Skocz do zawartości

APOCALYPTO F5B CARBON / KEVLAR


heksodus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek to współczuje bo serca w ten model (jaki on się nie okazał) włożyłeś mnóstwo.

Z tego co tu chłopaki popisali to chyba nie będziesz w stanie stwierdzić jednoznacznie jaka była faktyczna przyczyna. Jest kilka tropów ale nie idzie ich zweryfikować - a szkoda bo to była by niezła wiedza.

 

Co do modelu to może pogadaj z Witoldem z Wistmodel może jeszcze robi swoje spawarki F5B Vigor lub odrobinę większego Mielennium w układzie "V" tu jest gwarancja i jakości i że to będzie faktycznie węgiel. Z tego co wiem to Vigor to protoplasta Relaxa więc pewnie będzie szybował ale z tego co Witold mówił to spawarki F5B nie do szybowania się robi. :) 

Respekt fajny, widziałem i macałem kadłub elektro, świetny, pojemny, wielki. W porównaniu do kadłuba Virusa (akurat wtedy miałem go na warsztacie) to jak wydmuszka :D byłem pod ogromnym wrażeniem jak lekki może być tak wielki kadłub a sztywny jak diabli i pewnie wlazł bym na niego bez problemu :D

Ale jak piszesz wybór do F5B jest i tylko trzeba się zastanowić czy tanio czy dobrze. ;)

Szkoda ze nie przetrwał bo bardzo byłem ciekaw jak to lata. Nie powiem żeby mnie nie kręciło trochę szybsze latanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oslonowke stosuje sie wszedzie gdzie jest wegiel. Podalem jako przyklad poszycie skrzydla. Dotyczy to rowniez kadluba, sterkow i pozostalych elementow. Jesli chcesz byc pewny z jakich materialow zostal zrobiony model to wypal zywice, a nastepnie sprawdz wszystkie tkaniny. Wedlug mnie to powinno to tak wygladac:

pierwsz zewnetrzna tkanina to oslonowka szklana, a nastepne to tkaniny weglowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też Konrad żałuję tego filmu bo miałem nagrac filmik ze śmigłem 18x24 ale miałem zablokowany esc i nic z tego nie wyszło. A feralnego dnia miałem miałem zrobić rozgrzewkę i założyć właśnie te duże. Lecz nie zdązyłem :)Poszycie płata jest weglowe,ale gramatura bardzo skąpa+ balsa. Własciwie po co ta balsa? Relax byłby super żeby miał ciut większy kadłub. Jest piękny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model miał byc w wersji fullcarbon, to z balsy dźwigar mógłby być co najwyżej. Troszke inaczej robi sie skrzydła węglowe. Na pewno szkla nie ma na zewnątrz, a nawet wcale go nie musi byc w skrzydlach. I wtedy jest lekko i pancernie. I drożej ;)

Znając cenę modeli z Mavi - to mam wrażenie że tyle kosztuje sam materiał na NORMALNIE zrobiony model w wersji węglowej o tych wymiarach. Więc przynajmniej wiadomo z czego wynika niska cena. Inna sprawa że oszukiwanie klientów powinno być piętnowane! Czy wykonawca może OKRADAĆ klientów tak bezczelnie?

 

Co do Respecta bierz - wsadzisz tam elektrownie, model na pewno sie nie połamie i jest wykonany rewelacyjnie. Do tego w całości z węgla. Łącznie z dźwigarem, który jest wykonywany jako jeden element z kieszenią na bagnet. Respect spełni twe oczekiwania. Pusty model będziesz miał w wadze 1600-1800g. Do lotu powinien miec wage nie mniejszą niż 2400-2500g. A jak będziesz chciał poszaleć to dołożysz sobie balastu i przy wadze 3300g będzie rakieta gnająca po niebie w góre i w dół jak szalona.


A moze później spotkamy sie na zboczu ;) Paweł (pabork) latał sporo modelami f5b, ale teraz przebiera nogami kiedy pojedziemy na górkę. To całkiem inny rodzaj prędkości i adrenaliny. Szalona jazda bez marginesu na błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze Ci Marek powiedzieć, że bardzo mocno myślałem w zeszłym tygodniu o Tobie i ewentualnym spotkaniu. :)  Byłem w Olecku w piątek a to rzut kamieniem od Giżycka. Myślałem, że zabiorę Relaxa i pooglądam Apocalipto i miałem nadzieję, że może na godzinkę udało by się wspólnie polatać. Niestety były partner w interesach uparł się jechać na jeden dzień a właściwie to na 3 godziny. Wielka szkoda bo już sobie nie zobaczę. 

Co do Relaxa faktycznie piękny ale kadłub to wąziuteńki jak cholera. Musze szukać jak najwęższych pakietów 2200 3s bo standardowe się nie mieszą.

Jak chcesz dalej próbować takich prędkości to bierz jak Jurek radzi Respecta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki model bez przekładki byłby dopiero wiotki . Balsa jest  doskonała, lepsza od pianek. To, że ktoś farbuje tkaniny to inna sprawa, ale mechaniki i fizyki nie oszukacie. Przekładka musi być bo wtedy można zjechać z masą zbrojenia. Jak sobie wyobrażacie takie skrzydło na samym węglu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Znajdą się tacy jak Rafał którzy powiedzą,ze to maszyna pierwyj sort,być może

Jeśli to do mnie ;)  to niekoniecznie Ci przyznam rację.

Widziałem podobnie "rozkraczonego" Apocalypto od Ciebie i mogłem przyglądnąć się jego budowie.Żaden węglowy szał.

Rozmawiałem z właścicielem mawi na temat modelu full węgiel i niestety on kosztuje sporrrro ,dużo drożej jak Twoje Apocalypto...

Model z wysokomodułowego węgla (słowa producenta) to koszt rzędu ok 500zł za metr a nie 70 zł za węgiel z Twojego Apocalypto

Zapłaciłbyś więc sporo więcej..nie zdziwiła Cię atrakcyjna cena jak za taki full wypass ,nie zastanowiło Cię czemu inne "respekty" kosztują w cholerę więcej ,materiał kosztuje...Ty miałeś wzmocnienia i węgiel na powierzchni -ot piękny wygląd..

Rozumiem iż teraz fajnie jest szukać dziury w całym,dla Jurka to woda na młyn aby bluzgać mawi ,szkoda że nie dołączył Kamyczek.Ciekawe co  jakby setup się nie zjarał, tylko model latał by dalej to to pewnie mawi było by super.

Mi tam model lata,wytrzymuje wszystko co potrafię nim zrobić mimo że nie full kevlar/węgiel.

I tyle w temacie :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurku ?

Chcesz powiedzieć, że Respect nie ma przekładki ?

- Jurek

Ma. Ino nie z balsy. Moje skrzydła maja węgiel rohacell i szkło. Takie mam wrażenie

Ale w USiolku juz jest tylko węgiel i chyba airex.

 

Rafal - jesli kupuje model fullcarbon i za to płace to tak ma byc zrobiony. Nie balsa kryta węglem. Nie mówiąc o szkle barwionym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz jak ma wyglądać laminat przekładkowy, na samym węglu było by to albo ciężkie abo wiotkie. Balsa jest dużo lepsza niż Herex, airex, rohacell czy Conticel.  Balsa nie drze się tak jak te pianki i kompozyt jest mocniejszy. Wymagasz cudów, żeby skrzydło było zrobione bez separacji zbrojenia wypełniaczem i było lekkie i mocne. To podstawowe prawa mechaniki i  tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat skrzydło co ma tylko węgiel i airex jest jednym z lżejszych jakie widziałem i jednym z najsztywniejszych. (Węgiel/airex/węgiel)
Znać sie nie znam bo nie buduje laminatów ale minimalna wiedzę posiadam. I pamiętej że to latadło - ma być zrobione lekko i sztywno. A z balsą będzie zapewne ciężej niż z pianką.

Dla mnie moze byc i balsa, ale jak klientowi mówi sie ze model jest węglowy to taki powinien byc. I tak powinien byc zrobiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A po co Ci wieksze pakiety? 2200 to w sam raz do motoszybowca  ;) wlasnie takie mam w swoim toxicu  ;)

Jurek mi chodziło bardziej o Marka i jego silnik i pakiety 6s. Do Relaxa nie ma szans czegoś takiego włożyć.

Dla mnie 2200 absolutnie wystarcza tyle, że nie każde 2200 bo są różne wymiary pakietów o tej samej pojemności. Ja muszę szukać po necie tych najmniejszych w rozmiarze 2200 3s :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Czyli "full węgiel" też ma przekładkę ! I słusznie ! Bo to słuszne rozwiązanie w kompozytach - kanapka, jest mocniejsza, sztywniejsza i lżejsza niż monolit. Przekładkę można zrobić z airexu, herexu czy innych materiałów piankowych ale i można z balsy. Balsa jest lepsza bo w kompozycie lepiej tłumi drgania, zwłaszcza sztywnego węgla. Jej minusem jest niejednorodność, czasochłonność przy doborze materiału na 1 element nie mówiąc o powtarzalności produkcji. Balsę do przekładki trzeba przygotować, skleić, zaimpregnować, przerzucić 100 płytek żeby wybrać 4 na skrzydło. Tego producenci nie lubią. Lepiej wykorzystać piankę o zamkniętych strukturach komórkowych bo przykłada się tylko szablon, wycina i wkłada do formy... Tendencję do powstawania drgań próbuje się gasić w inny sposób.

Sposobu doboru balsy na przekładki w Mavi nie znam ale mogę się domyślać. Nikt mnie również nie przekona, że w takim modelu, za takie pieniądze został użyty wysokomodułowy węgiel niemieckich czy ukraińskich producentów....

Szkoda modelu i Marka.. Każdego żal, jak to mówią, ale frycowe trzeba zapłacić... Jedni płacą mniej, inni więcej..

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jurek mi chodziło bardziej o Marka i jego silnik i pakiety 6s. Do Relaxa nie ma szans czegoś takiego włożyć.

Dla mnie 2200 absolutnie wystarcza tyle, że nie każde 2200 bo są różne wymiary pakietów o tej samej pojemności. Ja muszę szukać po necie tych najmniejszych w rozmiarze 2200 3s :) 

 

 

Ja miałem na mysli mało miejsca,ze np sneu nie wchodzi tylko kira,a jak wejdzie jeszcze chociaż 3000mah 4S to juz wogóle by było miło..Ale to taki grymas bo z kirą napewno też jest bajecznie :)

Ma. Ino nie z balsy. Moje skrzydła maja węgiel rohacell i szkło. Takie mam wrażenie

Ale w USiolku juz jest tylko węgiel i chyba airex.

 

Rafal - jesli kupuje model fullcarbon i za to płace to tak ma byc zrobiony. Nie balsa kryta węglem. Nie mówiąc o szkle barwionym.

Mi tam akurat ta balsa nie przeszkadza,szkoda tylko ze to takie wiotkie. Natomiast szkła w kadłubie sie nie spodziewałem i tu poczułem niesmak. Nawet jesli cena jest niska jak sie coś obiecuje to słowa trzeba dotrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli "full węgiel" też ma przekładkę ! I słusznie !

...

Dodatkową zaletą balsy jest większa wytrzymałość na rozwarstwienie. "Kanapka" skrzydłowa pracuje jak rura w rurze rozdzielona przekładką, pomiędzy poszyciami (w przekładce) występuje ścinanie i to lepiej trawi balsa, z oczywistymi wszystkimi wyliczeniami Jurka co do jej doboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.