Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj w końcu zabrałem się do pracy. Przejrzałem wszystkie posty dotyczące Wicherka i postanowiłem podwozie zrobić z blachy aluminiowej a nie z drutu.

Zastanawiam się jeszcze nad zastrzałami podwozia, czy zrobić je na sztywno jak w oryginale czy z amortyzacją.

Tak to wygląda: s8xzTl.jpg

 

Teraz wykonam łoże do silnika spalinowego. Czy zbiornik 120 ccm wystarczy.

Opublikowano

Zrób z drutu z amortyzacją ze sprężyn.

Wytrzyma to bez prostowania i gięcia to co mój wytrzymał i wytrzymuje dalej.

 

 

A jakie masz lotnisko? :D

Wymiar +-  i nawierzchnia?

Opublikowano

Olo lotnisko mam trawiaste i dość duże przygotowane typowo do latania modelami o długości  200 m i szerokie 50 m, tuż obok normalnego lotniska aeroklubu.

Trawę regularnie kosimy na długość góra 3 cm.

Zauważyłem że wicherek jednak lepiej się prezentuje z silnikiem z cylindrem w dół.

Opublikowano

Bardzo fajny model + czyściutka robota co świadczy o klasie modelarza :). Co do modelu to sam się do niego przymierzam i wkońcu musi nadejść chwila zamówienia z allegro puzli i składania modelu. jaki silnik będziesz stosował do modelu?

Opublikowano

W tym temacie na 5 stronie jest fotka z silnikiem ASP S25 AII z tylną regulacją.

Zbiornika mam 120 ccm.

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Jak się dobrze przyjrzeć to widać że to klon O.S. i w tym przypadku klonowanie się powiodło bo te asp chwali wielu pilotów aircombata . Tym bardziej ciekawa propozycja bo kosztuje 1/2 ceny oryginału ;) 

Opublikowano

Przeczytałem sporo postów na forum i chciałbym uzyskać opinie dotyczącą bowdenów, które chciałbym zastosować w moim Wicherku.

Z tego co wyczytałem to bowden musi być przymocowany w kilku miejscach.  Czy bowdeny to dobre rozwiązanie zamiast tradycyjnych popychaczy?

Opublikowano

i to i to jest dobre pod warunkiem ze wykona sie to prawidłowo.Dobrym rozwiązaniem jest pręt węglowy 2mm w pancerzu od bowdena .Co do samego mocowania bowdena ,to musi byc zamocowany przynajmniej na początku i końcu tylko nie na CA bo z czasem w tym miejscu pęknie ci ta rurka.A propo ładny model z avatra ;)

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Minimum to oba końce koszulki więcej punktów nie przeszkadza , Równie dobrze będą funkcjonowały popychacze z drewnianej listwy , pręta węglowego , rurki itp. Akurat bowdeny to dość proste jednak lubiące się z czasem psuć połączenie ... Zacieranie itp.  Ja osobiście wolę popychacz ;) ... 

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Szybowcami na górze szybowcowej i okolicznych miejscówkach  modelami z napędem  zazwyczaj na lotnisku Aeroklubu Jeleniogórskiego i gdzie się da ;)

Opublikowano

Mój Wicherek stoi już na kołach , teraz będę robił zastrzały do skrzydeł i za radą TeBe sztywne zastrzały podwozia.

Silnik będzie mocowany głowicą w dół w tym celu kupiłem dodatkowe gniazdo zasilania świecy.

Tak to na razie wygląda: oxzxjk.jpg

Opublikowano

Pięknie się prezentuje  :)

 

Dawne konstrukcje wciąż cieszą oko, sam zacząłem produkcje swojego wicherka 

Pozostało mi tylko życzyć udanego oblotu

 

Pozdrawiam 

Opublikowano
  W dniu 1.02.2013 o 15:43, GrzesiekII napisał:

Dzięki za rozwianie moich wątpliwości co do silnika.

Poprzedniego wicherka pokryłem papierem japońskim a obecnego folją. Z porównania stwierdzam że folja jest praktyczniejsza tzn. szybciej się okleja, łatwiej i można to robić w mieszkaniu, nie trzeba się męczyć z farbowaniem a potem łatwiej się ją czyści i naprawia. Jednak model który obecnie wykonuje (RWD-5 z książki W Schiera)zamierzam pokryć japonką, ale to pewnie dlatego że jak patrzę na modele kryte papierem to mi się moje młode lata przypominają.

Witam

Czytam ten wątek i się roześmiałem .to co ja mam powiedzieć rocznik 51 a RWD-5 o której mowa robiłem chyba w 1968 r i też kryta była japonką.Toż to prawie 47 lat temu.Moje młode lata.Pozdrawiam.

Opublikowano

Ładny ten wicherek 25, ja w swoim 10 tce mam podwozie z drutów, ale po 1 próbie oblotu ładnie się pogieło choć i łatwo wyprostowało, duraluminium to super sprawa. Rób wszytsko, żebyś miał jak najlżejszy tył, nie będzie trzeba go doważać.

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.