instruktor Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 No ciachnąłes sporo ,ja swego czasu wrzuciłem w Starlinga ,Permaxa 450 z przekładnią 3,8 :1 i śmigłem 14x9 . Oczywiscie aż tyle nie ucinałem ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Bo to wszystko było podporządkowane walce żeby latać na A123. Ta kupa plasteliny na ogonie waży 50g. Tyle trzeba by dołożyć bo A123 nie można cofnąć głębiej pod skrzydło. A wszystko dlatego, że p.Leszek nie powiedział mi, że Falkon ma większy kadłub i do niego A123 wchodzą.... Pozdrawiam - Jurek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ben Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Model w dniu dzisiejszym został oblatany - a o to i "winowajca": Co mogę napisać na temat samego modelu - REWELACJA Kilka drobiazgów technicznych o wyposażeniu: - silnik TURNIGY 35-42D 1000kv , odpowiednik AXI 2820 - pakiet 5xA123 - regulator ENAX 40A/BEC 3A - serwa 6x BMS-380MG Blue Bird Oraz kilka danych z praktyki wzietych: - z wymienionym zestawm model ważacy 1700g "idzie" pionowo do góry, ciąg statyczny wyliczony i sprawdzony w praktyce to 2300g. - pakiet pozwala na 6-cio krotne wyciągniecie modelu do granic widocznosci, daje to ponad godzinny lot na jednym pakiecie. - pomimo swej wagi Falconem świetnie można "załapać termike" No i na koniec: ... szcześliwy pilot :wink: po bardzo udanym oblocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam B. Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Gratulacje!!! Wreszcie poleciał. Ale przyznam Ben, że będzie mi brakowało Twoich pytanek na GG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ben Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Gratulacje!!! Wreszcie poleciał. Ale przyznam Ben, że będzie mi brakowało Twoich pytanek na GG Dzieki - słyszałes takie powiedzonko ... kto pyta nie bładzi ;D Mogiem sie zapytywać dalej :lol2: np. o pogode, fryzurę hmm.. o co by jeszcze :crazy: :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Gratulacje :jupi: , ale mam małe pytanko. Jakie łopaty śmigła założyłeś? Jak w tym sezonie opanuję latanie, to chyba wiem już co będę szykował na następny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ben Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Gratulacje :jupi: , ale mam małe pytanko.Jakie łopaty śmigła założyłeś? Dzięki :oops: zapomniało mi się - śmigło składane Graupner CAM FOLDING PROP 12x6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 No to moje gratulacje ,teraz wiesz skąd moje zachwyty nad Falconem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam B. Opublikowano 2 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2008 Serwa 6x BMS-380MG Blue Bird Jak serwa Blue Bird? Jak oceniasz po pierwszych lotach i oględzinach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ben Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Jak serwa Blue Bird? Jak oceniasz po pierwszych lotach i oględzinach? Bardzo dobrze, nawet robilem testy prądu przed lotami, obawiałem sie troszeczkę o wydolność BEC'a w reglu - niepotrzebnie :wink: . Jak na razie jestem bardzo zadowolony, oczywiscie rzetelną cenzurkę bedę mógł wystawić, po dłuższym okresie użytkowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ben Opublikowano 19 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2008 No to moje gratulacje ,teraz wiesz skąd moje zachwyty nad Falconem Dokładnie tak, latanie falconem to naprawdę nie zapomniane chwile Musze sie przyznać że tak sie rozsmakowałem w lataniu, że szarpnołem sie na wriometr SkyAssistant. Pierwsze wrażenie, bardzo pozytywne, test "pieszy" po terenie zrożnicowanym w okolicy wypadł bardzo obiecująco. Z niecirpliwością czekam na polepszenie pogody, a ta jak na złość, nie chce sie zmienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Też mam taką maszynę na śmigle 12x6 , włąśnie ją szykuje do lotów po leżakowaniu na szafie. Maszyna trzeba przyznać zacnej jakości jest. Może ktoś ma sprawdzony patent na zrobienie napędu ogona bo ostatnio spaprałem to już dwa razy. Wyszły za duże opory na bowdenach i jedno serwo padło. Na ile od natarcia macie wyważone swoje falconiaste ptaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ben Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 Może ktoś ma sprawdzony patent na zrobienie napędu ogona [ ... ] Na ile od natarcia macie wyważone swoje falconiaste ptaki? Owszem ja zam, zrobić dokładnie tak jak zaprojektował to konstruktor. Jak coś zmieniesz to dopasuj dokładnie (patrz poprzednie wypowiedzi). W/g danych producenta ŚĆ powinien sie znajdować 80mm od krawędzi natarcia, z tak ustawionym oblatywałem model. Ostatecznie mam ustawiony na 85mm oraz mała podkładka pod spływ skrzydła - lubię latać szybko z małym kątem zaklinowania skrzydła i tylnym wyważeniem. Przy takim ustawieniu model ma DUŻĄ doskonałość, w zamian BARDZO nie lubi przeciągnięć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Widzę, że do Falcona wkładacie mocne serwa, z obecnie dostępnych w UH i dobrej cenie, mogę wziąć te: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6341&Product_Name=Digital_metal_gear_servo_16g/2.7kg/.16sec http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6608&Product_Name=D-MG16_Metal_Gear_2.9kg/.08sec/18.8g Czy takie wystarczą? A, może poczekać jeszcze na inne dostawy? Zamówić muszę za kilka godzin, bo szybko znikają, więc będę wdzięczny za szybką podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Widzę, że do Falcona wkładacie mocne serwa... Prawdę mówiąc nie bardzo wiem jaki jest tego powód :?: Powiem, że kolega latał kiedyś szybkim laminatowym modelem (spawarka z delikatniejszym napędem) i miał w lotkach serwa ....HS55 :!: Rozpędzony model potrafił lecieć naprawdę szybko i nigdy problemu z serwami nie było. Zakładanie serw prawie 3kg i do tego metalowych jest raczej z dużym zapasem. Wg mnie do ogona można dać serwa HXT 9g, do lotek i klap ew. MG z uwagi na możliwość urwania przy twardym lądowaniu. Przy normalnym lataniu powinno wystarczyć tworzywo lub z przekładnią karbonit. Ben pisze o podobno całkiem niezłych serwach BlueBird (sprzedawane też chyba w innych obudowach jako Waypoint). Jest wersja tych serw MG i z łożyskiem o wadze ok. 11g i momencie 2,2kg przy 4,8V do kupienia np. w Aircraftworld. Sam właśnie takie zamówiłem do innego modelu i czekam na dostawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ben Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Dzisiaj, pomimo dość kiepskiej aury wykonałem trzy loty żeby przetestować wariometr w "boju", tak wygłąda wykres graficzny tych lotów: Było zimno, wiał przenikliwy północno wschodni wiatr. W pierszym locie udalo mi sie załapać traszkę noszenia a później wario praktycznie cały czas sygnalizowało opadanie, momenatami nawet duszenia. Jestem bardzo zadowolony z działania i sygnalizacji podczas lotu, w sprzyjających warunkach będzie naprawdę PRZEDNIA zabawa :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Ben...JAkiego wario uzywasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Po wykresie widać, że to vario Piotra "Pitlaba" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ben Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Po wykresie widać, że to vario Piotra "Pitlaba" Zgadza się SkyAssitant firma "PitLab" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Też mam taką maszynę na śmigle 12x6 , włąśnie ją szykuje do lotów po leżakowaniu na szafie. Maszyna trzeba przyznać zacnej jakości jest. Może ktoś ma sprawdzony patent na zrobienie napędu ogona bo ostatnio spaprałem to już dwa razy. Wyszły za duże opory na bowdenach i jedno serwo padło. Na ile od natarcia macie wyważone swoje falconiaste ptaki? Rurki węglowe z wklejonymi końcówkami pod snap. Sprawdzone od czterech lat. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.