Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

oczywista  oczywistość ,że jest to zupełnie inny silnik, ale tak jak napisałem w moim archiwum siedzi pod nazwą VETEROk o3,

muszę poszukac  za jakiej rosyjskiej strony to ściągnąłem...Ale dobrze  bo ujawniły się kolejne NN silniki

 

napisałem DDR bo...odlew typowy dla  starych Dremo

  • Lubię to 1
Opublikowano

 Witold , ja ten silnik znam pod nazwa Wietierok  - chociaz rosyjskie silniki samozaplonowe  Wietierok  1,5 ccm wygladaly calkiem inaczej  : mialy boczny wydech ,karter byl czarny a glowica i tylny dekiel  byl "zloty"  albo raczej zoltawy....ten silnik jest tak samo rzadki jak Wietierok 1,5 ccm ....

Pozdrawiam janek

 

Opublikowano
40 minut temu, Janeczek napisał:

 Witold , ja ten silnik znam pod nazwa Wietierok  - chociaz rosyjskie silniki samozaplonowe  Wietierok  1,5 ccm wygladaly calkiem inaczej  : mialy boczny wydech ,karter byl czarny a glowica i tylny dekiel  byl "zloty"  albo raczej zoltawy....ten silnik jest tak samo rzadki jak Wietierok 1,5 ccm ....

Pozdrawiam janek

 

OK,

niech on ci będzie VETEROK 03 ,ale jaka pojemność, gdzie był robiony i w jaki okresie ?

Wietierok 1,5ccm  sprzedawany w Polsce przez CSH był  raczej  miernej jakości, stąd obecnie  rzadki  bo niewiele się ich ostało

Miał poprzeczne płukanie , płaski tłok podobnie jak pózniejszy CSTKAM 2,5 D....zapamietałem go głównie z tego ,że stożek wału nie odpowiadał stożkowi w piaście smigła, więc piasta  pięknie bujała się na boki.Ale konkludując , są  trzy silniki o nazwie VETEROK?

Opublikowano

Rosyjski (Z.S.R.R.) silnik Wietierok 1,5 (typowo modelarski, wielkoseryjny) pojawił się w Polsce (Centralna Składnica Harcerska) na początku lat 70-tych. (XX-w.) tuz przed erą RYTM'ów  i wyglądał tak jak na filmie. Nazwa "Wietierok" w Rosji była (i jest) bardzo popularna np. nazywano tak silniki do aerosani, łodzi i motorówek a także amatorskie silniki modelarskie (także małoseryjne). Dlatego też nazwa w tym wypadku nie wystarczy co do dokładnego określenia pochodzenia oraz typu. Ja w latach 80-tych otrzymałem w prezencie silnik żarowy 6,5ccm do wyścigu RC (Pylon), który też nazywał się Wietierok. 

Авиамодельный двигатель ВЕТЕРОК Airplane engine VETEROK

 

Opublikowano
Godzinę temu, d9Jacek napisał:

wrzucę temat wraz ze zdjęciem na rosyjskie forum , może coś więcej się wyjaśni

Ten silnik to niemiecki WMD 0,5 ccm. Na jakimś forum kiedyś opisano ten silnik jako Witierok i fama niesie ten opis do dziś. Podobnie w książce Kliny Cezasa opisno jako silnik Kubuś. Internet to nie zawsze wyrocznia !

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, Platon napisał:

Ten silnik to niemiecki WMD 0,5 ccm. Na jakimś forum kiedyś opisano ten silnik jako Witierok i fama niesie ten opis do dziś. Podobnie w książce Kliny Cezasa opisno jako silnik Kubuś. Internet to nie zawsze wyrocznia !

głupota na temat Cezasa wyszła z Polski a Kalina w swojej książce tylko ją powielił

WMD 05 to silnik z 1963 roku , ale jakoś nie mogę go namierzyć

 

tu też go brak http://www.eichy.de/sammlung.html

 

i tu ;http://www.rojobcn.com/

Opublikowano

Mike Clanford Collection, widzę niewielkie różnice z silnikiem Witolda. Mógłbyś zmierzyć skok i średnicę tłoka, Witku?

 


 

DSC_1449.JPG

Opublikowano

Marcin , podobne jak dwie krople wody , ALE  : na Twoim zdjeciu jest 7 zeberek chlodzenia , a na zdjeciu powyzej 6 . 

Nie jestem zadnym silnikowym ekspertem , a bardziej takim "Rutkowskim"  ( bez jego fryzury niestety ) ?

 

Poza tym TO ( zaznaczone jako  TUTAJ ) konczy sie przy samym mocowaniu silnika , a na powyzszym duzo wyzej ....

DSC_1449.thumb.JPG.3cdfcbcc7626ff9d7e9e36bf0a74f22c.jpg

Opublikowano
4 minuty temu, jarek996 napisał:

Marcin , podobne jak dwie krople wody , ALE  : na Twoim zdjeciu jest 7 zeberek chlodzenia , a na zdjeciu powyzej 6 . 

Nie jestem zadnym silnikowym ekspertem , a bardziej takim "Rutkowskim"  ( bez jego fryzury niestety ) ?

no i jeszcze....silnik ze zdjecia M.Clanforda ma kołnierz oporowy  na cylindrze, którego to nie ma silnik kupiony przez Witka...

 

 

hmmm...........moglo być tak.......Rosjanie  , skopiowali ( tak jak wiele silników np. Meteor, Moskwa, FED, Charkiw,Kometa, MK12 W) silnik WMD 05 , nazwali go VETEROK 03 i fama poszła w świat

Opublikowano

Raczej nie . Zbyt duzo roznic . Glowica zupelnie inna , w TYM (Twoim )  gaznik "wbudowany" ( + "nadlewka miedzy gaznikiem a czescia glowicy ) , a w TAMTYM wkrecany ( lub wkladany -wsuwany i dokrecany ) 

Opublikowano

A widziałeś Jarku nasze PK? Ilość żeberek różniła się nawet o 2 i wciąż ten sam silnik. Silniki z różnych okresów produkcji będą się różnić i tyle.  Różnice jakie widzę, są niewielkie, a podobieństwa oczywiste.
Ja się chłopaki nie upieram, ale póki co, to mówicie co to nie jest, a źródeł nie pokazujecie. Można stosunkowo łatwo znaleźć ten silnik w sieci pod nazwą Veterok, pod inną nie znalazłem, czekam :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.