dukeroger Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 w najgrubszym miejscu wychodzi mi 21mm, w najcienszym 8mm - jedyne co mi przychodzi do glowy to wkleic poszycie miedzy wiazary w tym miejscu co do prosotowania plata - licze sie z tym ze beda 3 czesci, w celu wzmocnienia mozna by rozpatrzyc klejenie depronu na szersza podkladke zamiast tylko doczolowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 a gdzie umiesciles baterie? prace trwaja, tyl mam juz niezle zaawansowany, przod w szkielecie, mysle jak te skrzydlo podlaczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Baterię miałem umieścić wewnątrz kadłuba w przedniej części na samym dole, ale na czas sprawdzania poprawności wyważenia przyczepiałem akumulator na rzep na zewnątrz kadłuba. I tak zostało. Latam na pakiecie 850mAh i 1300mAh. Na obu w tym miejscu dobrze się wyważa, a przesunięcie pakietu o cetymetr czy dwa nie powoduje obserwowalnych zmian w prowadzeniu. To pewnie zasługa skrzydła kfm, nie wiem jak przy skrzydle konstrukcyjnym to będzie.W każdym razie klapka w przedniej części między podwoziem powinna być ok. Regulator i odbiornik mam wsunięte pionowo w sekcję przewężenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 no cos zaczyna powstawac, musialem pogrubic profil skrzydla o 3mm poszycia depronowego bo inaczej na styku z kadlubem wychodzily 2mm miesa w dzwigarze, dzwigary chce podkleic 0,5mm sklejka od zastrzalu do kadluba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Proszono mnie o powiększenie planów. W załączniku rozwinięcia z modelu w sketchupie w skali 150%. Całość jest z depronu 6mm (równiez poszycie ogona) Nie robiłem półeczek na wyposażenie w części przedniej. Trzeba to przemyśleć, uwzględniając wielkość modelu. Nie pomogę również w kwestii wzmocnień i rozwiązań technicznych jakie można by zastosować w tak dużym modelu - rozpiętość 150cm. p11c_150%.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 a uzywales kiedys oracovera na depron? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Na pomalowany depron tak. Podkleiłem bezbarwną folją brzuch hammerheada. Trzyma się dobrze. Sławek oklejał całe modele, również pomalowane wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 na goly nie mozna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
glaptus Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 na goly nie mozna? Na goły kiedyś testowałem. Było OK. Tak ze powinno sie udać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Dzięki uprzejmości DJ. mam filmik w Full HD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 W zimie też można latać Koniecznie muszę zrobić narty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2013 Da się oczywiście latać. Nawet należy, żeby nie utracić ważności uprawnień. Ja już mam w tym roku sześć lotów zaliczonych, a pierwszy w Sylwestra. Wczoraj było -6 st., słaby wiatr i opad śniegu. Ogólnie fajnie, zimno w ręce i bardzo wyraźnie skróciły się bowdeny (kierunek i wysokość)- trymerów nie starczało- bardziej uciążliwa była ta wysokość, musiałem latać z stale lekko zaciągniętym sterem. Moje latanie w takich i innych podobnych warunkach wzmaga u żony zrozumienie, choć może bardziej politowanie- muszę ją wypytać bardziej szczegółowo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Muszę się pochwalić komentarzem, który otrzymałem na temat modelu. "Robertus... I must tell you how much I enjoyed watching your videos of the PZL P11c. I'm so pleased that the KFm3 airfoil gives you a nice stable flight path. You did a wonderful job with this build. I'm sure your flying buddies are pleased as well. May you have many more wonderful flights. ~ Dick. The K in KF" Richard Kline - Wooow, cóż mogę powiedzieć, wooow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 A kto to ten Richard Kline. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Osoba ktora wymysliła profil KF Profil KF = Kline-Fogleman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 No to możesz być z siebie dumny,do gratulacji przyłączam się i ja . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mankoot Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Dzieki za udostępnienie planów, buduje wersje 150%, trochę na żywioł, ale zobaczymy co z tegop wyjdzie. Materiał to taka lepsiejsza wersja zielonego paskudztwa, z Castoramy, grubość 6mm jednostronnie pomalowany na biało, chyba do ocieplenia mieszkań od wewnątrz. Zdjęcia troche lipne, ale co tam ... Cięcie ... Gięcie ..... ( dobrze że żona nie widziała katowania jej suszarki do włosów Klejenie ... W tym momencie pomyslalem ze jednak trochę przesadziłem z rozmiarem.... odejmowane skrzydło niezbędne, bo mi sie do auta nie zmieści Już na kołach i przymiarka skrzydła już sklejonego. Większość klejona klejem na gorąco, czasem podróbą uhu por z abc ( jakieś chińskie coś, ale daje rade), skrzydła soudalem. W skrzydle rurka węglowa 6/4 łączona gwożdziami jak u Robertusa, w kadłubie nic, wydaje się odpowiednio sztywny. Skrzydlo waży 290g, bez serw, kadłub pusty 302g, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Fajnie, że dzielisz się postępami z budowy. Ciekawy materiał, muszę go obadać, jak się nazywa? Podwozie zrób tak aby przedni drucik był prostopadle, albo nawet nieco wysunięte do przodu. Zapobiegnie to kapotażom przy lądowaniu. Skrzydło ma jakiś profil, czy jest płaskie? Myślę, że z taką wagą Twoja jedenastka będzie mogła latać wręcz spacerowo i cieszyć oko wolnymi i niskimi przelotami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mankoot Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Materiał to Climapor XPS http://www.jak-budowac.pl/plyty-ocieplajace-climapor-xps jednak ma 7 mm. Mam wrażenie ze jakoś łatwo było zwinąć kadłub, nawet bez oklejania taśmą. Zielone czasem pękało mi nawet po podklejeniu. Skrzydło normalne, KFm jak u Ciebie, podwozie na gumkach na dole, także bedzie sie dało poprawic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daan Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Świetnie to wychodzi, a rozmiarem się nie przejmuj zapewne wiesz już, że większe modele latają mniej nerwowo(: Klej na gorąco to chyba dobra rzecz, bo nie śmierdzi jak cyjanoakryl i przy umiejętnym klejeniu na pewno zdaje egzamin ale cyjanoakryl chyba trochę lepszy jest bardziej "wnikliwy" no i dużo bardziej drażliwy jak na zimowe klejenie bez otwartego okna(: Jaka to rozpiętość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi