Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj w końcu zabrałem się do pracy. Przejrzałem wszystkie posty dotyczące Wicherka i postanowiłem podwozie zrobić z blachy aluminiowej a nie z drutu.

Zastanawiam się jeszcze nad zastrzałami podwozia, czy zrobić je na sztywno jak w oryginale czy z amortyzacją.

Tak to wygląda: s8xzTl.jpg

 

Teraz wykonam łoże do silnika spalinowego. Czy zbiornik 120 ccm wystarczy.

Opublikowano

Zrób z drutu z amortyzacją ze sprężyn.

Wytrzyma to bez prostowania i gięcia to co mój wytrzymał i wytrzymuje dalej.

 

 

A jakie masz lotnisko? :D

Wymiar +-  i nawierzchnia?

Opublikowano

Olo lotnisko mam trawiaste i dość duże przygotowane typowo do latania modelami o długości  200 m i szerokie 50 m, tuż obok normalnego lotniska aeroklubu.

Trawę regularnie kosimy na długość góra 3 cm.

Zauważyłem że wicherek jednak lepiej się prezentuje z silnikiem z cylindrem w dół.

Opublikowano

Bardzo fajny model + czyściutka robota co świadczy o klasie modelarza :). Co do modelu to sam się do niego przymierzam i wkońcu musi nadejść chwila zamówienia z allegro puzli i składania modelu. jaki silnik będziesz stosował do modelu?

Opublikowano

W tym temacie na 5 stronie jest fotka z silnikiem ASP S25 AII z tylną regulacją.

Zbiornika mam 120 ccm.

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Jak się dobrze przyjrzeć to widać że to klon O.S. i w tym przypadku klonowanie się powiodło bo te asp chwali wielu pilotów aircombata . Tym bardziej ciekawa propozycja bo kosztuje 1/2 ceny oryginału ;) 

Opublikowano

Przeczytałem sporo postów na forum i chciałbym uzyskać opinie dotyczącą bowdenów, które chciałbym zastosować w moim Wicherku.

Z tego co wyczytałem to bowden musi być przymocowany w kilku miejscach.  Czy bowdeny to dobre rozwiązanie zamiast tradycyjnych popychaczy?

Opublikowano

i to i to jest dobre pod warunkiem ze wykona sie to prawidłowo.Dobrym rozwiązaniem jest pręt węglowy 2mm w pancerzu od bowdena .Co do samego mocowania bowdena ,to musi byc zamocowany przynajmniej na początku i końcu tylko nie na CA bo z czasem w tym miejscu pęknie ci ta rurka.A propo ładny model z avatra ;)

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Minimum to oba końce koszulki więcej punktów nie przeszkadza , Równie dobrze będą funkcjonowały popychacze z drewnianej listwy , pręta węglowego , rurki itp. Akurat bowdeny to dość proste jednak lubiące się z czasem psuć połączenie ... Zacieranie itp.  Ja osobiście wolę popychacz ;) ... 

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Szybowcami na górze szybowcowej i okolicznych miejscówkach  modelami z napędem  zazwyczaj na lotnisku Aeroklubu Jeleniogórskiego i gdzie się da ;)

Opublikowano

Mój Wicherek stoi już na kołach , teraz będę robił zastrzały do skrzydeł i za radą TeBe sztywne zastrzały podwozia.

Silnik będzie mocowany głowicą w dół w tym celu kupiłem dodatkowe gniazdo zasilania świecy.

Tak to na razie wygląda: oxzxjk.jpg

Opublikowano

Pięknie się prezentuje  :)

 

Dawne konstrukcje wciąż cieszą oko, sam zacząłem produkcje swojego wicherka 

Pozostało mi tylko życzyć udanego oblotu

 

Pozdrawiam 

Opublikowano

Dzięki za rozwianie moich wątpliwości co do silnika.

Poprzedniego wicherka pokryłem papierem japońskim a obecnego folją. Z porównania stwierdzam że folja jest praktyczniejsza tzn. szybciej się okleja, łatwiej i można to robić w mieszkaniu, nie trzeba się męczyć z farbowaniem a potem łatwiej się ją czyści i naprawia. Jednak model który obecnie wykonuje (RWD-5 z książki W Schiera)zamierzam pokryć japonką, ale to pewnie dlatego że jak patrzę na modele kryte papierem to mi się moje młode lata przypominają.

Witam

Czytam ten wątek i się roześmiałem .to co ja mam powiedzieć rocznik 51 a RWD-5 o której mowa robiłem chyba w 1968 r i też kryta była japonką.Toż to prawie 47 lat temu.Moje młode lata.Pozdrawiam.

Opublikowano

Ładny ten wicherek 25, ja w swoim 10 tce mam podwozie z drutów, ale po 1 próbie oblotu ładnie się pogieło choć i łatwo wyprostowało, duraluminium to super sprawa. Rób wszytsko, żebyś miał jak najlżejszy tył, nie będzie trzeba go doważać.

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.