radek872 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Chińska elektryfikacja to 1/3 kosztów dobrego silnika żarowego w Polsce.Czy są tu jacyś żarowi desperaci ? Żarówka do tego modelu dobra dla kogoś kto ma już silnik na zbyciu i chce ciąć koszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Fajne zielone pudełka, gdzie kupiłeś ;D ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Fajne zielone pudełka, gdzie kupiłeś ;D ? Pudełka w biedronce ale za to lampka jest " hightech" PS: Gdybym miał warunki na model spalinowy oraz zbędną kasę na Saito to pewnie bym zrobił spalinowca ale nie ma ani jednego ani drugiego i będzie "elepstyrk" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El-Diablo Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Gdybym miał warunki na model spalinowy oraz zbędną kasę na Saito to pewnie bym zrobił spalinowca ale nie ma ani jednego ani drugiego i będzie "elepstyrk"haaa dlatego też u mnie pewno 15 teczka się jednak pojawi, bowiem dociera się w innym modelu. Co prawda nie Saito, a ASP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Prace wstrzymane, jestem w Warszawie do piątku a model został w domu. W przyszłym tygodniu zabiorę skrzydła do Warszawy i może jak mi się uda to pokleję ale bez możliwości szlifowania niestety. Wstawiam screen dla jednego dociekliwego kolegi którego imienia tu nie wymienię. Pozdrawiam Szczepan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Skrzydło zrobione w 75% , waga tego co na zdjeciu 153g. Można lżej ale z taką balsą jak dostałem w wycinance lżej nie da rady. Nieważne. Prace idą do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Ładnie Sławku Na prawdę niezła robota !! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Widzę, że ostatnimi czasy nie tylko mi trafia się sękasta balsa... Kiedyś nigdy czegoś takiego nie było, ach te czasy balsy przed kryzysami... Sławku planujesz jakieś wzmocnienie pod dźwigienkę? Bo jak na tę chwilę to nie widzę... Będzie jakaś laminatowa może? Między lotką a resztą skrzydełka będzie coś jeszcze naklejone? Bo troszkę taka duża ta szczelina... Albo tak ułożyło się do zdjęcia Osobiście na krańcowych żebrach lotki od środka proponowałbym wzmocnienie np. teownikiem po całości, bądź trójkątami na rogach. Podobnie w końcówce skrzydła. Ostatnio robię to w modelach, bo po oklejaniu potrafią się brzydko pozapadać i nie ma już ratunku... W nowej maszynce wypróbuję coś takiego: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Widzę, że ostatnimi czasy nie tylko mi trafia się sękasta balsa... Kiedyś nigdy czegoś takiego nie było, ach te czasy balsy przed kryzysami... Sławku planujesz jakieś wzmocnienie pod dźwigienkę? Bo jak na tę chwilę to nie widzę... Będzie jakaś laminatowa może? Między lotką a resztą skrzydełka będzie coś jeszcze naklejone? Bo troszkę taka duża ta szczelina... Albo tak ułożyło się do zdjęcia Osobiście na krańcowych żebrach lotki od środka proponowałbym wzmocnienie np. teownikiem po całości, bądź trójkątami na rogach. Podobnie w końcówce skrzydła. Ostatnio robię to w modelach, bo po oklejaniu potrafią się brzydko pozapadać i nie ma już ratunku... W nowej maszynce wypróbuję coś takiego: Obrazek Wszytko pod kontrolą. Miejsce mocowania dźwigni będzie pokryte po całosci ale z drugiej strony. Na końcach lotki są przyklejone szersze paski balsy, problem ściągania końcówek lotki i skrzydeł przez folię jest mi doskonale znany. Skończyła mi się i balsa i klej. Jutro może w Warszawie kupięt te rzeczy jak znajdę czas. Dostaję dużo PW w sprawie ceny. W tej chwili jedyne co może być dostępne to elementy wycinane laserem, bez kabiny, maski silnika i pokryć. Oczywiście pokrycia można kupić we własnym zakresie ale kabina i maska są do wykonania po mojej stronie i właśnie się produkują ( a właściwie kopyta do tłoczenia) Jednak jeżeli są chętnie osoby na samą wycinankę w wersji elektrycznej lub spalinowej to proszę o PW. Dodam tylko że jednej sztuki nie opłaca sie wycinać ze względu na koszty związane z przesłaniem towaru pomiędzy firmami itp. Najlepiej gdyby było kilka osób chętnych , wtedy mógłbym ustalić jakąś konkretną cenę. Rzut oka na skrzydło od strony kadłuba. Profil Naca 64A012 z tym że skrzydło ma zmienną grubość procentową na całej długości a żebro przykadłubowe jest dodatkowo rozciągnięte od dźwigara w kierunku tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Piękna robota ! jakaś fajna paczka pod skrzydłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Piękna robota ! jakaś fajna paczka pod skrzydłem Dzięki. Paka z Twoją Funtaną 1kg modelu , 3kg opakowania hyhyh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makamar11 Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Witam fajnie model powstaje. Ciekawy jestem czy OS-max 55 Ax wystarczy do tego suchoja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 OS Max 55 powinien wystarczyć do tego modelu. Chwilowo nie mam czasu na kalkulacje cenowe ale w okolicach soboty odpiszę na wszystkie PW które otrzymałem. Dodam że określenie ceny zestawu z wytłoczkami jest niemożliwe w tym momencie ponieważ nie wiadomo ile i jakiego materiału na to pójdzie. Kabinka zapewne z vivaku ale maska albo HIPS albo AXPET. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 17 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2011 Miałem 55AX w Su 29 sebartu silnik jest na styk do 3D ten 1,6m jest kapkę większy. Może być duszno, bo mimo, że było dobrze dobrane śmigło 14,5x4 i 15% nitrusia ciągu brakowało.Zawis i dosyć wymęczone odejście w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Znalazłem chwilę czasu i podjechałem do sklepu F3M w Warszawie. Zakupiłem balsę i kleje. Zaraz zabieram się za drugie skrzydło. Przysiadłem dziś i zrobiłem drugie skrzydło. To co na zdjęciu waży 780g. W sumie to niewiele zostało do zrobienia jeżeli chodzi o konstrukcję. I pomyśleć że w mojej katanie 1400 sam surowy kadłub ważył 405g.Człowiek jednak się czegoś nauczył od tamtego czasu. Edit: Poniedziałek. Trafił mi się dzień na pozałatwianie spraw w Ostrowcu i Kielcach więc rano podłubałem przy Su. Nie wiem czy kogoś interesuje ten temat ale jak relacja to zrobię małą aktualizację. Pchnąłem do przodu pracę nad skrzydłami, wstępnie przeszlifowane, trzeba dorobić natarcia lotek i wzmocnienia zawiasów z miękkiej balsy 10mm i wkleić rurki do łącznika skrzydeł , przeszlifować jeszcze raz i w zasadzie to wszystko. Waga każdego ze skrzydeł w stanie takim jak na zdjeciach to po 179g/sztuka. Nie ma tragedii. Konstruktywna krytyka bardzo mile widziana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Konstruktywna krytyka bardzo mile widziana. Pięknie !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy5 Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Zaraz zostanę "zjechany" przez znawców tematu, ale nie daje mi to spokoju patrząc na to skrzydło. Dlaczego otwory pod serwa, ustawione są pod takim kątem? Nie jest on ani prostopadły do lotki ani równoległy do strug powietrza. Wiem jestem laik i się nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Zaraz zostanę "zjechany" przez znawców tematu, ale nie daje mi to spokoju patrząc na to skrzydło. Dlaczego otwory pod serwa, ustawione są pod takim kątem? Nie jest on ani prostopadły do lotki ani równoległy do strug powietrza. Wiem jestem laik i się nie znam Sprawa jest prozaiczna , serwo jest ustawione prostopadle do osi zawiasów lotki. Zakłócenie opływu jest pomijalne.Oczywiście można było ustawić serwo pod kątem prostym i obrócić orczyk na serwie ale tak zrobiłem i nie chce mi się tego zmieniać Edit: ostatnia aktualizacja do soboty. To co na zdjęciu 1025g ale sam tymczasowy łącznik waży 170g (grubościenny dural) Za Su moja córka Julia Aparat coś pozmieniał wymiary, 32-calowy telewizor wygląda jakby miał 16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Sławek córki to za żadne skarby nie byłbyś w stanie się wyrzec. Wykapany ojciec. (tylko słówek proszę się nie czepiać ) Cóż robota jak zwykle u Ciebie, perfekcyjna. Śledze temat i podziwiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Sławku. Buziaki dla córci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.