AndrzejC Opublikowano 10 Lutego 2014 Opublikowano 10 Lutego 2014 Ten motorek musiał mieć zastosowanie do jakiegoś super wyczynowego samolotu... Tez kiedyś dawno temu robiłem próby z pracą silnika bez gaźnika. jak największy przelot i regulacja tylko i wyłącznie ilością paliwa. Regulacja silnika była bardzo trudna. taki system stosuje się do tej pory także w łódkach prędkich klas F1V... To może być jakaś wskazówka, do tego, gdzie szukać coś o tym silniku. Ja bym próbował szukać na stronach traktujących o wyścigu lub o super szybkich samolotach. W lotniczych konkurencjach nie bardzo się orientuję, W łódkach takiego silnika nie widziałem. Raczej nikt takiego nie uzywał. A.C.
symon5 Opublikowano 10 Lutego 2014 Opublikowano 10 Lutego 2014 andrzej to motorek do f3d , a tam dują że ogień z rury idzie . a na temat tego motorka troche znalazłem że w europie nie był sprzedawany i wogóle wyprodukowany w małej ilości no i jednak tak na zdjęciu troche się różni kostrukcja zew .samego dzwonu .
AndrzejC Opublikowano 10 Lutego 2014 Opublikowano 10 Lutego 2014 Marek. A u nas nie? Też ogień idzie, ale częściej wiórki z motorka wylatują...Wielbłądowi ostatnio łodka, o mało co się nie spaliła Szykowałem się Olsztynek, a tu d...a Szkoda Andrzej
witekC Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Nie wiedziałem, że SPRINT to taki rarytas Tez takiego mam. Ale pochawle się tymi co na zdjęciu Panowie Szukałem w sieci czegoś o tym moim czeskim IPRO-IKAR i niewiele znalazłem. Owszem są, ale inne niż ten mój. Może ktoś coś wie...? Jeszcze raz zamieszczę zdjęcie: no i ponawiam prośbę o świecę z epoki. Może komuś zbywa? A.C. Od dwóch tygodni próbowałem aktywować moje konto po rejestracji bez skutku. Dzisiaj sie udało i mogę odpowiedzieć na pytanie kolegi A.C. na pytanie. Mam taka świecę, ale razem z silnikiem z 1937 roku. Świeca ta ma gwint M10x1 mm. Jest zrobiona ze stalowych elementów toczonych łatwych do wykonania i porcelanowego izolatora (to trochę trudniej wykonac samemu). Jak czas pozwoli, to jutro zrobię zdjęcia i zwymiaruję poszczególne części. Witek.
AndrzejC Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Mój silnik ma także gwint 10x1. Ale świecy odpowiedniej do tego motorka dalej nie mam A.C.
witekC Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Niestety wcześniej nie udało mi się zrobic zdjęć. Przedstawiam mój silniczek: A teraz sama świeca: W częściach: Może jutro uda mi sie je zwymiarować. Po kliknięciu w miniaturkę zobaczysz powiększenie zdjęcia. Witek
MASK Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Ciekawy ten Twój motorek.Wiesz może co to za jeden?
Paweł Prauss Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Jak na moje oko to Eisfeld-Motor http://www.kleinstmotoren.eu/eisfld.html http://www.rc-networ...3%A4ten)/page53
witekC Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Ciekawy ten Twój motorek.Wiesz może co to za jeden? Teraz już wiem, a zaczęło się od tego, że szukając w internecie co to jest za silnik natrafiłem na to Forum. Jest to niemiecki silniczek z 1937 roku marki EISFELD o pojemności 3,25 cm3. W tym czasie firma ta produkowała jeszcze motorki 7,0 i 15 cm3 z zapłonem iskrowym. Zgodnie z obietnicą zamieszczam zwymiarowane części świecy:
witekC Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Znalazłem na ebayu świece z gwintem M10, ale wydaje mi się, że gwint nie jest drobnozwojowy (1 mm) i jest dłuższy. http://www.ebay.co.u...257#ht_41wt_958 Witek.
RobertK Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Moim zdaniem przeróbka byłaby wykonana nieco prościej i mniej dokładnie. Ale ważniejszym argumentem za oryginalną konfiguracją jest to, że identyczne rozwiązanie (konstrukcyjnie i technologicznie) było stosowane później w silnikach do napędów tunelowych. Niestety w młodszych silnikach do napędów tunelowych, uproszczono technologie i zrezygnowano z tulei z brązu Marcin,znalazłeś dane tego OS-a?
MASK Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 No właśnie Robert, tuleja brązowa komplikuje produkcję tych elementów, więc po co się męczyć Na temat tego OS'a nic nie znalazłem, więc jeśli ktoś coś wie, to niech powie bez zbędnych tortur Witek, masz jeszcze jakieś ciekawostki w kolekcji?
witekC Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 Nie mam kolekcji. Silniki z moich młodych lat gdzieś zaginęły. Miałem polskiego PK1, enerdowskich kilka Jena, Bambino, Willo. Zostało mi kilka redzieckich Komet i diesli. Mam nieużywany MK16, ale bez tłoka i korbowodu. Może ktoś z Kolegów ma zbędne te części. Tego Eisfelda kupiłem dawno temu na giełdzie staroci w Bytomiu. Stoi teraz na półce i cieszy moje oczy. Kilka lat temu własnie w Bytomiu ktoś wysprzedawał rzeczy po Andrzeju Rachwale. Z sentymentem patrzałem na przedmioty, które pierwszy raz widziałem wiele lat temu w modelarni w katowickim Pałacu Młodzieży. Były m.in.silnik pulsacyjny (odrzutowy), pamiętam jak go puszczali, podwozie samochodu prędkiego z silnikiem AR. Żałuję, że nie kupiłem, nawet ceny nie były zbyt wygórowane. Witek.
Paweł Prauss Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 Mam trochę części do MK 16 i 17, zapraszam do MDK-u na Gliwickiej, na pewno coś dopasujemy... Ciekawa historia z tą giełdą w Bytomiu...
witekC Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 Dziękuję Pawle. Postaram się wstąpić do MDK-u. W jakich godzinach działacie? Witek.
Paweł Prauss Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Zgodnie z planem wtorek, środa i czwartek od 16:30 do 20:00 lecz często zostaję dłużej w pracowni....
Paweł Prauss Opublikowano 31 Marca 2014 Opublikowano 31 Marca 2014 Nowy obywatel w mojej kolekcji: OS Max 40 VR-P (do F3D) prawdopodobnie z lat 80. Problem z nim jest taki, że nic nie można o nim znaleźć w sieci Kilka dni temu do mojej kolekcji dołączył sukcesor Twojego motorka, a mianowicie OS 40 PS. Oto i on w całej swej krasie: Ten to dopiero ma gardziel!!! Oczywiście jest z pudełkiem, papierami i oryginalną rurą rezonansową.... Rasowy racer musi być mocowany w sześciu punktach, żeby nie uciekł!!!
Rekomendowane odpowiedzi