Skocz do zawartości

Zamiast Piperka zróbmy Wicherka 25 EP


Pioterek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bowdenów węglowych używam od lat. Wystarczy pręt węglowy podeprzeć w paru miejscach i robi się z tego bardzo precyzyjny i sztywny napęd. To miejsce ze strzałką to właśnie 2 gie podparcie (kawałek rurki teflonowej).

Dwa podparcia to raczej ciut za mało na takiego cieniasa bowdenowego :D

Niepotrzebne kombinacje,bowden zda egzamin jeżeli musi być wygięty ze względu na swoje położenie.

Tu masz same linie proste i linki albo rurka węglowa całkiem wystarczy jaki popychacz.

Z czego zrobisz popychacz SW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest cienias, fi=2mm - węgiel jest bardzo sztywny, mocno sztywniejszy od drutu tej średnicy. Ilość podparć dobrałem doświadczalnie (myślałem na początku że wystarczy jednodno ). Zreszo spróbuj praktycznie sam taki napęd to zobaczysz. SW też będzie na bowdenie węglowym będzie wychodzić z kadłuba po lewej stonie pod SW. Jest jedna różnica między naszymi modelami - ja mogę sobie pozwolić na ciut delikatniejsze napędy a Ty w spalinie musisz uwzględniać drgania silnika i "roztrybuszanie" modelu :)

 

Napęd na linakch jest jak najbardziej ok. Ma tylko takie niedogodności że obciąża łożyska serw i steru (linki powinny być cały czas napięte) - i z czasem linki lubią się lekko luzować. Takie napędy używane są również w "gigantach" jako pewne w działaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem przedłużenia przodu modelu o 3 cm. Od razu porawiło się wyważenie modelu - mam zapas i mogę nareszcie zastosować używane wcześniej w Stearmanie PT17 pakiety LiFe 4x2300 mAh. A oto zdjęcia:

Przecięcie i wstawka

post-5634-0-28573200-1365070280_thumb.jpg

Sklejenie w całość

post-5634-0-55651100-1365070289_thumb.jpg

Po sklejeniu

post-5634-0-51939100-1365070310_thumb.jpg

Po graficznym usunięciu śladów spoin i wstawki

post-5634-0-04853000-1365070320_thumb.jpg

 

Zespół napędowy

post-5634-0-82366500-1365070298_thumb.jpg

Szczegóły chłodzenia

wlot od strony silnika

post-5634-0-74547100-1365070645_thumb.jpg

Otwór chłodzący regulator - regulator umieszczony pod podłogą akumulatorów

post-5634-0-42833800-1365070672_thumb.jpg

Akumulatory w dopasowanym luku

post-5634-0-79475300-1365070688_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za reakcję

Pomysł nie taki nowy - przedłuża się statki i kadłuby samolotów (głównie transportowych). Wykroje kadłuba jakie otrzymałem w stosunku do wydrukowanych planów były o ok. 5 mm krótrze. Nie mogłem sobie poradzić z zamontowaniem przewidzianych akumulatorów. Więc jak już przedłużać to komfortowo :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SW skończony. Jego masa z zamocowaniem wyszła 106g. Dla porównania statecznik tradycyjny wykonany ponad 40 lat temu z balsy i kryty papierem japońskim waży 96 g bez zamocowania (kołki i gumy) to świadczy o dobrej robocie z tamtych czasów. Załączam kilka zdjęć usterzenia:

post-5634-0-98765100-1365104031_thumb.jpg

post-5634-0-88305900-1365103796_thumb.jpg

post-5634-0-55099400-1365103778_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam serdecznie opiszę swojego wicherka rozpiętość 3,3m długość kadłuba 2.1m masa do lotu 13kg silnik 2,2KM 45ccm3 piła spalinowa przerobiona profil orginał cieciwa płata 45cm szerokosć lotki 7cm długosć lotki 50cm wznios płata 2stopnie wywazenie jak w orginale lekko przednie model latał trzy sezony pomimo tak małych lotek spisywał się wysmienicie reagował majestatycznie i pewnie na polecenia latałam w różnych warunkach graniczne to 10ms wiatr dlaczego o tym piszę bo na orginalnym profilu i z lotkami nigdy nie przytrafiło mi się dziwne zachowanie modelu no chyba że z winy pilota więc podchodzę z dużą dozą sceptycyzmu do wszelkich badań naukowych wiadomo karzdy model jest inny i lata inaczej jeszcze raz pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju strasznie mnie Pan zaciekawił opisem Pana Wicherka[...] mam nadzieję że Pan Piotrek się nie pogniewa :)

Ja rowniez przepraszam za OFF-TOP Panie Piotrku, ale chcialbym zapytac czy Pan Andrzej w ogole wie, co to jest interpunkcja? Przepraszam, ale jakmoznawyslacwposcietakibezkropkowyibezprzecinkowybelkotijaktopoteminnimajczytac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładniutki ten wicherek. Jakie będzie podwozie, duralowe czy druciki ?

Raczej duralowe, choć mam giętarkę do drutu i mogłoby by być jak w oryginalne. Boję się tylko lutowania - z tego co pamiętam to używało się kwasu solnego z czymś.... - może któryś z kolegów ma doświadczenie i podpowie jak ten temat ugryść ?.

 

Pozdrawiam serdecznie opiszę swojego wicherka rozpiętość 3,3m długość kadłuba 2.1m masa do lotu 13kg silnik 2,2KM 45ccm3 piła spalinowa przerobiona profil orginał cieciwa płata 45cm szerokosć lotki 7cm długosć lotki 50cm wznios płata 2stopnie wywazenie jak w orginale lekko przednie model latał trzy sezony pomimo tak małych lotek spisywał się wysmienicie reagował majestatycznie i pewnie na polecenia latałam w różnych warunkach graniczne to 10ms wiatr dlaczego o tym piszę bo na orginalnym profilu i z lotkami nigdy nie przytrafiło mi się dziwne zachowanie modelu no chyba że z winy pilota więc podchodzę z dużą dozą sceptycyzmu do wszelkich badań naukowych wiadomo karzdy model jest inny i lata inaczej jeszcze raz pozdrawiam

 

Dzięki za informację o Super Wicherku i o tym że dobrze lata na oryginalnym profilu ja równierz liczę na majestatyczny loty dlatego wybrałem ten profil mimo że dużo komentarzy nim straszy. Do latania dynamicznego mam inne modele a Wicherek ma mi zapewnić loty rekreacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.