Skocz do zawartości

Su 29 1,6m -projekt CAD


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chińska elektryfikacja to 1/3 kosztów dobrego silnika żarowego w Polsce.Czy są tu jacyś żarowi desperaci ? :D

 

Żarówka do tego modelu dobra dla kogoś kto ma już silnik na zbyciu i chce ciąć koszty

  • Odpowiedzi 265
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość slawekmod
Opublikowano

Fajne zielone pudełka, gdzie kupiłeś ;D ?

Pudełka w biedronce ale za to lampka jest " hightech"

 

PS: Gdybym miał warunki na model spalinowy oraz zbędną kasę na Saito to pewnie bym zrobił spalinowca ale nie ma ani jednego ani drugiego i będzie "elepstyrk"

Opublikowano

Gdybym miał warunki na model spalinowy oraz zbędną kasę na Saito to pewnie bym zrobił spalinowca ale nie ma ani jednego ani drugiego i będzie "elepstyrk"

haaa dlatego też u mnie pewno 15 teczka się jednak pojawi, bowiem dociera się w innym modelu. Co prawda nie Saito, a ASP.
Gość slawekmod
Opublikowano

Prace wstrzymane, jestem w Warszawie do piątku a model został w domu. W przyszłym tygodniu zabiorę skrzydła do Warszawy i może jak mi się uda to pokleję ale bez możliwości szlifowania niestety.

 

Wstawiam screen dla jednego dociekliwego kolegi którego imienia tu nie wymienię. Pozdrawiam Szczepan :D

 

Dołączona grafika

Gość slawekmod
Opublikowano

Skrzydło zrobione w 75% , waga tego co na zdjeciu 153g. Można lżej ale z taką balsą jak dostałem w wycinance lżej nie da rady. Nieważne. Prace idą do przodu.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Widzę, że ostatnimi czasy nie tylko mi trafia się sękasta balsa... Kiedyś nigdy czegoś takiego nie było, ach te czasy balsy przed kryzysami... Sławku planujesz jakieś wzmocnienie pod dźwigienkę? Bo jak na tę chwilę to nie widzę... Będzie jakaś laminatowa może? Między lotką a resztą skrzydełka będzie coś jeszcze naklejone? Bo troszkę taka duża ta szczelina... Albo tak ułożyło się do zdjęcia :P Osobiście na krańcowych żebrach lotki od środka proponowałbym wzmocnienie np. teownikiem po całości, bądź trójkątami na rogach. Podobnie w końcówce skrzydła. Ostatnio robię to w modelach, bo po oklejaniu potrafią się brzydko pozapadać i nie ma już ratunku... W nowej maszynce wypróbuję coś takiego:

Dołączona grafika

Gość slawekmod
Opublikowano

Widzę, że ostatnimi czasy nie tylko mi trafia się sękasta balsa... Kiedyś nigdy czegoś takiego nie było, ach te czasy balsy przed kryzysami... Sławku planujesz jakieś wzmocnienie pod dźwigienkę? Bo jak na tę chwilę to nie widzę... Będzie jakaś laminatowa może? Między lotką a resztą skrzydełka będzie coś jeszcze naklejone? Bo troszkę taka duża ta szczelina... Albo tak ułożyło się do zdjęcia :P Osobiście na krańcowych żebrach lotki od środka proponowałbym wzmocnienie np. teownikiem po całości, bądź trójkątami na rogach. Podobnie w końcówce skrzydła. Ostatnio robię to w modelach, bo po oklejaniu potrafią się brzydko pozapadać i nie ma już ratunku... W nowej maszynce wypróbuję coś takiego:

Obrazek

 

Wszytko pod kontrolą. Miejsce mocowania dźwigni będzie pokryte po całosci ale z drugiej strony. Na końcach lotki są przyklejone szersze paski balsy, problem ściągania końcówek lotki i skrzydeł przez folię jest mi doskonale znany. Skończyła mi się i balsa i klej. Jutro może w Warszawie kupięt te rzeczy jak znajdę czas.

Dostaję dużo PW w sprawie ceny. W tej chwili jedyne co może być dostępne to elementy wycinane laserem, bez kabiny, maski silnika i pokryć. Oczywiście pokrycia można kupić we własnym zakresie ale kabina i maska są do wykonania po mojej stronie i właśnie się produkują ( a właściwie kopyta do tłoczenia) Jednak jeżeli są chętnie osoby na samą wycinankę w wersji elektrycznej lub spalinowej to proszę o PW. Dodam tylko że jednej sztuki nie opłaca sie wycinać ze względu na koszty związane z przesłaniem towaru pomiędzy firmami itp. Najlepiej gdyby było kilka osób chętnych , wtedy mógłbym ustalić jakąś konkretną cenę.

 

Rzut oka na skrzydło od strony kadłuba. Profil Naca 64A012 z tym że skrzydło ma zmienną grubość procentową na całej długości a żebro przykadłubowe jest dodatkowo rozciągnięte od dźwigara w kierunku tyłu.

 

Dołączona grafika

Gość slawekmod
Opublikowano

Piękna robota ! jakaś fajna paczka pod skrzydłem :)

Dzięki. :) Paka z Twoją Funtaną :D 1kg modelu , 3kg opakowania hyhyh

Gość slawekmod
Opublikowano

OS Max 55 powinien wystarczyć do tego modelu.

Chwilowo nie mam czasu na kalkulacje cenowe ale w okolicach soboty odpiszę na wszystkie PW które otrzymałem. Dodam że określenie ceny zestawu z wytłoczkami jest niemożliwe w tym momencie ponieważ nie wiadomo ile i jakiego materiału na to pójdzie. Kabinka zapewne z vivaku ale maska albo HIPS albo AXPET.

Opublikowano

Miałem 55AX w Su 29 sebartu silnik jest na styk do 3D ten 1,6m jest kapkę większy. Może być duszno, bo mimo, że było dobrze dobrane śmigło 14,5x4 i 15% nitrusia :D ciągu brakowało.Zawis i dosyć wymęczone odejście w górę

Gość slawekmod
Opublikowano

Znalazłem chwilę czasu i podjechałem do sklepu F3M w Warszawie. Zakupiłem balsę i kleje. Zaraz zabieram się za drugie skrzydło.

 

 

Przysiadłem dziś i zrobiłem drugie skrzydło. To co na zdjęciu waży 780g. W sumie to niewiele zostało do zrobienia jeżeli chodzi o konstrukcję. I pomyśleć że w mojej katanie 1400 sam surowy kadłub ważył 405g.Człowiek jednak się czegoś nauczył od tamtego czasu.

 

Dołączona grafika

 

 

Edit:

Poniedziałek. Trafił mi się dzień na pozałatwianie spraw w Ostrowcu i Kielcach więc rano podłubałem przy Su. Nie wiem czy kogoś interesuje ten temat ale jak relacja to zrobię małą aktualizację. Pchnąłem do przodu pracę nad skrzydłami, wstępnie przeszlifowane, trzeba dorobić natarcia lotek i wzmocnienia zawiasów z miękkiej balsy 10mm i wkleić rurki do łącznika skrzydeł , przeszlifować jeszcze raz i w zasadzie to wszystko. Waga każdego ze skrzydeł w stanie takim jak na zdjeciach to po 179g/sztuka. Nie ma tragedii. Konstruktywna krytyka bardzo mile widziana.

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Zaraz zostanę "zjechany" przez znawców tematu, ale nie daje mi to spokoju patrząc na to skrzydło. Dlaczego otwory pod serwa, ustawione są pod takim kątem? Nie jest on ani prostopadły do lotki ani równoległy do strug powietrza. Wiem jestem laik i się nie znam :)

Gość slawekmod
Opublikowano

Zaraz zostanę "zjechany" przez znawców tematu, ale nie daje mi to spokoju patrząc na to skrzydło. Dlaczego otwory pod serwa, ustawione są pod takim kątem? Nie jest on ani prostopadły do lotki ani równoległy do strug powietrza. Wiem jestem laik i się nie znam :)

Sprawa jest prozaiczna , serwo jest ustawione prostopadle do osi zawiasów lotki. Zakłócenie opływu jest pomijalne.Oczywiście można było ustawić serwo pod kątem prostym i obrócić orczyk na serwie ale tak zrobiłem i nie chce mi się tego zmieniać :)

 

Edit: ostatnia aktualizacja do soboty. To co na zdjęciu 1025g ale sam tymczasowy łącznik waży 170g (grubościenny dural) Za Su moja córka Julia :)

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Aparat coś pozmieniał wymiary, 32-calowy telewizor wygląda jakby miał 16 :(

Opublikowano

Sławek córki to za żadne skarby nie byłbyś w stanie się wyrzec. :) Wykapany ojciec. :D (tylko słówek proszę się nie czepiać :P )

 

Cóż robota jak zwykle u Ciebie, perfekcyjna. Śledze temat i podziwiam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.