cZyNo Opublikowano 17 Maja 2020 Opublikowano 17 Maja 2020 można zrobić sterowanie odwrotnie, nieliniowo - w zależności od tego co potrzeba. I co fajne, dla każdej fazy może być inne - i nie dotoczy to tylko hamulców
kkkamil Opublikowano 2 Lipca 2020 Opublikowano 2 Lipca 2020 Witam serdecznie, mam problem z uruchomieniem klap w tej aparaturze . Jak rozumiem służą do tego boczne suwaki. Nie wiem czy trzeba jakoś specjalnie je aktywować żeby działały, czy może coś wprowadzić w ustawieniach. Tryb modelu to motoszybowiec 2 x lotki 2 x klapy. To pewnie banalne, ale nie mam już pomysłów jak to odpalić. Będę wdzięczny za podpowiedź.
robas69 Opublikowano 2 Lipca 2020 Opublikowano 2 Lipca 2020 Jurek jest doskonałym specjalistą od tego nadajnika. Na pewno pomoże. A na szybko to przypisz klapy do przełącznika/suwaka, który ma nimi sterować. Fabrycznie masz przypisane tylko drążki.
cZyNo Opublikowano 2 Lipca 2020 Opublikowano 2 Lipca 2020 Pytanie co che osiągnąć Do lotu w termice (czy predkościowego) warto zrobić oddzielną faze lotu. Jest to najprostsze i optymalne z wielu względów - bo chociażby można ustawić niezależnie trymowanie, można ustawić niezależnie różnicowość, wychylenia sterów czy expo.. Jeśli ktoś chce opuszczać klapy na suwaku to może - ale wtedy zmienia się rocznicowość której nie można skorygować, powinno się też zrobić płynne przetrymowanie przy opuszczaniu klap - a z tym też jest troche zabawy.
kkkamil Opublikowano 3 Lipca 2020 Opublikowano 3 Lipca 2020 Dzięki, na razie chciałem je po prostu uruchomić- bo milczały. Doczytałem w instrukcji dla mx-20, że kolejne kanały należy przypisywać samemu. Udało mi się to zrobić, klapy się ruszają. Natomiast nie mogę, nie wiem dlaczego, przypisać ich do tego suwaka na którym mi zależało. Myślę o tych, które znajdują się na krawędziach bocznych obudowy. Przełączniki przypisuje się do kanałów, włączając wybrany w pozycję on. Czy może te suwaki przełącza się w jakiś specjalny sposób? Niemniej i tak coś się ruszyło, będę próbował dalej. Kolejnym krokiem będą, te bardziej zaawansowane ustawienia o których pisze Czyno.
cZyNo Opublikowano 6 Lipca 2020 Opublikowano 6 Lipca 2020 Fazy lotu to najbardziej podstawowo podstawa. Bez tego latanie szybowcem jest jakby bezsensowne. A jak bardzo chcesz dodać suwak to dodajesz to w menu control adjust na kanale 6 (dla klap) i na kanale 5 (dla lotek) -
robas69 Opublikowano 6 Lipca 2020 Opublikowano 6 Lipca 2020 Kamil, przeczytaj posty 12-16 maja tego roku. Tam Jurek mi pomógł w podobnym problemie. Jak zwykle niezawodnie.
robas69 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Opublikowano 5 Grudnia 2020 Kupiłem nowy silnik Dualsky 4130/470 do nowego modelu. Wszysko jest ok tylko nie wiedzieć czemu silnik zaczyna kręcić od mniej więcej 40 % wychylenia drążka gazu. Myślałem, że to problem w programowaniu regulatora, ale jest ustawiony miękki start. Co to może być?
cZyNo Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Zaprogramuj wychylenia drążka w regulatorze. Chyba że coś napsułeś w krzywej gazu
robas69 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Jurek, wszystko co daje w możliwościach programowania karta Dualsky jest zrobione. Krzywa jest na zero bo nic nie dawała. I tak trymer musiał być w maksymalnym górnym wychyleniu. Tu karta regulatora http://www.nastik.pl/dualsky-karta-programowania-regulatorow-p-3312.html
Bodzioch Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Jeżeli kanał GAZU jest liniowy i ustawiony na + - 100% to zrób jeszcze kalibrację drążka GAZU może pomoże. A dokładnie jakie masz ustawienia regla ? Jaki masz pakiet zasilający.
robas69 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Cześć, ustawienie karty: governor off, cut off voltage low, cut off type slow Down, brake Off, battery type li-xx, start mode Soft, timing mode middle. Takie ustawienia miałem na silniku Emax i było ok. Aku to Gens 6 s 4500 mAh.
cZyNo Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 http://www.nastik.pl/manual/DualskyESC.pdf Ustawienie maksymalnego wychylenia drąŜka gazu
Czaro Opublikowano 2 Stycznia 2021 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Spotkał się ktoś z rozjeżdżającym się z wiekiem błędem pomiaru napięcia zasilania? W obydwu nadajnikach, których używam od 7 lat pomiar napięcia zaniża wynik. Efekt jest taki, że po pół godzinie pracy na świeżo naładowanym akumulatorze, radio myśli, że jest już rozładowane i wszczyna alarm. Obniżenie progu napięcia dla alarmu niewiele pomogło Powoli przyzwyczajam się do latania z alarmem w tle, ale boję się, że w którymś momencie radio odłączy tor nadawczy, żeby nie rozładować się do końca.
Bodzioch Opublikowano 2 Stycznia 2021 Opublikowano 2 Stycznia 2021 A jesteś pewien że to wina pomiaru a nie słabego już pakietu. Sprawdzałeś napięcie pakietu pod obciążeniem czy jest takie samo jak pokazuje nadajnik a może inne.
cZyNo Opublikowano 3 Stycznia 2021 Opublikowano 3 Stycznia 2021 Ja mam napięcie alarmu na 3.5V ustawione. Jak sygnalizuje to zawsze miałem czas na spokojne wylądowanie. W MC32 dość szybko napięcie dojeżdża do 3,7V lub nawet 3,6V i tak zostaje na kilka godzin. No i wiem, że zawsze mam pewne 6godzin spokojnego latania non stop na naładowanym, sprawnym pakiecie.
enter1978 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Mam pytanie, co prawda mam aparaturę MX-20 ale pewnie mi odpowiecie w tym temacie. Ostatnio zauważyłem że gdy włączę w pełni naładowane radio i poleży włączone z 15 min bo ja coś tam w tym czasie ustawiam itp, to znika połowa naładowania akumulatora , sądzę że w 40min siadła by bateria do zera. Mam w radiu zainstalowane fabryczne akumulatorki , cztery paluszki AA 6V w koszulce termokurczliwej. No i trzeba kupić nowy akumulator , chcę zastosować LiPo 2S , w menu jest opcja na zmianę napięcia zasilania na 7,4V ale wstyd się przyznać bo nie wiem co z ładowaniem. Czy takiego Lipola trzeba wyjmować z radia do ładowania? czy wpinam go na miejsce obecnego akumulatora i ładuję jak dotychczas ładowarką dołączoną do radia?.
samolocik Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Miałem ten akumulator LiPo w MX-20 https://modelemax.pl/pl/li-pol-gens-ace-tattu/29671-gens-ace-37v-3500-mah-tx Pakiet 1s, więc balansera nie trzeba, co oznacza, że można ładować ładowarką do LiPo poprzez port ładowania w nadajniku. Nie wiem jakim największym prądem można ładować przez ten port. Więcej niż 2A bym się nie odważył bez wiarygodnej informacji. PS. Trzeba sprawdzić, gdzie "+" a gdzie "-" we wtyczce przy robieniu kabelka do ładowania.
enter1978 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Kurcze zadając pytanie nie pomyślałem o balancerze , czyli wszystko juz jasne , planowałem pakiet 7,4v więc jak go wyczerpię to wyjmuję go z radia ładuję ładowarką z balancerem i wkładam z powrotem na miejsce. Piotr dzięki za obudzenie mnie , jakiś nieprzytomny dziś jestem. Tak czy inaczej jak ten akumulator z zestawu był zdrowy to dawał radę , spędzałem po kilka godzin na lataniu i prądu mi nie brakowało dopiero ostatnio coś zaczął niedomagać. Więc jednak postanowiłem że kupię taki jak mam tylko inny i będę radio ładował ładowarką z zestawu. Teraz kupię ten https://modelemax.pl/pl/pakiety-nimh-nicd/15802-eneloop-48v-2500mah-nimh-rx-sanyo-7ba1051504 Podobno ogniwa sanyo są dobre , to spróbuję.
Rekomendowane odpowiedzi