Skocz do zawartości

APOCALYPTO F5B CARBON / KEVLAR


heksodus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton

Wkładam "Lite-y" do szybowców - bez problemu ! Nawet kołpak pełny, nie "turbo"... Ale sprawdzam logi regulatora, w tym temperaturę, pomimo zabezpieczenia termicznego. W tym wypadku już się nie dowiesz jaka była temperatura w feralnym momencie. W modelu F5B pewnie bym tego nie zrobił - zbyt małe przerwy pomiędzy kolejnymi uruchomieniami silnika.

Jakoś nie jestem przekonany, że zawiodły 2 zabezpieczenia jednocześnie, nawet w budżetowym regulatorze.

YEP ?

Całkiem fajne ! Na 6 szt. kupionych - 3 padły jeszcze na stole....W tym 2 szt 35A. Jeden po rozpakowaniu nawet nie mrugnął.... Więc te hymny brzmią mi jakoś fałszywymi nutami. W locie nie padł jeszcze ani jeden. 100 amperowy na granicy przeciążenia pracuje w Virusie bez zarzutu. Natomiast brakuje mi w nich logów.

Jedyny "-" to programowanie ! Jeśli też zerżnięte z niemieckiego to nie zazdroszczę użytkownikom takim jak ja...

- Jurek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co dwa? Wystarczy jedno, termiczne. A i to nie koniecznie. 

 

post-9332-0-57723000-1407760760_thumb.jp

 

Przy takiej wrędze kołpak "turbo" jest zbędny. Nie zauważyłem, żeby było coś tu zmienione.

 

Jak słusznie Jurek zauważył

**The Phoenix Ice Lite 200 controller is only intended to be used in applications where the controller is placed in a very high airflow. A 20mph airflow over the controller is required in order to achieve the advertised ratings.Use the standard Ice 200 or Ice HV 160 wherever possible.

 

A te 20mph to już kawałek przeciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kraksy jeden pozytyw! mianowicie dużo sie dowiedziałem o budowie swojego modelu który miał być czysto węglowy. Ale widzę ,ze farbowanie szkła się pięknie sprawdza. Więc następnym razem zamówie model w wersji imitacja WYNGIEL! PO co przepłacać ;) Oczywiscie był i węgiel,ale zamówienie było 100%. Mogę zrobić dokładną sekcję zwłoki dowiedzieć sie wszystkiego,ale brakuje mi trochę wiedzy na ten temat co powinno być? Zdziwiła mnie np grubość tego czegoś węgla czy farbowanego szkła na płacie.Ale chyba tylko zywica trzyma to w całosci,bo mata to błona.Płat to dla mnie dno technologiczne.Z drugiej strony jestem pod wrazniem ,ze przy ciasnych nawrotach nie złozyło się to i nie plasneło skrzydłami. 

 

Co do wentylacji.NIe było zadnej! Co do temperatury esc.? Nie odpowiem bo nie mogłem sciągnąc logów z niewiadomych przyczyn. Byłem pewny ,ze gdy przekroczy temperature poprostu odetnie jak w innych chinczykach. Czy to nie była inna przyczyna ? Kurcze też chciałbym wiedzieć,ale chyba ja tego w 100% sie nie dowiem. Silnik mam zamiar sprawdzić tylko poradzcie czy mogę go np umyć w myjce ultradzwiękowej? Bo tak wali wszystko kablami i jest tyle brudu ze szkoda go dotykać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hexodus  - niestety wentylacja esc to bardzo ważna rzecz, długo mnie serce bolało gdy musiałem nacinać nowiutki kadłub, wiele zdjęć oglądałem

jak robią to inni by było skuteczne. 

Częstym zabiegiem jest też obieranie ESC z koszulki i zabezpieczenie taśmą kaptonową, która lepiej przewodzi ciepło niż fabryczna obudowa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyślij zwłoki do Kamyczka. On zrobi sekcje o wystawi właściwa recenzje firmie (tfu) Mavi....żal dupę ściska. Ja uzywam prostych słow do opisu takich rzeczy...tu sie nasuwa jedno...na Z

Oczywiście jesli była zamówiona wersja caloweglowa

Oczywiscie ,ze zamawiałem full wegiel.Miałem wczesniej naprawiany kadłub który strzelił na 1/2 obwodu i okazało się ze to wszystko szkło + węglowy rowing. Od taka niespodzianka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie? Regiel pracujący poza zakresem prądu i temperatury. Myślisz ze zabezpieczenie jest na kazdy tranzystor? Nie. Przeciazyles elektronikę i tyle. Zdrowo przeciazyles. Miała prawo sie zjarac

No własnie to mnie boli,ze jesli ma prawo się zajarac ogniem to do d...y z takimi zabezpieczeniami. Bo na dualsky mam temperature to odcina mi obroty i po sprawie.

Na drążku. Za długo koło 5sek. Tu akurat trochę przegiełem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to nie jestem w stanie nic poradzić.

Na początek mozesz poczytać o odprowadzaniu ciepła z półprzewodników. Na prawdę nie jest to takie proste i bezproblemowe. Poszczególne elementy elektroniczne tez sie różnią parametrami. Miejsce w ktorym siedzi taki tranzystor w reglu tez jest istotne i nie bez wpływu na różnice temperatur. Itp itd. Upierdliwość. A elektronice lepiej nie ufać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz powtarzam niech nikt nie dziwi się ,że temperatura była w zenicie,bo dawałem ognia i była na 100%!!! Mnie tylko irytuje to ,ze zabezpieczenia mogą nie zadziłać. To wszystko na co jestem zły. A to ,ze inni zgłaszali podobne wypadki to już poszło w zapomnienie. Wczesniej latałem na 18x24 i nie było tragedii ,a teraz miałem 16x17 czyli śmigiełko! Dlatego mam duzo niewiadomych.


A tak wogóle to jaka temperatura jest dopuszczalna dla takich regulatorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.