Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prac c.d.

Powstały i zostały zamontowane zastrzały pod skrzydłami

 

p-11.40.jpg

p-11.41.jpg

 

Pomału też montowane jest wyposażenie.Jest już zbiornik paliwa i serwa Hs 322 na kierunek i wysokość.

 

p-11.42.jpg

Opublikowano

Wygląda super. Widzę, że przygotowałeś też miejsce pod kaemy. Czy oprócz tablicy dołożysz jeszcze dalsze wyposażenie kabiny? W jaki sposób dołączane są końcówki skrzydeł?

Opublikowano

Końcówki skrzydeł są na rurce aluminiowej 12 mm + pręt węglowy jako bagnet pomocniczy.

Co do kabiny to może póżniej coś dołożę. Teraz to muszę "11" ulotnić bo zawody już w maju..

Opublikowano

Z niecierpliwością czekam na relację z oblotu. Jak będzie pomalowana twoja jedenastka?

ps. Jakiś czas temu oglądałem P-11c w Krakowie. Może coś z tych fotek wykorzystasz.

http://www.rcgostyn.pl/galeria/pit/muzeum/IMG_0053%20%5B800x600%5D.jpg

http://www.rcgostyn.pl/galeria/pit/muzeum/IMG_0054%20%5B800x600%5D.jpg

Dla mnie zagadką jest kolorystyka. Z literatury wynika, że nie ma pewnego schematu. Kolor samolotów nie był powtarzalny. Czas eksploatacji sprawiał, że farba zmieniała odcień. Był to prawdopodbnie kolor oliwkowo - brązowy. Ja skłaniam się do skorzystania ze wzornika RAL kolor khaki grey. A ty jaki masz pomysł?

Opublikowano

Oznaczenia będą 111 eskadry myśliwskiej.

Co do koloru to rzeczywiście zagadka. Jest wiele odcieni , nawet ta z muzeum w Krakowie inaczej wygląda wewnątrz niż na dworzu, a jak zaświeci słońce też inaczej. Znalazłem stronę gdzie dokładnie jest opisany sposób malowania z oznaczeniem kolorów.

 

http://www.minireplika.pl/w-przygotowaniu/151-barwy-farb-uzywanych-w-wojsku-polskim-w-latach-trzydziestych-xx-wieku

 

Zacząłem już malować - pactra 69,a póżniej lakier bezbarwny odporny na paliwo.

Opublikowano

Kolor samolotów nie był powtarzalny. Czas eksploatacji sprawiał, że farba zmieniała odcień.

Ta, latały one podczas kilkuletniej kampani wrześniowej w baaardzo zmiennych warunkach atmosferycznych...

Chyba trochę przesadziłeś.

Opublikowano

Ta, a w kampani wrześniowej udział brały prosto z fabryki.

Powiedz jak bardzo zmienił kolor lakier twego samochodu narażony bardziej niż owe samoloty? A nasza flotylla powietrzna - obecna - co ile miesięcy jest przemalowywana? Zastanów się trochę.

Opublikowano

Ta, latały one podczas kilkuletniej kampani wrześniowej w baaardzo zmiennych warunkach atmosferycznych...

Chyba trochę przesadziłeś.

A kiedy według Ciebie Irku produkowano P-11c??

Opublikowano

Samolot z lat 30stych więc w tym okresie ;). Przecież nie chodzi tu o to byśmy sie teraz wymądrzali. Jesli kolega będzie chciał naniesć ślady eksploatacji to trobi to. Najwazniejsze by nie przesadzić między własną wizją , a realiami . Z tym to chyba wszyscy sie zgadzamy? :)

Opublikowano

Powiedz jak bardzo zmienił kolor lakier twego samochodu narażony bardziej niż owe samoloty? A nasza flotylla powietrzna - obecna - co ile miesięcy jest przemalowywana? Zastanów się trochę.

 

Obawiam się, że nie masz racji. Raczej koncerny samochodowe nie korzystają z technologii malowania z lat 30-stych. A wracając do tego jak wyglądała i jak zachowywała się farba na P-11c dołączyłem poniżej.

 

img1949kopiowanie.jpg

 

Źródło: "SAMOLOTY MYŚLIWSKIE WRZEŚNIA 1939" aut. Krzysztof Cieślak, Wojciech Gawrych, Andrzej Glass.

Opublikowano

Silnik odpalony. :D

Trochę się obawiałem jak to będzie, bo jedyny silnik spalinowy jaki odpalałem to Raduga 7 ze 20 lat temu. Wtedy totalna porażka.

Teraz to inna bajka, odpalił od pierwszego razu i wypalił z przerwami 3 zbiorniki po 400ml.

Muszę uszczelnić na teflon wyjście tłumika (ktoś już to doradzał).

Przy pierwszym razie na połączeniach ciekło coś czarnego (chyba efekt docierania ?), póżniej już było coraz czyściej i pracował coraz równiej.

Teraz muszę zamontować silnik w modelu i dokonać końcowych regulacji.

 

11 dostała kolorek :)

p-11.47.jpg

Opublikowano

Silnik odpalony. :D

Trochę się obawiałem jak to będzie, bo jedyny silnik spalinowy jaki odpalałem to Raduga 7 ze 20 lat temu. Wtedy totalna porażka.

Teraz to inna bajka, odpalił od pierwszego razu i wypalił z przerwami 3 zbiorniki po 400ml.

Muszę uszczelnić na teflon wyjście tłumika (ktoś już to doradzał).

Przy pierwszym razie na połączeniach ciekło coś czarnego (chyba efekt docierania ?), póżniej już było coraz czyściej i pracował coraz równiej.

Teraz muszę zamontować silnik w modelu i dokonać końcowych regulacji.

 

11 dostała kolorek :)

p-11.47.jpg

 

No pięknieje ten P-11c :) . Ile teraz waży ta pociecha?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jak prawidłowo wywazyć smiglo? Cięższą łopatę szlifować na całej długości? po której stronie?

Opublikowano

Jak prawidłowo wywazyć smiglo? Cięższą łopatę szlifować na całej długości? po której stronie?

Tak, szlifujesz cięższą. Ja staram się zawsze sama koncówkę ale w zalezności od wielkości smigła - im mniejsze tym coraz wyżej. Niby to szlifowanie ale należałoby powiedzieć matowienie lub polerowanie. Najwygodniej jest zewnętrzną powierzchnię obrabiać.

Opublikowano

Jak prawidłowo wywazyć smiglo? Cięższą łopatę szlifować na całej długości? po której stronie?

Jakich śmigieł używasz?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.