instruktor Opublikowano 16 Lutego 2009 Opublikowano 16 Lutego 2009 Ja ustawiałem raczej kątowo ok 30-35 stopni
Artek Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Falkon został poskładany wszystko pasowało idealnie teraz czekamy na pierwsze dni wiosny. Mam jedną uwagę, za napęd służy 140 g. RAY C3542/06 a na wyposażeniu mam same pakiety 3s LIPo 2200 i mam kłopot z wyważeniem, bez sporej ilości ołowiu w dziobie się raczej nie obedzie no chyba że się szarpnę na pakiet 4500 ale on swoje kosztuje ołów będzie tańszy :evil:
Włodek Ulas Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Ale na ołowiu dłużej nie polatasz
Artek Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 No niestety 8) może jak ten kryzys minie sprawie sobie pakiecik o wyższej pojemności, na razie trzy sztuki 2200 muszą wystarczyć
Aeron1 Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Jeżeli masz dwa takie same pakiety to połącz je równolegle w pakiet 3S2P i nie będziesz musiał wozić ołowiu
Artek Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 kurcze no pewnie proste jak konstrukcja cepa pakiety nie dokładnie takie same ale dwa PolyQuest 25C jeden 2200 drugi 2150 wiec te 50 różnicy pewnie nie robi. Z powodu iż latam na nizinie mazowieckiej mój Falcon będzie bardzo uzależniony od prądów termicznych a zatem bardzo proszę o sugestie ustawienia modelu do lotu w termice.
wojtek-a Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Mam jedną uwagę, za napęd służy 140 g. RAY C3542/06 a na wyposażeniu mam same pakiety 3s LIPo 2200 i mam kłopot z wyważeniem, bez sporej ilości ołowiu w dziobie się raczej nie obedzie Czesc W moim jest silnik 160g, accu LiPo 3S 2200 (190g) umieszczony tak, ze prawie dotyka rotora, co daje wywazenie ok. 76mm od krawedzi natarcia mierzac przy kadlubie. Wojtek
buwi777 Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 co daje wywazenie ok. 76mm od krawedzi natarcia mierzac przy kadlubie Cześć Wojtek! A próbowałeś ciut przesunąć pakiet w tył i mieć wyważenie 80-85 mm ? ( Ja latam na 82 mm ) Jeżeli byś próbował to należy to robić krokami bo Falconik jest dość czuły na ŚĆ. ( to uwaga dla przyszłych właścicieli Falcona )
wojtek-a Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Czesc Probowalem, ale bylo to zaraz po zakupie Falcona (brak wyczucia modelu) i udalo mi sie go dwa razy "zwalic". Pozniej znalazlem "zloty srodek" i juz tak zostalo. Moze pokombinuje teraz znowu? Warto? Wojtek
buwi777 Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Warto - nie warto - oto jest pytanie ( to chyba z Szekspira ? ) Fakt - z tym ŚĆ (80-85mm) łatwiej go "przeciągnąć" ale za to jak "pomyka" Ja mam pakiet przymocowany rzepami do półki i mogę manewrować +/- 40 mm pakietem i tym samym zmieniać ŚĆ. Jeżeli masz taką możliwość to przesuń minimalnie pakiet w tył ( bo ponoć masz max przy motorku ) i zobacz czy model lata "lepiej". Na płatach od spodu przy kadłubie przykleiłem dwa paski 2-3 mm szerokie i 20 mm długie w odległości 80 mm od natarcia i przed startem można szybko sprawdzić położenie ŚĆ. Artek: Nie wiem jaką masz możliwość w aparaturze ale zmiksuj sobie silnik z wysokością - pomimo skłonu zdrowo zadziera przy włączonym silniku - ja mam w MX16 taką możliwośc że od -100% do 0 - bez miksowania i od 0 do 100% lekko wysokość w dół. Różnicowe wychylenia lotek na jakieś 30%, i przy trybie TERMIKA klapy 3-4 mm w dół - leci wolniej ale i opadanie szybsze - w twoim wypadku ( brak klap ) spróbuj 2-3 mm lotki w dół i do lądowania motylek ( klapy 50-60 stopni dół - lotki 20 stopni góra - Falconik staje prawie w miejscu ) - w Twoim przypadku - jak napisał Szczepan - lotkohamulce jakoweś 30-35 stopni w górę. ŚĆ na początku ustaw na 74-76 mm - bezpieczniejsze - to 82 to już latanie lekko ekstremalne Powodzenia w oblocie - ew pytania na PW.
wojtek-a Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Mam taki sam patent z pakietem jak Ty. Moge go przesunac z 10 cm do tylu! Rzeczywiscie, przy tylnym wywazeniu model stawal mi deba na pelnym gazie z tendencja do zwaly na skrzydlo. To mnie troche stresowalo. Nastepnym razem jak bede na lotnisku, sprobuje troche pokombinowac z centrowaniem Falcona. Co do moich ustawien: Przy "termice" zaprogramowalem lotki +2mm z lekka kompensacja sterem wysokosci. Wiecej nie ma sensu. Tak jak napisales, model zwalnia nic nie dajac w zamian. Tego trybu uzywam tylko czasami w "kominach". Do ladowania lotki w gore okolo 45* (max) zmiksowane z "ogonem". Latam modelem F5B wiec ladowanie Falconem nie sprawia mi klopotow. Uzywam tej funkcji, jezeli zalezy mi na podejsciu "w punkt". Nie miksuje tez gazu z "wysokoscia". Wole "dusic" sam :idea: . Mam wtedy pelna kontrole, lece jak chce 8) . Ale fakt, przy prawidlowym dobraniu wartosci to bardzo ulatwia start i lot na silniku. Mniejszy stres :faja: Wojtek
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 A przy 5 wciągu, jak silnik już słabiej ciągnie a mix wysokości na stałej wartości to robicie ? - Jurek
buwi777 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 A przy 5 wciągu, jak silnik już słabiej ciągnie a mix wysokości na stałej wartości to co robicie? Ten mikser tylko pomaga a nie eliminuje w całości konieczności skupienia uwagi na Falconie. Co robię? Zaciągam lekko wysokość i kontroluję wznoszenie. Do ladowania lotki w gore okolo 45* (max) zmiksowane z "ogonem" Trochę to ryzykowne - masz mimo to jakąkolwiek sterowność na lotkach ? Nie miksuje tez gazu z "wysokoscia". Wole "dusic" sam Jak napisałem wyżej - ten mikser pomaga a nie eliminuje kontroli wzniosu / duszenia modeliku.
instruktor Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Jurek ma absolutną rację ja też nie mixuję mocy z wysokoscia to mija się z celem a lotkohamulce to naprawdę wspaniały mix
wojtek-a Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Trochę to ryzykowne - masz mimo to jakąkolwiek sterowność na lotkach ? Jak wystawiam lotki na maxa (mam na dragu), to tylko wtedy, kiedy model jest w lini lotniska. Model schodzi bez problemu. Nic juz wtedy nie kombinuje. Ale da sie, jak trzeba, skontrowac przechyl (nie mylic ze skrecaniem). A przy 5 wciągu, jak silnik już słabiej ciągnie a mix wysokości na stałej wartości to robicie ? Ciagne 4 razy 8) . Tak powaznie, to nie wyciskam z accu wszystkiego (lipole nie lubia). Po czterech windach, boli mnie juz kark od patrzenia w niebo i "schodze".
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Hmmm.... MOIM ZDANIEM - mix: silnik - wysokość - to leczenia syfa pudrem. Takie coś leczy się skłonem silnika w dół. Można wkleić ponownie wręgę, można zastosować podkładki aż to poleci tak jak ma. Komputerem w nadajniku można się podpierać ale nie stosować w zamian. - Jurek
instruktor Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 "Hmmm.... MOIM ZDANIEM - mix: silnik - wysokość - to leczenia syfa pudrem. Jurek ,KAPITALNE stwierdzenie ale oczywiście masz rację
Boczas Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 A czy ktoś wie ile Pan Kwarciński liczy sobie za tą torbe do transportu modeli ?
buwi777 Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 A czy ktoś wie ile Pan Kwarciński liczy sobie za tą torbe do transportu modeli ? Zapytaj i dostaniesz NAJWŁAŚCIWSZĄ odpowiedz www.kwarcinski.com
Artek Opublikowano 15 Marca 2009 Opublikowano 15 Marca 2009 Falkon odbył dziś dziewiczy lot, wrażenia wzrokowe oraz słuchowe nie zapomniane, świst przelatującego nisko Falkona powoduje szeroki uśmiech, zastanawiam się jak go wygłuszyć aby boćków nie straszyć w kominach . Pisaliście że jest szybki, czy ja wiem co prawda długo dziś nim nie polatałem, ale można mim majestatycznie sunąć po niebie, oczywiście jak się go przyciśnie to robi ziuuuszzz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.