Skocz do zawartości

Katana 1,25m - extremalnie lekki model ze stajni Artexu


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odpowiednie koła do startów z trawy to średnica 60 a jeszcze lepiej 70 mm . Raczej na podwozie nie mogę narzekać , a mój model waży do lotu i 1500 gram . Ogólnie mam w modelach podwozie z płaskownika aluminiowego , ale w Katanie zostawiłem oryginalne i nie narzekam . Silnik Ray 3530 to raczej nieporozumienie do tego modelu . Stanowczo za słaby nawet przy zasilaniu 4S.

  • Odpowiedzi 395
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Wszystko zależy od lotniska.

Przy trawce na poziomie udeptanej ziemi można latać na 40cm bez problemów.

Ale do bezstresowego latania faktycznie 60-70mm to optimum.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !

Podwozie wymienione na mocniejsze

zmiana sigla z gws 11 cali na apc 11 cali

czas lotu ten sam i prad tez ten sam tzn. roznica 0.2 amp na korzyc apc

ladowanko bylo bez klopotow i elegancko wyladowala na polu tzn znalazlem kawalem udeptanej trawy

W pozniejszy terminie zmiana na wieksze smiglo tj. gws 12 cali lub apc 12 cali

Opublikowano

właśnie niedawno oblatałem swoją katanke , silnik Roxxy 3545-12 śmigło 12/6 regulator Roxxy 960-5 pakiet 3700 4S serwa HS81 MG waga do lotu 1500g filmik z lotu FILMIK

Opublikowano

Witam!

Dzisiaj kolejny oblocik ale ze zmiana smigielka na 12*8 GWS-a

Start odbyl sie z matki ziemi ,poszla jak szalona i dopiero zobaczylem ze mozna sobie jeszcze lepiej polatac

Po skoczonym locie 13 min sprawdzilem co powie Jeti Box i mowi mi :

prad 15 amp max

napiecie pakietu 16,2 V

obr.max 6900 co po podstawieniu w calkulator ciagu wyszlo 1,5 kg ciagu

Wpozniejszym terminie sprawdze na smigle APC 12 cali

Opublikowano

Moja Katanka do lotu waży jakieś 1100g :)

 

Jak tylko uspokoi się wiatr postaram się ją oblatać.

Może mi ktoś, proszę podpowiedzieć gdzie, w Waszym przypadku, najlepiej wypadł środek ciężkości?

Opublikowano

Ja ustawiłem 1 cm od rurki w kierunku dzioba. Takie ustawienie w mojej ocenie jest OK. Wcześniej eksperymentowałem troszkę, ale niewiele bo model ma wylatane dopiero ok. 9 godz.

Opublikowano

Dzięki bardzo!

 

Cholera.. nie mam cięższego pakietu więc trzeba będzie kawałek ołowiu dać. Tak z 50g.

 

:)

Opublikowano

no właśnie już nie. Jest na maxa do przodu.

Na razie polatam z balastem a później wymienię pakiet na większy i cięższy :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Czy razem z modelem otrzymaliście do niego :

- węglowe popychacze

- koła

 

bo ja niestety nie. Nie będę tu pisał gdzie to zamówiłem dopóki sprawa się nie wyjaśni.

 

O co chodzi z tą osłonką silnika z ABS ?

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedź. Po niedzieli zabieram się do składu katany. Narazie sam szkielet. Trochę u mnie to potrwa gdyż nie mam zamiaru robić sobie na wstępie debetu na koncie na pozostałe podzespoły. Obecna aparatura nie pozwoli na wcześniejsze loty bardziej służy do nauki latania (trenuje na SKY HAWK + symulator) . Pierwsze loty Katany powinny się odbyć lipiec/ sierpień /wrzesień.

 

Przymieżam się ze względu na niezbyt korzystny teren do lądowania - od razu na montaż albo węglowego podwozia albo duralowego. Nie wspomnę o kupnie kół 70 mm.

 

Zakładam że będą wspomniane wcześniej koła piankowe 70 mm, który typ podwozia polecalibyście dural czy węglowy. Jaki rozstaw załatwi sprawę?

 

1. rozstaw - 315 mm

- wysokość - 100 mm

- szerokość przy kadłubie - 80 mm

 

2.- rozstaw - 330 mm

- wysokość - 130 mm

- szerokość przy kadłubie - 90 mm

 

3. - rozstaw - 420 mm

- wysokość - 170 mm

- szerokość przy kadłubie - 140 mm

Opublikowano

Właśnie wczoraj przerobiłem podwozie w swojej Katanie na aluminiowe o wymiarach :

rozstaw kół 34 cm

wysokość z kołami 14 cm

szerokość przy kadłubie 9 cm

Wyszlo podobnie jak ma Katana S30 z Sebartu (rozstaw 36 cm , wysokość 16 cm )

Przyczyną wymiany były ciągłe problemy z luzami w orginalnych szufladach , które powstawały od startów i lądowań na zniszczonym betonie .

Podwozie aluminiowe wykonuję z płaskownika aluminiowego o szerokości 10 mm i grubości 2 mm do kupienia w marketach budowlanych za 10 zł za 1 metr . Podwozie węglowe ciągle się łamie a aluminiowe jeszcze nigdy .

Opublikowano

Czy mógłby Pan podrzucić fotkę podwozia aluminiowego - jak to wygląda w praktyce. Konkretnie chodzi mi o mocowanie zarówno do kadłuba jak i sposób mocowania samych kółek.

 

Cieszę się że już mam kilka istotnych wskazówek zanim zacznę skład na dobre.

Opublikowano

Wywołany do tablicy , po szybkim kursie wstawiania zdjęć , przedstawiam co przedstawiam . Widok ogólny podwozia .

samolotynssprz003nh8.jpg

Cała przebudowa polegała na doklejeniu na żywicę kawałka sklejki 3mm o wymiarach 35* 105 mm na płaski odcinek kadłuba. Od środka dałem 2 wielkie podkładki takie jak się używa do przybijania papy . Dwie śrubki wystarczają w zupełności . Sama goleń wykonana z płaskownika aluminiowego o szerokości 10 mm i grubosci 2 mm , do kupienia w marketach budowlanych w cenie 10 zl za 1 metr płaskownika . Wychodzą 3 golenie . Mocowanie koła to śrubka i 2 nakrętki . najlepiej jak zewnętrzna jest samoblokująca się .

samolotynssprz001pf0.jpg

samolotynssprz004zf9.jpg

samolotynssprz004zf9.fe9c50cef7.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.