piotr jet Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2015 TS 11 Iskra na Jet World Masters 2015: https://www.youtube.com/watch?v=FWO4UJykYps Witam Wszystkich Żeby nie było że nic nie dzieje się w temacie: www.youtube.com/watch?v=q-6ihKYpF_Q&feature=youtu.be&t=216 od 3,36 min. Nasza na razie jest po próbach kołowania. Pozdrawiam WSZYSTKICH . WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU 2016!!!!!!!
RobertK Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Żeby nie było że nic nie dzieje się w temacie: Dzieje się dzieje. Właśnie rusza budowa kolejnego prototypu
RobertK Opublikowano 1 Stycznia 2016 Opublikowano 1 Stycznia 2016 Jeszcze jeden filmik z Iskrą w 2:10 pilot traci przytomność https://www.youtube.com/watch?v=KKu1U4hqftQ
Adam_K Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 Robert, jak tam prace przy Iskrze, kiedy oblot ?
RobertK Opublikowano 16 Stycznia 2016 Opublikowano 16 Stycznia 2016 Tak myślałem że zapytasz. Przyjedz to obejrzysz. Odnośnie oblotu to wejściówkę do Dęblina mam
Tomek Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 Lucjan jak Twoje prace przy Iskrze? Moja oblatana , ale środek ciężkości mam w rurze , nic nie musiałem korygować na sterach, lata jak po sznurku. Ten SC zaraz za krawędzią natarcia wydaje mi się mocno przesadzony.
Lucjan Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 Witaj Tomku ! Gratuluję udanego oblotu .Sam wygląd Iskry sugeruje jej dobre własności lotne Czy możesz określić położenie S.C. procentowo w średniej cięciwie skrzydła Twojej Iskry , to porównam. Moja Iskra testowa w skali 1:10 bardzo dobrze latała ze S.C. od 10 % do 25 % śr. cięciwy skrzydła. Od dłuższego okresu mam mało czasu na modelarstwo ( więc tez nie udzielam się na forum ) , częsta praca wyjazdowa.Mimo tego przygotowałem dużą Iskrę do lotu. Teraz potrzebne są : dobry pas startowy, ładna pogoda kamerzysta i czas . Myślę że nastąpi to niebawem. Pozdrawiam Lucjan
Tomek Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 Dziękuje Procentowo to musisz sam sobie wyliczyć bo ja dziś padnięty już jestem, ale masz wszystko w liczbach z wymiarowane. Ja jeden lot miałem w róże , jej środek to moje SC (ten w Niebrzegowie ) i drugi oblot centymetr bliżej natarcia i szczerze to nie bardzo widzę różnicę , model w Niebrzegowie nie wymagał trymowania ,a dziś wiało i okazał się ,że dwa oczka w dół na trymerze radia poprawiło latanie pod wiatr, lot stał się równiejszy. Film zaraz wstawię w swoim wątku, jak zobaczysz różnice to napisz co o tym sądzisz.
Lucjan Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 Dziękuje Procentowo to musisz sam sobie wyliczyć bo ja dziś padnięty już jestem, ale masz wszystko w liczbach z wymiarowane. Ja jeden lot miałem w róże , jej środek to moje SC (ten w Niebrzegowie ) i drugi oblot centymetr bliżej natarcia i szczerze to nie bardzo widzę różnicę , model w Niebrzegowie nie wymagał trymowania ,a dziś wiało i okazał się ,że dwa oczka w dół na trymerze radia poprawiło latanie pod wiatr, lot stał się równiejszy. Film zaraz wstawię w swoim wątku, jak zobaczysz różnice to napisz co o tym sądzisz. wyważenie iskry.jpg Dziękuję za informacje. Na Twoim rysunku brakuje mi wymiaru końcówki skrzydła i wymiaru rozpiętości od żebra nasadowego do żebra końcówki. Czy używasz klap do lądowania? Wyjeżdżam na tydzień do pracy , więc w następny weekend będę na forum. Pozdrawiam Lucjan
Tomek Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 Od łączenia skrzydła z częścią centralną kadłuba do końca skrzydła 56 cm , do końcowego żebra 52 cm. Końcowe żebro 15,9cm Nawet nie zrobiłem klap, a teraz zastanawiam się o klapach z plexi "krokodylowych", miejsce na serwo mam no i nie musiał bym pruć skrzydła. Na razie mam problem z długością szybowania przy podejściu do lądowania,może spróbuje klapolotek na dobry początek,może to skróci dobieg.
Lucjan Opublikowano 30 Maja 2016 Opublikowano 30 Maja 2016 Witaj ! Dzięki za wymiary. Gorąco polecam klapy - a nawet hamulce .
Lucjan Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 Witam! Wczoraj z Piotrkiem i kolegami wybralismy sie na lotnisko , o godz. 16.35 Iskra wystartowała do swojego pierwszego lotu. Przy ośmio kilowym ciągu wznoszenie było imponujące. Zdjąłem gaz do połowy i tak przelatałem do końca. Model bardzo pewnie lata na pół gazu , prętkość lotu jest realistyczna , w ciasnych zakrętach trzyma się powietrza , niewrażliwy na boczny wiatr. Bardzo pewny przy lądowaniu. Srodek ciężkości około 18 % średniej cięciwy. Poniżej kilka zdjęć z lotu. Film będzie wkrótce. Pozdrawiamy ! 4
mecenas Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 No wreszcie!!!! WIELKIE GRATULACJE!!!! Nigdy nie wątpiłem że poleci! (złaszcza że uczestniczyłem w projekcie). Dobór materiałów i technologi z najwyższej półki procentuje, a przecież to prototyp, Każda następna będzie lepsza (lżejsza). No Lucjan, strasznie mnie "podjarała" ta wiadomość o oblocie, teraz chyba przerwę prace nad Jastrzębiem, a wezmę się za Iskrę (kadłub już się "sezonuje" ponad 2 lata ).
Andrzej Klos Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 Gratulacje, wspanialy model Polskiego samolotu!
Lucjan Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Dziękuje bardzo za gratulacje! Jest mi niezmiernie miło . Czeka mnie jeszcze kilkanaście lotów testowych, a potem sprawdzanie co ten model potrafi wyczyniać na niebie. Pozdrawiam wszystkich Lucjan
Bartek Piękoś Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Gratulacje. Piękna maszyna. Oby latała jak najdłużej!
dyra63 Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 Gratulacje ,na zdjęciach w powietrzu wygląda jak oryginał.
Rekomendowane odpowiedzi