cyrax_ojz Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 powiększanie zupełnie nie potrzebne moja 25 ma jedynie zmienioną szerokość samego steru i spokojnie lata na żyletkę
Pioterek Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Opublikowano 18 Marca 2013 powiększanie zupełnie nie potrzebne moja 25 ma jedynie zmienioną szerokość samego steru i spokojnie lata na żyletkę Zmiana szerokości steru to też wzrost jego powierzchni . To dobra wiadomość że po tej zmianie lata na żyletkę, czyli kierunek słuszny. A czy Twój model ma tradycyjny profil i lotki w skrzydłach? Na forum są opisy zachowania modelu po modernizacji wskazujące na jego niestabilność kierunkową i efekt odwróconego działania lotek.
cyrax_ojz Opublikowano 18 Marca 2013 Opublikowano 18 Marca 2013 ster powiększyłem zmniejszając stałą część więc wielkość całego statecznika się nie zmieniła profil skrzydła to naca0013
Pioterek Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Opublikowano 18 Marca 2013 Nie wiem czy zauważyłeś ale ten Wicherek robiony jest na oryginalnym profilu więc Twój model z profilem symetrycznym to trochę inna bajka :-)
Pioterek Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Opublikowano 20 Marca 2013 Prace nad Wicherkiem posuwają się do przodu. Gotowe są już płaty (uff!) dzisiaj zabieram się za kadłub.
olo Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 Statecznik pionowy ze dwa razy większy i Wicherek będzie dwa razy lepiej latal? O co tu chodzi z tym przerośniętym statecznikiem. Masz wcześniejsze doświadczenia że byl za mały? Na wyglądzie też szwankuje
Pioterek Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Opublikowano 20 Marca 2013 W wyglądzie to Wicherek jest tak brzydki że aż ładny więc mu już nic nie zaszkodzi. W tym poście jest opisane wcześniej dlaczego tak robię, ten konkretny model ma oryginalny profil skrzydeł z wszystkimi tego konsekwencjami (niestateczność kierunkowa, odwrotna praca lotek) taki duży SK +100% powierzchni ma temu zapobiec. Wysokość nowego SK z grubsza równa jest połowie szerokości SW więc ta proporcja jest zachowana. SK był w oryginale przez projektana modelu modyfikowany ale zawsze był "malusi" bo służył bardziej do wytrącania modelu z równowagi (po czym do równowagi model wracał sobie sam) niż jego sterowaniu. Sam jestem ciekawy jak mi to wyjdzie i szkoda tylko że przekonam się o tym dopiero na końcu jak już wystrugam cały model. Gdyby taki duży SK kierunku spełnił zadanie zachowam możliwość jego zmniejszenia przez podcięcie konstrukcji od dołu (w tym celu SK będzie demontowalny). Zresztą jeżeli chodzi o duży SK to Wicherek nie jest sam na świecie jak widać to na zdjeciu uziemnionego obecnie Dreamlinera . Zresztą nie tylko ja tak kombinuję z SK jak widać na filmie:
Pioterek Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 Jeden bok kadłuba gotowy. Wykończenie ogona: dolna krawęź listwa do końca, bok balsa 4mm i sklejka 0,4mm ułożone poprzecznie słojami - sklejka do wewnątrz kadłuba..
Pioterek Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Opublikowano 22 Marca 2013 Do wykonania drugiej identycznej polówki kadłuba można użyć jego pierwszej wykonanej już strony jako szablonu. Należy tylko rozdzielić polówki foilią żeby się ze sobą nie skleiły.
Pioterek Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Opublikowano 23 Marca 2013 Powoli z płaskiego przestrzenny.
Pioterek Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Opublikowano 23 Marca 2013 Idziemy w dobrym kierunku :-) Cześć. Ja zrobiłem takiego Wicherka, z lotkami bez zmiany profilu. Model wyszedł mi bardzo ciężki 3.3kg z paliwem. Silnik jaki miałem to ASP 38 2T. ze śmigłem 11/6. Model startował z opuszczonymi lotkami. Co do właściwości lotu i reakcji na lotki, to latał świetnie, dla mnie lepiej jak kupny Piperek 1.7m. P.S. Popychacze do SW i SK zrób na sztywno. Ja tego nie zrobiłem i niestety rozbiłem Wicherka. Serwa zastosuj z metalowymi trybami. To jest model spalinowy. Drgania itp. Na lotkach miałem Turnigy MG90, na SW i SK Corona 939MG Digital.
Cygan Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Bardzo ładna relacja tylko mam drobną uwagę, powiększenie statecznika pionowego nie będzie miało wpływu na problem z odwrotnym działaniem lotek. Tutaj ważny jest profil i wychylenia. Z tego co pamiętam aby tego uniknąć należny zastosować różnicowość wychyleń i zmniejszyć kąty, zwłaszcza do dołu.
Pioterek Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Opublikowano 23 Marca 2013 Bardzo ładna relacja tylko mam drobną uwagę, powiększenie statecznika pionowego nie będzie miało wpływu na problem z odwrotnym działaniem lotek. Tutaj ważny jest profil i wychylenia. Z tego co pamiętam aby tego uniknąć należny zastosować różnicowość wychyleń i zmniejszyć kąty, zwłaszcza do dołu. I tak i nie, ten temat został bardzo dobrze opisany w książce "Budowa lotniczych makiet RC" Gordona Whitehead na str.26 i jest to temat bardziej złożony gdzie SK ma też swoje niemałe zadanie. Zróżnicowanie wychylenia lotek to tylko tylko pierwszy krok i czasmi to wystarcza. Pozatem Wicherek jest niestabilny kierunkowo (tak to wynika z opisów na forum) więc SK jak najbardziej - ale to pokarzą oczywiście pierwsze loty :-)
Pioterek Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Opublikowano 24 Marca 2013 Kadłub nabrał wyglądu. Przymiarka i mocowanie skrzydeł. Wstępne sprawdzenie wyważenia modelu. Tu uwaga robić jak najlejszy tył i ciężki przód. Dlatego podwozie modelu zostanie wykonane jednak jako dwukołowe bo lepiej dociąża przód. Model jak na zdjęciu waży na razie 1,8kg (bez serw SK i SW pokrycia, podwozia i śmigła z kołpakiem)
przemo Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Panie Piotrku proszę poprawić wagę bo 1,8 g to chyba za mało a model zapowiada się bardzo piękny pomysł już jest na malowanie ?
TOMEK.CEKALA Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Wicherek prezentuje się świetnie. Również przymierzam się do budowy wicherka ale najpierw muszę zdobyć jakiś stary silnik,najlepiej samozapłonowy.
Pioterek Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Opublikowano 24 Marca 2013 Panie Piotrku proszę poprawić wagę bo 1,8 g to chyba za mało a model zapowiada się bardzo piękny pomysł już jest na malowanie ? Oczywiście 1,8kg "k" licho zjadło Malowanie chciałbym zrobić w kolorystyce tego modelu:
Marcin K. Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Wicherek al'a Pt 17 Sterman Cos czuje ze to bedzie piekne! Eh zeby moj Wicher byl na tym etapie pracy...
Pioterek Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Opublikowano 24 Marca 2013 Tak się złożyło że mam obecnie sporo wolnego czasu dlatego tak "gnam" z budową do przodu ale Ty też skończysz napewno swój model Wicherek prezentuje się świetnie. Również przymierzam się do budowy wicherka ale najpierw muszę zdobyć jakiś stary silnik,najlepiej samozapłonowy. A dlaczego nie elektryk ? - ma sporo zalet w stosunku do spaliny Wicherek al'a Pt 17 Sterman Cos czuje ze to bedzie piekne! Eh zeby moj Wicher byl na tym etapie pracy... Tę kolorystykę to ja bym nazwał amerykańskie lata 30-te. To były modne kolory samolotów, samochodów i nie tylko. Nawet Mustang P51 Blue Nose też się częściowo załapał w te kolory . Ale o efekcie końcowym decydować będą szczegóły i akcenty kolorystyczne które są tak samo ważne jak dobór koloru modelu. Mój Wicherek będzie miał dla efektu powiększoną kabinę.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Nie elektryk bo elektryka mnie nie lubi,zawsze mam z nią jakiś problem,a spalinka to jest to co lubię najbardziej i odkąd mam porządną grzałkę do świec to moje silniczki mruczą jak kocurki,zero problemu palą za jednym obrotem śmigła . Po za tym chcę go zrobić w stylu retro.
Rekomendowane odpowiedzi