Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tomek stawiasz sobie niezłe wyzwanie! Wicher na samozapłonie czyli jak to było kiedy mnie nie było :) Mam Mk.17 ale jakoś nie mam odwagi starać się go odpalić:P

Malowanie może i popularne w latach .30 Ale dziś nie mogę nigdzie zanleźć Pt17 w tym malowaniu w wersji artf ok 150-190cm rozpiętości z drewna. Wszystko z szarym kadłubem...

Opublikowano

Skrzydła są dokręcane na śruby do boków kadłuba, czy mi się zdaje?

Myślę, że chyba jednak przesadziłeś z wielkością statecznika pionowego :)

Opublikowano

Skrzydła są dokręcane na śruby do boków kadłuba, czy mi się zdaje?

Myślę, że chyba jednak przesadziłeś z wielkością statecznika pionowego :)

 

Po próbach okaże się jaki wielki SK jest potrzebny, model ma lecieć na wprost kiedy potrzeba i jego wygląd jest w tej chwili drugorzędny. Jak będzie można to pewnie zrobię drugi mniejszy SK. Dla ciekawości Wicherek i SK:

 

Skrzydła są dokręcane na śruby

post-5634-0-33312400-1364298640_thumb.jpg

Opublikowano

Skrzydła są dokręcane na śruby

 

 

Dość odważne rozwiązanie, zważywszy iż Wicherek kadłub ma raczej niekoniecznie konstrukcyjnie przygotowany do takich obciążeń.

Zdajesz sobie sprawę, że nawet delikatne przyziemienie ze skrzydłami "przyśrubowanymi " do kadłuba na sztywno może niekorzystnie odbić się na konstrukcji kadłuba?

Nie lepiej dać w miejsce śrub kołki ustalające, a skrzydła "związać" ze sobą gumą zaczepioną o haczyki umieszczone w żebrach?

Wiem, że większość obciążeń przeniesie rura, ale te śruby jakoś do mnie nie przemawiają. :(

Opublikowano
Dość odważne rozwiązanie, zważywszy iż Wicherek kadłub ma raczej niekoniecznie konstrukcyjnie przygotowany do takich obciążeń. Zdajesz sobie sprawę, że nawet delikatne przyziemienie ze skrzydłami "przyśrubowanymi " do kadłuba na sztywno może niekorzystnie odbić się na konstrukcji kadłuba? Nie lepiej dać w miejsce śrub kołki ustalające, a skrzydła "związać" ze sobą gumą zaczepioną o haczyki umieszczone w żebrach? Wiem, że większość obciążeń przeniesie rura, ale te śruby jakoś do mnie nie przemawiają. :(
Obciążenia przezenoszą: rura śruby i zastrzały ! . Pod śrubami są podkładki gumowe do łagodzenia ew.skoków obciążeń. Obejrzyj dokładnie zdjęcie ze wzmocnieniami w okolicy mocowania skrzydeł jest ich trzy ze sklejki 4 mm plus rura węglowa. Mocowanie na gumy pochodzi z czasów gdy Wicherek latał swobodnie lub na 1 kanałowej aparaturze i każde lądowanie to była w zasadzie mała kraksa. Mam ponad 10 modeli z mocowaniami na śruby i to zdaje egzamin.

 

Silnik już zamontowany. Sklejka lipowa z której wykonane są wykroje modelu wymaga solidnego wzmocnienia w okolicy silnika. Mocowanie na gwintowanych gniazdach do drewna, białe podkładki gumowe pod mocowaniem pozwalają na drobną korektę pochylenia silnika porzez ich ściskanie śrubami silnika.

post-5634-0-04631300-1364323295_thumb.jpg

Opublikowano

W mojej maszynie skrzydło też na rurze ale mocowanie na gumkach.

Piszę o gumkach bo są przynajmniej dwie na wypadek gdyby jedna pękła.

To też zdaje egzamin a plusem jest nawet to że łatwiej i szybciej założyć gumki niż skręcać tyle śrub :D

Opublikowano

W mojej maszynie skrzydło też na rurze ale mocowanie na gumkach.

Piszę o gumkach bo są przynajmniej dwie na wypadek gdyby jedna pękła.

To też zdaje egzamin a plusem jest nawet to że łatwiej i szybciej założyć gumki niż skręcać tyle śrub :D

Witaj Olo

Oryginał Wicherka miał króciótkie kołki które przy upadku wyczepiały całe skrzydło, które często wlokło się na zastrzale i niszczyło poszycie kadłuba. Nasze systemy z rurą niezależnie od rodzaju mocowania skrzydła (guma czy śruby) skrzydła już nie wyczepią. Nie jest tak źle tymi ze śrubami, wkręcam je ręką. :)

Opublikowano

Dzisiaj Wicherek po raz pierwszy pomachał ogonem. Pochylenie osi obrotu steru SK (firmowe) i jego umieszczenie nad kadłubem rodzi komplikacje godne makiety. Trzeba było zastosować snapy kulowe - i niechętnie to zrobiłem. Wykonałem też przymiarkę wyważenia modelu - ciężko na tył - statecznik SW z racji mniejszego ciężaru będzie wykonany jako płytowy.

post-5634-0-45193400-1364416095_thumb.jpg

post-5634-0-33912800-1364416126_thumb.jpg

post-5634-0-83450200-1364416139_thumb.jpg

Opublikowano

Bardzo ciekawa relacja. Sledze watek od samego poczatku, a prace przebiegaja bardzo szybko... bedzie piekny Wicherek. W tych kolorach poleci jak stearman ;)

 

P1200019.JPG

Opublikowano

Dzięki za opinię i zdjęcie. Niestety już nie polatamy nad zalewem bo wyznaczono na nim ze względu na lotnisko cywilne w Świdniku strefę wysokości lotu równą 0 m. Wiadomo Boingi lubią się też kąpać.

 

Napęd steru SK - ułożenie bowdena nietypowe ale zapewniające miń. opór i odpowiedni kąt snapa przy osi SK. Serwo SK też pochylone.

 

post-5634-0-77639200-1364452667_thumb.jpg

Opublikowano

Statecznik poziomy poszpachlowany i wyszlifowany. W środku rurka węglowa fi 5mm.

A dlaczego nie taka konstrukcja?

73186424.jpg

Też odpowiednio mocna bo listewki mają naklejony rowing węglowy.

O wagę nie pytam,konstrukcja trochę pancerna i to na końcu kadłuba ale pewnie aku od silnika pomoże wyważyć wszystko :D

Opublikowano

Ster ster kierunku został wykonany jako płytowy to i sterwysokości zrobiłem (zrobię) analogicznie i myślę że wyjdzie lekki. Na razie bez ażuru waży 60g. Ster płytowy upraszcza też montaż i i jego napęd. No właśnie z wyważeniem mam niedobór bo komora za silnikiem niewielka i walczę o każdy gram na ogonie.

Opublikowano

cuda na kiju piszesz że walczysz o gramy a tu coś takiego połowa tej sosny by wystarczyła a węgiel jest zbędny

 

 

u siebie nie mam żadnych problemów z wyważeniem pakiet 3 lub 4s 2200mah z cięższym waży 1700g

Opublikowano

cuda na kiju piszesz że walczysz o gramy a tu coś takiego połowa tej sosny by wystarczyła a węgiel jest zbędny

 

 

u siebie nie mam żadnych problemów z wyważeniem pakiet 3 lub 4s 2200mah z cięższym waży 1700g

A widzę że po prostu jesteś bardzo zdolny cud! :)

 

Dalsze zdjęia statecznika:

post-5634-0-99351800-1364628674_thumb.jpg

post-5634-0-29246100-1364628690_thumb.jpg

 

Jeszcze o wyważaniu:

 

Rozpoczynając budowę nowego Wicherka miałem już doświadczenie wyniesione z przebudowy na EP mojego starego modelu rodzinnego gdzie występował również ciężki tył. W nowym modelu tył został częściowo odchudzony (brak ukośników i słupków a w końcowej części kadłuba i profilowana końcówka z balsy i sklejki 0,6mm). Jednak doszły dodatkowe ciężary jak: bez-szczelinowe klapy i lotki, 4 serwa i większy SK - to wszystko to po prawej stronie ŚĆ. Po lewej ŚĆ stronie mamy stosunkowo niedużą komorę na baterię (zaraz za przegrodą silnika a przed pierwszą wręgą) najskuteczniejszą w wyważaniu na przód. Przewidziany jest tam pakiet LiFe 2x4S 2300 mAh które wagowo pomagają w wyważeniu na przód. Dodatkowo dojdzie jeszcze pakiet LiPol 3S 1000 mAh dla odbiornika. W tej chwili balans modelu po zamontowaniu w całość (bez podwozia, śmigła, poszycia i pakietu LiPol) jest zerowy. Stosunek odległości środka SW i odległości od środka balansu (akumulatory) względem ŚĆ wnosi od 1:5 do 1:7. (w zależności jakich gabarytowo akumulatorów użyjemy). Więc jeżeli zmniejszymy wagę na ogonie np SW o 40g to na dziobie modelu będziemy potrzebowali od 200 do 280 g mniej. Jest to więc liczbowa ilustracja mojego stwierdzenia że warto walczyć o każdy gram na ogonie.

Nie ma rozwiązań jedynie słusznych. Różne są konstrukcje Wicherków na tym forum i każda z nich jest najlepsza, najładniejsza dla swojego konstruktora. Po to jest forum żeby dzielić się z innymi swoimi doświadczeniami opiniami i starajmy się to robić - z kulturą.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nie boisz się że ten popychacz będzie wyginał się jeżdżeniu na ziemi i w locie?

Sprawdzałeś już teraz czy nie jest za giętki?

 

napdsteru03.jpg

 

Wybrałeś ,,ułożenie bowdena nietypowe ale zapewniające miń. opór i odpowiedni kąt snapa przy osi SK"

Tego byś nie zrobił przy sztywnym i pewnym popychaczu.

Najlżejsze rozwiązanie to linki do SK i kółka ogonowego.

 

dsc00032zv.jpg

Opublikowano

Witaj Olo !

 

Ja bowdenów węglowych używam od lat. Wystarczy pręt węglowy podeprzeć w paru miejscach i robi się z tego bardzo precyzyjny i sztywny napęd. To miejsce ze strzałką to właśnie 2 gie podparcie (kawałek rurki teflonowej).

Podoba mi się Twój pomysł z rowingiem węglowym myślę że go wypróbuję.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.