Skocz do zawartości

PZL P-11C model wycinany laserem - wersja elektryczna od strony 10


Lech Mirkiewicz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z perspektywy jesieni, czy zimy jestem za. Ale co będzie latem... :)

Ale generalnie wymyśl jakiś termin, zobaczymy.

Myślę,że jest za wcześnie na konkretyzowanie terminu zlotu na tym etapie. Pomysł powstał przed chwilą a jak się rozwinie nikt nie jest w stanie przewidzieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja pierwsza dolna "klapka" była mocowana na magnesy, wytrzymała kilka lotów . Odpadła i jej nie znalazłem. Druga ma zasuwkę na sprężynce i tak radzę zrobić :)

 

Twoja klapka Leszku odpadła bo nie miałeś odprowadzenia powietrza z wnętrza modelu.

 

Tak samo i mi się zdarzyło w pierwszym locie mojego PZL P.24. Jeżeli planujecie przewietrzanie modelu (wskazane ze względu na regler i pakiety)  to mogą być magnesy, jeżeli nie to zamek mechaniczny.

 

"Popylacz" ma wszystko odejmowane na magnesy łącznie z 0,5 m długości  kokpitem i jest ok - ale ujście powietrza z modelu jest zapewnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

albo taki cusiek na sprężynie z bolcem do zamykania (zamówiłem w HK, jak dojdzie, będę decydował).

 

 

a mógłbyś link podać ?   :)

 

 

W spalinie jest nieco inne mocowanie dolnej klapki - bardzo podobne do sposobu mocowania górnej pokrywy kadłuba (na wkręta albo dwa).

Arku, instrukcja do spaliny będzie w poniedziałek, ale przy Twoim tempie pracy to ja nie wiem czy nie za późno :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka uwag na temat możliwości montażu serw lotek.

Mocowanie zostało zaprojektowane tak, aby można było montować serwo poprzez ażur we żeberku, a popychacz można byłoby poprowadzić tak, jak zrobił to Lech w prototypie.

 

servo1.jpg

 

serwo.jpg

 

Jeśli ktoś potrzebuje dostęp do serwa od dołu, można wyciąć luk rewizyjny bez przerabiania mocowania serwa. Popychacz można poprowadzić tak jak powyżej albo pod dolnym poszyciem.

servo2.jpg

 

I trzecia możliwość, to montaż po prostu do poszycia od dołu. Ta możliwość daje najlepszy dostęp do serwa, ale jednocześnie najbardziej zaburza sylwetkę modelu. 

serwo4.jpg

servo3.jpg

 

 

Piszę o tym dlatego, że te możliwości są dostępne bez przeróbek, Wszystkie elementy są już zaprojektowane, wystarczy wybrać najlepszą dla swoich celów opcję i dopasować serwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja skończyłem kadłub i stateczniki. Zostały tylko do zrobienia drewno na goleniach i folia.

Zastanawiam się nad osłoną silnika. Kawałek plastiku jest wytrzymały, ale już ta sklejka która jest w środku i która stanowi podstawę mocowania pokrywy - wprost przeciwnie. Nie ma szansy przeżyć pierwszego kapotażu. Nie wiem, czy zrobić to z grubszej sklejki czy jakoś zalaminować epoxydem...

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad osłoną silnika. Kawałek plastiku jest wytrzymały, ale już ta sklejka która jest w środku i która stanowi podstawę mocowania pokrywy - wprost przeciwnie. Nie ma szansy przeżyć pierwszego kapotażu. Nie wiem, czy zrobić to z grubszej sklejki czy jakoś zalaminować epoxydem...

 

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

 

Przy kapotażu najbardziej ucierpi SK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.