d9Jacek Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 to u mnie takie coś wystepuje pod ta nazwą :
MASK Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Przecież to zupełnie inny silnik Jacku
d9Jacek Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 oczywista oczywistość ,że jest to zupełnie inny silnik, ale tak jak napisałem w moim archiwum siedzi pod nazwą VETEROk o3, muszę poszukac za jakiej rosyjskiej strony to ściągnąłem...Ale dobrze bo ujawniły się kolejne NN silniki napisałem DDR bo...odlew typowy dla starych Dremo 1
AndrzejC Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Mi także na stary radziecki ten motorek nie wygląda. Za ładny jakiś taki... A.C.
Janeczek Opublikowano 20 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2019 Witold , ja ten silnik znam pod nazwa Wietierok - chociaz rosyjskie silniki samozaplonowe Wietierok 1,5 ccm wygladaly calkiem inaczej : mialy boczny wydech ,karter byl czarny a glowica i tylny dekiel byl "zloty" albo raczej zoltawy....ten silnik jest tak samo rzadki jak Wietierok 1,5 ccm .... Pozdrawiam janek
d9Jacek Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 40 minut temu, Janeczek napisał: Witold , ja ten silnik znam pod nazwa Wietierok - chociaz rosyjskie silniki samozaplonowe Wietierok 1,5 ccm wygladaly calkiem inaczej : mialy boczny wydech ,karter byl czarny a glowica i tylny dekiel byl "zloty" albo raczej zoltawy....ten silnik jest tak samo rzadki jak Wietierok 1,5 ccm .... Pozdrawiam janek OK, niech on ci będzie VETEROK 03 ,ale jaka pojemność, gdzie był robiony i w jaki okresie ? Wietierok 1,5ccm sprzedawany w Polsce przez CSH był raczej miernej jakości, stąd obecnie rzadki bo niewiele się ich ostało Miał poprzeczne płukanie , płaski tłok podobnie jak pózniejszy CSTKAM 2,5 D....zapamietałem go głównie z tego ,że stożek wału nie odpowiadał stożkowi w piaście smigła, więc piasta pięknie bujała się na boki.Ale konkludując , są trzy silniki o nazwie VETEROK?
stan_m Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Rosyjski (Z.S.R.R.) silnik Wietierok 1,5 (typowo modelarski, wielkoseryjny) pojawił się w Polsce (Centralna Składnica Harcerska) na początku lat 70-tych. (XX-w.) tuz przed erą RYTM'ów i wyglądał tak jak na filmie. Nazwa "Wietierok" w Rosji była (i jest) bardzo popularna np. nazywano tak silniki do aerosani, łodzi i motorówek a także amatorskie silniki modelarskie (także małoseryjne). Dlatego też nazwa w tym wypadku nie wystarczy co do dokładnego określenia pochodzenia oraz typu. Ja w latach 80-tych otrzymałem w prezencie silnik żarowy 6,5ccm do wyścigu RC (Pylon), który też nazywał się Wietierok. Авиамодельный двигатель ВЕТЕРОК Airplane engine VETEROK
d9Jacek Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 wrzucę temat wraz ze zdjęciem na rosyjskie forum , może coś więcej się wyjaśni
Platon Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Godzinę temu, d9Jacek napisał: wrzucę temat wraz ze zdjęciem na rosyjskie forum , może coś więcej się wyjaśni Ten silnik to niemiecki WMD 0,5 ccm. Na jakimś forum kiedyś opisano ten silnik jako Witierok i fama niesie ten opis do dziś. Podobnie w książce Kliny Cezasa opisno jako silnik Kubuś. Internet to nie zawsze wyrocznia ! 1
Platon Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Wyssane z jakuba. Mówię jeszcze raz - to WMD 0,5. Idę o zakład o flaszkę dobrej wódki
MASK Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 No dobra, a masz jakieś źródło? Ja zaraz podam, tylko dojadę do domu. Zreszta, pojemność można zmierzyć.
d9Jacek Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 2 godziny temu, Platon napisał: Ten silnik to niemiecki WMD 0,5 ccm. Na jakimś forum kiedyś opisano ten silnik jako Witierok i fama niesie ten opis do dziś. Podobnie w książce Kliny Cezasa opisno jako silnik Kubuś. Internet to nie zawsze wyrocznia ! głupota na temat Cezasa wyszła z Polski a Kalina w swojej książce tylko ją powielił WMD 05 to silnik z 1963 roku , ale jakoś nie mogę go namierzyć tu też go brak http://www.eichy.de/sammlung.html i tu ;http://www.rojobcn.com/
MASK Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Mike Clanford Collection, widzę niewielkie różnice z silnikiem Witolda. Mógłbyś zmierzyć skok i średnicę tłoka, Witku?
d9Jacek Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 tu trzeba poszukać ale tam bukwami trzeba operować http://forum.rcdesign.ru/
jarek996 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Marcin , podobne jak dwie krople wody , ALE : na Twoim zdjeciu jest 7 zeberek chlodzenia , a na zdjeciu powyzej 6 . Nie jestem zadnym silnikowym ekspertem , a bardziej takim "Rutkowskim" ( bez jego fryzury niestety ) ? Poza tym TO ( zaznaczone jako TUTAJ ) konczy sie przy samym mocowaniu silnika , a na powyzszym duzo wyzej ....
d9Jacek Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 4 minuty temu, jarek996 napisał: Marcin , podobne jak dwie krople wody , ALE : na Twoim zdjeciu jest 7 zeberek chlodzenia , a na zdjeciu powyzej 6 . Nie jestem zadnym silnikowym ekspertem , a bardziej takim "Rutkowskim" ( bez jego fryzury niestety ) ? no i jeszcze....silnik ze zdjecia M.Clanforda ma kołnierz oporowy na cylindrze, którego to nie ma silnik kupiony przez Witka... hmmm...........moglo być tak.......Rosjanie , skopiowali ( tak jak wiele silników np. Meteor, Moskwa, FED, Charkiw,Kometa, MK12 W) silnik WMD 05 , nazwali go VETEROK 03 i fama poszła w świat
Wojtek Sz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 W dniu 19.12.2019 o 21:55, witold_pi napisał: czy ktoś wie co to za ustrojstwo i posiada jego dane? Pozdrawiam Witek Był taki temat z tym motorkiem https://pfmrc.eu/topic/12945-stare-motorki-identyfikacja/ A to nie ten http://www.eichy.de/mobi/Wmd%201d%20%20433.htm
jarek996 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Raczej nie . Zbyt duzo roznic . Glowica zupelnie inna , w TYM (Twoim ) gaznik "wbudowany" ( + "nadlewka miedzy gaznikiem a czescia glowicy ) , a w TAMTYM wkrecany ( lub wkladany -wsuwany i dokrecany )
MASK Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 A widziałeś Jarku nasze PK? Ilość żeberek różniła się nawet o 2 i wciąż ten sam silnik. Silniki z różnych okresów produkcji będą się różnić i tyle. Różnice jakie widzę, są niewielkie, a podobieństwa oczywiste. Ja się chłopaki nie upieram, ale póki co, to mówicie co to nie jest, a źródeł nie pokazujecie. Można stosunkowo łatwo znaleźć ten silnik w sieci pod nazwą Veterok, pod inną nie znalazłem, czekam
Rekomendowane odpowiedzi