postaci elementów wyciętych z balsy. Osłonę można też wykonać samodzielnie według projektu w dołączonym PDF. Atrapę silnika można kupić w tym samym sklepie co zestaw modelu. 

http://sklep-modelarski.eu/makieta-silnika-pzl-p11c-p-2421.html

post-606-0-84008500-1460996930_thumb.jpg

oslona silnika.pdf

Opublikowano

Wielkie dzięki :)

Z tego co pamiętam to moja piankowa PZL-ka też lubiła jakieś wielkie wychylenia lotek, aż byłem zdziwiony. Może te modele tak mają, ale jest to jakaś informacja, aby montując popychacze zadbać o maks ruchu sprzętowo, a najwyżej ograniczać programowo.

Dostałem od Marcina pliki, jeszcze raz wielkie dzięki i jak się chyba okaże jedną z zalet moich zawodowych zajęć ograniczających ilość wolnego czasu jest między innymi to że będę miał chyba dostęp do druku 3d :)

Opublikowano

Przecież to model samolotu myśliwskiego a nie "akrobatki" oryginały też ospale kręciły beczki :) 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Chyba nie do końca. Czytałem "Krew nad Warszawą" o Brygadzie Pościgowej w 1939 roku. Przytaczano między innymi wspomnienia zestrzelonych pilotów niemieckich, którzy byli pod wrażeniem oczywiście klasy pilotów polskich, ale też i doskonałych właściwości akrobatycznych PZL-ek :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moja jedenastka ma już zęby i jak by co może gryźć, jeden wprawdzie błędnie wykonany ale trudno za dużo roboty żeby robić od nowa. Jeszcze trzeba pomalować i będzie super.

 

 

2rm7ewj.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Taki ładny zestaw, to musi polecieć :)

Mam nadzieję, że teraz drobnymi ale systematycznymi kroczkami skończę, jeśli nic znowu nie wypadnie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Silnik i pozostałe wyposażenie jakie zastosowałem w prototypie opisałem w poście 292. Po roku latania tym modelem mogę powiedzieć, że zestaw silnik+śmigło sprawują się doskonale. Normalnie latam na pół gazu ale większa moc przydaje się przy starcie , szybkim wznoszeniu i ewentualnych akrobacjach. Tak,że nie zalecał bym słabszego napędu. Silniki OS motor  podrożały przez rok o 50% i są teraz bardzo drogie, warto więc rozejrzeć się za innym o podobnych parametrach. 

Opublikowano

No wlasnie z tymi parametrami OS jest pewien problem (tutaj fajny artykol: http://www.theampeer.org/ampeer/ampfeb13/ampfeb13.htm#PREVIEW )

 

parametry przytoczoenw  roznych miejscach na temat tego silnika nie trzymaja sie kupy. Robiles jakies pomiary? (szczegolnie z tym smiglem)

 

alternatywa wydaja mi sie silniki:

 

1. DUALSKY XM4255EA-6 Durotate: KV590, max prad: 62A, smigla 4S/15x6, 5S/14x6, waga 251g, cena 240PLN

2. DUALSKY XM4250EA-6:                KV745, max prad: 61A, smigla 4S/13x6,                waga: 210g, cena 250PLN

3. DUALSKY XM4250EA-7:                KV640, max prad: 51A, smigla 4S/14x7,                waga: 209g, cena 273PLN

 

Jedynka wg sklepu jest dla modeli sportowych do 3,1kg.... cena OS zwala z nog ;)

Opublikowano

No wlasnie z tymi parametrami OS jest pewien problem (tutaj fajny artykol: http://www.theampeer.org/ampeer/ampfeb13/ampfeb13.htm#PREVIEW )

 

parametry przytoczoenw  roznych miejscach na temat tego silnika nie trzymaja sie kupy. Robiles jakies pomiary? (szczegolnie z tym smiglem)

 

Oczywiście,robiłem pomiary :) i wyszło mi tak 

OS 5010         Nanotech 3300 4s  śmigło turnigy 14X4,5 56A  ciąg 2,6 kg  9500 obr

Wszelkie tabelki producentów mają się różnie z moimi pomiarami ale to pewnie zależy od użytych akumulatorów i zastosowanego śmigła ( nie wiadomo jakiego producenta)

Opublikowano

Piękna pogoda nie sprzyjała dłubaniu. Gdy mam wybór latać lub budować, latanie wygrywa.

Marcin mnie zaczął dopingować, więc znowu się zabrałem, zwłaszcza że już niewiele zostało. Wielkie dzięki Marcinie (Mask) :)

Druty podwozia wygięte zgodnie z szablonami, z obu stron dokleiłem listewki sosnowe o grubości 3 i szerokości 7mm, oczywiście powierzchnia styku z drutem opracowana dremelkiem aby była ładnie wklęśnięta. Tak spreparowane podwozie oszlifowałem papierem ściernym, zaokrąglając przednie powierzchnie i na koniec aby to jeszcze wzmocnić, nie dodając za dużo wagi z każdej strony polaminuję tkaniną szklaną na żywicę. Na fotkach podwozie w całej okazałości i na drugiej pierwsza strona polaminowana i schnie.

 

post-6578-0-35585200-1471529537_thumb.jpg

post-6578-0-07927800-1471529544.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Przepraszam za wtręt pozawątkowy, ale to jeden z powodów mojego opóźnienia, czy wręcz zastopowania (na szczęście przejściowo) prac nad PZL-ką.

Pitts Python z Sebartu :)

 

 

post-6578-0-59745000-1471960499.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.