Viper Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Dzięki, a jakbym mógł poprosić kątowo lub w milimetrach o ile się poruszają. Procentowo to trochę nieprecyzyjnie, inna długość ramionka serwa lub orczyka i inna dziurka wpięcia i przy 100% wyjdą zupełnie inne wartości bezwzględne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Gratuluję oblotu! Marcin, teraz Twoja kolej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
* Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Model faktycznie lata bezproblemowo, byłem przy oblocie i widziałem. Napęd który zastosował Paweł jest nadmiarowy, ja w swoim modelu będę miał nieco mniejszą pojemność ale po tym co widziałem to jestem pewien, że będzie wystarczający. Ponieważ i ja zrobiłem filmiki z oblotu to dodaję swój ale nieco inny bo na moim najpierw leci Lech elektrykiem a potem Paweł spaliną w drugim już locie swojego modelu. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Gratuluję oblotu! Marcin, teraz Twoja kolej Biję się w piersi, nie tak miało być Na swoje usprawiedliwienie mam że zawodowo trochę mi się podokładało zajęć, a skoro już się sezon latania zaczął, a głód latania wielki, więc latanie w wolnych chwilach zwyciężyło. Ale mimo to, już bliżej niż dalej. Nie omieszkam się pochwalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Dzięki, a jakbym mógł poprosić kątowo lub w milimetrach o ile się poruszają. Procentowo to trochę nieprecyzyjnie, inna długość ramionka serwa lub orczyka i inna dziurka wpięcia i przy 100% wyjdą zupełnie inne wartości bezwzględne. Pomierzyłem wychylenia sterów i u mnie kierunek i wysokość wychylają się po 20 mm mierząc w najdalej wysuniętym punkcie steru. Lotek nie mierzyłem ale ustawiłem tak by się maksymalnie wychylały a i tak beczki wychodzą ospale (co widać na filmach) Teraz ważna informacja dla tych którzy cenią makietową budowę modelu. Jest już możliwość zamówienia atrapy silnika wraz z kolektorem wydechowym. Co prawda Marcin zapowiedział darmowe udostępnienie pliku do druku 3D każdemu nabywcy zestawu jeśli tylko zwrócą się do niego i jest to jak najbardziej aktualne. Nie wszyscy jednak mają możliwość samodzielnie wykonać taką atrapę więc udało się nam rozwiązać ten problem w bardzo atrakcyjnej cenie. Do kompletu będzie niebawem dostępna osłona silnika (stożek za śmigłem) w postaci elementów wyciętych z balsy. Osłonę można też wykonać samodzielnie według projektu w dołączonym PDF. Atrapę silnika można kupić w tym samym sklepie co zestaw modelu. http://sklep-modelarski.eu/makieta-silnika-pzl-p11c-p-2421.html oslona silnika.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Wielkie dzięki Z tego co pamiętam to moja piankowa PZL-ka też lubiła jakieś wielkie wychylenia lotek, aż byłem zdziwiony. Może te modele tak mają, ale jest to jakaś informacja, aby montując popychacze zadbać o maks ruchu sprzętowo, a najwyżej ograniczać programowo. Dostałem od Marcina pliki, jeszcze raz wielkie dzięki i jak się chyba okaże jedną z zalet moich zawodowych zajęć ograniczających ilość wolnego czasu jest między innymi to że będę miał chyba dostęp do druku 3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Przecież to model samolotu myśliwskiego a nie "akrobatki" oryginały też ospale kręciły beczki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Chyba nie do końca. Czytałem "Krew nad Warszawą" o Brygadzie Pościgowej w 1939 roku. Przytaczano między innymi wspomnienia zestrzelonych pilotów niemieckich, którzy byli pod wrażeniem oczywiście klasy pilotów polskich, ale też i doskonałych właściwości akrobatycznych PZL-ek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
* Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Moja jedenastka ma już zęby i jak by co może gryźć, jeden wprawdzie błędnie wykonany ale trudno za dużo roboty żeby robić od nowa. Jeszcze trzeba pomalować i będzie super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Jestem niesamowicie opóźniony, ale ostatnio jednak odrobinę porobiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Twórczy nieład, skąd ja to znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Cicho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Zaczyna mi tu pachnieć oblotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Taki ładny zestaw, to musi polecieć Mam nadzieję, że teraz drobnymi ale systematycznymi kroczkami skończę, jeśli nic znowu nie wypadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 no dobra jaki naped elektryczny zalecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Silnik i pozostałe wyposażenie jakie zastosowałem w prototypie opisałem w poście 292. Po roku latania tym modelem mogę powiedzieć, że zestaw silnik+śmigło sprawują się doskonale. Normalnie latam na pół gazu ale większa moc przydaje się przy starcie , szybkim wznoszeniu i ewentualnych akrobacjach. Tak,że nie zalecał bym słabszego napędu. Silniki OS motor podrożały przez rok o 50% i są teraz bardzo drogie, warto więc rozejrzeć się za innym o podobnych parametrach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 No wlasnie z tymi parametrami OS jest pewien problem (tutaj fajny artykol: http://www.theampeer.org/ampeer/ampfeb13/ampfeb13.htm#PREVIEW ) parametry przytoczoenw roznych miejscach na temat tego silnika nie trzymaja sie kupy. Robiles jakies pomiary? (szczegolnie z tym smiglem) alternatywa wydaja mi sie silniki: 1. DUALSKY XM4255EA-6 Durotate: KV590, max prad: 62A, smigla 4S/15x6, 5S/14x6, waga 251g, cena 240PLN 2. DUALSKY XM4250EA-6: KV745, max prad: 61A, smigla 4S/13x6, waga: 210g, cena 250PLN 3. DUALSKY XM4250EA-7: KV640, max prad: 51A, smigla 4S/14x7, waga: 209g, cena 273PLN Jedynka wg sklepu jest dla modeli sportowych do 3,1kg.... cena OS zwala z nog Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 No wlasnie z tymi parametrami OS jest pewien problem (tutaj fajny artykol: http://www.theampeer.org/ampeer/ampfeb13/ampfeb13.htm#PREVIEW ) parametry przytoczoenw roznych miejscach na temat tego silnika nie trzymaja sie kupy. Robiles jakies pomiary? (szczegolnie z tym smiglem) Oczywiście,robiłem pomiary i wyszło mi tak OS 5010 Nanotech 3300 4s śmigło turnigy 14X4,5 56A ciąg 2,6 kg 9500 obr Wszelkie tabelki producentów mają się różnie z moimi pomiarami ale to pewnie zależy od użytych akumulatorów i zastosowanego śmigła ( nie wiadomo jakiego producenta) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Piękna pogoda nie sprzyjała dłubaniu. Gdy mam wybór latać lub budować, latanie wygrywa. Marcin mnie zaczął dopingować, więc znowu się zabrałem, zwłaszcza że już niewiele zostało. Wielkie dzięki Marcinie (Mask) Druty podwozia wygięte zgodnie z szablonami, z obu stron dokleiłem listewki sosnowe o grubości 3 i szerokości 7mm, oczywiście powierzchnia styku z drutem opracowana dremelkiem aby była ładnie wklęśnięta. Tak spreparowane podwozie oszlifowałem papierem ściernym, zaokrąglając przednie powierzchnie i na koniec aby to jeszcze wzmocnić, nie dodając za dużo wagi z każdej strony polaminuję tkaniną szklaną na żywicę. Na fotkach podwozie w całej okazałości i na drugiej pierwsza strona polaminowana i schnie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Przepraszam za wtręt pozawątkowy, ale to jeden z powodów mojego opóźnienia, czy wręcz zastopowania (na szczęście przejściowo) prac nad PZL-ką. Pitts Python z Sebartu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi