Skocz do zawartości

Budowa modelu F2A - fotorelacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiedyś już było, ale jakoś spaliło na panewce (relacja) bo model powstał i lata całkiem dobrze.

Kolejny model więc kolejna szansa, mam nadzieję, że teraz pójdzie lepiej.

 

materiał na kadłub (lipa) przed sklejeniem, oraz łoże silnika z wyłącznikiem i drobną galanterią (półfabrykat)

post-10468-0-71602000-1363211982_thumb.jpg

 

kadłub sklejony wikolem, koniecznie z gazetą pomiędzy połówkami (umożliwia to łatwe rozdzielenie) po wstępnej obróbce na tokarce i dopasowaniu do łóża

post-10468-0-40797500-1363211976_thumb.jpg

 

materiał na owiewkę silnika (lipa)

post-10468-0-11978100-1363211971_thumb.jpg

 

materiał na statecznik, a w zasadzie dwa (lipa)

post-10468-0-66664300-1363211966_thumb.jpg

 

materiały na skrzydła, blacha duralowa wygięta w zakładach lotniczych (półfabrykat na 2 płaty), sosna na dźwigar, łącznik skrzydła (dural), orczyk (stal lub tytan)

post-10468-0-69166800-1363211961_thumb.jpg

 

inne ujęcie

post-10468-0-00471200-1363211957_thumb.jpg

 

przyrząd do sklejania skrzydełek

post-10468-0-40969000-1363211952_thumb.jpg

 

a tak to będzie mniej więcej wyglądało jak skończymy...

post-10468-0-01989900-1363211948_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jadziem dalej:

dwie połówki kadłuba po oszlifowaniu

post-10468-0-60697300-1365191843_thumb.jpg

szlifu szlifu statecznikus poziomus (sterek zrobim potem, zobaczycie)

post-10468-0-40602800-1365191848_thumb.jpg

i po kilku godzinkach zabawy mamy gotowy w 84,5% statecznik poziomy, ten u góry oczywista, materiał na dole czeka na swój czas...

zdjęcia z prądem

post-10468-0-96115500-1365191836_thumb.jpg

post-10468-0-91884400-1365191831_thumb.jpg

i bez prądu

post-10468-0-04940300-1365191827_thumb.jpg

post-10468-0-84962900-1365191819_thumb.jpg

profil oczywiście CRD* ;)

 

 

*CRD- Co Ręka Dała

Aleeee czyta to któś cy nie???

Mam się produkować dalij???

Hej ho dajta jaki sygnałek....

Opublikowano

Czyta, czyta. Ale na masową widownię nie licz, bo to nie jest relacja z "budowy" akrobata 3D na baterie w wersji ARF :)) Zastanawiałem się jak łączysz drewnianą część kadłuba z metalową, ale pewnie dojdziesz do tego.

Opublikowano

Bardzo mi miło, że aż tylu sympatyków się ujawniło :)

Dziękuję za komplementy, ale po mojemu to co robię może z powodzeniem robić każdy, wystarczy tylko chcieć się zaangażować.

Marcinie odpowiadając na Twoje pytanie wrzucam kilka fotek interesującego Cię detalu:

 

Można na przykład tak, drewno wklejone do zwężającego się ku końcowi stożkowego kadłuba zabezpieczone z zewnątrz bandażem ze szkła (na zdjęciu model należący do Mariana Jurkovica ze Słowacji, prawdopodobnie zbudowany jeszcze przez Andrzeja Rachwała)

post-10468-0-09946700-1365264513.jpg

widok tegoż samego fragmentu modelu od środka

post-10468-0-44738600-1365264575.jpg

Poniżej kilka ujęć moich prac, doskonale widoczny jest kształt zwężającej się ku końcowi motoramy, dokładnie dopasowany drewniany element trzyma się dość mocno "na wcisk"

post-10468-0-80925500-1365264669.jpg

 

post-10468-0-05820300-1365264667.jpg

 

post-10468-0-19779900-1365264663.jpg

 

Drewno z alu łączę taką oto żywicą:

http://www.uhu.com/e...922aafc50591775

a jak widać na poniższej fotce wymyśliłem swój patent na zapewnienie nierozerwalności tego związku, mianowicie w kadłubie wywierciłem otworek o średnicy 3mm przez który przeciągnąłem kilka włókien kevlarowych i po ich wstępnym napięciu (zainspirowała mnie idea wytwarzania strunobetonu) zalałem toto żywicą L-285, następnie wywierciłem w łożu kilka otworków o średnicy 2mm i zakołkowałem toto najzwyklejszymi wykałaczkami :), kolejnym etapem, przy okazji również w celu wykonania płynnego przejścia pomiędzy motoramą a drewnianą częścią kadłuba położyłem na wszystko kilka warstw tkaniny szklanej, po oszlifowaniu której powierzchnię ponownie potraktowałem żywicą...miało to na celu zarówno zabezpieczenie powstałego w ten sposób kilkuwarstwowego laminatu szklano-kevlarowego przed paliwem jak i podniesienie walorów estetycznych wykonanego połączenia (oszlifowane szkło było mleczne i nieprzezroczyste, a pomalowane stało się szkłem w pełnym tego słowa znaczeniu).

post-10468-0-19574800-1365265286_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Model który budujesz jest oczywiście zgodnie z wymogami klasy - niewielki, ale to co robisz jest Modelarstwem z wielkiej litery.

Pozdrawiam -

Artur.

Opublikowano

Mam do Ciebie pytanie nie za bardzo związane z samym modelem. Czy jest jakieś inne drewno nadające się do takiego "rzeźbienia' jak ten statecznik? Pytam bo miałbym do zrobienia kilka takich elementów jako kopyta do form.

Co do modelu to perfekcyjna robota :)

Opublikowano

Arturze taki mały to on wcale nie jest, skrzydło ma około metra + statecznik jakichś 20 centymetrów co daje dla całości ok 1200mm rozpiętości, ale porównując z tym co widzę na Twoim avatarze to należy go zaliczyć raczej do tych mniejszych...

 

Mój imienniku, z doświadczenia mogę Ci napisać, że równie dobrze jak lipa obrabia się topola i brzoza, a w zależności od wielkości wykonywane przeze mnie osobiście kopyta (te większe) były czasem z balsy, a nawet z pianki poliuretanowej lub z pospolitego gipsu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Wszystkich !

Bardzo ciekawa relacja - czekam na filmik z oblotu tego pędziwiatra ! :)

Łoża duralowe wykonujesz sam czy też można gdzieś nabyć półfabrykat ?

Jeśli tak to prosze o namiar i przybliżona cenę - może być na PW.

Pozdrowienia

Opublikowano

Silniczek "pionierski" umożliwiający zdaniem producenta osiągnięcie przez model prędkości nawet 280 km/h to wydatek rzędu 280€

a rasowy seniorski motorek F2A z którym można walczyć o najwyższe miejsca i prędkości ok. 300 km/h to już 500€.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.