Skocz do zawartości

APOCALYPTO F5B CARBON / KEVLAR


heksodus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Model zrobiony poprawnie, ale sensu stosowania na tak zrobionych płatach nie widze. Chyba ze estetyczny.

Choc wciąż intrygujące sa informacje Marka ze szkło na spodzie balsy jest tylko w części płata. I przypominam o czarnionym a nie węglowym kadlubie

Swoim latam 3 rok,  wolniutko nad trawką zawsze świeżo skoszoną dlatego pewnie jest cały ;)

I tak czytając to wszystko to, aż strach mi teraz wziąć mój model na kolejne loty więc na razie po przeglądzie leży zakonserwowany na zimę w piwnicy. :D

Tu występuje różnica w latach doświadczeń zdobywanych w latach latania pomiędzy Toba a mna czy Markiem :)

Mówisz zakonserwowany.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w kadłubie nie liczyłem na zadne szkło. A model nie był zrobiony dobrze,bo pracował na poszyciu przy zawiasie a nawet zaczął pękać. Zeby go dopracować technicznie tak jak wyglada to dla mnie była by bajka,https://www.youtube.com/watch?v=-RAhjPVIdEg

Gdybym zamawiał to ponownie już nigdy nie zamówiłbym węgla ,bo to nic nie wniosło,a szkło można tez zabarwić na czarno.

 

Z powodu braku refleksu juz dawno nie przyziemiłem,moze dlatego ze to nie zbocze,ale zawsze coś spieprze albo mam pecha w elektronice :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli szkło, węgiel, balsa i nic?

Czy węgiel, balsa i szkło.

Bo wypowiedz Marka jest niejednoznaczna, a ja w telefonie mało widze

Nie wiem czy ktoś opowiedział wcześniej ale napisze. Powinno to tak wyglądać:

szkło, węgiel, balsa, szkło. A co do wklejania dzwigara na balse to faktycznie maniana... Dzwigar powinien być połączony z poszyciem bezpośrednio. Kolejna sprawa to to, że jeśli ktoś robi poszycia pod ciśnieniem to powinien dać delaminaż pod folie perforowaną i usunąć go przed wklejaniem dzwigarów, zawiasów czy innych rzeczy, żeby uniknąć szlifowania fapierem ściernym. Wtedy mamy pewność, że wszystko dobrze się sklei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz wczesniej pisałem ze szkło na węglu sie kładzie tylko po to zeby model ładnie wyglądał. Jest to zbędna waga i od tego model lepiej nie lata. Blalsa przy węglu nie ma sensu. Jak było pisane powyżej, zamawia sie skrzydła węglowe zeby były maksymalnie lekkie i przy tym wytrzymałe. Z balsą na przekładce nie beda lekkie. Czyli węgiel to dodatkowy koszt. Tak juz skrzydeł w dobrych modelach sie nie robi. Wegiel, pianka, szkło lub wegiel pianka wegiel szkło lub wegiel pianka wegiel - głownie tak robione sa skrzydła węglowe (w uproszczeniu oczywiście).

Marek opisał kilka wersji jak ma położony materiał w kawałkach skrzydeł i w koncu, jak dla mnie, nie napisał jak jest w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem. Szkło węgiel balsa i szkło .W niektórych miejscach mam wrazenie ze jest tylko przesmarowane żywica.Ale głównie jest szkło na balsie. Jeszcze raz to sobie oglądam i dopatruje się czemu pracowało górne poszycie z lotką? I doszedłem sdi wniosku tak na chłopski rozum,ze ten wąż węglowy mógł być dużo bliżej zawiasu. Bo jest z 2cm wolnego miejsca do zawiasu. I tak jak mówi Mariusz Wszystkie węze i wzmocnienie z paska węglowego jest klejone na balse.Dlatego to tak odłazi..

Reszta jest super! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał przecież to wiadomo ze model nic nie zawinił. Po prostu próbujemy go usprawnić. Poprawić te kilka szczegółów to będzie miód malina :) Dokładnie jak mówisz trzeba myslec o nowych gadżetach. Cięzko z wizją,bo jak zaczełem przeglądać strony to można zgłupieć .Teraz czekam na wycene backfire 2,4metra wersja wegiel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vladinir jest w technologicznej szpicy. Ale dźwigar dźwigarem a wykonanie to drugie. Czasami zdarzają sie problemy. Shinto juz sie poskładało w czasie zawodów na wyciagarce.

Traktujcie ta stronę informacyjne. Zeby zrobic dobrze model węglowy nie trzeba takich dźwigarów. Wystarczy klasyczny z balsy i węgla. Ważne zeby klienci byli świadomi technologii jakich aktualnie sie używa. Balsa w szybowcach 'weglowych' to archaizm i muzeum. Szkoda extra wydanej kasy na wegiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek sam sobie odpowiedz może najpierw na pytanie jaki model jest Ci potrzebny i ile kasy chcesz na niego przeznaczyć.

Bo takie skakanie z tematu na temat do niczego nie prowadzi oprócz wyciągania błędnych wniosków z wypowiedzi.

Vladimir robi modele wyczynowe i nie ma co porównywać tam stosowanych rozwiązań do tego co kupiłeś.

 

@Jurek balsa w szybowcach węglowych - zależy co rozumieć przez szybowiec węglowy?

Bo jeśli ktoś chce sobie zrobić lekki, sztywny termik o rozpiętości ok. 3m to balsa z pewnością nada się jako przekładka w dźwigarze, jako przekładka skorupy już nie - bo będzie wagę robiła.

Ale skrzydło w technologii przedni keson d-box węglowy i zamykający sztywny dźwigar węglowo-balsowy, a tył dowolny sprawdzi się w zastosowaniach termicznych.

Pytanie czy to jest szybowiec węglowy?

Pytanie po co full węgiel nie do zastosowań czysto wyczynowych, no chyba, że ktoś tak chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.